راهنمای ساده انگلیسی برای بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS)

من به عنوان یک نویسنده ، هرگز در ریاضیات خیلی خوب نبوده ام. می دانم… تکان دهنده است.

اکثر بازاریابان می توانند با هم ارتباط برقرار کنند زیرا ما به طور کلی تمایل داریم که در زبان انگلیسی و تاریخ بهتر از ریاضی و علوم باشیم.

با این حال ، به عنوان یک بازاریاب ، ما باید بتوانیم داده ها را تجزیه و تحلیل کنیم و اثربخشی یک مقاله یا کمپین را محاسبه کنیم ، حتی اگر ریاضیات مناسب ما نباشد.

یکی از محاسباتی که باید انجام دهیم و معیارهایی که باید دنبال کنیم بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS) است.

در زیر ، ROAS را مرور می کنیم. در این پست ، ما در مورد ROAS چیست ، تفاوت آن با ROI و نحوه محاسبه آن بحث خواهیم کرد.

برای بارگیری 8 قالب بودجه رایگان بازاریابی اینجا را کلیک کنید.

در نهایت ، هزینه تبلیغات برای سنجش میزان اثربخشی یک کمپین تبلیغاتی خاص است ، نه ROI کلی شما – بیشتر در مورد آن در زیر.

علاوه بر ROAS ، به احتمال زیاد معیارهای دیگری مانند نرخ کلیک و ROI را اندازه گیری می کنید. با اندازه گیری معیارهای متعدد ، دید دقیق تری از نتایج خود خواهید داشت.

البته اندازه گیری عملکرد و ردیابی تجزیه و تحلیل بخش مهمی از هر کمپین بازاریابی است.

با ردیابی عملکرد ، می توانید تکنیک های بازاریابی خود را بهبود بخشیده و تکرار کنید. بعلاوه ، داده ها یکی از تنها راه هایی است که می توان به درستی ثابت کرد که بخش شما درآمد کسب می کند ، که فوق العاده مهم است.

با این حال ، مهم است که توجه داشته باشید که همه چیز را نمی توان با داده های کمی اندازه گیری کرد. به عنوان مثال ، محاسبه آگاهی و احساسات برند بسیار مشکل تر است. و در حالی که می توانید بارگیری ها یا ثبت نام های ایمیل را محاسبه کنید ، ممکن است همیشه آنها به درآمد منجر نشوند.

هنگام تجزیه و تحلیل داده ها ، توجه به زمینه و بررسی داده های کیفی و همچنین داده های کمی مهم است.

با این اوصاف ، امروز ما قصد داریم به طور خاص به ROAS بپردازیم. قبل از انجام این کار ، بیایید تفاوت ROAS با ROI را بررسی کنیم.

ROAS در مقابل ROI

در نهایت ، این بدان معناست که تنها هزینه ای که در محاسبه ROAS در نظر گرفته می شود ، هزینه تبلیغات است. از سوی دیگر ، هزینه کل یک پروژه یا کمپین در محاسبه ROI در نظر گرفته می شود.

البته هدف کمپین تبلیغاتی شما ایجاد بازدهی مثبت در هزینه تبلیغات شما خواهد بود. با این حال ، چگونه می توانید تعیین کنید که هزینه تبلیغات باید چقدر باشد؟

در ویدیوی YouTube زیر ، HubSpot نحوه تعیین هزینه تبلیغات را با درک سیستم پیشنهادات استفاده شده توسط شبکه های تبلیغاتی توضیح می دهد.

شما از ROAS برای تعیین نحوه هزینه کردن بودجه تبلیغاتی خود و به عنوان سیگنالی برای تعیین موفقیت آمیز بودن کمپین های خود استفاده می کنید. این به شما اطلاع می دهد که ممکن است لازم باشد رویکرد خود را برای اجرای تبلیغات ارزیابی کنید.

