به گفته مدیر مدیریت مالی HubSpot، چگونه هوش مصنوعی آینده تجارت را متحول خواهد کرد

هوش مصنوعی نحوه عملکرد کسب و کارها را تغییر خواهد داد. در این مرحله، آن بیانیه شما را شگفت زده نخواهد کرد.

HubSpot CMO در کنار یک کامپیوتر با شبکه تولید شده توسط هوش مصنوعی قرار دارد

در واقع، تاثیر هوش مصنوعی بر محل کار در حال حاضر اتفاق افتاده است.

بر اساس نظرسنجی وضعیت هوش مصنوعی ما، 62 درصد از رهبران مشاغل قبلاً روی هوش مصنوعی و ابزارهای اتوماسیون کارمندان خود سرمایه گذاری کرده اند.

علاوه بر این، 65 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی معتقدند که نوآوری های هوش مصنوعی با انقلاب صنعتی قابل مقایسه است.

در هسته خود، این به معنای یک چیز بزرگ برای آینده تجارت است: متخصصان بازاریابی، فروش و خدمات اکنون زمان بیشتری برای کار روی کارهای پیچیده و با تاثیر بالاتر دارند. هوش مصنوعی خلاقیت و نوآوری را قادر می سازد تا وظایف خسته کننده و زائد را جایگزین کند.

ساعت‌هایی که صرف پیش‌نویس ایمیل‌های حرفه‌ای، ایجاد گزارش‌های بازاریابی، کدنویسی و موارد دیگر می‌شود، با زمان صرف شده برای کار عمیق‌تر جایگزین می‌شود: کاری که به شما امکان می‌دهد در مورد ایمیل‌خوان‌های خود اطلاعات بهتری کسب کنید، بر اساس داده‌های از پیش ترکیب‌شده استراتژی‌سازی کنید، و برای وب قوی‌تر یا برنامه‌ریزی کنید. تجربیات محصول برای مشتریان شما

اما به طور خاص، چگونه خواهید دید که در سال 2023 بر مشاغل هوش مصنوعی تأثیر می گذارد؟ طبق نظرسنجی وضعیت هوش مصنوعی ما از 1350 متخصص آمریکایی، در اینجا فقط چند روش وجود دارد که هوش مصنوعی در حال حاضر محل کار را تغییر می دهد.

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]

به گفته مدیر مدیریت مالی HubSpot، چگونه هوش مصنوعی آینده تجارت را متحول خواهد کرد

1. هوش مصنوعی شما را قادر می سازد تا به مشتریان خود وسواس داشته باشید.

در Inbound 2022، ما در مورد بحران قطع ارتباطی که امروز مشاغل با آن مواجه هستند بحث کردیم. بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط ​​در تلاشند راه‌های جدیدی برای ارتباط با مشتریان در دنیای ترکیبی بیابند و به راه‌حل‌های سنگفرشی تکیه می‌کنند که داده‌های مشتریانشان را به‌طور قابل اعتمادی به روشی کارآمد و کارآمد به هم متصل نمی‌کنند.

هوش مصنوعی یکی از قانع‌کننده‌ترین راه‌حل‌ها برای بحران قطع ارتباط در درک مشتریان ما است.

رهبران کسب و کار موافق هستند. تحقیقات ما نشان داد که 63 درصد از متخصصان کسب و کار احساس می کنند که هوش مصنوعی در حال حاضر به کارکنان آنها کمک می کند تا مشتریان خود را بهتر درک کنند.

هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند داده‌ها را از منابع متفاوت به یک منبع منفرد از حقیقت بکشید و بینش‌های منحصربه‌فردی درباره مشتریان خود به دست آورید که در غیر این صورت ممکن است از دست داده باشید.

اما مهمتر از همه، این به شما زمان می دهد تا دوباره روی مشتریان خود وسواس داشته باشید.

این به تیم فروش شما زمان می دهد تا به طور واقعی با مشتریان ارتباط برقرار کنند و با آنها کار کنند تا شناسایی کنند که چگونه محصولات شما می توانند نیازهای منحصر به فرد آنها را برطرف کنند.

این به تیم پشتیبانی شما این توانایی را می‌دهد تا بر چالش‌های پیچیده مشتری تمرکز کنند تا اینکه درگیر بلیط‌هایی شوند که می‌توانند توسط یک ربات چت پاسخ داده شوند.

و به رهبران شما بینش‌هایی را می‌دهد که برای اتخاذ تصمیم‌های قدرتمندتر و تأثیرگذارتر که با آنچه برای مشتریان شما اهمیت دارد، همسو باشد.

2. هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل داده ها را برای تصمیم گیری بهتر خودکار می کند.

یکی از زمان‌برترین جنبه‌های شغل هر رهبر، بحث در مورد داده‌های مناسب است. ممکن است ساعت ها طول بکشد تا یک رهبر کسب و کار، تحلیلگر یا بازاریاب به تجزیه و تحلیل داده های مشتری و کشف بینش های معنادار بپردازد و زمان کمتری برای استفاده واقعی از آن برای تصمیم گیری های حیاتی باقی بگذارد. ناگفته نماند که فرآیند تحلیل دستی داده ها ذاتا مستعد خطای انسانی است.

