آشنایی با سوغات زنجان

معروفترین طرحهای امروزی در منطقه عبارتند از: شکارگاه مانند شکارگاه ترنج دار – شکارگاه دورنما – طرحهای تصویری مانند طرحهای لیلی و مجنون و طرحهای مینیاتور و داستانهای اسطورهای -گل فرنگ مانند گل فرنگ مستوفی، گل فرنگ طره دار، گل فرنگ لچک ترنج دار، دسته گل، گل فرنگ و اسلیمی (پیچی)، گل و بلبل و گلدانی، طرح خرچنگی – طرح بندی مانند بندی خاتم شیرازی، بندی گل فرنگ، مینا خانی، دار و- گل مانند ربعی دار و گل، مستوفی دار و گل شاه عباسی مانند شاه عباسی افشان، لچک ترنج دار، کف ساده- اسلیمی مانند اسلیمی گل فرنگ، اسلیمی هندسی یا سرداری، دهن اژدری – درختی مانند درختی بید مجنون، درختی گل و بلبل، درختی دورنما، درختی گلدانی، درختی ترمه- ماهی درهم مانند ماهی بیجار، ماهی سنه، ماهی افشار، ماهی میرک، ماهی زبیده، ماهی حسن تیمور، سگ ماهی، ماهی زنبوری، ماهی ریز- طرحهای هندسی مانند سمن بر خانم، اسلیمی شکسته، خاتم شیرازی.

فروشگاه صنایع دستی زنجان چاقو

در نقاشی نامدار «تالار آینه» وی، ناصرالدین شاه همچون شخصیتی اسیر کاخ پرزرق و برق خود، و در ابعاد کوچک به نسبت بزرگی کاخ به تصویر کشیدهاست. قیمت آینه شمعدان ملیله کاری نسبت به ظرافت و دقت که در تولید محصول و طرح های مختلف که تولید شده است ، متغیر می باشد .

صنایع دستی زنجان

مردم چین با علاقه فراوانی که به مسافرت و آشنایی با فرهنگ های مختلف دارند می توانند با در شناخت بیشتر نسبت به فرهنگ و محصولات فرهنگی ایرانی، از تاریخچه ساخت این محصولات آگاه شوند و با کشور ایران از طریق محصولات فرهنگی مانند فرش و صنایع دستی آشنایی بیشتری پیدا کنند.

نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی زنجان

استان بوشهر دارای شش فرودگاه رسمی در شهرهای بوشهر، جزیره خارگ، عسلویه، بندر امام حسن و جم میباشد (به جز فرودگاههای غیررسمی مانند فرودگاه آبپخش که برای مقاصد کشاورزی و غیره مورد استفاده قرار میگیرد)؛ که از این میان، فرودگاه بندر بوشهر جزو قدیمیترین فرودگاههای کشور میباشد (تأسیس در ۱۲۹۸).

قطب این شرکت هواپیمایی فرودگاه بینالمللی شهید مدنی تبریز میباشد. اکثر دست ساخته ها و بافته های عشایری و روستایی استان، سیاه چادر، قالی، گلیم، چیت، جاجیم بافی و رنگرزی میباشد که بیشتر جهت مصرف داخلی تولید می نمایند و صنایع دستی شهری استان خراطی، ورشو سازی، نمد بافی، قالی بافی و گلیم بافی میباشد.

با توجه به نقشه شیب منطقه آوج، شیب متوسط وزنی حوضههای آبخیز رودهای آوج و کلنجین ۴/۱۳ درصد و حوضه رود آوج ۷/۲۹ درصد و حوضه رود کلنجین ۸/۳۸ درصد که نشان بالای ضریب سیل خیزی منطقه میباشد و این امر ناشی از کوهستانی بودن منطقه میباشد.

خرید گلدان ملیله کاری ، صنایع دستی زنجان انتخاب ایده الی می باشد که می تواند جلوه ی زیبایی به دکوراسیون منزل شما ببخشد . از برجسته ترین هنر ملیله کاری زنجان ، آینه ملیله کاری طرح آسمان می باشد .

از مشهورترین صنایع دستی زنجان می توان به چاقوی زنجان اشاره نمود ، و از مهمترین صنایع دستی می توان به ملیله کاری اشاره نمود که مرکز اصلی این هنر را این شهر باید دانست .

زنجان ، منطقه تفریحی گاوازنگ . محل برگزاري نمايشگاه منطقه تفريحي گاوازنگ زنجان مي باشد. مسئوليت حفظ ونگهداري كليه اموال موجود در غرفه در ساعت برگزاري نمايشگاه بر عهده مشاركت كننده مي باشد. تهيه غذا بعهده مشاركت كنندگان مي باشد .

با توجه به محدوديت پذيرش درمحل اسكان بديهي است در صورت همراه داشتن نفرات اضافي هيچ مسئوليتي در قبال پذيرش آنها بعهده اين اداره كل نخواهد بود. ۲۱ لغایت ۲۵ مرداد ماه و زمان تحویل غرفه ها ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه مورخ ۲۰ مرداد ماه خواهد بود.

معرفی صنایع دستی شهر زنجان

آخرین مهلت ثبت نام روز پنج شنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۳۹۸ می باشد . ارائه هرگونه محصولات خارجي و غير صنايع دستي ممنوع بوده و در صورت مشاهده محصولات مورد نظر جمع آوري و از فعاليت غرفه مربوطه جلوگيري خواهد شد و مراتب به همراه نام صنعتگر به معاونت صنايع دستي استان مربوطه و سازمان اعلام خواهد شد.

