اصول کلیدی و نحوه استفاده از آن [+Examples]

در سال 2018 ، 63 درصد از مصرف کنندگان در یک مطالعه Accenture نشان دادند که ترجیح می دهند از مارک های هدفمند خرید کنند. تا سال 2021 سریع پیش بروید و این احساس فقط افزایش یافته است.

IBM در سال 2020 مطالعه ای را در مورد رفتار مصرف کنندگان انجام داد و دریافت که 57 درصد از مصرف کنندگان مایلند عادات خرید خود را تغییر دهند تا بیشتر به محیط زیست توجه داشته باشند. در همان مطالعه ، تقریباً هشت نفر از هر 10 پاسخ دهنده اظهار داشتند که پایداری برای آنها مهم است.

Now اکنون بارگیری کنید: قالب طرح بازاریابی رایگان

بنابراین ، چگونه یک مارک تجاری از بازاریابی پایدار برای جذب مخاطبان رو به رشد و آگاه اجتماعی استفاده می کند؟ در ادامه به آن و موارد دیگر می پردازیم.

بازاریابی سبز در مقابل بازاریابی پایدار

در حالی که هر دو اصطلاح اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند ، بین بازاریابی سبز و بازاریابی پایدار تفاوت وجود دارد.

بازاریابی سبز بر استراتژی هایی تمرکز دارد که آگاهی و حفاظت از محیط زیست را ارتقا می بخشد. بازاریابی پایدار ، از سوی دیگر ، کمی گسترده تر است.

این شامل بازاریابی سبز است ، اما شامل مواردی است که فراتر از محیط زیست هستند ، مانند مسائل اجتماعی و اقتصادی.

1. هدف بزرگتری داشته باشید.

برندها معمولاً موفقیت خود را بر اساس اعداد و ارقام قضاوت می کنند. میزان درآمد آنها یا ایجاد آن در هر دوره معین معمولاً بزرگترین شاخص موفقیت است.

پایداری این دیدگاه را تغییر می دهد تا مارک ها خود را با چیزی بزرگتر از سود ارزیابی کنند.

به عنوان یک نام تجاری ، شما باید چیزی را تبلیغ کنید که بزرگتر از محصولات و خدمات شما باشد و از هر صنعت خاصی فراتر رود.

آیا رسالت اجتماعی مشخصی دارید؟ در غیر این صورت ، وقت خود را صرف کشف آنچه که است و نقش برند شما در پیشبرد این ماموریت چگونه می کند ، کنید.

به عنوان مثال ، مارک مد Autumn Adeigbo لباس ، لوازم جانبی و وسایل دکوراسیون خانه را به فروش می رساند. با این حال ، مأموریت آن ، همانطور که در وب سایت آن ذکر شده است ، تأثیر بر زندگی زنان در مقیاس جهانی است. آنها این کار را با استفاده از امکانات تولیدی متعلق به زنان و به کارگیری صنعتگران زن ، در میان سایر شیوه ها ، انجام می دهند.

2. پیشاپیش فکر کنید.

بازاریابی پایدار همه چیز در مورد ایجاد ارزش بلند مدت است.

اغلب اوقات ، مارک ها بر دستیابی به بازده فوری تمرکز می کنند. به عنوان مثال ، بسیاری از تاکتیک های بازاریابی مانند اجرای Google Ads و وبلاگ نویسی ، تولیدکنندگان عالی هستند.

با این حال ، هنگامی که مشتری شما خرید می کند و به مشتری تبدیل می شود ، چه اتفاقی می افتد؟ چگونه می توانید وفاداری ایجاد کنید و بشارت دهندگان برند را ایجاد کنید؟

بازاریابی پایدار به دنبال راه هایی برای پرورش مصرف کنندگان در کل سفر خریدار است.

آموزش یکی از راه های ایجاد وفاداری با مخاطبان است. از زمانی که آنها برای اولین بار شما را در رسانه های اجتماعی کشف کردند تا زمانی که هدف خود را تعیین کردند.

به عنوان مثال ، یک مارک غذایی می تواند مخاطبان خود را در مورد اهمیت کشاورزی اخلاقی در رسانه های اجتماعی آموزش دهد و این روند را پس از خرید با نکات بازیافت بسته ها ادامه دهد.

3. مشتری مداری باشید.

شاید فکر می کنید ، “منآیا بازاریابی مصرف کننده نیست؟

در حالت ایده آل ، بله اما همیشه اینطور نیست.

در بازاریابی سنتی ، یک نام تجاری اغلب سعی می کند یک محصول یا خدمات را به سمت مشتری سوق دهد. با بازاریابی مصرف کننده ، بیشتر درک نیازهای مشتریان شما و متناسب سازی بازاریابی شما بر این اساس است.

به عنوان مثال ، بگویید که مخاطبان شما تمایل بیشتری به شفافیت در شیوه های تأمین منابع خود دارند یا می خواهید در مسائل اجتماعی بیشتر صحبت کنید. می توانید از این اطلاعات برای کمپین بعدی خود استفاده کنید.

با وجود رقابت بسیار زیاد ، یکی از راههای مشتری مداری نوآوری است.

همه ما داستان هشدار دهنده Blockbuster و Netflix را شنیده ایم. اما این نشان دهنده یک تغییر بزرگ در جامعه است که بلاک باستر تمایلی به ایجاد آن نداشت.

