شبکه تبلیغاتی چیست و چگونه کار می کند؟ [+9 Networks to Try]

برای بیان موارد بدیهی، تحقیق، یافتن و خرید فضای تبلیغات دیجیتال فرآیندی زمان بر است. در واقع، مقاله‌ای توسط وال استریت ژورنال آن را با «بیرون کشیدن علف‌های هرز آنلاین» مقایسه می‌کند.

اما اگر واسطه‌ای وجود داشت که می‌توانست تبلیغ‌کنندگان را به وب‌سایت‌هایی که به دنبال تبلیغ‌کننده هستند (و بالعکس) متصل کند، چه؟ وارد شبکه تبلیغات شوید.

اکنون دانلود کنید: کیت برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی رایگان

بیایید در مورد شبکه های تبلیغاتی، نحوه عملکرد آنها و بهترین شبکه ها برای بازاریابان دیجیتال بیشتر بیاموزیم.

وظیفه اصلی شبکه‌های تبلیغاتی جمع‌آوری موجودی آگهی‌های فروخته نشده از ناشران آنلاین و تطبیق آنها با تبلیغ‌کنندگانی است که به دنبال نقاط تبلیغاتی هستند. این باعث می شود که هر دو طرف تعامل و در نهایت به توافق برسند.

مزیت استفاده از یک شبکه تبلیغاتی بستگی به این دارد که در کدام سمت قرار بگیرید. برای ناشران، این امر به تامین امنیت خریداران برای فضای تبلیغاتی فروخته نشده کمک می کند، اگرچه درآمد معمولاً کمتر از آن چیزی است که از فروش مستقیم به دست می آورند. برای تبلیغ‌کنندگان، به یافتن موجودی متناسب با مخاطبان و بودجه آنها کمک می‌کند.

مهم است که بین شبکه های تبلیغاتی و سرورهای تبلیغاتی تمایز قائل شویم. در حالی که هر دو به عنوان فناوری تبلیغاتی عمل می کنند، دو هدف مجزا را دنبال می کنند.

یک سرور تبلیغاتی هم توسط شبکه های تبلیغاتی و هم توسط تبلیغ کنندگان برای اجرا، ردیابی و مدیریت کمپین های تبلیغاتی استفاده می شود. شبکه تبلیغاتی نیز یک فناوری تبلیغاتی است، اما منحصراً برای خرید واسطه بین ناشران و تبلیغ‌کنندگان استفاده می‌شود.

انواع مختلف شبکه های تبلیغاتی

اگر نیاز به یافتن یک شبکه تبلیغاتی مناسب با مخاطب یا صنعت خاص خود دارید، احتمالاً مشکلی برای پیدا کردن آن نخواهید داشت. تعداد زیادی شبکه تبلیغاتی برای موضوعات، مخاطبان و قالب‌های مختلف وجود دارد.

در اینجا چهار نوع اصلی وجود دارد:

  • شبکه های عمودی: شبکه های تبلیغاتی که موضوعی خاص هستند، مانند مد، خودرو یا تجارت.
  • شبکه های پریمیوم: شبکه های تبلیغاتی که موجودی را از ناشران محبوب ارائه می دهند.
  • شبکه های ویژه موجودی: شبکه‌های تبلیغاتی که نوع خاصی از موجودی تبلیغاتی را ارائه می‌کنند، مانند ویدیو یا موبایل.
  • شبکه های هدف: شبکه‌های تبلیغاتی که قابلیت‌های هدف‌گیری خاصی را ارائه می‌کنند که در سرور تبلیغات تعبیه شده‌اند.

بنابراین هزینه استفاده از یک شبکه تبلیغاتی چقدر است؟ مانند اکثر تبلیغات آنلاین، بستگی دارد.

