روندهای برتر خرید در سال 2023 و چگونگی تغییر آنها [New Data]

روند خرید در چند سال گذشته به شدت تغییر کرده است. دبلیواز آنجایی که بسیاری از ما قبلاً در روز شنبه فروشگاه‌های خرده‌فروشی را برای یافتن معاملات عالی مرور می‌کردیم، اکنون برای یافتن تخفیف‌های اینفلوئنسرها به اینستاگرام مراجعه می‌کنیم.

روند خرید 2023

و به جای تماشای تبلیغات تلویزیونی برای اطلاع از محصولات جدید، امروزه بیشتر ما با تبلیغات بین ویدیوهای YouTube مواجه می شویم.

اکنون دانلود کنید: وضعیت روندهای مصرف کننده ایالات متحده [Free Report]

در اینجا، روندهای خرید سال 2023 را که در بررسی وضعیت وضعیت مصرف کننده کشف شد، بررسی می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که می توانید مشتریان را در کجا و در چه زمانی که ترجیح می دهند خرید کنند ملاقات کنید. بیایید شیرجه بزنیم

فهرست مطالب

چگونه روند خرید در 6 ماه گذشته تغییر کرد

برترین ترندهای خرید در سال 2023

روند خرید در سال 2023

چگونه روند خرید در 6 ماه گذشته تغییر کرد

1. مصرف کنندگان انعطاف پذیری را به مدل های اشتراک ترجیح می دهند.

این روزها، مصرف کنندگان در نحوه خرید محصولات انعطاف پذیری زیادی دارند. آنها می توانند یک بار خرید کنند یا به یک سرویس اشتراک بپیوندند. آنها همچنین می توانند به لطف پلتفرم های محبوب مانند Afterpay و Klarna، تمام قیمت یا از طریق اقساط پرداخت کنند.

با این حال، این انعطاف ممکن است ضروری نباشد. در حالی که 32 درصد از مصرف کنندگان در طول سه ماه گذشته اشتراک خریداری کرده اند، 69 درصد از مصرف کنندگان همچنان ترجیح می دهند هر زمان که نیاز باشد، محصولات را خریداری کنند.

علاوه بر این، مصرف کنندگان ترجیح می دهند محصولات را با قیمت تمام شده خریداری کنند. تنها 21 درصد از مصرف کنندگان خرید یک محصول را ترجیح می دهند با اقساط.

روند خرید: تنها 21 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند از طریق اقساط پرداخت کنند

2. بیبی بومرها در مورد خرید از طریق رسانه های اجتماعی شک دارند، اما در حال آمدن هستند.

طبق گزارش ما، 6 درصد باریک بیبی بومرز با خرید مستقیم از رسانه های اجتماعی احساس راحتی می کنند. علاوه بر این، تنها 5٪ به پلتفرم های رسانه های اجتماعی با اطلاعات کارت اعتباری خود اعتماد دارند.

به طور خلاصه، بیبی بومرها در مورد خرید از طریق رسانه های اجتماعی تردید دارند. با این حال، همه چیز ممکن است تغییر کند.

24 درصد از بیبی بومرها در 3 ماه گذشته یک محصول جدید را در رسانه های اجتماعی کشف کرده اند – 41 درصد نسبت به می 2022 افزایش یافته است. علاوه بر این، 6 درصد از افراد پررونق در سه ماه گذشته یک محصول را در رسانه های اجتماعی خریداری کرده اند، 50 درصد. درصد جهش از می 2022.

در حالی که این آمار امیدوارکننده است، مهم است که مشتریان خود را در جایی که در حال حاضر هستند ملاقات کنید. بنابراین، اگر مخاطبان شما مسن‌تر هستند، ممکن است با کانال‌های دیگر مانند تبلیغات تلویزیونی و جستجو جذابیت بیشتری داشته باشید.

3. Millennials و Gen Z’ers ممکن است تصمیمات خرید خود را به موضع یک شرکت در مورد مسائل اجتماعی وابسته کنند.

به طور فزاینده ای، مصرف کنندگان می خواهند از شرکت هایی حمایت کنند که ارزش های خود را به اشتراک می گذارند. به عنوان مثال، 66 درصد از مصرف کنندگان از شرکت ها می خواهند که اثرات زیست محیطی خود را کاهش دهند.

