اگه میخواید یبوست خودتونو درمان کنید گانودرما رو فراموش نکنید

درمان یبوست

یبوست یا خشکی بیش از حد دستگاه گوارش از عوارض دستگاه گوارش است، زیرا ترشحات روده بزرگ به صورت جداگانه سفت می شود و دفع این مواد با درد شدید و مشکل زیاد همراه است. یبوست شدید می تواند روده ها را به طور کامل مسدود کند، که ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

علت این عوارض می تواند رژیم غذایی نامناسب، عدم تعادل هورمونی، عوارض جانبی داروها یا آناتومی بدن باشد. نکات جامع ریکاوری شامل اصلاح رژیم غذایی و ورزش است. می توان گفت که علت اصلی یبوست معمولاً عبور کند مواد از روده بزرگ یا اختلال در اجابت مزاج است. برخی بیماری ها نیز می توانند باعث یبوست شوند، مانند رژیم غذایی با فیبر بسیار کم یا بدون فیبر، کم کاری تیروئید، دیابت، تومورها و سرطان روده. هنگامی که غذا وارد روده می شود، آب و مواد مغذی از آن جدا می شود و مواد زائد به صورت مدفوع باقی می مانند و با انقباض ماهیچه های روده به حرکت در می آیند.. عدم دریافت فیبر و آب، عدم فعالیت بدنی و جلوگیری از دفع این امر را دشوارتر می کند. از دیگر علل یبوست می توان به چاقی، استرس، ورزش نکردن در طول روز، کهولت سن، کم خوابی و بارداری اشاره کرد.

 

قهوه گانودرما برای یبوست

از جمله دلایل اصلی تشدید عوارض یبوست عبارتند از: رژیم غذایی، عدم رژیم غذایی حاوی سبزیجات و میوه، مصرف ناکافی مایعات، عدم فعالیت بدنی مناسب. استفاده از برخی داروها مانند داروهای ضد فشار خون و برخی داروهای کاهش دهنده چربی می تواند باعث یبوست شود. شرایط فیزیولوژیکی مانند بارداری و پیری و همچنین تعدادی از بیماری های مرتبط با عدم تحرک مانند قطع ستون فقرات یا بیماری های عضلانی مانند دیستروفی عضلانی نیز از علل یبوست هستند. . برخی از بیماری های روده بزرگ ناشی از ترانزیت ضعیف روده مانند سندرم روده تحریک پذیر،عوارض عضلات کف لگن و در نهایت اختلالات افسردگی از دیگر علل یبوست است. استفاده از داروها و همچنین قرص های حاوی داروهای معمولی و مصنوعی مانند ترامادول و متادون می تواند منجر به یبوست شود.

راه های درست و نادرست درمان یبوست به پیشنهاد آریوکالا

به گفته سازمان بین المللی دیابت، کلیه و گوارش، یبوست یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی است. این عوارض شرم آور و گاهی دردناک هستند، اما معمولا قابل درمان هستند. در اینجا رایج ترین راه حل های یبوست آورده شده است که برخی از آنها واقعاً مؤثر هستند، اما برخی از آنها بی تأثیر هستند که اکثر مردم آن را به عنوان درمانی برای یبوست می دانند.

درمان یبوست به روش صحیح: ورزش به درمان یبوست کمک می کند

ورزش یکی از موثرترین راه ها برای درمان یبوست است. دکتر Edward R. Eichner می گوید: «ورزش عملکرد روده را تحریک می کند و با حرکت غذا در روده ها به رفع یبوست کمک می کند. بهترین چیز در مورد ورزش این است که هر نوع حرکتی می تواند روی روده تأثیر بگذارد، از شنا گرفته تا زومبا و هر چیز دیگری.

 

خواص هات چاکلت گانودرما دکتر بیز