برخی از بسته‌های تبلیغاتی نرخ ثابتی دارند، در حالی که سایر گزینه‌ها ممکن است بر اساس هزینه هر کلیک (CPC) یا هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) از شما هزینه بگیرند. در مواقع دیگر، یک شبکه تبلیغاتی موجودی را به حراج می‌آورد و از فناوری مناقصه بی‌درنگ (RTB) برای تطبیق نمایش‌های تبلیغاتی با بالاترین قیمت پیشنهادی استفاده می‌کند.

شبکه های تبلیغاتی چگونه کار می کنند؟

شبکه های تبلیغاتی ابزار قدرتمندی هم برای تبلیغ کنندگان و هم برای ناشران هستند. اما دقیقا چگونه کار می کنند؟ در اینجا یک مدل سنتی از یک شبکه تبلیغاتی وجود دارد – اما به خاطر داشته باشید که به دلیل تکنولوژی در حال تکامل، این مراحل همیشه در حال تغییر هستند.

  1. برای شروع، شبکه های تبلیغاتی تعداد زیادی از ناشران را با موجودی در دسترس جمع می کنند.
  2. در همین حال، تبلیغ کننده با استفاده از پنل کمپین شبکه تبلیغاتی، کمپین ایجاد می کند. هنگام ایجاد کمپین، تبلیغ کننده جزئیات مربوط به بودجه، مخاطبان هدف و موارد دیگر را پر می کند.
  3. در سمت ناشر، آنها تگ های شبکه تبلیغاتی را در وب سایت خود نصب می کنند.
  4. هنگامی که یک تطابق بین کمپین تبلیغ‌کننده و عرضه ناشر رخ می‌دهد، جزئیات آگهی برای ناشر ارسال می‌شود. شبکه تبلیغاتی با کاهش درآمد تبلیغاتی یا با علامت گذاری موجودی قبل از فروش آن، درآمد کسب می کند.
  5. هنگامی که تبلیغ پخش شد، تبلیغ‌کننده می‌تواند عملکرد آن را در پنل کمپین شبکه تبلیغاتی ردیابی و مدیریت کند.

آیا آماده اید شبکه های تبلیغاتی را امتحان کنید؟ در اینجا لیستی از 9 بهترین شبکه تبلیغاتی برای تبلیغ کنندگان و ناشران آمده است.

بهترین شبکه های تبلیغاتی

1. Google Adsense

وقتی صحبت از شبکه های تبلیغاتی به میان می آید، Google Adsense یکی از قدیمی ترین – و بزرگترین – شبکه ها است. و با شهرت عالی و فناوری پیشرفته اش، به این زودی ها از بین نمی رود.

Google Adsense می‌تواند تبلیغات را در قالب‌های مختلف منتشر کند و گزینه‌های هدف‌گیری بسیار دقیق، مانند هدف‌گیری رفتاری را ارائه دهد. اما هشدار دهید، Google AdSense تبلیغ‌کنندگان خود را از کیفیت بالایی برخوردار می‌کند، بنابراین خود را برای پیروی از قوانین آماده کنید.

2. Media.net

Media.net یکی از متمایزترین شبکه های تبلیغاتی در وب است که آن را به جایگزینی محبوب برای Google Adsense تبدیل کرده است. برخی از معروف ترین ناشران آن عبارتند از CNN، Forbes، و Esquire.

Bing و Yahoo power Media.net، ناشران را در معرض جمع بزرگی از تبلیغ‌کنندگان ملی و محلی قرار می‌دهند. از طرف دیگر، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از شبکه تبلیغاتی برای ایجاد تبلیغات متنی در فهرست‌های متعدد، از جمله جستجو، بومی، نمایشگر و موبایل استفاده کنند.

3. PopAds

PopAds یکی از شبکه های تبلیغاتی پیشرو است که در تبلیغات pop-under تخصص دارد. به عنوان یک تجدید، تبلیغات pop-under در زیر یک پنجره فعال برای کاربران دسکتاپ و تلفن همراه ظاهر می شود.

PopAds تایید فوری و نرخ رقابتی CPM را ارائه می دهد. و بر خلاف سایر شبکه های تبلیغاتی، هیچ نیازی به حداقل ترافیک وجود ندارد.

