اختلافات تجربه شده توسط سازندگان محتوای سیاه (Expert Insight)

خوش آمدید به شکستن طرح – مجموعه‌ای از وبلاگ‌ها که به چالش‌ها و فرصت‌های کسب‌وکار منحصربه‌فرد صاحبان و کارآفرینان بی‌نظیر می‌پردازد. بیاموزید که آنها چگونه کسب و کار خود را رشد داده اند یا توسعه داده اند، سرمایه گذاری های کارآفرینی را در شرکت های خود کاوش کرده اند، یا چالش های جانبی ایجاد کرده اند، و چگونه داستان های آنها می تواند الهام بخش و به موفقیت شما باشد.

ناهماهنگی هایی که توسط سازندگان محتوای سیاه تجربه شده است

این قطعه با همکاری کمپین صداهای تقویت کننده شبکه پادکست HubSpot با مشارکت The Gathering Spot.

در سال 2019، چارلی داملیو ویدیویی را در TikTok در حال انجام رقص Renegade به اشتراک گذاشت. این ویدئو منفجر شد و بدون شک ادعای شهرت اوست. از آن زمان، او 150 میلیون دنبال کننده در این برنامه جمع آوری کرد، با نام های معروف معامله کرد، و خانواده او یک مستند واقعیت بدون فیلمنامه به نام نمایش D’Amelio دارند.

هزاران TikTokers از او پیروی کردند، رقص را انجام دادند و آن را به D’Amelio نسبت دادند، اما او آن را خلق نکرد – Jalaiah Harmon این کار را کرد. پاک شدن هارمون از رقصش به تعصب نژادی نسبت داده می شود زیرا او سیاه پوست است و داملیو سفید است.

تجربه هارمون تنها یکی از هزاران تجربه است، زیرا بسیاری از تولیدکنندگان محتوای سیاه‌پوست با نابرابری‌هایی مواجه هستند، از دریافت اعتبار برای روندها گرفته تا پرداخت‌های دیرهنگام و سوگیری‌های الگوریتمی. در این پست، برخی از این نابرابری ها را عمیق تر خواهیم کرد و توصیه های تخصصی ناتاشا پیر و راس سیموندز را در مورد غلبه بر این موانع به اشتراک خواهیم گذاشت.

فهرست مطالب

اختلافات تجربه شده توسط سازندگان محتوای سیاه – آمارهای کلیدی

  • اینفلوئنسرهای سیاه پوست در لایه های نانو و میکرو اینفلوئنسر (زیر 50 هزار دنبال کننده) به طور متوسط ​​سالانه 27000 دلار غرامت دریافت می کنند. (MSL)
  • کلان اینفلوئنسرهای سیاه پوست (+50 هزار دنبال کننده) به طور متوسط ​​بیش از 100000 دلار از برندها غرامت دریافت کردند. (MSL)
  • 49 درصد از اینفلوئنسرهای سیاه پوست گزارش دادند که نژاد آنها به پیشنهادی کمتر از ارزش بازار از یک برند کمک کرده است. (MSL)
  • حاشیه شکاف دستمزد بین اینفلوئنسرهای سفید و سیاه 35 درصد است. (MSL)
  • 79٪ از اینفلوئنسرهای سیاه پوست از ارسال پست در مورد مسائل مربوط به تنوع احساس راحتی می کنند، اما بیش از نیمی از آنها احساس می کنند که با پست کردن در مورد این مسائل تحت تأثیر منفی قرار می گیرند، در حالی که فقط 14٪ از اینفلوئنسرهای سفید پوست همین احساس را دارند. (MSL)
  • 58.3 درصد از اینفلوئنسرها می گویند که به عنوان یک تأثیرگذار در هر پلتفرم اجتماعی مورد تبعیض قرار گرفته اند. (اینفلوئنسر مارکتینگ هاب)
  • اینفلوئنسرها می گویند که TikTok بدترین تبعیض را دارد که با آن مواجه شده اند. (اینفلوئنسر مارکتینگ هاب)

اختلافات تجربه شده توسط سازندگان محتوای سیاه (+ افکار متخصص)

1. تفاوت پرداخت

اینفلوئنسرهای سیاه 35 درصد کمتر از اینفلوئنسرهای سفید دستمزد می گیرند. بیشتر اوقات این بدان معناست که سازندگان به اندازه ارزش خود دستمزد دریافت نمی کنند و گاهی اوقات دیر دریافت می شوند. همچنین عدم شفافیت پرداخت وجود دارد، بنابراین سازندگان سیاه‌پوست نمی‌دانند دیگران در صورت کوتاه‌مدت چه حقوقی دریافت می‌کنند و برای چه چیزی باید مذاکره کنند.

