آیا هوش مصنوعی آینده ساخت ویدیو است؟ ما از رئیس تولید Wistia پرسیدیم

ویدئو به سنگ بنای بازاریابی مدرن تبدیل شده است و در بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی نقش اصلی را دارد.

هوش مصنوعی برای ایجاد ویدئو

با این حال، علیرغم اینکه یک نیروگاه بازگشت سرمایه و تولید کننده سرب برتر است، ویدیو یک رسانه سخت برای به دست آوردن آن است.

برای بیان واضح، ایجاد ویدیو سریع نیست. به طور متوسط، بازاریابان دو هفته طول می کشد تا یک ویدیو از ابتدا تا انتها ایجاد کنند.

اما اگر راهی برای ساده‌سازی فرآیند وجود داشت – به سرعت ایده‌ها و اجرای آنها در کسری از زمان وجود داشت، چه؟

راه حل می تواند از قبل اینجا باشد، و آن با هوش مصنوعی است.

در اینجا، من با کریس لاوین، رئیس تولید در Wistia صحبت کردم تا یاد بگیرم چگونه هوش مصنوعی نحوه ایجاد ویدیوها را تغییر می دهد و چگونه می تواند ویدیوی بازاریابی بعدی شما را تقویت کند.

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]

چگونه هوش مصنوعی بازاریابی ویدئویی را تغییر می دهد

تصور کنید بدون نوشتن اسکریپت یا برداشتن دوربین فیلمی بسازید.

به لطف ابزارهای جدید هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML)، این نه تنها ممکن است، بلکه در حال حاضر نیز اتفاق می افتد.

هوش مصنوعی مولد از محتوای موجود مانند صدا، ویدئو و متن برای تولید محتوای اصلی استفاده می کند. در این مورد، بازاریابان ویدیو می‌توانند بسیاری از مراحل فرآیند – مانند اسکریپت‌نویسی، ویرایش، و رونویسی را در چند ثانیه خودکار کنند.

توانایی ایجاد ویدیو در زمان رکورد یکی از مزایای آشکار استفاده از هوش مصنوعی است. اما برای لاوین، این چیزی بیش از صرفه جویی در زمان است. همچنین این پتانسیل را دارد که پاکت خلاقانه را فشار دهد.

او به من گفت: “برای من، هوش مصنوعی درها را به روی ایده های جدید، اجراهای جدید و تصاویری جدید باز می کند که ممکن است به تنهایی به آنها نرسیده باشم. این باعث گسترش پالت خلاقانه من است، نه صرفه جویی در زمان.”

نقل قول کریس لاوین 1

به عنوان مثال، لاوین و تیمش در Wistia یک ویدیو ساختند که تقریباً به طور کامل توسط هوش مصنوعی طراحی شده بود.

این فرآیند با باز کردن ChatGPT، یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی، توسط لاوین آغاز شد تا یک اسکریپت 60 ثانیه‌ای درباره نحوه ساخت پای سیب به سبک ویدیوی یوتیوب ایجاد کند. او سپس از نرم افزار AI Synthesia استفاده می کند تا یک آواتار انسانی از خود بسازد تا فیلمنامه را بخواند.

برای تکمیل آن، او چند نکته نهایی را به آن اضافه می کند بصری و بی رول. در اینجا نتیجه نهایی است:

بیایید نگاهی به راه‌های بیشتری برای استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند ایجاد ویدیو بیندازیم.

چگونه هوش مصنوعی می تواند ویدیوی بعدی شما را تقویت کند

1. ایده نویسی و فیلمنامه نویسی

برای اکثر بازاریابان ویدیویی، سخت ترین بخش فرآیند ارائه یک ایده عالی و به دنبال آن یک فیلمنامه قانع کننده است.

برای لاوین، استفاده از هوش مصنوعی برای فیلمنامه نویسی یک بازی را تغییر داده است. به طور خاص، او از ChatGPT برای ایجاد یک چارچوب استفاده می کند.

“من می توانم یک درخواست را وارد کنم و نقطه شروع باورنکردنی به دست بیاورم تا من را از صفر به 100 برساند. می توانم وارد کنم که مدت زمان ویدیو را می خواهم، جزئیات آن را چقدر می خواهم و سبک ویدیویی که می خواهم باشد را وارد کنم. او به من گفت: “نتایج کاملاً قابل توجه است وقتی که شما آن را با چیزهای درست راهنمایی کنید.”

به عنوان مثال، می‌توانید از ChatGPT بخواهید یک تبلیغ به سبک اطلاعات تجاری یا ویدیوی TikTok بنویسد. حتی می توانید یک لحن خاص را درخواست کنید، مانند خنده دار یا علمی.

giphy (1)-Mar-17-2023-03-54-44-4061-PM

با این حال، Lavigne به سرعت نسبت به کپی و چسباندن محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی هشدار می دهد.

“هوش مصنوعی می تواند یک ویرایش تقریبی به شما ارائه دهد، اما شما هنوز باید دیدگاه، شخصیت یا لمس برند خود را اضافه کنید. این به سادگی وارد کردن یک درخواست و چسباندن خروجی در تلاش های بازاریابی خود نیست. اگر شما فرصت بزرگی را از دست بدهید. در این زمینه با هوش مصنوعی رفتار کنید.”

2. ویرایش ویدئو

در Wistia، Lavigne ابزارهای مختلف هوش مصنوعی را در مرحله پس از تولید بررسی کرده است.

