تمام آنچه نیاز است بدانید

آیا تا به حال در مورد قانون جذب چیزی شنیده اید؟ به نظر می رسد “وو-وو” اما اینجا با من بمان. این یک فلسفه است به این معنی که ما می توانیم هر آنچه را که روی آن تمرکز می کنیم به زندگی خود جذب کنیم. به بیان ساده تر ، افکار مثبت به طور طبیعی مثبت اندیشی را برای شما به ارمغان می آورد.

بازاریابی ارگانیک نیز به همین ترتیب عمل می کند. هدف این است که به طور طبیعی مخاطبان خود را به مارک یا تجارت خود جذب کنید. اما چگونه این کار را انجام می دهید؟

در این پست ، ما به بازاریابی ارگانیک و تفاوت آن با انواع بازاریابی پولی می پردازیم.

Now اکنون بارگیری کنید: قالب طرح بازاریابی رایگان

هدف اصلی بازاریابی ارگانیک افزایش آگاهی از نام تجاری و ایجاد ارتباط با مخاطبان خود است ، چه از طریق محتوای آموزشی یا سرگرم کننده. البته ، به عنوان یک کسب و کار ، شما نیاز به راه های متعددی برای جذب مشتریان و تبدیل کاربران دارید. بازاریابی ارگانیک تنها یک راه برای انجام این کار است (بازاریابی پولی روش دیگری است که در زیر به آن می پردازیم).

با بازاریابی ارگانیک ، می توانید بازدیدکنندگان را به سایت خود جذب کنید ، که امیدوارم در نهایت به مشتریان پولی تبدیل شوند. هدف این است که وقتی نوبت خرید مصرف کننده می رسد ، کسب و کار خود را در ذهن داشته باشید.

علاوه بر این ، بازاریابی ارگانیک بر تلاش های بازاریابی پولی شما تأثیر می گذارد ، زیرا اگر شخصی به طور ارگانیک با وب سایت شما روبرو شود ، می توانید بعداً با تبلیغات پولی (در رسانه های اجتماعی ، موتورهای جستجو و غیره) آنها را مجددا هدف قرار دهید.

در نهایت ، هدف بازاریابی ارگانیک این است که بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت کند. در حالی که از کانال های رسانه های اجتماعی استفاده می کنید ، بهترین مکان برای گذراندن وقت خود با بازاریابی ارگانیک SEO است. در واقع SEO بیش از رسانه های اجتماعی ارگانیک 1000٪+ ترافیک بیشتر را هدایت می کند.

برای سنجش میزان اثربخشی تلاش های بازاریابی ارگانیک خود ، به این موضوع توجه می کنید که کدام محتوا بیشترین بازدیدکننده را به سایت شما می رساند ، سرنخ های ایجاد شده از آن کمپین ها و کدام کانال ها بیشترین میزان ترافیک تبدیل بالا به سایت شما را ایجاد می کنند.

نمونه های بازاریابی ارگانیک

قبل از اینکه به تفاوت بین بازاریابی ارگانیک و پولی بپردازیم ، بیایید چند نمونه از بازاریابی ارگانیک را بررسی کنیم:

  • پست های بدون پرداخت رسانه های اجتماعی در فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام ، Snapchat ، Pinterest ، Tik Tok و غیره
  • پست های وبلاگ (این پستی که می خوانید یک تلاش بازاریابی ارگانیک است)
  • پست های مهمان
  • محتوای ایجاد شده توسط کاربر
  • خبرنامه های ایمیل
  • سئو
  • روابط عمومی آنلاین و ایجاد لینک
  • یوتیوب

حال ، بیایید کمی بیشتر در مورد بازاریابی غیرارگانیک یا پولی بیاموزیم.

استراتژی های بازاریابی غیرمعمول شامل تبلیغات جستجوی پولی ، تبلیغات پولی رسانه های اجتماعی ، پست های حمایت شده ، تبلیغات نمایش داده شده ، تبلیغات ویدیویی در YouTube و غیره است. به

در حالی که بازاریابی ارگانیک بیشتر شبیه بازاریابی دهان به دهان است ، بازاریابی پولی شبیه بازاریابی متمرکز بر فروش است. اهداف این دو بسیار متفاوت است. یکی جذب مخاطب و افزایش آگاهی از نام تجاری است و دیگری جذب مخاطبان در یک کمپین خاص.

شما می توانید موفقیت بازاریابی پولی را از طریق بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS) ، جذب بازدیدکنندگان ، دستیابی به نرخ تبدیل بالا و غیره اندازه گیری کنید.