این فقط صحبت نیست: مسئولیت شرکت بر تصمیمات خرید مصرف کنندگان تأثیر می گذارد. به این آمار نگاهی بیندازید:

  • 39 درصد از مصرف کنندگان احتمال بیشتری برای خرید یک محصول بر اساس تعهد برند به تنوع و دربرگیری دارند که 8 درصد نسبت به می 2022 افزایش یافته است.
  • 61 درصد از مصرف‌کنندگان معتقدند که شرکت‌ها باید بخشی از سود خود را به خیریه اهدا کنند که 9 درصد نسبت به می 2022 افزایش یافته است.
  • 75 درصد از مصرف کنندگان معتقدند که شرکت ها باید برای بهبود رفاه کارکنان خود تلاش کنند که نسبت به می 2022، 4 درصد افزایش یافته است.

در عین حال، مصرف‌کنندگان نسبت به شرکت‌هایی که از مسائل اجتماعی به عنوان یک ترفند بازاریابی استفاده می‌کنند، بدون اینکه عملاً اقدام معناداری انجام دهند، بدبین هستند. اما زمانی که یک شرکت موضعی واقعی اتخاذ می کند، می تواند راهی موثر برای ایجاد اعتماد و اعتبار نزد مصرف کنندگان باشد.

برترین ترندهای خرید در سال 2023

1. توصیه های اینفلوئنسر بیشتر از توصیه های دوستان و خانواده اهمیت دارد.

اینفلوئنسر مارکتینگ در چند سال گذشته یک استراتژی فوق‌العاده مؤثر برای برندها ثابت کرده است – در واقع، تا سال 2021، تقریباً 60 درصد از بازاریابان گفتند که بازاریابی تأثیرگذار مؤثرترین روند بازاریابی است، قبل از سئو، بازاریابی تجربی و ویدیوی کوتاه. محتوا.

و در سال 2022، 30 درصد از مصرف کنندگان در حال حاضر گزارش می دهند که توصیه های اینفلوئنسر یکی از مهم ترین عوامل است در تصمیمات خرید خود، در مقایسه با 27٪ برای توصیه های دوستان یا خانواده.

از بسیاری جهات، این منطقی است: اینفلوئنسرها به طور سنتی در جایگاه خود متخصص در نظر گرفته می شوند. اگر من یک تأثیرگذار آرایش را دنبال کنم، می توان تصور کرد که او بیش از بسیاری از دوستان من در مورد آرایش می داند.

برای کسب و کارهای تجارت الکترونیک، این خبر قدرتمندی است: به این معنی است که دیگر نیازی به تکیه بر دهان به دهان ندارید. در عوض، عاقلانه است که تلاش های خود را بر روی اینفلوئنسر مارکتینگ متمرکز کنید، زیرا اینفلوئنسرها سطحی از نفوذ را بر مخاطبان خود نشان داده اند که حتی از دوستان و خانواده نیز پیشی گرفته است.

2. ژنرال Zers ترجیح می‌دهند محصولات جدید را از طریق رسانه‌های اجتماعی کشف کنند – اما همچنان دوست دارند در فروشگاه خرید کنند.

نظرسنجی وضعیت مصرف کننده ما پیدا شد Gen Zers (سنین 18 تا 24 سال) اغلب محصولات جدید را در رسانه های اجتماعی کشف می کنند (71%)پس از آن تبلیغات یوتیوب (56%)، تبلیغات در سرویس های پخش موسیقی (55%) و جستجوهای اینترنتی (50%).

اگر تجارت الکترونیکی شما Gen Zers را هدف قرار می دهد، بسیار مهم است که در هنگام جذب مشتریان جدید به محصولات خود و آموزش آنها به محصولات خود، به جای تبلیغات پولی، تلاش های خود را بر رسانه های اجتماعی متمرکز کنید.

علاوه بر این، وقتی از شما پرسیده شد که کدام محتوا فرمت ها ژنرال Zers برای یادگیری در مورد یک محصول و ویژگی های آن در رسانه های اجتماعی ترجیح می دهد، تقریبا 50٪ گفتند که مایلند در مورد یک محصول از طریق یک پست استوری بیاموزند. پس از آن ویدیوی کوتاه (42٪) و پس از آن یک پست فید (42٪) قرار می گیرد.

با این حال، 73٪ از مردم (و 55٪ از Gen Zers به ​​طور خاص) می گویند که هنوز ترجیح می دهند یک محصول را در فروشگاه خریداری کنند.. این یک فراخوان مهم است: در حالی که می‌خواهید برای تلاش‌های خود در زمینه تولید سرنخ بر رسانه‌های اجتماعی تمرکز کنید، هنوز هم وجود یک گزینه خرید قوی و مؤثر در فروشگاه برای کسانی که می‌خواهند فروش نهایی را شخصا انجام دهند، حیاتی است. .