بنابراین ، در این مرحله ، ممکن است با خود فکر کنید که “چگونه می توان ROAS را محاسبه کرد؟” بگذارید اکنون آن را مرور کنیم.

در حالی که معادله ساده است ، ممکن است در جمع آوری داده های مورد نیاز برای اجرای این محاسبه با مشکل روبرو شوید. به عنوان مثال ، محاسبه هزینه یک تبلیغ همیشه آسان نیست. شما باید هزینه پیشنهاد آگهی ، هزینه نیروی کار برای مدت زمان لازم برای ایجاد دارایی های خلاقانه ، هزینه فروشندگان و کمیسیون های وابسته را در نظر بگیرید.

اما برای به دست آوردن اندازه گیری ROAS دقیق ، برآورد دقیق پول واقعی صرف شده برای یک تبلیغ مهم است. اگر داده های شما دقیق نیست ، یافته های شما نیز درست نخواهد بود.

فرمول ROASعلاوه بر این ، اگر یک تجارت الکترونیک را اداره نمی کنید ، اندازه گیری درآمد حاصل از یک تبلیغ نیز دشوار است. به عنوان مثال ، ممکن است شخصی به دلیل بارگیری کتاب الکترونیکی از تبلیغ شما تبدیل کند ، اما هنوز پولی خرج نکرده است. در حقیقت ، آنها ممکن است ماه ها پول خرج نکنند.

برای مقابله با این مشکل ، می توانید از یک نرم افزار CRM مانند HubSpot به همراه HubSpot Ads برای ردیابی درآمد حاصل از سرنخ ها استفاده کنید.

با یک نرم افزار CRM و تبلیغات ، می توانید داده های خود را پیگیری کرده و همه آنها را به هم پیوند دهید – سرنخ های بازاریابی ، نتایج تبلیغات و غیره.

roas even break

حالا شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که “ROAS خوب چیست؟” و “چگونه می توانم ROAS خود را بهبود دهم؟”

خوب ، ROAS خوب معمولاً حدود 3: 1 است. اگر به سختی در حال شکستن هستید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به دقت معیارهای خود بپردازید و تبلیغات و استراتژی پیشنهادات خود را ارزیابی کنید.

با این حال ، مهم است که توجه داشته باشید که هدف برخی از کمپین های تبلیغاتی ممکن است نه کسب درآمد فوری بلکه افزایش آگاهی از نام تجاری باشد. اگر هدف شما این است ، ROAS پایین تر منطقی است.

ROAS خوب چیست؟

بسته به نوع رسانه ، بازدهی تبلیغات می تواند بین 4 تا 11 دلار برای هر دلار هزینه شده برای تبلیغات باشد.

در نمودار زیر ، می توانید ROAS هر دلار سرمایه گذاری شده در ایالات متحده در سال 2018 ، توسط رسانه را مشاهده کنید.

به ازای هر دلار سرمایه گذاری شده در تبلیغات جستجوی دیجیتال ، تبلیغ کنندگان آمریکایی حدود 11 دلار آمریکا به دست آوردند و این رسانه را با بیشترین بازدهی هزینه تبلیغات تبدیل کرد.

تصویر صفحه 2021-08-15 ساعت 2.29.25 بعد از ظهر

منبع تصویر

نحوه افزایش ROAS

برای بهبود ROAS ، می توانید هزینه تبلیغات خود را کاهش داده و کمپین های تبلیغاتی خود را مرور کنید. ممکن است بخواهید صفحات فرود خود را بهینه کنید یا در کلمات کلیدی منفی خود تجدید نظر کنید.

به طور کلی ، ROAS یک معیار مهم برای ردیابی است ، اما نباید در خلا دنبال شود. برای به دست آوردن تصویر کامل از بازده سرمایه گذاری ، توجه به سایر داده ها و معیارها بسیار مهم است.

یادداشت ویراستار: این پست در ابتدا در جولای 2020 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

دعوت جدید برای اقدام