انبار داده چیست؟ تمام آنچه نیاز است بدانید

شما به عنوان یک بازاریاب یا تحلیلگر کسب و کار ، می دانید که داده ها بخش مهمی از موفقیت شما هستند. و نحوه ذخیره و سازماندهی داده ها کار شما را آسان تر یا سخت تر می کند.

روش های زیادی برای ذخیره داده ها وجود دارد که یکی از آنها ذخیره سازی داده ها است. این یک گزینه عالی برای مشاغلی است که باید حجم زیادی از داده ها را از منابع متعدد بررسی کنند. امروز بیایید بیاموزیم که انبار داده چیست و چگونه می تواند به تجزیه و تحلیل داده های شما کمک کند.

اکنون بارگیری کنید: 2021 State of RevOps [Free Report]

با استفاده از یک انبار داده ، می توانید پرس و جوها را انجام داده و داده های تاریخی را در طول زمان برای بهبود تصمیم گیری مشاهده کنید. افراد اصلی در یک شرکت که از انبارهای داده استفاده می کنند دانشمندان داده و تحلیلگران کسب و کار هستند.

یک انبار داده داده ها را از منابع متعدد ، از جمله پایگاه داده های رابطه ای یا سیستم های معاملاتی دریافت می کند. برای دسترسی به داده ها ، تحلیلگران از ابزارهای هوش تجاری برای تجزیه و تحلیل ، استخراج داده ها ، تجسم و انجام گزارشات استفاده می کنند. با تکامل مداوم داده ها ، استفاده از داده ها برای رقابت پذیری برای مشاغل ضروری است.

نتیجه نهایی انبار داده چیست؟

نتیجه نهایی یک انبار داده استخراج بینش ، نظارت بر عملکرد و بهبود تصمیم گیری است. با استفاده از گزارشات ، داشبورد و تجسم ، تحلیلگران تمام ابزار لازم برای تصمیم گیری درست را در اختیار دارند.

مزایای استفاده از انبار داده

1. داده های تاریخی.

یکی از مزایای اصلی انبارهای داده ، امکان مشاهده حجم زیادی از داده های تاریخی در طول زمان است. با یک انبار داده ، می توانید حجم زیادی از داده ها را از منابع مختلف تجمیع کنید تا تصمیمات تجاری خود را بهتر اطلاع دهید. مشاهده داده های تاریخی به شما امکان می دهد روندها را در طول زمان تجزیه و تحلیل کرده و به طور مgثر استراتژی کنید.

2. داده ها از منابع متعدد.

علاوه بر این ، با یک انبار داده ، داده ها را از منابع متعدد دریافت می کنید ، بنابراین وقتی زمان تجزیه و تحلیل اطلاعات فرا می رسد ، تصویر کامل تری خواهید داشت. در مقایسه با انبارهای داده که برای پردازش و سازماندهی داده ها از منابع متعدد طراحی شده اند ، با استفاده از چیزی شبیه به data mart ، شما فقط داده ها را از یک موضوع واحد دریافت می کنید.

3. ثبات.

انبارهای داده منابع پایدارتری از داده ها هستند که می توانید از آنها برای بررسی داده ها در سطح بالا یا سطح دانه ای استفاده کنید. این به شما انعطاف پذیری می دهد تا داده ها را از نزدیک مشاهده کرده و به سرعت پرس و جوها را انجام دهید. یک انبار داده دارای داده های با کیفیت بالا خواهد بود زیرا از منابع متعدد تهیه می شود ، یکپارچه و دقیق تر است.

انبارهای داده چیست

وقتی برای اولین بار عبارت “انبار داده” را می شنوید ، ممکن است به چند اصطلاح دیگر داده مانند “data lake” ، “database” یا “data mart” فکر کنید. با این حال ، این موارد متفاوت است زیرا دامنه محدودتری دارند. در حالی که ممکن است عملکرد مشابهی را انجام دهند ، ساختار متفاوت است. بیایید در زیر شیرجه بزنیم.

دریاچه داده در مقابل انبار داده

دریاچه داده ها داده های فیلتر نشده از منابع متعدد را ذخیره می کند تا برای یک هدف خاص استفاده شود. این بدان معناست که شما در حال مشاهده داده های خام از چیزی مانند رسانه های اجتماعی یا یک برنامه هستید. مجموعه داده ها در زمان تجزیه و تحلیل ساخته می شوند. این ذخیره سازی کم هزینه برای داده های بدون قالب و بدون ساختار است.

