برای نوشتن یک وبلاگ عالی، لازم نیست یک نویسنده بزرگ باشید

وقتی HubSpot را راه اندازی کردم، یک مهندس آموزش دیده با تجربه کمی در نوشتن بودم. در روزهای اولیه شرکت، نمی توانستم نرم افزار بسازم. در عوض، من زمان زیادی را صرف نوشتن مقاله برای وبلاگ بازاریابی خود کردم. به عنوان یک نویسنده بی تجربه، از عملکرد خوب آن شگفت زده شدم. امروزه این وبلاگ بیش از 500000 مشترک و بیش از 10 میلیون بازدید کننده جدید در هر ماه دارد.

موفقیت وبلاگ مرا متقاعد کرد که در 20 سال گذشته مهارت های درخشان نوشتن را سرکوب کرده ام! هیجان من باعث شد که یک یادداشت تشکر برای معلم کلاس هشتمم، تام براون، بفرستم، که به من کمک کرد تا نوشتن را یاد بگیرم.→ اکنون دانلود کنید: 6 قالب رایگان پست وبلاگ

من که با اعتماد به نفس تازه‌ای که در زمینه نویسندگی پیدا کرده‌ام جسور شده‌ام، کتاب بازاریابی درون‌گرا را با هم بنیانگذارم دارمش شاه نوشتم. زمانی که پیش نویس نهایی را برای یک ویرایشگر حرفه ای ارسال کردیم، مطمئن بودم که او آن را با حداقل ویرایش و تحسین زیاد پس خواهد فرستاد. اشتباه. سندی که او برگرداند بیش از هر چیزی که در زندگی ام دیده بودم، خطوط قرمز داشت.

پس از چندین هفته کاردستی زبان، ما به آن نزدیک شدیم. پس از انتشار در سال 2014، این کتاب در رتبه 200 از 8 میلیون کتاب موجود در حال حاضر در آمازون قرار گرفت – لیستی که توسط نویسندگان برجسته ای مانند دن براون و استفان کینگ رهبری می شود.

یاد گرفتم که برای داشتن یک کتاب عالی لازم نیست نویسنده بزرگی باشید. در مورد وبلاگ ها هم همینطور. افراد غیر نویسنده می توانند مهارت ها و تمرین های جدیدی را توسعه دهند که کلمات و پیام شما را از متوسط ​​به عالی تبدیل کند و در این پست به شما خواهم گفت که چگونه.

نکات وبلاگ نویسی برای افراد غیر نویسنده

بلاگ های غیر نویسنده و بزرگ متقابل نیستند. اگر تحصیلات یا تجربه نگارش رسمی ندارید، به باشگاه بپیوندید. زبان انگلیسی محبوب ترین مدرک لیسانس نیست. از سال 2011 تا کنون 26 درصد کاهش در مدرک زبان انگلیسی اعطا شده توسط مؤسسات تحصیلات تکمیلی وجود داشته است در حالی که وبلاگ نویسی از سال 2015 رشد 12 درصدی داشته است.

با کاهش تعداد نویسندگان حرفه ای و افزایش تعداد وبلاگ ها، می توانیم نتیجه بگیریم که تعداد غیر نویسندگانی که وبلاگ می زنند احتمالاً افزایش می یابد.

آموزش رسمی، یا فقدان آن، شما را از راه اندازی یک وبلاگ موفق باز نمی دارد. شما فقط به چند مهارت در کمربند ابزار خود نیاز دارید.

هنگام نوشتن وبلاگ خود، باید:

  • مخاطبان و موضوعات خود را انتخاب کنید.
  • مکالمه داشته باشید.
  • پیوندهایی به وب‌سایت‌های معتبر (از جمله سایت خودتان) اضافه کنید.
  • محتوای خود را برای هضم آسان کنید.
  • از دستیاران نوشتن آنلاین استفاده کنید.

بیایید هر یک از این موارد را به طور عمیق پوشش دهیم.

1. مخاطبان و موضوعات خود را انتخاب کنید.

مخاطب شما کیست؟ صحبت کردن با کسی که می دانید چه کسی است بسیار ساده تر است، اما شناخت هر فردی که پست های وبلاگ شما را می خواند غیرممکن است. این جایی است که شخصیت خریدار شما وارد می شود. پرسونای خریدار نماینده مشتری ایده آل شما است. هنگامی که مخاطبان خود و نیازهای آنها را مشخص کردید، می توانید موضوعات گفتگوی خود را کشف کنید.

تحقیق کلمات کلیدی باید محتوایی را که با خوانندگان خود به اشتراک می گذارید مشخص کند. کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجو تایپ می کنند یا با آنها صحبت می کنند. روش‌های متعددی برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی وجود دارد، اما یک مکان معمولی برای شروع، ارزیابی حجم جستجوی ماهانه (MSV) برای اصطلاحات مرتبط با صنعت است.

