آنچه بازاریابان بین المللی باید درباره Instagram Lite بدانند

اینستاگرام یک برنامه برتر است و ماهانه بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد. در داخل برنامه ، کاربران جداگانه ، تأثیرگذاران ، مارک ها و مشاغل به طور یکسان محتوای عکس و فیلم با کیفیت بالا به اشتراک می گذارند ، در نظرات تعامل می کنند و پیام های مستقیم را مبادله می کنند.

با این حال ، از آنجا که یک پلت فرم بصری محور است ، برخی از مردم در سراسر جهان با استفاده از برنامه مشکل دارند زیرا دسترسی یکسانی به داده های تلفن همراه و اتصال به اینترنت لازم برای بارگیری بسیاری از ویژگی های برنامه ندارند.

از آنجا که اینستاگرام می خواهد پلت فرم آن برای همه قابل دسترسی باشد ، آنها راه حلی را ایجاد کردند: Instagram Lite. در ادامه بخوانید تا دریابید که چیست ، ویژگی هایی که ارائه می دهد و چگونه می تواند بر بازاریابی رسانه های اجتماعی جهانی تأثیر بگذارد.

داده های جدید: گزارش مشارکت اینستاگرام [2021 Version]

Instagram Lite چیست؟

Instagram Lite یک برنامه اندرویدی است که اندازه آن به طور قابل توجهی کوچکتر (2 مگابایت در مقابل 30-80 مگابایت+) نسبت به برنامه اصلی اینستاگرام است ، بنابراین کاربران با اتصال تلفن همراه و اینترنت متفاوت می توانند همچنان از آنچه که ارائه می دهد بدون تجربه برنامه عقب افتاده یا متفاوت بهره مند شوند. تجربه ی کاربر.

هدف این بود که یک برنامه در دسترس برای بازارهای نوظهور ایجاد شود. تزاخ هدار ، مدیر مدیریت محصول در فیس بوک تل آویو ، می گوید: “تیم های ما این نسخه های سبک برنامه های ما را برای افرادی با اتصال کم یا برنامه های داده محدود ایجاد می کند ، زیرا فرض اساسی ما این است که هیچ کس را پشت سر نگذاریم.” به این ترتیب ، Instagram Lite هنوز شامل بسیاری از ویژگی های ارزشمند درون برنامه اصلی است:

  • اشتراک گذاری عکس و فیلم
  • داستان ، برچسب و GIF
  • کاوش در صفحه و الگوریتم های توصیه
  • پیام رسانی/DM (گروه های پشتیبانی شده)
  • برگه قرقره و قرقره
  • حالت تاریک

از آنجا که بار کمتری روی دستگاه ها وارد می شود ، ویژگی هایی که به داده یا اتصال قابل توجهی نیاز دارند ، مانند موارد زیر حذف شده اند:

  • انیمیشن هنگام تعویض بین داستانها
  • فیلترهای داستان و فیلترهای AR
  • کش رفتن به نوع کنترل
  • در حال پخش زنده
  • برگه های خرید و محصولات

این برنامه می تواند با خالی کردن کد ذخیره شده در ابر به جای تلفن ، چنین فضای قابل توجهی را روی دستگاه ها ذخیره کند. کلی هندریکسون ، مدیر بازاریابی رسانه های اجتماعی در HubSpot ، می گوید: “چیزی که بیشتر در مورد Instagram Lite من را هیجان زده کرد این است که این پلتفرم را در دسترس تر می کند. به فضای کمتری بر روی تلفن و همچنین داده های کمتر احتیاج دارد و کار را آسان تر می کند. این در بازارهای نوظهور کلیدی است. “

مزایای instagram lite

Instagram Lite کجا موجود است؟

Instagram Lite در حال حاضر در 170 کشور جهان در دسترس است و هند بزرگترین کشور دسترسی است. عرضه جهانی آن به زودی اتفاق می افتد.