از سوی دیگر ، از انبارهای داده برای تجزیه و تحلیل و پردازش داده ها استفاده می شود. در یک انبار داده ، داده ها قبلاً جمع آوری شده و زمینه سازی شده است و آماده تجزیه و تحلیل است. در نهایت ، این یک ابزار ذخیره سازی داده پیشرفته تر است که می تواند از حجم زیادی از داده های تاریخی استفاده کند.

Data Mart در مقابل Data Warehouse

Data mart زیر مجموعه ای از یک انبار داده است. معمولاً ، آنها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی داده های خاصی را برای یک کاربر خاص برای یک برنامه خاص ارائه می دهند. ماهواره های داده دارای ماهیت یک موضوع هستند ، در حالی که انبارهای داده چندین موضوع را پوشش می دهد.

پایگاه داده در مقابل انبار داده

پایگاه های داده اغلب با انبارهای داده اشتباه گرفته می شوند ، زیرا اهداف مشابهی را خدمت می کنند. با این حال ، تفاوت در این است که پایگاه های داده به منظور انجام تجزیه و تحلیل بر روی مجموعه ای بزرگ از داده ها نیستند. پایگاه های داده برای ثبت و بازیابی داده ها استفاده می شوند در حالی که انبارهای داده برای تجزیه و تحلیل حجم زیادی از مجموعه داده ها استفاده می شود. اینطور فکر کنید: انبارهای داده داده ها را از پایگاه های داده متعدد ذخیره می کنند.

معماری انبار داده

معماری انبار داده ها روشی است که شما برای سازماندهی ، ارتباط و ارائه داده های خود استفاده می کنید.

می توانید از معماری اولیه ، منطقه نمایش ، یا منطقه نمایش و داده های مارت استفاده کنید.

این بدان معناست که شما می توانید یک انبار داده ها داده های خود را دریافت کنید و سپس از کاربران بخواهید گزارش و تجزیه و تحلیل را بررسی کنند. یا می توانید قبل از اینکه کاربران تجزیه و تحلیل و گزارش را مشاهده کنند ، داده ها را به داده های داده تقسیم کنید.

منطقه ای که در برخی از تصاویر زیر مشاهده می کنید برای تمیز کردن و پردازش داده ها قبل از قرار دادن آنها در انبار استفاده می شود. این امر آماده سازی داده ها را ساده می کند. برای به دست آوردن تصویری از ظاهر هر یک از این موارد ، به تصاویر زیر نگاه کنید.

نمونه انبار داده

منبع تصویر

نمونه انبار داده

منبع تصویر

انبار داده و داده های marts

منبع تصویر

نرم افزار انبار داده

1. انبار داده دانه های برف

انبار داده برف ریزه یک پلت فرم داده است که بر روی زیرساخت ابر ساخته شده است. این گزینه عالی برای مشاغلی است که منابع لازم برای پشتیبانی از سرورهای داخلی را ندارند.

با استفاده از Snowflake ، کاربران می توانند هزینه ذخیره سازی را پرداخت کرده و داده ها را به راحتی به اشتراک بگذارند. می توانید داده ها را بصورت یکپارچه در سراسر ابرهای عمومی به عنوان مصرف کننده داده ، ارائه دهندگان داده و ارائه دهندگان خدمات داده بسیج کنید. این نرم افزار به شما کمک می کند تجزیه و تحلیل داده ها را در سراسر کسب و کار خود دموکراتیک کنید تا همه کاربران با تخصص های مختلف بتوانند تصمیمات مبتنی بر داده را اتخاذ کنند.

نرم افزار انبار داده: دانه برف

منبع تصویر

2. MarkLogic

با استفاده از این راه حل انبار داده ها ، می توانید عملیات جستجوی پیچیده ای را با انواع مختلف داده از جمله اسناد ، روابط و فراداده انجام دهید. MarkLogic یک سرویس ابری کاملاً مدیریت شده و کاملاً خودکار برای ادغام داده ها از سیلوها است.

3. اوراکل

Oracle Autonomous Data Warehouse یک پایگاه داده کاملاً مدیریت شده است که برای بارهای ذخیره سازی داده با عملکرد پایگاه داده اوراکل تنظیم و بهینه شده است. این یک تجربه ابر جدید و جامع برای ذخیره سازی داده ها ارائه می دهد که آسان ، سریع و کشسان است.

در حالی که راه حل های داده ممکن است بسیار زیاد به نظر برسند ، اما برای تصمیمات تجاری روزانه شما مهم هستند. با یک انبار داده ، می توانید ذخیره ، مدیریت و تجزیه و تحلیل داده های خود را ساده کنید.

دعوت به اقدام جدید