حجم جستجوی ماهانه تعداد کل جستجوهای انجام شده برای یک کلمه کلیدی خاص در یک ماه است. یک مثال ساده می تواند تحقیق کلمه کلیدی یک فروشگاه کارت تبریک باشد. جستجوهای ماه نوامبر به طور غیرمعمول به شما می گوید که حجم جستجوی کلمه کلیدی “کارت های شکرگزاری” بیشتر از کلمه کلیدی “کارت های عید پاک” است. این نتایج، همراه با تحقیق در مورد دشواری کلمات کلیدی، شما را به کلمات کلیدی مورد نظر در ماه هدایت می کند.

هنگامی که شخصیت خریدار و کلمات کلیدی خود را مشخص کردید، می توانید گفتگو را با مخاطبان ما آغاز کنید.

2. گفتگو کنید.

وبلاگ شما فرصتی برای زنده کردن مقاله ترم انگلیسی دبیرستان شما نیست. به من اعتماد کنید، نیازی نیست به یک اصطلاحنامه ارجاع دهید و طولانی ترین کلمات را در فرهنگ لغت بیرون بیاورید تا منظورتان را متوجه شوید. آنجا بودم، این کار را انجام دادم. در عوض، تصور کنید هنگام نوشتن یک پست با دوستی صحبت می کنید. آگاه و در عین حال با شخصیت باشید. معتبر و در عین حال قابل ارتباط باشید. خوانندگان شما نمی خواهند با آنها صحبت شود. آنها اطلاعات با کیفیتی را می خواهند که بتوانند از یک منبع معتبر بفهمند، و این مسئولیت ارائه آن به شما است.

3. پیوندهایی به وب سایت های معتبر (از جمله وب سایت خودتان) درج کنید.

همانطور که می توانید بگویید، هیچ قانون خاصی برای نوشتن یک وبلاگ عالی وجود ندارد. بسیاری از قوانین مربوط به وبلاگ نویسی حتی با نوشتن مرتبط نیستند. یکی از نمونه های آن لینک بیلدینگ است.

ساخت لینک می تواند کیفیت محتوای شما و اعتبار وبلاگ شما را افزایش دهد. روی پیوندهای داخلی و بک لینک ها تمرکز کنید.

پیوندهای متقابل

پیوندهای داخلی پیوندهایی هستند که خوانندگان را به محتوای وب سایت شما هدایت می کنند. این به محتوای دیگر شما در معرض دید بیشتری به شیوه ای مرتبط می دهد، به علاوه به خزنده های سایت موتور جستجو کمک می کند صفحات بیشتری را در سایت شما فهرست کنند. این یک خبر عالی برای تلاش های سئوی شماست! یکی دیگر از مزایای ارزشمند این است که زمان صرف شده توسط خوانندگان در وب سایت شما را افزایش دهید. هنگامی که از پیوندهای درونی استفاده می کنید، منابع مرتبطی را در اختیار خوانندگان خود قرار می دهید تا دانش خود را در مورد این موضوع افزایش دهند. این باعث افزایش اعتبار شما به عنوان یک منبع می شود و هر چه بازدیدکنندگان وبلاگ شما را معتبرتر بیابند، موفق تر خواهد بود.

بک لینک ها

اطلاعات بی‌پایانی در اینترنت وجود دارد، اما همه آن‌ها معتبر و دقیق نیستند. شما می توانید با دادن بک لینک به سایت های معتبر به خوانندگان کمک کنید تا محتوای عالی دیگر را پیدا کنند.

بک لینک یک لینک از یک وب سایت به وب سایت دیگر است. اگر وبلاگ شما به وب سایت دیگری لینک داده شود، آنها یک بک لینک از شما دارند. اگر وب سایتی به محتوای شما لینک می دهد، شما یکی از آنها را دارید. اما ممکن است از خود بپرسید که چرا می خواهید ترافیک را از وبلاگ خود حذف کنید؟

به طور خلاصه، موتورهای جستجو دوست دارند وب‌سایت‌هایی را ببینند که در جایی که باید اعتبار می‌دهند. بک لینک ها راهی عالی برای اثبات مقاله وبلاگ شما هستند تا خواننده بتواند درباره دیدگاه شما اطلاعات بیشتری کسب کند.

کلید یک استراتژی بک لینک قوی، اولویت دادن به کیفیت بر کمیت است. محتوای خود را بر اساس اطلاعات از منابع قابل اعتماد بسازید. دریافت بک لینک از سایر وب سایت ها تضمینی نیست، اما می توانید شانس خود را با ایجاد محتوای با کیفیت با نکات موجود در این صفحه افزایش دهید.

4. محتوای خود را برای هضم آسان کنید.