Instagram Lite UX چگونه است؟

مهمترین تفاوت Instagram Lite UX کیفیت محتوا در برنامه و فقدان گرافیک و انیمیشن هایی است که برای بارگیری به داده نیاز دارند. در حالی که تصاویر دانه دار یا پیکسلی نیستند ، ممکن است HD نباشند تا اطمینان حاصل شود که کاربران می توانند محتوا را بدون تجربه تأخیر بارگذاری کنند. یک مثال برجسته این است که هنگام حرکت بین دو داستان مختلف ، انیمیشن موجود در برنامه اصلی وجود ندارد.

به غیر از این ، Instagram Lite UX تفاوت چندانی با برنامه اصلی اینستاگرام ندارد. به عنوان مثال ، کاربران دارای برگه پروفایل یکسانی (همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است) با عکس نمایه ، تعداد دنبال کننده و دنبال کننده ، فید تصویر و یک برگه قرقره برای کسانی که آنها را ایجاد می کنند ، هستند.

instagram lite prof profile tab ux example

منبع تصویر

برگه اصلی ، جایی که فید اینستاگرام شما در آن نمایش داده می شود ، نیز مشابه است ، با چرخ فلک استوری ها در قسمت بالای صفحه ، نماد قلب نشان دهنده لایک ها و تعاملات ، و دکمه پیکان پیام.

مثال instagram lite feed ux

منبع تصویر

اگر می خواهید یک پست را در Instagram Lite به اشتراک بگذارید ، دکمه پست به جای بالای چرخ فلک Stories در پاورقی ناوبری قرار دارد.

آیا Instagram Lite بر بازاریابی جهانی رسانه های اجتماعی تأثیر می گذارد؟

هنگامی که Instagram Lite در سراسر جهان در دسترس قرار گیرد ، از بازاریابان خواسته می شود تا از استراتژی های بازاریابی معمول اینستاگرام استفاده کنند. از آنجا که تبلیغات در حال حاضر پشتیبانی نمی کند ، بازاریابان باید به جای استفاده از ابزارهای قابل خرید برای فروش ، بر تعامل و ایجاد مخاطب تمرکز کنند. هندریکسون می گوید ، “بخشی از عقب کشیدن ویژگی ها ، حذف تبلیغات است. این به ما یادآوری می کند که اینستاگرام چقدر برای آگاهی از نام تجاری اهمیت دارد. وقتی کسی دیگر نمی تواند از داخل پلتفرم خرید کند ، شما این فرصت را دارید که بر تصمیمات او در راه تأثیر بگذارید و به یک حساب ارزشمند تبدیل شوید. “

اینستاگرام لایت چگونه بر بازاریابی بین المللی تأثیر می گذارد

علاوه بر این ، بازاریابان باید به کیفیت عکس ها و فیلم هایی که بارگذاری می کنند توجه کنند ، زیرا برنامه برای صرفه جویی در فضا و نیاز به حداقل استفاده از داده ها است. در عوض ، استراتژی اینستاگرام Lite شما ممکن است بر روی کپی با کیفیت بالا و مشارکت تأثیرگذار در کشورهای جدید به عنوان وسیله ای برای جلب توجه مخاطبان ، جلب مشارکت و تبدیل کاربران به مشتریان پرداخت کننده از طریق پیوندها به صفحات فرود وب سایت متمرکز شود.

بازاریابان همچنین باید محتوایی را ایجاد کنند که بتواند برای کسانی که در بازارهای مختلف هستند قابل درک باشد و به علایق آنها مربوط باشد.

قبل از اینکه اینستاگرام Lite در کشور شما در دسترس قرار گیرد ، وقت بگذارید و در مورد بازارهای نوظهوری که از قبل به برنامه دسترسی دارند ، تحقیق کنید ، در مورد علایق و نقاط ضعف آنها بیشتر بیاموزید و یک استراتژی ایجاد کنید که به شما کمک می کند تا ارزشی را که می توانید ارائه دهید به آنها نشان دهید.

سپس ، وقتی برنامه در دسترس قرار می گیرد ، آماده خواهید بود تا از اطلاعاتی که برای شروع ارسال در برنامه یاد گرفته اید ، استفاده کنید.

آمار اینستاگرام