92 درصد از اینفلوئنسرهایی که به مطالعه تحقیقاتی MSL’s Time to Face the Influencer Pay Gap پاسخ دادند، گفتند که شفافیت پرداخت می تواند مهم ترین عامل در از بین بردن شکاف دستمزد نژادی در اقتصاد سازنده باشد.

افکار تخصصی

ناتاشا پیر میزبان The Shine On Podcast است و یک تولید کننده محتوا است. او همچنین مدیرعامل Shine With Natasha است، جایی که به سازندگان کمک می کند تا اعتماد به نفس ویدیویی ایجاد کنند. او می‌گوید: «چشم‌انداز اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار در حال رشد است، و هنوز هم بسیار جدید است، اما من هنوز فکر می‌کنم خنده‌دار است که یک برند اینگونه بگوید: «ما چند صد دلار به شما می‌پردازیم تا یک میلیون کار زیر نور خورشید انجام دهید. .”

پی یر خودش دیر پرداخت شده است: «من در مراسمی صحبت می کردم که قرار بود برای زنان رنگین پوست باشد و با ماه ها تاخیر حقوق دریافت کردم. و من می گویم، آیا این چیزی نیست که ما در اینجا سعی می کنیم از آن اجتناب کنیم؟ او می افزاید که حتی در نظر گرفتن فرصت ها، چه رسد به اینکه بتوانیم در مورد نرخ ها مذاکره و صحبت کنیم، می تواند چالش برانگیز باشد.

2. کمبود فرصت.

آنتونی بامبا، خالق سیاه پوست، گفت که او و دوستش (که سفید است) یک بار ایمیلی را به همان شرکت ارسال کردند تا یک شراکت ایجاد کنند. برند برای دوست سفیدش هدایایی فرستاد و به بومبا گفته شد که این برند برای هدیه دادن مناسب است.

ویکتوریا پاریس، خالق وایت و یکی از دوستان بومبا، ویدئویی را به اشتراک گذاشت که می‌گوید از مزایای خالق سفید بودن بهره می‌برد و ریشه این مسئله از این است که مدیران روابط عمومی برندها عمدتا سفید هستند و از تأثیرگذارانی که به نظر می‌رسند آگاه هستند. آنها را به اشتراک بگذارند و تجربیات مشابهی را به اشتراک بگذارند.

پاریس می‌گوید مردم اهمیت این موقعیت را درک نمی‌کنند و فقط فکر می‌کنند، “اوه این بد است”، اما این یک مانع شغلی مهم برای اینفلوئنسرهایی است که شبیه او نیستند. به عنوان مثال، او می‌گوید که توانسته است پول زیادی را پس‌انداز کند تا دوباره به محتوا و حرفه‌اش بازگرداند، زیرا چیزهای رایگان دریافت می‌کند، اما سازندگان رنگ‌ها از تجمل مشابهی برخوردار نیستند.

بسیاری از سازندگان سیاه‌پوست ممکن است ندانند که فرصت‌ها را از دست می‌دهند، زیرا افرادی که این فرصت‌ها را ارائه می‌دهند، آن‌ها را در رادار خود ندارند. آن‌ها نمی‌دانند که یک برند می‌خواهد رابطه‌ای برقرار کند تا زمانی که یک پست حمایت‌شده از سازنده دیگری را در فید خود ببینند.

افکار تخصصی

راس سیموندز میزبان Create Like the Greats است و یک کارآفرین و استراتژیست بازاریابی است که به برندها و کارآفرینان B2B کمک می کند سطوح جدیدی از رشد را باز کنند. او می‌گوید: «فکر می‌کنم بزرگترین چالش این است که شما [Black creators] حتی نبینید که برای چه فرصت هایی تحت نظارت قرار می گیرید… شما هرگز نخواهید فهمید که به خاطر ظاهرتان چه چیزی به دست نیاورده اید.”

پیر این را تایید می کند و می گوید کمبود فرصت یکی از بزرگترین اختلافات است. با سوگیری‌های الگوریتمی (که در زیر به آن خواهیم پرداخت)، سازندگان سیاه‌پوست به دلیل تعصب کمتر تعامل خواهند داشت، بنابراین همتایان آن‌ها «به طور طبیعی از گزینه‌های دیگر انتخاب می‌شوند».

3. تعصبات الگوریتم

سوگیری های الگوریتم تایید نشده است، اما سازندگان سیاه گزارش می دهند که اثرات آن را احساس می کنند. بسیاری می گویند محتوای آنها به خوبی سایر سازندگان عمل نمی کند، حتی اگر از کیفیت یکسانی برخوردار باشد. برخی گزارش می دهند که اگر در مورد برابری نژادی صحبت کنند، محتوای آنها عملکرد بدتری دارد.

