بیایید به آن رای دهیم | وبلاگ ست

رای دادن با “V” بزرگ دشوار است. به ندرت اتفاق می افتد، نسبتاً دائمی است و بنابراین مهم است. ما هویت، رسانه و سیاست را به چرخش در می آوریم، میلیاردها دلار هزینه می کنیم تا چیزی خلق کنیم که در عین حال بی ثمر و مشارکت کننده باشد.

رای دادن از روشی 5000 ساله استفاده می کند تا در یک لحظه کوچک، مردم دست خود را بالا ببرند و انتخاب کنند.

این نوع رای ها مراسمی است که شیوه حکومت ما را زینت می دهد.

اما رای دادن با V بزرگ در واقع ما را در مورد قدرتی که هر یک از ما برای صحبت به انواع روش‌های غیررسمی داریم گیج می‌کند. ما رای می دهیم (با یک v کوچک) هر بار که در مورد اینکه چه کسی را برای شام دعوت کنیم، چه نوع ماشینی را بخریم، و به خصوص در مورد کار و تجارت، نحوه انجام هر کاری به عنوان یک تیم بحث می کنیم.

و فناوری، که برخورد با ایده‌های دیگران (و تبانی با آنها) را برای ما آسان‌تر از همیشه کرده است، برای ایجاد راه‌های مفید جدید برای رأی دادن و شنیده شدن کار زیادی انجام نداده است. و زمانی که احساس می کنیم شنیده می شویم، به احتمال زیاد با هم ارتباط برقرار کرده و متعهد می شویم.

در عوض، ما بر نقش‌های سنتی سنتی، بر کاست، بر سیگنال‌های قدرت تکیه می‌کنیم. ما به ندرت هنگام اتخاذ این تصمیمات به خرد یا سابقه خوب پاداش می دهیم، و اغلب تصمیماتی که تایید می شوند به جای ایجاد ارتباط و انعطاف پذیری، تقسیم بندی تیمی بیشتری ایجاد می کنند.

اگر بتوانیم یک لایه رای در تیم ها و فرهنگ خود ایجاد کنیم چه؟ اگر مبتنی بر جامعه، انعطاف پذیر و آسان برای استفاده باشد چه؟ و اگر آن لایه رأی‌دهی به ما اجازه ایجاد اشکال جدید ارزش، پروژه‌های جدید و راه‌های بهتر برای اتصال و تصمیم‌گیری را بدهد، چه؟

در سال گذشته، من روی طرحی برای یک DAO که شرایط را برای شکل جدیدی از آمارگیری گسترده ایجاد می‌کند، مشغول به کار بودم. ده ها نفر واقعاً باهوش و پرشور به من کمک کردند تا در مورد فناوری و پیامدهای آن فکر کنم. طرحی که در زیر به اشتراک می‌گذارم مملو از مثال‌ها، ایده‌های سنتی، فناوری‌های جدید، تغییرات فرهنگی و روشی متفاوت برای تغییر فرهنگ در حین ایجاد لایه‌ای از اینترنت است.

اما این از من بزرگتر است. همانطور که قبلاً در مورد آن نوشته‌ام، توصیف پروژه و اجرای آن چیزهای بسیار متفاوتی هستند… این نیاز به رهبرانی متعهد دارد که آماده باشند برای ساختن چیزی برای مدت طولانی متعهد شوند. بنابراین من این ایده را در اینجا منتشر می کنم، آن را ارائه می دهم و امیدوار هستم که بسیاری از مردم در سراسر جهان آن را کپی کنند، آن را بهبود بخشند، توسعه دهند، آن را به اشتراک بگذارند و کاری کنند که بسیار فراتر از آنچه توضیح دادم عمل کند.

در اینجا طرح پلورالیسم است. آن را مال خودت کن خوش بگذره. (نسخه پشتیبان استاتیک).