داده به عنوان سرویس (DaaS) چیست؟

“ابر.”

این مفهومی است که طی 20 تا 40 سال گذشته با پیشرفت تکنولوژی بسیار رشد کرده است. اما اگر شما هم مثل من هستید ، شاید ندانید معنای واقعی آن چیست.

ابر به نحوه و مکان ذخیره داده ها و مکانهایی که ذخیره نمی شود اشاره دارد. این به نرم افزارها و خدمات اجازه می دهد تا به جای محلی در یک دستگاه بر روی اینترنت اجرا شوند ، زیرا داده ها از راه دور در انواع سرورهای مختلف ذخیره می شوند.

با استفاده از این فناوری ، شرکت ها شروع به ذخیره سازی داده ها به صورت آنلاین و مدرن سازی زیرساخت ها ، مدیریت داده ها ، ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل خود کرده اند.

در حالی که مدیریت داده ها ، تجزیه و تحلیل و ادغام می تواند موضوعات ترسناکی به نظر برسد (به ویژه برای ما که از نظر ریاضی تمایل نداریم) ، برای تجزیه و تحلیل ، استراتژی سازی و افزایش قابلیت اطمینان داده ها برای تلاش های بازاریابی شما بسیار مهم است.

در این پست ، بیایید منظور از داده ها به عنوان سرویس (DaaS) را بررسی کرده و برخی از شرکت های DaaS را برای درک بهتر آنها بررسی کنیم.

اکنون بارگیری کنید: 2021 State of RevOps [Free Report]

شرکت های DaaS بر کمک به مشتریان در استفاده از داده های خود در استراتژیک ترین و کارآمدترین روش تمرکز می کنند. علاوه بر این ، آنها به مشتریان کمک می کنند تا داده های خود را ذخیره کرده و عملکردهای بی عیب و نقصی داشته باشند تا ایجاد گزارش داده ها آسان تر شود.

با ادامه یافتن داده ها و بینش های بیشتر در مورد آنچه کار می کند یا خیر ، تصمیم گیری مبتنی بر داده در بین مشاغل بیشتر و بیشتر محبوب می شود.

DaaS شبیه نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) است ، که شرکت هایی هستند که به جای نیاز به بارگیری یا نصب برنامه ، نرم افزار را به صورت آنلاین و از طریق ابر ارائه می دهند. همچنین IaaS (زیرساخت به عنوان سرویس) و PaaS (بستر به عنوان سرویس) وجود دارد.

هر شرکت “به عنوان خدمات” از ابر برای مدیریت منابع تجاری استفاده می کند. و در حالی که SaaS یک اصطلاح محبوب است که بسیاری از مردم آن را می شناسند ، اما بسیاری از مردم با DaaS آشنا نیستند. این تا حدی به این دلیل است که داده ها همچنان پیشرفت می کنند ، با قابلیت ذخیره سازی بیشتر و تجزیه و تحلیل بهتر با تکامل ابر.

قیمت شرکت های DaaS معمولاً بر اساس میزان ذخیره اطلاعاتی است که یک کسب و کار می خواهد خریداری کند. داده ها با استفاده از مدل مگابایت اندازه گیری می شود.

هنگامی که مشاغل داده های اضافی دارند و از نحوه نگهداری آنها مطمئن نیستند ، DaaS یک راه حل محبوب است. با استفاده از نرم افزار DaaS ، شرکت ها می توانند بلافاصله داده های خود را ذخیره و مدیریت کنند و هنگام افزایش حجم ، انعطاف پذیری بیشتری خواهند داشت.

در حال حاضر ، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که “مزایای استفاده از پلت فرم DaaS چیست؟”

خوب ، یکی از مزایای اصلی استفاده از پلت فرم DaaS به جای ذخیره داده ها به صورت فیزیکی در محل ، تعمیر و نگهداری خودکار است. ارائه دهنده DaaS به طور خودکار داده ها را مدیریت کرده و ابزارها و خدمات را به روز نگه می دارد.

علاوه بر این ، DaaS مقرون به صرفه تر است و منجر به تصمیم گیری سریعتر و نوآوری سریعتر می شود. این به این دلیل است که داده ها مرکز تجارت خواهند بود و برای تصمیم گیری استراتژیک و مدیریت داده ها استفاده می شوند.

با فرهنگ مبتنی بر داده ، یک سازمان قادر خواهد بود با سرعت بالا نوآوری و رشد کند ، زیرا ایده ها و ابتکارات آن توسط داده های قابل اعتماد اطلاع رسانی می شود.

به عنوان مثال ، یک شرکت می تواند از یک راه حل DaaS مبتنی بر ابر برای مدیریت الزامات رعایت و مقیاس بندی استفاده کند و تنظیم عملیات با نوسانات تقاضا را آسان تر می کند.

بنابراین ، این در عمل چگونه به نظر می رسد؟ و چند نمونه از شرکت DaaS چیست؟ بیایید در زیر شیرجه بزنیم.

شرکت های داده به عنوان سرویس (DaaS)

1. دانه برف

Snowflake یک شرکت DaaS است که ذخیره سازی داده ها ، ذخیره داده ها ، قابلیت به اشتراک گذاری داده ها و قابلیت تبادل داده را ارائه می دهد. این یکی از اولین شرکت های DaaS مدرن بود که داده ها را به عنوان محصولات خدمات ارائه می داد. با استفاده از این بستر ، شرکت شما می تواند داده های ساختار یافته و نیمه ساختار یافته را برای بینش های تجاری ذخیره و تجزیه و تحلیل کند.

2. SAP حنا

SAP Hana یک پایگاه داده با عملکرد بالا در حافظه است که تجزیه و تحلیل پیشرفته ای را در مورد داده های چند مدل ، پیش فرض و در ابر ارائه می دهد. با استفاده از این پلت فرم ، می توانید راه حل های داده را با معماری مدرن بسازید و بصورت لحظه ای بینش آماده کسب و کار را بدست آورید.

3. Oracle DaaS

Oracle DaaS یک پلتفرم هوش بازاریابی مبتنی بر اشتراک است که از خریدهای Datalogix و BlueKai توسط اوراکل استفاده می کند. Oracle DaaS for Marketing داده های چند کاناله ناشناس را برای بازاریابان و Oracle DaaS for Social اطلاعات اجتماعی و سازمانی را ارائه می دهد.

با پیشرفت تکنولوژی ، مدیریت ، ذخیره و تجزیه و تحلیل داده ها اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. و در حالی که ممکن است گیج کننده به نظر برسد ، شرکت های DaaS می توانند این فرآیند را ساده کرده و درک آن را آسان تر کنند.

دعوت به اقدام جدید