یکی از این ابزارها Runway Al است که می تواند به سرعت اشیا را از پس زمینه یک ویدیو حذف کند. از نظر تاریخی، این یک فرآیند زمان‌بر است که شامل حرکت فریم به فریم برای ردیابی آن است. اکنون هوش مصنوعی می تواند کارهای سنگین را انجام دهد.

ابزار دیگری که لاوین استفاده می کند Descript است که فیلم خام را در عرض چند دقیقه به متن تبدیل می کند. این به او اجازه می‌دهد تا محتوای ویدیویی را بدون نیاز به مکث و عقب‌نشینی مداوم ویرایش و تنظیم مجدد کند.

تبدیل فیلم خام به محصول نهایی زمان زیادی می برد – اما ابزارهای هوش مصنوعی می توانند این روند را ساده کنند.

همانطور که Lavigne می‌گوید، “وقتی موردی را پیدا می‌کنید که می‌توانید از این نرم‌افزار برای آن استفاده کنید، ذهن شما را درگیر می‌کند که چقدر می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید. این من را برای اینکه این ابزارها در آینده به کجا می‌روند هیجان‌زده می‌کند.”

3. تولید ویدئو

در حالی که هوش مصنوعی قابل توجه است، از نظر تولید ویدئو دارای محدودیت هایی است.

لاوین آواتارهای انسان را مثال می‌زند. بله، آنها شبیه انسان هستند. مثل انسان حرف می زنند. اما آنها انسان نیستند کافی قابل باور بودن

منبع تصویر

او به من گفت: “هیچ جایگزینی برای تیراندازی به یک انسان واقعی وجود ندارد. هوش مصنوعی هنوز تصویر یا شباهت انسان ها یا احساساتی که در چهره آنها دارند را تکرار نکرده است. این بدان معنا نیست که هرگز تغییر نخواهد کرد. اما در حال حاضر، این یک مشکل است. محدودیت بزرگ در دنیای تولید.”

این ما را به یک نکته مهم هدایت می کند: هوش مصنوعی راه حل کاملی برای همه چیز نیست. در حالی که می تواند در سایر زمینه ها در مرحله تولید کمک کند – مانند ایجاد B-roll – شما باید بدانید چه زمانی از این فناوری استفاده کنید و چه زمانی بهتر است کارها را به روش قدیمی انجام دهید.

چه هوش مصنوعی نمی تواند برای سازندگان ویدیو انجام دهید

تقریباً 70 درصد تصمیمات بر اساس احساسات است. در بازاریابی ویدئویی، شما باید به صورت بصری احساسات افراد را جذب کنید تا تاثیرگذار باشید.

مشکل؟

هوش مصنوعی می تواند هوش انسان را تقلید کند، اما خلاقیت انسان به این آسانی نیست.

“تقریباً برای یک ویراستار عالی درک ضربات، سرعت، حرکات دوربین و آنچه موسیقی می تواند به بهترین وجه یک صحنه را در یک زمان خاص بالا ببرد، کاملاً غریزی است. همه این قطعات ریشه در تصمیمات خلاقانه و شخصی داستان نویس دارند. هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد. لاوین مشاهده می کند.

نقل قول کریس لاوین 2

در نتیجه، لاوین پیش بینی می کند که در آینده نزدیک شاهد هجوم محتوای عمومی و متوسط ​​تولید شده توسط هوش مصنوعی خواهیم بود. با این حال، او همچنین این را فرصتی برای بازاریابان ویدیو می‌داند تا خلاقیت خود را به نمایش بگذارند و از بین مردم متمایز شوند.

او می افزاید: “اکنون زمان آن فرا رسیده است که بازاریابان ویدئویی اثر انگشت خلاقانه خود را روی کار خود بگذارند. اینگونه شما از هم جدا خواهید شد.”

آیا هوش مصنوعی آینده ساخت ویدیو است؟

تقریباً تمام فناوری های نوظهور با شک و تردید مواجه می شوند و هوش مصنوعی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به عنوان مثال، آیا در نهایت می تواند به طور کامل جایگزین بازاریابان ویدیویی شود؟

خوشبختانه، لاوین چندان متقاعد نشده است. او شباهتی را با ظهور عکاسی ترسیم می کند، که برخی معتقد بودند مرگ هنرهای سنتی است.

او می‌گوید: “واکنش به هوش مصنوعی شبیه به ورود یکسری فناوری‌های مختلف مانند عکاسی است. اگر فقط می‌توانید از چیزی عکس بگیرید، چرا به یک هنرمند نیاز دارید تا آن را نقاشی کند؟ در واقعیت، این اتفاق کاملاً رخ نداده است.”

او می افزاید: “ما هوش مصنوعی را چیزی مشابه می دانیم. این صنعت را تغییر می دهد، اما جایگزین سازندگان ویدئو نمی شود.”

در حالی که ممکن است هوش مصنوعی جایگزین شما نشود، لاوین استدلال می کند که بازاریاب ویدیو که از هوش مصنوعی استفاده می کند برتری خواهد داشت. بنابراین، بازاریاب‌های ویدئویی باید به هوش مصنوعی به‌عنوان یک دستیار مفید برخورد کنند – نه یک رقیب.

در نهایت، لاوین مشتاق آینده ویدیو است. به قول خودش، “من از استفاده از هوش مصنوعی برای خودکار کردن بخش های خسته کننده تر تولید هیجان زده هستم، که من را آزاد می کند تا بهترین ویدیوهای ممکن را بسازم.”

دعوت به اقدام جدید