قدرت متخصص چیست و چگونه می توان آن را توسعه داد؟

آیا این عبارت را شنیده اید که 10000 ساعت تمرین عمدی طول می کشد تا شما متخصص شوید؟

اگر 24 ساعت در روز تمرین می کردید ، تقریباً 417 روز است. از آنجا که این امر غیرممکن است ، با محاسبه حدود 3-4 ساعت در روز تمرین عمدی ، در حدود 8-10 سال طول می کشد تا متخصص در کاری در نظر گرفته شود.

با این حال ، تخصص درک شده متفاوت است. بسیاری از اوقات ما افراد متخصص را در یک زمینه خاص متخصصان شرکت خود می دانیم ، حتی اگر آنها هنوز 10 سال در آن زمینه حضور نداشته باشند.

این به این دلیل است که آنها دارای قدرت متخصص هستند.

در این پست ، ما درباره اینکه قدرت متخصص چیست و چگونه می توانید آن را به عنوان رهبر توسعه دهید ، بحث خواهیم کرد.

to برای بارگیری درس های رهبری از بنیانگذار HubSpot ، دارمش شاه ، اینجا را کلیک کنید [Free Guide]به

قدرت متخصص

نمونه هایی از نیروی متخصص

اگر در محیطی شرکتی کار می کنید ، کسانی که در سطح مدیر یا بالاتر هستند ، اغلب از قدرت متخصصی برخوردارند ، زیرا احتمالاً به دلیل دانش و تجربه گسترده به مقام خود رسیده اند. بسیاری از اوقات کسانی که دارای قدرت متخصص هستند در مقام رهبری قرار می گیرند ، با این حال ، همیشه اینطور نیست.

قدرت متخصص موقعیتی است و هرکسی می تواند از آن در زمینه های مختلف برخوردار باشد. به عنوان یک هزاره ، در حال رشد با فناوری ، اغلب به عنوان یک متخصص در رسانه های اجتماعی درک می شوم. پس از صحبت با من و شنیدن صحبت هایم درباره عشقم به تلویزیون واقعیت ، معمولاً در فرهنگ پاپ نیز به من قدرت متخصص داده می شود.

از طرف دیگر ، اگر من با عموی خود که در مقام رهبری بالا در امور مالی صحبت می کند صحبت می کردم ، در آن سناریو هیچ قدرت متخصصی نداشتم. قدرت متخصص می تواند پویایی را بسته به موضوع مورد نظر تغییر دهد.

هنگامی که از نیروی متخصص در کار برخوردار هستید ، در حرفه خود برجسته می شوید ، رتبه ها را به مقام رهبری می رسانید و به دلیل سطح مهارت بالا ، در زمینه تخصص خود اعتماد به نفس نشان می دهید.

با قدرت متخصص ، به شما در تصمیمات فشار قوی اعتماد می شود و به دلیل تخصص خود نسبت به توانایی خود در تصمیم گیری آن اطمینان بیشتری خواهید داشت. اکنون ، بیایید درباره مزایای داشتن نیروی متخصص صحبت کنیم.

مزایای نیروی متخصص

1. ساده سازی تصمیمات تجاری.

با قدرت متخصص ، می توانید تصمیمات آگاهانه و ساده تری برای شرکت خود بگیرید. هر چه مدت کاری را بیشتر انجام دهید و بیشتر بر تحصیلات خود در آن زمینه تمرکز کنید ، تصمیمات بهتری خواهید گرفت و اطمینان بیشتری در تصمیم گیری های خود خواهید داشت.

به عنوان مثال ، هنگامی که من برای اولین بار شروع به نوشتن کردم ، روند من تصفیه نشده و ساده نبود. خیلی بیشتر طول کشید تا کارهای نوشتاری را به پایان برسانم. اکنون که بیش از 10 سال نویسنده بوده ام ، می توانم خیلی سریعتر بنویسم و ​​تصمیمات بهتری در نوشتن خود بگیرم. من می دانم وقتی در حال تحقیق هستم که چه چیزی را شامل شود و چه چیزی را شامل نشود. این اعتماد به نفس و توانایی با گذشت زمان ایجاد می شود ، به طور مداوم با مربیان و مدیران خود در زمینه مهارت هایم کار می کنم و بازخوردهای ثابت دریافت می کنم.

وقتی از قدرت متخصص در یک زمینه خاص برخوردار هستید ، تصمیمات شما ساده تر ، سریعتر ، مطمئن تر و کارآمدتر است.

2. فرصتی برای پیشرفت شغلی.

یکی از مهمترین مزایای نیروی متخصص در محل کار ، توانایی پیشرفت حرفه ای شماست (امیدوارم با سرعت بیشتری). وقتی کار خود را شروع می کنید ، یک کار عالی این است که زمان زیادی را صرف یادگیری و توسعه تخصص خود کنید.

هنگامی که مشخص شد که بر یک حوزه خاص متمرکز هستید و مهارت های خاصی را توسعه می دهید ، قدرت متخصص را درک کرده اید و قادر خواهید بود حرفه خود را پیش ببرید. شخصاً ، به دلیل قدرت تخصصی در نوشتن ، توانستم به ارتقاء و پیشرفت حرفه ای خود دست پیدا کنم.

3. توسعه مهارتهای رهبری.

علاوه بر به دست آوردن اعتماد به نفس و توانایی پیشبرد حرفه خود ، مهارت های رهبری خود را نیز توسعه می دهید ، که این مزیت بزرگی برای حرفه شما خواهد بود. در حالی که ممکن است در زمینه مهندسی قدرت متخصصی نداشته باشم ، اما به توانایی خود در رهبری تیم نویسندگان اطمینان دارم ، زیرا روی تیم های کافی کار کرده ام و مدت زمان مشخصی این کار را انجام داده ام.