صنايع دستي زنجانآثار صنايع دستي ارائه شده در غرفه ها بايد داراي برچسب قيمت باشد. تاكيد مي گردد استانهايي كه رشته هاي صنايع دستي ثبت جهاني يا ملي دارند يكي از غرفه هاي خود را جهت معرفي اين رشته ها اختصاص دهند.

سایت صنایع دستی استان زنجان

عرضه هرگونه سوغات و مواد غذايي در غرفه صنايع دستي اكيداً ممنوع مي باشد. در هر گوشه و کنار بازار زنجان، مغازههای چاقوفروشی بهچشم میخورد که سوغات اصلی این شهر نیز بهحساب میآید؛ گرچه بهغیر از چاقوهای مشهور این شهر، سایر اجناس فلزی همچون قیچی، قلم، دشنه، ناخنگیر، قداره و شمشیر هم در این بازار به فروش میرسد.

همان طور که می دانید هنر ملیله کاری از کنار هم قرار گرفتن مفتول های فلزی ( مس ، نقره ) می باشد که با طرح های ریز نقش و سنتی مانند بوته جغه ، برگ ، پیچک ، ترمه و …

زنجان نیز مانند دیگر شهرهای کشورمان دارای صنایع دستی می باشد ، که این شهر را با این صنایع دستی و هنر ملیله کاری زنجان می شناسیم . هزینه غرفه صنعتگران مهمان به عهده اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری زنجان می باشد .

صنایع دستی زنجان را بشناسیم . رشته کوههای قره داغ، خروسلو، صلوات سمتهای جنوبی، شرقی و غربی این شهرستان را تشکیل میدهند. هنرمندان در رشته های بومی و شاخص استانها در اولویت می باشند. تعداد غرفه هاي در نظر گرفته شده برای هر استان ۳غرفه رايگان از رشته هاي بومي واولويت دار معرفي گردد..

قیمت صنایع دستی زنجانباتوجه به محدودیت تعداد غرفه، از بین متقاضیان انتخاب صورت خواهد گرفت. این حوض بزرگ بعدها بهدلایل نامعلومی از بین رفت. توجه : باتوجه به محدودیت سهمیه هر استان ، اولویت با هنرمندانی است که در گذشته از سهمیه های استان استفاده نکرده باشند ، دارندگان نشان های بین المللی و ملی کیفیت ، دارندگان نشان استاندارد ، دارندگان بسته بندی مناسب جهت محصولات به همراه برشور ، کاتالوگ و …

هزينه غرفه و اسکان (خوابگاه دانشجویی ) با معرفی نامه از معاونت صنایع دستی استان ها و طبق سهمیه اعلام شده رایگان می باشد . الحاق هرگونه تجهيزات اضافي به غرفه از قبيل دوربين مداربسته و … اردشیر خوره یکی از پنج بخشی بودهاست که استان فارس ساسانیان را تشکیل میدادهاست.

چه بهتر که بتوانیم نمونه ای از صنایع دستی ارزشمند و سنتی مانند گلدان ملیله کاری را در منزل خود داشته باشیم . آثار زیادی از محصولات ملیله کاری از جنس های نقره و طلا از گذشته باقی مانده است .

ساختمان دارائی (بنا و باغ) مربوط به دوره پهلوی اول است و در زنجان، شمال سبزه میدان واقع شده و این اثر در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۳۳۵ بهعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

عکس صنایع دستی زنجانبسیاری از سبکهای هنری غربی در این دوره منحط شمرده شدند و تعدادی از هنرمندان نوگرای ایرانی ناچار به ترک وطن گشتند. همزمان با جشنواره ملی آش ایرانی . امكانات هر غرفه : غرفه ها با روشنائي متعارف -يك عدد ميزو دو عدد صندلي مي باشد .

فاز نخست خط ۱ متروی تبریز در مسیری بطول ۸ کیلومتر از ایستگاه ائلگلی تا ایستگاه استاد شهریار با دو رام قطار شهری (۱۰ واگن) در ۵ شهریور ۹۴ افتتاح شد. از نظر آداب و رسوم بهطور کلى دو نوع ازدواج در منطقه صورت مىگیرد.

اسكان (خوابگاه دانشجويي) براي هر غرفه يك نفر رايگان در نظر گرفته شده است . تاريخ تحويل غرفه ها ۲۰/۵/۹۸ ، ساعت ۱۰ صبح مي باشد. در صورت عدم حضور غرفه دار در اين تاريخ مسئوليتي در قبال واگذاري غرفه ها نخواهد بود.

صفتی بود برای هفته بازار رشت و حومه که روزهای یکشنبه در این شهر و روزهای چهارشنبه در آج بیشه حومه رشت تشکیل میشد. محله جانقارداش: که محله مسکونی همان جهانگیر تاش بانی کاروانسرای جنب مسجد جامع ابهر بودهاست.

گروه نوازی در میان عاشیقها بسیار معمول بودهاست. بایگانیشده از اصلی در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۳. بایگانیشده از اصلی در ۷ اکتبر ۲۰۱۲. این صفحه آخرینبار در ۵ اکتبر ۲۰۲۲ ساعت ۰۴:۲۹ ویرایش شدهاست. با این حال ساختمان این مدرسه تخریب شده و در محل آن ساختمان اداری آموزش و پرورش ساخته شدهاست.

منبع مقاله : soghatzanjan.com سوغات زنجان