اما حقیقت این است که نوآوری همیشه لازم نیست آنقدر بزرگ باشد. ممکن است در تکرارهای کوچک اتفاق بیفتد – نکته اصلی در اینجا ارتباط با نیازهای مخاطبان است.

4- پایداری را در هر جنبه ای از نام تجاری خود منعکس کنید.

بازاریابی پایدار اگر معتبر نباشد کار نمی کند.

تصور کنید که کسب و کاری را پیدا کرده اید که ادعا می کند پایدار است هیچ اقدامی را برای ترویج مأموریت خود انجام نداده است. مصرف کنندگان به آن نام تجاری اعتماد ندارند و بازپس گیری آن دشوار خواهد بود.

مطمئن شوید که برند شما به دنبال پایداری از یک لنز جامع است.

آیا در مورد پایداری تبلیغ می کنید اما از منابع ناپایدار برای ساخت محصول خود استفاده می کنید؟ آیا با برندهایی که با ماموریت شما در تضاد هستند همکاری می کنید؟ آیا تیم شما نماینده آینده ای است که می خواهید تبلیغ کنید؟

اینها س questionsالاتی است که باید از آنها بپرسید تا مشخص شود آیا نام تجاری شما نمایانگر ماموریتی است که برای دستیابی به آن تلاش کرده اید. مناطقی را که نیاز به کار دارند ، مشخص کنید و برای تعیین استراتژی هایی که با ماموریت شما هماهنگ است ، به صفحه طراحی بروید.

مخاطبان انتظار کمال ندارند ، اما به شفافیت اهمیت می دهند. مشکلی نیست – و توصیه می شود – جایی را که در حال حاضر کوتاهی می کنید و نحوه تصحیح این مسائل را به اشتراک بگذارید.

نمونه های بازاریابی پایدار

1. پانگیایی

شرکت علوم مواد ، Pangiai ، می خواهد محیط زیست را نجات دهد.

هر بخشی از بازاریابی که برند ارائه می دهد حول این مأموریت اصلی ، از جمله این کمپین ویدیویی ، متمرکز است.

در آن ، نام تجاری ماموریت خود را برای “تغییر چرخه از غیر طبیعی به طبیعی ، از پلاستیک به گیاهان” توضیح می دهد […]، از جدید تا بازیافت شده. “

آنچه در مورد این تبلیغ م effectiveثر است این است که Pangiai آینده ای را که می خواهند ببینند توصیف می کند و استراتژی هایی را که برای رسیدن به آنجا اجرا می کند ، بیان می کند.

در سراسر تبلیغات ، محصولات Pangiai را مشاهده می کنید اما آنها در مرکز توجه نیستند. این به بینندگان می گوید مأموریت محصولات را هدایت می کند ، نه برعکس – و این بازاریابی پایدار است که درست انجام می شود.

2. هیچ چیز آسیب نمی زند

در بخش قبل ، ما اهمیت داشتن یک رویکرد جامع برای بازاریابی پایدار را مورد بحث قرار دادیم.

با نادا دویل ، ماموریت آنها در همه چیز منعکس می شود: از نام آنها ، که نشان دهنده این ایده است که محصولات نباید باعث آسیب شوند ، تا ابتکاراتی که در آنها شرکت می کنند.

مثال بازاریابی پایدار

منبع تصویر

وقتی از بخش “نحوه کار ما” آنها دیدن می کنید ، در مورد همکاری آنها با یک موسسه گواتمالایی که به حفاظت از بخش جنگلداری اختصاص داده شده است ، آشنا می شوید.

مهم این است که مشارکتهای تجاری شما با ارزشهای شما همخوانی داشته باشد. در غیر این صورت ، خطر از دست دادن اعتبار و اعتماد را دارید.

3. Satya + Sage

رسانه های اجتماعی یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای پیاده سازی استراتژی بازاریابی پایدار است.

شما می توانید طیف وسیعی از مطالب را به اشتراک بگذارید ، از آموزش پیروان خود در مورد شیوه های پایدار گرفته تا شیوه های پایدار بودن نام تجاری خود.

در این مثال از شرکت شمع سازی Satya + Sage ، آنها نکاتی را درباره نحوه استفاده از کاغذ دانه ای که با هر شمع همراه است به اشتراک می گذارند.

مثال بازاریابی پایدار

منبع تصویر

به ویژه در رسانه های اجتماعی ، به سوالاتی که دنبال کنندگان شما می پرسند و نظراتی که می دهند توجه کنید ، زیرا این می تواند راهبردهای بازاریابی شما را در آینده آزمایش کنید.

چرا بازاریابی پایدار مهم است؟

پایداری موضوعی است که از دیرباز مورد توجه بسیاری قرار گرفته است ، اما تحقیقات نشان می دهد که از سن فراتر می رود.

مطالعه 2020 IBM در مورد رفتار مصرف کنندگان نشان داد که در حالی که Millennials بیشترین علاقه را به آگاهی پایداری دارند ، Boomers (و همه مصرف کنندگان بین آنها) هنگام انتخاب مارک ها به شدت به آن توجه می کنند.

در نتیجه ، حتی اگر نام تجاری شما در این مأموریت ریشه نداشته باشد ، باز هم در سرمایه گذاری زمان و منابع در شیوه های پایدار و بازاریابی برای جذب مشتریان بیشتر ارزش پیدا خواهید کرد.

قالب طرح بازاریابی