خوشبختانه، تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده – که از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، داده‌کاوی، و تکنیک‌های آماری برای تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده‌ها و پیش‌بینی‌های قدرتمند در مورد روندها یا رفتارهای آینده استفاده می‌کند – می‌تواند به ساده‌سازی و افزایش فرآیندهای تحلیلی شما کمک کند.

سه مزیت اصلی برای استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده ها وجود دارد:

  • الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند الگوهایی را کشف کنند که ممکن است برای انسان آشکار نباشد.
  • هوش مصنوعی می تواند از داده های شما بیاموزد و پیش بینی های خود را در طول زمان بهبود بخشد.
  • لازم نیست خودتان این کار را انجام دهید.

داده های هوشمندتر در نهایت به معنای تجربه مشتری شخصی تر است. درک واقعی داده‌های مشتری به شما کمک می‌کند تا نحوه تعامل با هر مشتری را بهبود ببخشید.

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل پیش بینی می تواند به هر سازمان کمک کند تا دامنه خود را گسترش دهد. به عنوان مثال، رهبران فروش می‌توانند از بینش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای تدوین گزارش‌ها، توسعه استراتژی‌های حسابداری کلیدی و ایجاد پیش‌بینی‌های قدرتمندتر در خطوط لوله خود استفاده کنند.

در میان رهبرانی که مورد بررسی قرار گرفتیم، یک چهارم گزارش کردند که بزرگترین مزیت هوش مصنوعی توانایی آن در توانمند ساختن کارکنان خود برای تصمیم گیری بهتر مبتنی بر داده است.

شرط من؟ بهترین رهبران آینده نزدیک هوش مصنوعی را به عنوان بخشی ضروری از فرآیندهای گزارش دهی و تحلیلی خود خواهند دید.

3. هوش مصنوعی هزینه های کسب و کار را کاهش می دهد و کارایی را بهبود می بخشد.

در شرایط سخت اقتصادی امروز، رهبران کسب و کار باید کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند.

روش های بی شماری وجود دارد که هوش مصنوعی می تواند به کسب و کار شما در صرفه جویی در هزینه کمک کند – 28 درصد از رهبران کسب و کار قبلاً دریافته اند که هوش مصنوعی به شرکت آنها کمک می کند هزینه ها را کاهش دهد.

برای یکی، به خودکارسازی کارهای دستی و وقت گیر کمک می کند. به عنوان مثال، بسیاری از نمایندگان پشتیبانی مشتری باید زمان زیادی را صرف پاسخگویی به سوالات تکراری مشتریان کنند. با استفاده از هوش مصنوعی، می‌توانید پاسخ‌ها به سؤالات متداول را به‌طور خودکار انجام دهید، که این امر باعث می‌شود نمایندگان پشتیبانی شما برای مسائل پیچیده‌تر آزاد شوند.

91٪ کامل از نمایندگان پشتیبانی مشتری که از هوش مصنوعی استفاده می کنند می گویند که چت بات ها قبلاً به طور مؤثر به درخواست های خدمات مشتری پاسخ می دهند.

علاوه بر این، می توانید از هوش مصنوعی برای نگهداری پیش بینی شده استفاده کنید. اداره یا کار در یک کسب و کار که از تجهیزات یا ماشین آلات زیادی استفاده می کند؟ هوش مصنوعی می تواند به کسب و کارها کمک کند تا خرابی تجهیزات را پیش بینی کنند تا بتوانید تعمیر و نگهداری را قبل از خرابی برنامه ریزی کنید و هزینه های تعمیر را به حداقل برسانید. رسیدگی به مسائل موجودی؟ هوش مصنوعی می‌تواند به پیش‌بینی زمان بالا یا پایین بودن موجودی کمک کند تا از هزینه‌های اضافی ذخیره‌سازی یا سایر ضایعات تجاری جلوگیری شود.

در نهایت، هوش مصنوعی کارایی را در سراسر کسب و کار بهبود می بخشد – در حالی که تجربه مشتری را افزایش می دهد. به طور متوسط، هوش مصنوعی در حال حاضر به طور متوسط ​​2.5 ساعت در روز صرفه جویی می کند.

با این همه زمان اضافی، کسب و کار و کارمندان شما می توانند ارتباط انسانی قوی تری ایجاد کنند.

4. رهبران کسب و کار در استخدام های جدید که به طور خاص در زمینه هوش مصنوعی آموزش دیده اند سرمایه گذاری خواهند کرد.

بنابراین سوالی که در ذهن همه وجود دارد این است: آیا هوش مصنوعی شغل من را می دزدد؟

پاسخ کوتاه: نه. هوش مصنوعی به احتمال زیاد تأثیر نقش های موجود را بهینه می کند و فضا را برای فرصت های استخدام اضافی ایجاد می کند.

در Google Trends، اصطلاح «مهندس سریع» – که در ابتدای سال 2023 عملاً وجود نداشت – به سرعت افزایش یافت و در اوایل آوریل به اوج محبوبیت رسید.