روند خرید: نمودار دایره ای که نشان می دهد مصرف کنندگان چگونه محصولات را ترجیح می دهند

3. وقتی صحبت از هزاره ها و Gen X می شود، فروشگاه های خرده فروشی و جستجو در اینترنت دو گزینه محبوب برای کشف محصولات جدید هستند.

مشابه Gen Zers، محبوب ترین روش در بین خریداران هزاره برای کشف محصولات جدید، رسانه های اجتماعی (51٪) است.

با این حال، در یک دومین نفر نزدیک به هزاره ها جستجو در اینترنت است (50%) – به این معنی که اگر یک جمعیت هزار ساله را هدف قرار می دهید، ممکن است بخواهید از تبلیغات پولی و یک استراتژی سئو قوی برای ارائه محصولات خود در مقابل مخاطبان هدف خود استفاده کنید.

و اگر مخاطبان هدف شما Gen X (35 تا 54 ساله) باشد، فروشگاه‌های خرده‌فروشی محبوب‌ترین گزینه برای کشف محصولات جدید هستند، بنابراین می‌خواهید زمان و منابع را در مشارکت با خرده‌فروش‌های آجری سرمایه‌گذاری کنید تا اطمینان حاصل کنید که محصولات در مکان های فیزیکی زیادی هستند.

به علاوه، مشابه هزاره ها، 39 درصد از خریداران Gen X نیز در اینترنت برای محصولات جدید جستجو می کنند، بنابراین SEO گزینه خوب دیگری است.

4. Millennials و Gen Xers ترجیح می دهند محصولات جدید را در رسانه های اجتماعی از طریق تبلیغات یا محتوای حمایت شده کشف کنند – در حالی که Gen Zers ترجیح می دهند محصولات جدید را در رسانه های اجتماعی از طریق ویدیوهای کوتاه کشف کنند.

بسته به جمعیت هدف خود، می خواهید نوع محتوایی را که برای رسانه های اجتماعی ایجاد می کنید، در مورد جذب مخاطبان جدید به محصولات خود تغییر دهید.

به عنوان مثال، اگر قصد جذب Gen Zers را دارید، باید ویدیوهای کوتاهی مانند TikTok یا Instagram Reels را در نظر بگیرید، زیرا 41٪ ویدیوی کوتاه را به عنوان رسانه ترجیحی خود برای کشف محصولات جدید گزارش می دهند.

اگر در عوض به دنبال دستیابی به نسل هزاره یا Gen Xers هستید، باید به استفاده از تبلیغات یا محتوای حمایت شده فکر کنید، زیرا 44٪ آن گزینه را به عنوان مورد علاقه خود علامت گذاری می کنند.

5. تلفن همراه محبوب ترین وسیله برای خرید آنلاین است.

هنگام خرید آنلاین، تقریبا 75 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند از دستگاه های تلفن همراه خود استفاده کنند، در مقایسه با 15% که دسکتاپ و 6% تبلت را ترجیح می دهند.

این بدان معناست که به‌عنوان یک کسب‌وکار تجارت الکترونیک، بسیار مهم است که وب‌سایت شما برای موبایل بهینه شده باشد و صفحات محصول پاسخگوی تلفن همراه داشته باشید.

اگر در حال پیمایش محصولات یک شرکت هستم و متوجه می شوم که در تلفنم خیلی سخت یا دست و پا گیر است، معمولاً وب سایت را رها می کنم – و برنمی گردم. بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید بهترین روش‌های موبایل را دنبال می‌کنید (از جمله متن بزرگ، فضای خالی زیاد، قالب‌های پاسخ‌گو و تماس‌ها برای اقدام مناسب برای موبایل).

6. هنگام تصمیم گیری خرید، قیمت بیشترین اهمیت را دارد – اما عوامل دیگر ممکن است شما را شگفت زده کند.

در کل، قیمت یکی از عوامل اصلی تصمیم گیری در مورد خرید است. 78 درصد از نسل Z، 74 درصد از نسل هزاره، 74 درصد از نسل X، و 73 درصد از بومرها قیمت را به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید محصول گزارش می دهند.

