تمام آنچه نیاز است بدانید

یک گربه معروف چشایر یک بار گفت: “اگر ندانید کجا می روید، هر جاده ای شما را به آنجا خواهد برد.”

بسیار خوب، شاید لوئیس کارول در واقع کسی باشد که این نقل قول را نوشته است، اما با این وجود این درست است و توصیه خوبی برای زندگی و تجارت است.

به عنوان یک رهبر، شما انتظاراتی از تیم خود دارید. شما می خواهید سطح خاصی از عملکرد و کارایی را ببینید، اما آیا تا به حال در مورد آن واضح بوده اید دقیقا موفقیت چگونه به نظر می رسد؟

اگر اهداف و نتایج مورد نظر به کارکنان ابلاغ نشود، احتمالاً نمی توانند انتظارات شما را برآورده کنند. این منجر به مدیریت خرد یا مدیریت هلیکوپتر می شود و این باور را در کارمندان خود القا می کند که به آنها یا توانایی آنها برای دستیابی به نتایج اعتماد ندارید. با گذشت زمان، این نارضایتی باعث از بین رفتن رضایت شغلی می شود و نرخ گردش مالی را افزایش می دهد زیرا کارمندان به دنبال مراتع سبزتر می روند.

اگر این وضعیت را چندین بار در سراسر سازمان خود مشاهده کرده اید، زمان آن رسیده است که به سبک رهبری خود نگاه کنید. آیا دانش و مهارت های مورد نیاز کارکنان خود را ارائه می کنید و آنچه را که می خواهید ببینید به وضوح بیان می کنید؟

اگر نه، دیر نیست. ذهنیت و فرهنگ شرکت خود را به مدیریت بر اساس اهداف تغییر دهید و تماشا کنید که کارمندان خود در برابر چالش قدم بردارند.

مدیریت بر اساس اهداف چیست؟

اصطلاح “مدیریت بر اساس اهداف” (MBO) ممکن است برای واژگان شما جدید باشد، اما مطمئناً مفهوم جدیدی نیست. MBO رویکردی است که مدیران برای به دست آوردن بیشترین بهره از کارمندان خود از آن استفاده می کنند. این شامل ایجاد یک سری اهداف مشخص برای یک کارمند برای بهبود سازمان است.

نمونه ای از مدیریت بر اساس اهداف

منبع تصویر

هدف از مدیریت بر اساس اهداف چیست؟

MBO اطمینان حاصل می کند که کارکنان ارتباطات واضحی در مورد نقش ها و مسئولیت های خود دریافت می کنند و نقشی را که در سلامت کلی سازمان ایفا می کنند را درک می کنند. این نه تنها به آن‌ها کمک می‌کند تا آنچه را که از آنها انتظار می‌رود روشن کنند، بلکه به آن‌ها احساس هدفی می‌دهد، زیرا مالکیت نحوه تأثیرگذاری بر بقیه سازمان‌ها و کمک به انجام مأموریت آن را به دست می‌آورند.

کسب‌وکارهایی که در سیلوها فعالیت می‌کنند، جایی که از یک بخش به بخش دیگر، مردم نمی‌دانند شخص دیگری روی چه چیزی کار می‌کند، شانس کمتری برای موفقیت. وقتی کارمندان نمی توانند تصویر بزرگتر را ببینند به راحتی ناامید می شوند. هدف مدیریت بر اساس اهداف، شکستن این دیوارها برای شفافیت عالی در سراسر سازمانها است.

مدیریت بر اساس اهداف مزایا و معایب

درست مانند هر سبک مدیریتی، مدیریت بر اساس اهداف، جوانب مثبت و منفی دارد. بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم:

مزایای مدیریت بر اساس اهداف

  • کارمندان می توانند تأثیر فردی خود را بر شرکت به عنوان یک کل درک کرده و قدردانی کنند.
  • انتظارات به وضوح بیان شده و بر اساس نواحی کلیدی نتیجه (KRAs) متناسب با هر کارمند.
  • کارمندان می دانند که موفقیت چگونه به نظر می رسد و برای رسیدن به آن چه کاری باید انجام دهند.
  • کار تیمی بهبود می یابد و انگشت اشاره کاهش می یابد. کارمندان می دانند که مسئولیت ها و وظایفشان کمتر از بین می رود.
  • کارکنان احساس می کنند برای سازمان ضروری و ضروری هستند زیرا هر یک وظیفه منحصر به فردی را انجام می دهند.

معایب مدیریت بر اساس اهداف

  • برای مدیران امکان اتکا وجود دارد خیلی زیاد در MBO و سبک مدیریت. در حالی که می تواند سازمان شما را متحول کند، محدودیت هایی دارد و همیشه مناسب نیست.
  • با تأکید بیش از حد بر اهداف و مقاصد، جنبه‌های غیر قابل اندازه‌گیری محیط کار (مانند کار تیمی، تعاملات مثبت با مشتری و غیره) ممکن است کمتر مورد توجه قرار گیرند.
  • با تمرکز مداوم بر اعداد و معیارها، کارمندان ممکن است در مورد عملکرد خود احساس اضطراب کنند که می تواند اوضاع را بدتر کند.