بررسی فناوری MIT می گوید الگوریتم TikTok دارای خطاهایی است که به طور نامتناسبی بر گروه های به حاشیه رانده شده تأثیر می گذارد و برای اظهار نظر با TikTok تماس گرفته است. این کسب‌وکار گفت این مشکلات به اشتباه ایجاد شده‌اند و محتوای تحت تأثیر در واقع خط‌مشی‌ها را نقض نمی‌کند.

کیسی فیسیلر، استاد دانشگاه کلرادو، استاد بولدر که در زمینه اخلاق فناوری و جوامع آنلاین مطالعه می‌کند، به Technology Review گفت: «پیش‌بینی بسیاری از این خطاها آسان خواهد بود اگر شرکت‌ها به سادگی بیشتر به نحوه تعامل کاربران با برنامه خود فکر کنند.»

افکار تخصصی

پیر می گوید مشتریان برنامه او سوگیری الگوریتم را تجربه کرده اند. او در حال بررسی یک تحلیل رقیب با یکی از مشتریانش، یک خالق لاتین بود، که گفت: «چرا این شخص خیلی سریعتر رشد می کند؟ محتوای ما بسیار شبیه است. ما در یک صنعت هستیم… آیا دلیلش این است که او یک زن سفیدپوست است؟» و پیر پاسخ داد که، صادقانه، احتمالاً همینطور است.

چگونه سازندگان محتوای سیاه می توانند از اختلافات بالاتر بروند؟ (+ مشاوره تخصصی)

سازندگان سیاه‌پوست معمولاً مجبور می‌شوند بفهمند که چگونه می‌توانند به تنهایی آن را در اقتصاد سازنده ایجاد کنند. با توجه به این موضوع، از سیموندز و پیر پرسیدیم که آنها به مردم پیشنهاد می‌کنند چه کاری انجام دهند تا از چالش‌ها عبور کنند و به رشدی که می‌خواهند برسند.

1. با دیگر سازندگان سیاه پوست جامعه بسازید.

یک راه عالی برای سازندگان سیاه پوست برای خودسازی این است که با سایر سازندگان سیاهپوست ارتباط برقرار کنند. شما با افراد دیگری با تجربیات مشابه آشنا خواهید شد و می توانید از سوابق مختلف خود برای کمک به یکدیگر استفاده کنید.

سیموندز می‌گوید: «اینترنت مکانی شگفت‌انگیز برای یافتن افراد دیگری است که خالق هستند، و می‌توانید روابط شگفت‌انگیزی با افرادی در دنیایی مشابه خود ایجاد کنید.» او می‌افزاید: «افراد سیاه‌پوست بسیار بیشتری هستند که به صورت آنلاین چیزهایی ایجاد می‌کنند، بنابراین راحت‌تر می‌توان کسی را پیدا کرد که به دنبالش بود.»

2. برای افراد جامعه خود ظاهر شوید.

پیر می‌گوید که عمل ساده حضور افراد در گروه‌های شما می‌تواند تفاوت ایجاد کند – «ما فقط باید فضا را اشغال کنیم و شبکه‌های خودمان را بسازیم و به حضور در جوامع خود ادامه دهیم و از جوامع خود نیز دفاع کنیم. “

هنگامی که ارتباطات اجتماعی ایجاد می کنید، می توانید افراد را با خود همراه کنید. سیموندز می‌گوید از ایجاد مسیری برای دیگران لذت می‌برد: «من می‌خواهم بتوانم محتوایی ایجاد کنم که به سایر سازندگان کمک کند محتوای عالی ایجاد کنند و به مردم کمک کند فرصت‌ها و پتانسیل باز کردن درها را ببینند.»

پیر می‌گوید که اگر از او خواسته شود که بخشی از یک کمپین یا گروه سخنران باشد، می‌تواند از او بپرسد که چه کسی بخشی از آن است و آیا سازمان‌دهندگان به او نیاز دارند تا سازندگان دیگری را در این دسته توصیه کند. او می گوید که هیجان دعوت شدن یا مورد توجه قرار گرفتن می تواند فراموش کردن تأثیر صدای سازندگان و نحوه حمایت آنها از حرفه دیگران را آسان کند.

داشتن شبکه ای از سازندگان که از محتوای یکدیگر حمایت می کنند، ارتقا می دهند و به اشتراک می گذارند، می تواند افراد را در معرض مخاطبان جدیدی قرار دهد که مشتاق دنبال کردن افراد و مصرف محتوای جدید هستند.

3. از دیگران و تجربیات آنها بیاموزید.

ملاقات با اولین نقطه عطف سازنده شما می تواند فرآیندی طولانی و طولانی به نظر برسد، اما یادگیری از دیگران می تواند نکات کاربردی و مفیدی به شما بدهد.