اکنون که تفاوتهای بین بازاریابی ارگانیک و معدنی/پولی را بیشتر می دانیم ، بیایید به چگونگی ایجاد یک استراتژی بازاریابی ارگانیک بپردازیم.

1. عادات ترافیکی فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید.

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی ارگانیک ، باید عادات فعلی ترافیک مخاطبان خود را در سایت خود تجزیه و تحلیل کنید و سپس آنها را با مخاطبان ایده آل خود مقایسه کنید.

اول ، مهم است بدانید که در حال حاضر بیشترین ترافیک ارگانیک را از کجا دریافت می کنید. آیا از کانال YouTube ، پست های وبلاگ یا خبرنامه های ایمیل شما است؟

سپس ، به این فکر کنید که مخاطبان ایده آل شما معمولاً چگونه شغلی مانند شما را کشف می کنند. آیا آنها به نشریات صنعتی ، رسانه های اجتماعی یا سایتهای نقد و بررسی تکیه می کنند؟

این مهم است که بدانید مخاطبین موردنظر شما از چه نوع ترافیک ارگانیکی استفاده می کنند تا بتوانید آن محتوا را ایجاد کنید. علاوه بر این ، باید بدانید ترافیک ارگانیک قبلاً برای تجارت شما کار می کند تا بتوانید به ایجاد آن محتوا ادامه دهید.

بازاریابی ارگانیک تنها زمانی کار می کند که مخاطبان خود را به درستی درک کرده و آنچه را که می خواهند ببینند درک کنید.

2. ایجاد محتوا.

هنگامی که می دانید می خواهید روی چه کانالهایی تمرکز کنید و مخاطبان مورد نظر وقت خود را آنلاین در کجا می گذرانند ، وقت آن فرا رسیده است که شروع به تولید محتوا کنید. با این حال ، قبل از اینکه فقط بتوانید محتوا ایجاد کنید ، باید انواع دارایی های محتوایی را که می خواهید ایجاد کنید ، طوفان مغزی داشته باشید و لیستی از چندین ایده ایجاد کنید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید بر وبلاگ نویسی تمرکز کنید ، کلمات کلیدی خود را تحلیل کنید و رقبا را تحلیل کنید و سپس لیستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید که می توانید در اطراف آنها پست ایجاد کنید. سپس ، می توانید شروع به ایجاد محتوا کنید.

با این حال ، اگر می خواهید بر ایجاد مطالعات موردی یا تحقیق تمرکز کنید ، باید تحقیقات دست اول را انجام دهید ، و سپس تصمیم بگیرید که چگونه یافته های خود را منتشر کنید.

قبل از ایجاد محتوا ، باید بدانید که بر روی کدام سیستم عامل ها و کانال ها می خواهید تمرکز کنید.

3. محتوای خود را بهینه کنید.

اگر بخواهید چه چیزی باعث می شود محتوای ارگانیک کار کند ، پاسخ سئو است. شما می خواهید تمام محتوای خود را بهینه کنید تا در موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی نمایش داده شود. به عنوان مثال ، ممکن است استراتژی ها مشابه باشند ، اما شما محتوای وبلاگ خود ، توضیحات ویدئو در YouTube و پست های رسانه های اجتماعی را بهینه می کنید.

معمولاً برای بهینه سازی این محتوا ، استراتژی ها شامل گنجاندن کلمات کلیدی در محتوای شما ، داشتن طراحی عالی و استفاده از فراداده برای اطلاع موتورهای جستجو از محتوای شما است.

4. ارزیابی و بهبود دهید.

در نهایت ، کلید هر استراتژی بازاریابی ارگانیک ارزیابی و تکرار است. می توانید از ابزارهایی مانند نرم افزار بازاریابی SEO HubSpot برای برنامه ریزی استراتژی SEO خود ، بهینه سازی محتوای خود و اندازه گیری بازده واقعی سرمایه گذاری استفاده کنید.

این نوع نرم افزار به شما کمک می کند تا KPI های خود را اندازه گیری و پیگیری کنید تا بتوانید ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست.

بازاریابی ارگانیک به جای این است که از طریق روش های پولی با مردم تماس بگیرید. با بازاریابی ارگانیک ، چندین نوع محتوا ایجاد خواهید کرد تا افراد را درگیر و علاقه مند به نام تجاری خود کنید. وقتی زمان تصمیم گیری برای خرید فرا می رسد ، آنها ابتدا به شما فکر می کنند.

قالب طرح بازاریابی