آنچه بازاریابان باید بدانند

تولید محتوا همیشه آنطور که ما می خواهیم ساده نیست. خیلی خوب خواهد بود اگر بازاریاب ها بتوانند فقط انگشتان خود را برای راه اندازی یک کمپین ایمیلی، مجموعه یوتیوب یا وبلاگ موفق به دست بگیرند.

یک بازاریاب یک گردش کار محتوا برای تیم خود ایجاد می کند

با این حال، همه محتوا نیاز به برنامه ریزی گسترده، تلاش گروهی و یک جریان کاری محتوای ثابت دارد تا همه چیز و همه را در مسیر خود نگه دارد.

در این مقاله، ما قصد داریم تا بررسی کنیم که گردش کار محتوا چیست، چرا تیم شما به آن نیاز دارد، و مراحل ایجاد جریان کاری محتوای مناسب برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود را بررسی کنیم.

گردش کار محتوا چیست؟

چرا بازاریابان به یک جریان کاری محتوا نیاز دارند؟

گردش کار ایجاد محتوا: گردش کار مبتنی بر وظیفه در مقابل گردش کار مبتنی بر وضعیت

گردش کار مبتنی بر وظیفه

گردش کار مبتنی بر وضعیت

گردش کار استراتژی محتوا: چگونه یکی بسازیم

اکنون دانلود کنید: وضعیت برنامه ریزی رسانه و محتوا در سال 2022 [Free Data Report]

کلید یک جریان کاری محتوای مؤثر، تعریف واضح نقش افراد، اسناد و مواد در هر مرحله، و جدول زمانی است که در آن همه چیز باید تکمیل شود. گردش کار محتوای شما ممکن است بسته به نوع محتوا تغییر کند.

طبیعی است که مطالب، افراد و جدول زمانی تعریف شده در یک گردش کار بسته به محتوایی که ایجاد می کنید، مانند وبلاگ، ویدیو، پخش زنده یا کپی وب، تغییر کنند.

چرا بازاریابان به یک جریان کاری محتوا نیاز دارند؟

گردش کار محتوا تضمین می کند که پروژه بدون هیچ مشکلی با موفقیت راه اندازی می شود. با یک گردش کار محتوا، می توانید:

  • محتوایی ایجاد کنید که سازگار، به موقع و دقیق باشد.
  • ضرب الاجل ها و نتایج واقعی را تضمین کنید.
  • به طور فعال برای موانع رایج در برنامه ریزی و راه اندازی محتوا برنامه ریزی کنید
  • به وضوح مشخص کنید که هر یک از اعضای تیم چگونه در تصویر بزرگ ایجاد محتوا قرار می گیرند

اساساً، گردش کار محتوا، شما و تیمتان را در مسیر راه اندازی یکپارچه نگه می دارد. بدون گردش کار محتوا، شما و تیمتان به احتمال زیاد ضرب الاجل‌ها را از دست می‌دهید، مرتکب خطا می‌شوید و در کار برای رسیدن به هدف مشترک خود با مشکل مواجه می‌شوید.

گردش کار ایجاد محتوا: گردش کار مبتنی بر وظیفه در مقابل گردش کار مبتنی بر وضعیت

قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه یک گردش کار ایجاد محتوا بسازید، باید بدانید که کدام یک بیشترین سود را برای تیم شما دارد – گردش کار مبتنی بر وظیفه یا وضعیت.

دانستن تفاوت بین این دو به شما کمک می کند تا جریان کاری مناسب را برای پروژه بعدی خود استراتژی کنید.

گردش کار مبتنی بر وظیفه

هر مرحله از یک گردش کار مبتنی بر وظیفه، کاری است که باید قبل از رفتن به مرحله بعدی انجام شود. در یک گردش کار مبتنی بر وظیفه، هر مرحله با جزئیات توضیح داده می شود و هرکسی که روی پروژه کار می کند می داند که از آنها چه انتظاری می رود.

گردش‌های کاری مبتنی بر وظیفه به‌ویژه برای تیم‌های محتوای جدید مفید است، زیرا هر کسی که به این کار اختصاص داده می‌شود، ایده روشنی از آنچه باید انجام شود و آنچه در آینده اتفاق می‌افتد به دست می‌آورد.

گردش کار مبتنی بر وضعیت

گردش کار مبتنی بر وضعیت اغلب توسط تیم های با تجربه تر ترجیح داده می شود. در یک گردش کار مبتنی بر وضعیت، هر مرحله با وضعیت تعریف می‌شود و مراحل شامل توضیحات مفصلی از آنچه باید انجام شود مانند گردش‌های کاری مبتنی بر وظیفه نیست.

ردیابی گردش‌های کاری مبتنی بر وضعیت آسان‌تر است و می‌توان از آن در انواع مختلف محتوا استفاده کرد. با این حال، بسیار مهم است که تیم شما فرآیند تولید محتوا و نقش خود را در آن درک کند.

گردش کار استراتژی محتوا: چگونه یکی بسازیم

این مراحل را دنبال کنید تا یک گردش کار محتوا برای خود و تیمتان ایجاد کنید.

1. اهداف محتوایی و مخاطبان خود را مشخص کنید.

اهداف شما محتوایی را که می‌خواهید ایجاد کنید و مخاطبانی را که می‌خواهید به آنها برسید، آگاه می‌کند.