منبع تصویر

و بررسی هوش مصنوعی ما نشان داد که 66٪ از رهبران کسب و کار قبلاً یک کارمند جدید استخدام کرده اند به طور مشخص برای کمک به اعمال نفوذ و پیاده سازی هوش مصنوعی.

این تعداد فقط افزایش خواهد یافت.

در HubSpot، ما گروه‌های وظیفه اختصاصی را در سراسر بخش‌ها ایجاد کرده‌ایم تا مشخص کنیم چگونه باید هوش مصنوعی را در فرآیندهای فعلی خود در سراسر سازمان پیاده‌سازی کنیم.

کسب‌وکارهای دیگر نیز همین کار را انجام می‌دهند – یا کارمندان داخلی را شناسایی می‌کنند که می‌توانند روی هوش مصنوعی برای کسب‌وکار خود تمرکز کنند، یا استخدام کارشناسان یا مشاوران جدید هوش مصنوعی برای رفع این نیاز.

5. هوش مصنوعی می تواند به کسب و کارها در کشف تقلب کمک کند.

یکی دیگر از مزایای هوش مصنوعی؟ این تشخیص تقلب را برای مشاغل در هر اندازه آسان تر می کند.

در سال 2022، 65 درصد از کسب و کارها قربانی حملات یا تلاش های کلاهبرداری شدند.

کلاهبرداری می تواند از نظر مالی و قانونی برای هر کسب و کاری مضر باشد. کشف تقلب نیز با پیچیده تر شدن به طور فزاینده ای چالش برانگیز است.

در سال 2023، کسب و کارها به طور فزاینده ای از ابزارهای هوش مصنوعی برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت های تقلبی استفاده خواهند کرد. هوش مصنوعی می‌تواند به ناهنجاری‌هایی در داده‌ها اشاره کند، مانند رفتار غیرمعمول خرج کردن، که به کارکنان شما کمک می‌کند کلاهبرداران احتمالی را شناسایی کنند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند از داده‌ها برای پیش‌بینی احتمال کلاهبرداری یک تراکنش خاص استفاده کند. با گذشت زمان، الگوریتم‌های هوش مصنوعی در تشخیص فعالیت‌های متقلبانه مانند ورود مشکوک، تراکنش‌های عجیب بر اساس رفتار مصرف‌کننده یا سرقت هویت بهتر می‌شوند.

الگوی محتوای بلاگ هوش مصنوعی (640 × 385 پیکسل)

6. هوش مصنوعی به کسب و کارها کمک می کند تا محصولات بهتری بسازند.

در آینده، شاهد استفاده رهبران کسب‌وکار از هوش مصنوعی برای کشف فرصت‌های محصول جدید خواهیم بود.

به عنوان مثال، مهندسان نرم‌افزار می‌توانند از ابزارهای هوش مصنوعی برای بررسی بازخورد، تعامل یا سایر داده‌های استفاده از محصول استفاده کنند تا مشخص کنند که کدام ویژگی‌ها را باید در یک محصول موجود بهبود بخشند، یا ایده‌های محصول جدید را بر اساس شکاف‌های موجود در محصولات خود کشف کنند.

اما فراتر از آن می رود. الگوریتم های هوش مصنوعی نیز می توانند به شما کمک کنند طرح محصول شما.

بله – درست شنیدید. هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های مربوط به الگوهای استفاده از مشتری، بازخوردها و ترجیحات را تجزیه و تحلیل کند تا بینش‌های ارزشمندی را که برای ایجاد محصولات کاربرپسندتر، جذاب‌تر و مؤثرتر برای مشتریان شما ضروری است، در اختیار شما قرار دهد.

همچنین به شما کمک می کند تا با نمونه سازی سریع فرآیند توسعه محصول را از ابتدا تا انتها سرعت بخشید. الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند به‌صورت یکپارچه و بی‌درنگ گزینه‌های طراحی مختلف را ارائه دهند، بنابراین تیم شما می‌تواند به سرعت امیدوارکننده‌ترین گزینه را شناسایی کرده و در زمان واقعی تکرار کند.

آماده شدن برای عصر اختلال هوش مصنوعی

هوش مصنوعی تقریباً هر صنعتی را مختل می کند. اما این چیزی نیست که باید از آن بترسیم.

کلید رشد و موفقیت بلندمدت این است که با هوش مصنوعی به سرعت تکامل پیدا کنید و بپذیرید که اینجا برای ماندن است.

در مراحل اولیه هوش مصنوعی، باید بر روی بالاترین اولویت های خود و اینکه چگونه کسب و کار شما می تواند بیشترین بهره را از هوش مصنوعی داشته باشد، متمرکز بمانید. اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی در سطح تاکتیکی هستید، یا داده های اصلی بیشتری را در سری State of AI ما دریافت کنید، در مسیر یادگیری هوش مصنوعی ما شیرجه بزنید یا پیشنهاد زیر را دانلود کنید.

دعوت به اقدام جدید