همانطور که می بینید، مدیریت بر اساس اهداف می تواند به سازمان شما کمک کند تا در مسیر درست حرکت کند، با این حال، درمان همه چالش هایی نیست که سازمان شما ممکن است با آن مواجه شود. بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه استفاده از این سبک رهبری برای اثربخشی بهینه بیندازیم.

چگونه مدیریت بر اساس اهداف را در سازمان خود بگنجانید

مانند هر چیز دیگری در زندگی، داشتن یک برنامه قبل از شیرجه زدن کمک می کند. بیایید نحوه اجرای MBO را در شرکت خود مرور کنیم.

مدیریت بر اساس مراحل اهداف

اهداف خود را مشخص کنید

دوست دارید سازمان به عنوان یک کل به چه چیزی دست یابد و در چه دوره زمانی؟ این اهداف باید با همه افراد سازمان شما به اشتراک گذاشته شود.

ایجاد و برقراری ارتباط با اهداف کارکنان

مسئولیت های کارمند شما چگونه در اهداف سازمان نقش دارد؟ این به شما امکان می دهد تا اهداف و اهداف خاصی را برای رسیدن به آنها ایجاد کنید.

بر عملکرد و پیشرفت آنها نظارت کنید

عملکرد کارکنان خود را به طور منظم بررسی کنید. آیا آنها به هر شماره ای که به آنها اختصاص داده اید ضربه می زنند؟ آیا آنها به طور پیوسته در جهت یک هدف بزرگتر کار می کنند؟

عملکرد آنها را ارزیابی کنید

خوب است بدانید که کارمندان شما در کجا ایستاده اند، با این حال، مهم تر است که با آنها ارتباط برقرار کنید. بدون بررسی منظم عملکرد، کارمندان شما نمی توانند نحوه عملکرد و نیاز به ایجاد تغییرات را بسنجند.

ارائه بازخورد

اگر کارمندان خوب هستند، به آنها اطلاع دهید. ممکن است بخواهید این کار را به صورت خصوصی یا عمومی انجام دهید تا به آنها تبریک بگویید و الهام بخش دیگران باشید. اگر آنها انتظارات شما را برآورده نمی کنند، این بازخورد را به صورت خصوصی ارائه دهید تا آنها را در مقابل همکارانشان تحقیر نکنید. همچنین باید به آنها اقدامات لازم را برای بهبود عملکردشان بدهید.

اگر آنها به اهداف خود نمی رسند، ممکن است به این دلیل باشد که آن اهداف به درستی ابلاغ نشده اند، یا به این دلیل است که آنها ابزار مناسبی برای انجام آنچه مورد انتظار هستند ندارند. برای ارزیابی اینکه آیا یکی از این عوامل نقش دارد یا خیر، گفتگو کنید، و سپس هر کاری که لازم است برای اصلاح وضعیت انجام دهید.

هنگامی که این مراحل را دنبال می کنید، می توانید یک فرهنگ مدیریت موفق را بر اساس اهداف پیاده سازی کنید و شاهد بهبود عملکرد تیم خود باشید. این کار برای a محیط فروشt، و همچنین خدمات مشتری، یا هر بخش دیگری در یک سازمان.

مدیریت بر اساس اهداف مثالها

اگر این به نظر چیزی است که می خواهید امتحان کنید، ممکن است تعجب کنید که چند نمونه از اهدافی که می توانید تعیین کنید چیست. در حالی که اهداف خاص ممکن است بسته به صنعت، محصول و شرکت خاص شما متفاوت باشد، برخی از اهداف کلی وجود دارد که می توانید با آنها شروع کنید. در حالی که هر بخش می تواند از MBO استفاده کند، ما به 3 نمونه خاص نگاهی خواهیم انداخت.

نمونه های فروش MBO

  • چرخه فروش را به 2 ماه کاهش دهید
  • میانگین فروش را به 10000 دلار افزایش دهید
  • 15 مشتری جدید بیاورید

مثال های MBO بازاریابی

  • افزایش لایک شبکه های اجتماعی تا 40 درصد
  • زمان صرف شده در وب سایت را 5 دقیقه افزایش دهید
  • 500 سرنخ جدید در ماه ایجاد کنید
  • 5 جایگاه رسانه دریافت کنید

خدمات مشتری نمونه های BMO

  • زمان تماس را به کمتر از 5 دقیقه کاهش دهید
  • افزایش رضایت مشتری تا 30 درصد
  • کاهش مداخله تماس مدیر تا 10 درصد

نمونه های MBO منابع انسانی

  • افزایش نرخ نگهداری تا 15 درصد
  • اجرای یک برنامه آموزشی رهبری برای کارکنان قابل توجه
  • افزایش رضایت کارکنان تا 30 درصد

وقتی زمان الهام بخشیدن به تیم خود و دمیدن روح جدید به سازمان شما فرا می رسد، مدیریت بر اساس اهداف را در فرهنگ شرکت خود در نظر بگیرید. ممکن است تعجب کنید که کارکنان شما چقدر با این سیستم جدید خوب برخورد می کنند و وقتی انتظارات شما را درک کردند در موقعیت بهتری برای برآورده کردن یا فراتر رفتن از آنها هستند.

فراخوان جدید برای اقدام