محتوای همه سازندگان مختلف را مصرف کنید و بیاموزید که چه چیزی برای آنها مفید است و چگونه می توانید استراتژی های آنها را برای خود اعمال کنید. در معرض ایده‌ها و ورودی‌های جدید قرار خواهید گرفت و آنچه یاد می‌گیرید می‌تواند به شما کمک کند داستان‌های جدید و منحصربه‌فردی را که تا به حال کسی نگفته است به دست آورید.

سیموندز می‌گوید: «من همیشه سعی می‌کنم بگویم که همه می‌توانند از هر خالق بیاموزند، حتی اگر هزار فالوور داشته باشد. من از یک مامان بلاگر تصادفی الهام گرفتم. من از یک روانشناس تصادفی الهام می گیرم. من از یک درمانگر در اینستاگرام الهام می‌گیرم که پست‌هایی الهام‌بخش می‌گذارد. من تاجران را دنبال می کنم… همه.»

4. روی آنچه می توانید کنترل کنید تمرکز کنید.

سازندگان سیاه‌پوست گاهی اوقات باید روی چیزی که می‌توانند کنترل کنند تمرکز کنند. به عنوان مثال، در حالی که ممکن است بخواهید با برندهای بزرگتر شریک شوید، ممکن است در سطح فعلی شما امکان پذیر نباشد.

به عنوان مثال، پیر اشاره می‌کند که برندهای کوچک مانند سازندگان کوچک برای یافتن فرصت‌ها تلاش می‌کنند: «مارک‌های کوچک بسیار زیادی هستند که کارهای بزرگی انجام می‌دهند. البته، برندهای کوچک‌تر بودجه کمتری خواهند داشت، اما وقتی فرصت‌هایی برای مشارکت با آن برندهای کوچک‌تر وجود دارد، فکر می‌کنم این راهی است برای نشان دادن اینکه چگونه می‌توان کارها را متفاوت انجام داد.» با مشارکت با یک برند کوچکتر، نفوذ و جامعه خود را به روشی قابل دسترس تر ایجاد می کنید.

تمرکز بر آنچه می توانید کنترل کنید همچنین به معنای تشخیص این است که چه زمانی یک فرصت به معنای استانداردها و توانایی های شما نیست. سیموندز می گوید: “شما باید روی دایره کنترل خود تمرکز کنید… من می توانم این واقعیت را کنترل کنم که اگر فکر نکنم چیزی منصفانه نیست، احتمالاً منصرف خواهم شد… در غیر این صورت این یک صنعت بسیار خسته کننده و یک مالیات ذهنی است که من می کنم. باور نکنید که اغلب ارزش پرداخت را دارد.»

5. آنچه را که ارزش دارید بخواهید.

درخواست چیزی که می دانید ارزش خود را دارید، به دلیل احتمال رد شدن، می تواند ترسناک به نظر برسد.

اما شما فقط اگر بپرسید می دانید. سیموندز می‌گوید: «من متوجه شده‌ام که اگر آنچه را که لیاقتش را دارید بخواهید شگفت‌زده می‌شوید… آنها یا می‌گویند بله یا خیر.» اگر آنها بگویند نه، احتمالاً برندی نیستند که بخواهید با آن در ارتباط باشید. او می‌افزاید: «برو و با آن خوب باش».

شبکه‌های اجتماعی شما نیز می‌توانند مفید باشند زیرا می‌توانید از اطراف بپرسید و ببینید که افراد دیگر برای فرصت‌ها چه حقوقی دریافت می‌کنند. سیموندز می‌گوید که قبلاً از او پرسیده شده است: «اگر کسی را می‌شناسم که در این سازمان‌ها مشغول به کار است یا برای آنها کار می‌کند، نمی‌ترسم یک DM بفرستم و از مردم بپرسم قبل از ارائه یک نقل قول، چه دستمزدی دریافت کرده‌اند، و در مورد آن شفاف‌سازی می‌کنم. چیزی که باید ارائه دهم.»

سازندگان محتوای سیاه هنوز هم می توانند موفقیت پیدا کنند و پیشرفت کنند.

تفاوت‌هایی که سازندگان سیاه‌پوست در اقتصاد سازندگان با آن مواجه هستند، می‌تواند مانند یک نبرد سربالایی بی‌پایان و دلسرد کننده به نظر برسد.

اما، هر چه مردم بیشتر در مورد این مسائل صحبت کنند و برندها و سازمان ها را کنترل کنند، احتمال بهتر شدن آنها در آینده بیشتر می شود. پیر می گوید: «بعضی [brands] همیشه آشغال خواهد بود، اما حداقل می دانیم از چه کسی حمایت کنیم و از چه کسی حمایت نکنیم.

برای کشف بیشتر Breaking the Blueprint Content روی پیوند کلیک کنید.