کیفیت یک محصول نیز مهم است، زیرا 65 درصد از نسل Z، 78 درصد از نسل هزاره، 82 درصد از نسل X، و 72 درصد از بومرها آن را به عنوان یکی دیگر از فاکتورهای برتر در تصمیم گیری های خرید مشخص می کنند.

اما فراتر از داشتن یک محصول با قیمت مناسب و با کیفیت، چند فاکتور متمایز دیگر وجود دارد که باید هنگام بازاریابی برند خود در نظر داشته باشید.

برای مثال، اگر درصدی از درآمد حاصل از خرید به امور خیریه اهدا شود، 57 درصد از Gen Zers به ​​خرید محصول فکر می کنند.. و 55 درصد از هزاره ها ترجیح می دهند محصولی بخرند که نظرات قوی داشته باشد. 62٪ از Gen Xers از اینکه یک برند جامعه فعالی در اطراف خود دارد یا خیر، و 55٪ از Boomers هنگام خرید به دنبال ویژگی ها و عملکرد یک محصول هستند.

روند خرید: یک نمودار میله ای نشان دهنده مهم ترین عواملی است که در تصمیم گیری خرید نقش دارند

7. ویدئوی کوتاه فرصت های تبلیغاتی عظیمی را ارائه می دهد.

ویدئوی کوتاه، محبوب ترین طول ویدئو در رسانه های اجتماعی است. در نتیجه، TikTok – و دیگر پلتفرم‌های ویدئویی کوتاه مدت – در حال تبدیل شدن به کانال‌های تبلیغاتی قابل دوام هستند. در واقع، 36 درصد از مصرف‌کنندگان می‌خواهند در مورد محصولات از طریق ویدیوهای کوتاه مانند TikToks یا Reels اطلاعات کسب کنند.

علاوه بر این، 52 درصد از کاربران TikTok ایالات متحده می گویند تبلیغاتی که در این پلتفرم می بینند سرگرم کننده و جذاب هستند – که دو عنصر برای تبلیغات مؤثر هستند.

روند خرید در سال 2023

در اینجا چند روند وجود دارد که همچنان خواهید دید:

  • استفاده از موبایل برای خرید همچنان بر صنعت تجارت الکترونیک تسلط خواهد داشت. در سال 2018، 63.5 درصد از کل فروش تجارت الکترونیک را شامل می شد و در سال 2020، این تعداد به 70.4 درصد افزایش یافت (منبع). همانطور که در بالا ذکر شد، تقریباً 75٪ از مصرف کنندگان دستگاه های تلفن همراه خود را در سال 2022 ترجیح می دهند، که نشان می دهد فروش موبایل همچنان بر چشم انداز تجارت الکترونیک تسلط خواهد داشت.
  • صنعت اینفلوئنسر به رشد خود ادامه خواهد داد و یکی از محبوب ترین راه ها برای برندهایی خواهد بود که به دنبال ارتباط با مخاطبان خود هستند.. اینفلوئنسر مارکتینگ در چند سال گذشته به سرعت رشد کرده است – از 1.7 میلیارد دلار در سال 2016 به 9.7 میلیارد دلار در سال 2020 و 13.8 میلیارد دلار در سال 2021. امروزه، ژنرال Zers و هزاره ها در خرید محصولات یا خدمات به دنبال الهام گرفتن از افراد مشهور نیستند. ، و آنها به دوستان روی نمی آورند – آنها به دنبال این تأثیرگذاران هستند.
  • ما شاهد افزایش افرادی خواهیم بود که از متاورس استفاده می کنند یا ارز مجازی می خرند. نظرسنجی گرایش های مصرف کننده HubSpot بیش از نیمی از کسانی را که این کار را انجام داده اند، پیدا کرد همیشه در سه ماه گذشته از متاورس استفاده کرده یا ارز مجازی خریداری کرده‌اند، از جمله 56 درصد کسانی که از متاورس بازدید کرده‌اند، 56 درصد ارزهای دیجیتال را خریداری کرده‌اند و 75 درصد افرادی که برای اولین بار NFT را خریداری کرده‌اند.

هنگام ایجاد یک استراتژی تجارت الکترونیکی موثر، بسیار مهم است که وقت بگذارید و بدانید که خریداران چگونه می‌خواهند امروز خرید کنند – و در آینده. رفتارهای خرید در طول زمان تغییر می کند. هرچه کسب و کار شما بتواند نیازهای در حال رشد مصرف کنندگان شما را برآورده کند، احتمال اینکه در آینده نیز به موفقیت ادامه دهید، بیشتر می شود.

دعوت به اقدام جدید