آیا هدف شما ایجاد آگاهی از برند است؟ اگر چنین است، احتمالاً می خواهید وبلاگ های مبتنی بر محصول یا پست های رسانه های اجتماعی جذاب ایجاد کنید. اگر برای جلب رضایت و حفظ مشتریان فعلی خود تلاش می کنید، یک کمپین ایمیل موثر بهترین گزینه خواهد بود.

2. نقش ها و مسئولیت های همه اعضای تیم خود را به وضوح تعریف کنید.

هنگامی که اهداف محتوای خود را شناختید و مخاطبانتان چه کسانی هستند، آماده هستید که تصمیم بگیرید چه کسانی از تیم بازاریابی شما در پروژه مشارکت خواهند داشت.

برای گردش کار تولید محتوا، به تولیدکنندگان محتوا (وبلاگرها، یوتیوب‌برها، فیلمبرداران و غیره)، ویراستاران، نوع و سایر ذینفعان درگیر در تولید محتوا.

چه تیم شما از یک گردش کار مبتنی بر وظیفه یا یک گردش کار مبتنی بر وضعیت استفاده می کند، هر فردی که درگیر است باید تعریف روشنی از نقش، وظایف و جایی که در این فرآیند می گنجد داشته باشد.

به عنوان مثال، گردش کار شما برای یک سری محتوای YouTube است – تولیدکنندگان محتوا مسئول تولید محتوا هستند. ویراستاران وظیفه دارند اطمینان حاصل کنند که محتوا از بهترین کیفیت و بدون خطا برخوردار است.

سردبیران ارشد یا مدیران پروژه تایید نهایی را برای پخش هر قسمت از مجموعه خواهند داد.

همچنین این زمان برای کشف ابزارها و مواد مورد نیاز تیم شما برای ایجاد و راه اندازی محتوا است.

به عنوان مثال، سیستم های مدیریت محتوا مانند CMS Hub برای انتشار پست های وبلاگ ضروری هستند. Canva و Adobe Photoshop ابزارهای عالی برای طراحی هستند.

همچنین ممکن است لازم باشد مواردی مانند میکروفون و دوربین برای ویدیوها یا نرم افزار اتوماسیون ایمیل برای کمپین های ایمیل را در نظر بگیرید.

3. نوع محتوا و فرکانس خروجی را تعیین کنید.

نوع محتوایی را که می‌خواهید ایجاد کنید و هر چند وقت یک‌بار می‌خواهید این محتوا را منتشر کنید، مشخص کنید. به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که می خواهید ویدیوهای YouTube را یک بار در هفته یا حلقه های اینستاگرام یک روز در میان منتشر کنید.

اکنون زمان بسیار خوبی برای ایجاد یک تقویم محتوایی است تا پروژه های خود را از قبل برنامه ریزی کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به موقع عرضه می شود.

4. فرآیند تولید محتوا را توسعه دهید.

با تیم خود مراحل مختلفی را که باید طی شود تا محتوای برند شما با موفقیت راه اندازی شود، بررسی کنید. این مراحل بسته به نوع محتوایی که ایجاد می کنید متفاوت خواهد بود.

برای مثال، فرآیند ایجاد و راه‌اندازی یک پست وبلاگ ممکن است به این صورت باشد:

  1. راهبردی کردن
  2. برنامه ریزی
  3. پدید آوردن
  4. ویرایش
  5. انتشار
  6. در حال تجزیه و تحلیل

این وظایف ممکن است گسترده به نظر برسند، اما اینجا جایی است که می خواهید گسترش دهید. برای مثال، استراتژی‌سازی معمولاً به معنای انجام ممیزی محتوا، ایجاد شخصیت‌های خریدار و انجام تحقیقات کلمات کلیدی است.

ویرایش ممکن است شامل پیاده‌سازی تکنیک‌های SEO یا افزودن تصاویر و لینک‌ها باشد.

هر مرحله در فرآیند باید در نظر گرفته شود تا بتوان آن را به عضو تیم مناسب اختصاص داد.

5. گردش کار خود را مستند و خودکار کنید.

شرکت‌ها معمولاً از رویه‌های عملیاتی استاندارد (SOP) استفاده می‌کنند تا تیم‌های خود را با فرآیند هماهنگ نگه دارند. Marketing Hub، Trello و Evernote نمونه‌هایی از سیستم‌هایی هستند که به تیم‌ها امکان دسترسی آسان به اسنادی مانند SOP را می‌دهند.

HubSpot همچنین دارای یک نرم‌افزار خودکار گردش کار همه‌جانبه است که به کاربر اجازه می‌دهد تمام فرآیندهای تیم خود را تراز کند تا از کار به کار دیگر سردرگمی یا مشکلی ایجاد نشود.

گردش کار-اتوماسیون-مثال-1منبع تصویر

ما قالب‌هایی را ارائه می‌دهیم یا می‌توانید گردش کار خود را از ابتدا ایجاد کنید تا به راحتی سرنخ‌ها را از بازاریابی تا فروش به دست آورید.

اگر می‌خواهید به طور منظم و کارآمد با تیم خود که در هر مرحله از راه مطلع هستند، محتوا ایجاد کنید، جریان کار محتوا ضروری است. با گردش کار محتوا، می توانید بهره وری را افزایش دهید، خطاها را کاهش دهید و تعامل در محل کار را افزایش دهید.

گردش کار خود را به عنوان یک نقشه راه برای عرضه یکپارچه محتوایی در نظر بگیرید که شما را به اهدافتان می رساند.

برنامه ریزی محتوا در سال 2022