انتخاب هارد دیسک مناسب برای سرور

دلیل این است که چون ده هارد سرور hp در یک مجموعه نوار چیده شدهاند، دادهها به طور مساوی بین درایوها تقسیم میشوند. مخصوصا زمانی که در قابلیت های این دیسک ها بین دو مدل دسکتاپ و سروری تفاوت ظاهری نیست. رابط SAS دارای قابلیت ارتباط دوطرفه کامل است: هارد درایو میتواند دو دستور مختلف را همزمان انجام دهد (یک دستور خواندن و یک دستور نوشتن)، این در حالی است که SATA فقط قادر به انجام یک دستور در هر لحظه است، یا خواندن، یا نوشتن. ظرفیت ذخیره سازی این هاردها بسیار مطلوب بوده و همچنین تقریبا با همه مادر برد ها و سیستم عامل ها هماهنگی دارد .این دسته از هارد ها در کامپیوتر های رومیزی , هارد سرور اچ پی 600gb 6g sas 15k لپ تاپ ها و همچنین سرور ها استفاده میشود .

سیستم عامل میتواند تغییرات هارددیسک را به طور خودکار تشخیص دهد. به همین دلیل بازارخرید هارد دیسک SAS در دهه گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافت. IOPS در واقع میزان و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی هارد دیسک را نمایش میدهد. IOPS در واقع واحد سنجش ورودی/خروجی وسایل ذخیرهسازی مثل هارد دیسک(HDD)، درایوهای حالت جامد (SSD) و SAN است.

اگر سرور به عنوان پایگاه داده استفاده شده یا تعداد هارد در آن از عدد پنج بالاتر رود، بهتر است که از درایوهای SAS استفاده کنید. آنها برای حجمهای کاری Core Compute ایدهآل هستند: مانند Exchange، CRM و آرشیو داده. این هارد مانند نسخه قبلی خود، از مجموعه دستورات استاندارد SCSI استفاده میکند.

بنابراین، برخی از مادربردهای سرور رابط SCSI را یکپارچه کرده و برخی دیگر به کارت رابط SCSI اختصاصی مجهز شده اند. SAS مخفف Serial Attached SCSI است. در حال حاضر بهترین شیوه اندازه گیری عملکرد یک هارد دیسک، میزان IOPS آن است. بسیار شبیه به RAID 5 است ، اما از دو عملکرد مختلف برابر استفاده می کند. میله الحاقی (spindle shaft) تقویت شده، مقاومت بیشتری در برابر شوک و لرزش دارد. برای اینکه شما همیشه هارد ویژه سرور را خریداری کرده و کمی هزینه بیشتر در این رابطه انجام دهید دو دلیل مهم وجود دارد: اولین دلیل این هست که هارد درایوهایی که مخصوص سرورها ساخته میشوند به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند هر روز هفته و 365 روز در سال بصورت بدون وقفه کار کنند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت تعویض هارد سرور hp dl380.