4. PropellerAds

یکی دیگر از عوامل مهم در حوزه شبکه تبلیغاتی PropellerAds است. PropellerAds انواع مختلفی از قالب‌های تبلیغاتی از جمله تبلیغات نمایشی، بومی، پاپ‌آندر و اعلان‌های فشاری را ارائه می‌دهد.

PropellerAds ناشران و تبلیغ کنندگان را از طریق پلت فرم Self-Service خود متحد می کند.

با استفاده از این پلتفرم، می‌توانید کمپین‌هایی ایجاد کنید و گزارش‌های بی‌درنگ برای تبلیغات خود مشاهده کنید، که ردیابی و مدیریت کمپین‌ها را آسان می‌کند.

5. BidVertiser

BidVertiser یک گزینه جذاب برای ناشران است — کافی است به مدل کسب درآمد آن نگاهی بیندازید. یک ناشر علاوه بر کسب درآمد با هر بار کلیک بر روی تبلیغ، زمانی که کلیک منجر به تبدیل شود، مانند فروش برای تبلیغ کننده، درآمد کمی نیز کسب می کند.

BidVertiser همچنین دارای یک سیستم مناقصه است تا اطمینان حاصل کند که ناشران بالاترین درآمد را برای هر نمایش تبلیغاتی تضمین می کند.

6. Adcash

Adcash تعدادی قالب و ابزار تبلیغاتی را برای کمک به ناشران در کسب درآمد بهتر از ترافیک ارائه می دهد. چه بهتر، فناوری آنها می تواند مسدود کننده های تبلیغات مزاحم را دور بزند. با رابط کاربری تمیز و ابزارهای گزارش دهی ساده، یکی از کاربرپسندترین شبکه های تبلیغاتی در بازار است.

7. AdThrive

AdThrive یک شبکه تبلیغاتی متخصص در ناشران در صنعت سبک زندگی، از جمله سفر، غذا و مد است. بنابراین، اگر در یکی از این جایگاه‌ها قرار بگیرید (یا نه، همچنان می‌توانید به آن بپیوندید)، ممکن است در این پلت فرم پیشرفت کنید.

AdThrive از یک “ذهنیت اول خالق” پیروی می کند و بخشی از معامله تضمین پرداخت برای ناشران است – به این معنی که حتی اگر AdThrive توسط یک تبلیغ کننده پولی دریافت نکند، آنها همچنان به شما پرداخت خواهند کرد.

8. شرکت های وابسته به آمازون

Amazon Affiliates یکی از پیشروترین شبکه های تبلیغاتی وابسته در وب است. به عنوان یک شرکت وابسته، می توانید از ابزارهای لینک سازی برای هدایت خوانندگان به محصولات خاص استفاده کنید. نحوه کار به این صورت است: اگر بازدیدکننده ای روی یک آگهی خرید بومی کلیک کند و خرید کند، کمیسیون دریافت می کنید.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که Amazon Associates قوانین و سیاست های سختگیرانه ای دارد، بیش از سایر شبکه های تبلیغاتی.

9. رسانه را به حرکت درآورد

Propel Media در تبلیغات نمایشی و فشاری تخصص دارد. همچنین یکی از بهترین شبکه های تبلیغاتی برای دستیابی به مخاطبان با هدف بالا است. با استفاده از فناوری مبتنی بر هدف، می‌تواند قصد مشتری را تحلیل کرده و آن را با محتوای بسیار مرتبط در زمان واقعی مطابقت دهد.

شبکه تبلیغاتی مناسب می تواند به تبلیغ کنندگان کمک کند تا به مخاطبان هدف خود دست یابند و تبدیل ها را افزایش دهند. و برای ناشران، این روشی موثر برای ایمن سازی خریداران و پر کردن موجودی آگهی است. با این حال، تعداد زیادی از شبکه های تبلیغاتی موجود است، بنابراین گزینه های خود را با دقت بسنجید.

طرح تبلیغاتی