آنچه شما می نویسید ارزشمند است – ما این را می دانیم. همچنین باید به نحوه نوشتن و ارائه اطلاعات خود توجه کنید. هیچ کس نمی خواهد یک صفحه وب را به روی دریایی از کلمات بی پایان که در صفحه می ریزد باز کند. اطلاعات مهم به راحتی گم می شوند. خواننده شما هم همینطور. مدت زمان صرف شده در وبلاگ شما محدود است. هدف شما این است که توجه آنها را حفظ کنید و در عین حال اطلاعاتی را که می خواهند به آسان ترین شکل ممکن به آنها بدهید. برای انجام این کار از:

سرفصل ها و زیرعنوان ها

بسیاری از خوانندگان قبل از اینکه تصمیم بگیرند عمیق تر به محتوا بپردازند، یک اسکن تصویری از یک صفحه وب انجام می دهند. اینجاست که اهمیت سرفصل ها و زیرعنوان ها را می بینید. آنها را به عنوان طرح کلی یا خلاصه ای از پست وبلاگ خود در نظر بگیرید. از آنها برای بیان مهمترین نکات خود استفاده کنید تا خوانندگان بتوانند به سرعت ارزش اطلاعات شما را تعیین کنند.

لیست ها

هنگام ارائه اطلاعات به خوانندگان خود، تا جایی که ممکن است از فهرست ها استفاده کنید. نکات اصلی خود را به تفصیل بیان کنید و متن خود را تجزیه کنید تا درک و حفظ محتوای خود آسان تر شود. بین استفاده از لیست های شماره گذاری شده و نقاط گلوله متفاوت است. از لیست های شماره گذاری شده برای اولویت بندی ترتیب و نقاط گلوله در زمانی که ترتیب اهمیت وجود ندارد استفاده کنید.

تصاویری

اگر محتوای شما اجازه می دهد، از جداول و نمودارها استفاده کنید. دلایلی برای اضافه کردن این تصاویر به ارائه ها وجود دارد. یکی، شما می توانید همان اطلاعات را به روشی متفاوت و هیجان انگیزتر ارائه دهید. دوم، شما می توانید یادگیرندگان بصری را در خود جای دهید. صدها کلمه ممکن است برای ایجاد نظر شما لازم باشد، اما یک جدول اطلاعات شما را تکمیل یا خلاصه می کند و یکنواختی متن شما را از بین می برد.

5. از دستیاران نوشتن آنلاین استفاده کنید.

پانزده سال پیش، بیشترین کمکی که ما برای نوشتن دریافت کردیم مربوط به خطوط قرمز و سبز بود که در یک سند Microsoft Word ظاهر می شد. اکنون، ابزارهای زیادی برای کمک به بهبود نوشتن شما وجود دارد. گزینه های موجود برای نرم افزار دستیار نوشتن رایگان عبارتند از Writfull، 1Checker و Grammarly.

Grammarly، ابزاری محبوب برای بررسی املا و دستور زبان، پیشنهاداتی را بر اساس درستی، وضوح، تعامل و تحویل ارائه می‌دهد. پلتفرم نوشته های شما را به عملکرد کلی، خوانایی و واژگان تقسیم می کند. آیا دائماً «از» را با «پس» اشتباه می‌گیرید؟ آیا نیاز دارید که استفاده از «اثر» و «اثر» را دوباره بررسی کنید؟ ابزارهایی مانند Grammarly به راحتی این اشتباهات جزئی را می گیرند تا محتوای شما را ارتقا دهند.

محتوای نوشته شده در وبلاگ شما تنها کمکی نیست که ممکن است به آن نیاز داشته باشید. محتوای وبلاگ شما استراتژیک است، اما بهینه سازی وبلاگ برای سئو نیز همینطور است. در حالی که سئو یک مکالمه طولانی است که باید برای تمام محتوایی که در اینترنت قرار می‌دهید انجام شود، جنبه دیگری که می‌توانید از آن برای نوشتن کمک بگیرید، برچسب عنوان SEO است. تگ عنوان به عنوان نام صفحه وب شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERPs) ظاهر می شود و می توان آن را به مقصد پیوند کلیک کرد. CoSchedule، یک منبع بازاریابی، Headline Analyzer خود را به عنوان ابزاری برای ایجاد سرفصل های بهتر ارائه می دهد که می تواند منجر به افزایش ارزش سئو، ترافیک و اشتراک های اجتماعی شود.

وبلاگ های بزرگ به نویسندگان بزرگ نیاز ندارند.

برای داشتن یک وبلاگ موفق نیازی به مدرک زبان انگلیسی یا نویسندگی خلاق ندارید. شما به هویت و ارزش نیاز دارید. مشخص کنید که به چه کسی می نویسید و چه چیزی برای گفتن دارید. خود را به عنوان یک منبع آگاه و قابل اعتماد معرفی کنید که با محتوا و محتوای مرتبط شما در اینترنت ارزش ایجاد می کند. در صورت لزوم وبلاگ خود را با تصاویر بصری تقویت کنید، و اگر نمی توانید محتوای خود را تصحیح کنید، از شخص دیگری (یا چیزی) بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

وبلاگ ها باید با استراتژی نوشته شوند. از این نکات برای ساختن خود استفاده کنید.