با این حال ، توجه به این نکته ضروری است که فقط متخصص بودن در یک زمینه خاص به این معنا نیست که شما لزوماً یک رهبر خوب خواهید بود. به همین دلیل است که باید به توسعه قدرت متخصص و مهارت های رهبری ادامه داد. بیایید به نحوه انجام این کار در زیر بپردازیم.

1. تمرین عمدی.

تبدیل شدن به یک متخصص در زمینه خود به این معنا نیست که شما فقط می توانید ظاهر شوید و از طریق اسمز به تخصص برسید. شما باید عمدا تمرین و مطالعه کنید. این بدان معنی است که اولین قدم برای توسعه نیروی متخصص تمرین ، تمرین ، تمرین است. این که آیا این یک مهارت تاکتیکی مانند ساخت و ساز یا یک مهارت مفهومی مانند استراتژی تجاری است ، شما باید خود را در جهان غوطه ور کنید. این بدان معناست که ممکن است مجبور باشید برای به دست آوردن تجربه دنیای واقعی در صنعت خود ، یک شغل سطح اول کار کنید.

2. با مربیان و رهبران کار کنید.

بهترین راه برای ادامه توسعه نیروی متخصص ، همکاری با مربیان و رهبرانی است که می توانید از آنها یاد بگیرید. داشتن مربی به معنای جذب دانش آنها ، راهنمایی و مشاوره از آنها ، بحث در مورد آنچه در حرفه شما خوب است و آنچه خوب نیست ، و سپس فقط گوش دادن است. تخصص از تجربه ناشی می شود و می توانید از شنیدن داستان تجربیات دیگران سود ببرید. علاوه بر این ، با مطالعه نحوه هدایت مربیان دیگران ، مهارت های رهبری را به دست خواهید آورد.

3. تخصص خود را داوطلب کنید.

از هر سطح تخصصی که دارید ، از به اشتراک گذاشتن آن نترسید. اگر در یک محیط شرکتی کار می کنید و یک رهبر تجاری در حال توسعه هستید ، تجربیات خود و آنچه را که در مورد استراتژی تیم خود در حال آموختن هستید یاد بگیرید. از وارد شدن به این مکالمات نترسید. مردم نه تنها متوجه می شوند که شما در یک زمینه خاص متخصص هستید ، بلکه از نظرات دیگران نیز چیزهای زیادی خواهید آموخت.

4- هرگز از دانشجوی بودن در صنعت خود دست نکشید.

برای اینکه در کاری متخصص باشید ، باید دانشجوی آن صنعت نیز باشید. اگر دانشجویی خود را متوقف کنید ، تخصص شما به پایان می رسد. شما باید کتاب بخوانید ، از آخرین اخبار و گرایش های حوزه خود مطلع باشید و برای پروژه هایی در محل کار خود داوطلب شوید تا بتوانید دانش خود را به دست آورید. به این ترتیب شما واقعاً قدرت متخصص را توسعه داده و آن را حفظ خواهید کرد.

5. اعتبار خود را حفظ کنید.

شما فقط در صورت داشتن اعتبار در زمینه خود دارای قدرت متخصص خواهید بود. حفظ اخلاق و قابلیت اطمینان شما از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا قدرت متخصص فقط به کسانی می رسد که می توانند به طور مداوم تصمیمات استراتژیک تجاری را اتخاذ کنند. اگر تخصص شما تصادفی باشد ، قدرت اطرافیان را درک نمی کنید.

6. در محیطی با سرعت بالا کار کنید.

یک راه عالی برای توسعه قدرت متخصص این است که در یک محیط سریع کار کنید و یاد بگیرید که به سرعت تصمیمات استراتژیک و تعیین کننده بگیرید. این بدان معناست که خود را در شرایط بحرانی خنک ، آرام و جمع آوری کنید. با این تجربه ، شما مهارت متخصص و مهارت های رهبری عالی را توسعه می دهید.

7. با قلب هدایت کنید.

در HubSpot ، فرهنگ ما با داشتن قلب تعریف می شود – فروتن ، همدل ، سازگار ، قابل توجه ، شفاف. ما دارای فرهنگ افراد شگفت انگیز و با رشد هستیم که ارزش های آنها شامل استفاده از قضاوت خوب و حل مسئله برای مشتری است. این ویژگی ها به شما کمک می کند تا قدرت متخصص را توسعه دهید زیرا در صنعت خود چشمگیر خواهید بود ، اما همچنین آنقدر متواضع خواهید بود که می توانید با کسانی که دارای قدرت تخصصی هستند در زمینه هایی که شما ندارید سازگار باشید و به آنها گوش دهید.

8. راه حل گرا باشید.

چیزی که من همیشه سعی می کنم به عنوان یک رهبر تجاری مشتاق توسعه دهم این است که راه حل محور باشد. وقتی با مشکلی به مدیر خود می آیید ، چند راه حل نیز آماده کنید. این به شما کمک می کند قدرت متخصص خود را توسعه دهید زیرا از راه حل خود بازخورد فوری از مدیر خود دریافت خواهید کرد. آنها می توانند از تجربیات خود به شما بگویند که آیا این راه حل ها جواب می دهد یا خیر ، و سپس شما تخصص خود را در هر مشکلی که با آن روبرو هستید افزایش می دهید.

قدرت متخصص چیزی است که برای رهبران مشتاق کسب و کار بسیار مهم است زیرا این قدرت است که به شما این توانایی را می دهد که با اطمینان و فروتنی رهبری کنید. با این دو مورد ، در هر صنعتی که انتخاب می کنید موفق خواهید بود.

دعوت جدید برای اقدام