لیست های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو (RLSA) چیست؟

آیا تا به حال از یک وب سایت بازدید کرده اید، به محصولی نگاه کرده اید، سایت را ترک کرده اید، اما دقیقاً همان محصولی را که به دنبال آن بودید در گوگل تبلیغ می کنید؟ من در هفته چندین بار با چنین تبلیغاتی روبرو می شوم.

دلیل اینکه ما این تبلیغات را می بینیم این است که در لیست های بازاریابی مجدد قرار گرفته ایم – ما به یک محصول علاقه نشان داده ایم و یک کسب و کار می خواهد به ما یادآوری کند که اگر مایل باشیم هنوز برای خرید در دسترس است.

به عنوان یک کسب‌وکار، استفاده از فهرست‌های بازاریابی مجدد به شما کمک می‌کند تا در تلاش برای ایجاد یک تبدیل، با مشتریان بالقوه از پیش واجد شرایط تماس بگیرید. در این پست، توضیح خواهیم داد که چگونه، به عنوان یک کسب و کار، می توانید از لیست های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو برای جذب بازدیدکنندگان سایت علاقه مند برای تبدیل استفاده کنید و بهترین روش ها برای استفاده از این لیست ها.

→ اکنون دانلود کنید: الگوی پیشنهادی تبلیغاتی

مخاطبان RLSA

مخاطبان RLSA با افزودن یک قطعه کد (به نام برچسب) به وب سایت شما ایجاد می شوند که به طور خودکار مخاطبان شما را بر اساس اقدامات انجام شده در سایت شما به لیست های خاص اضافه می کند. پس از قرار دادن برچسب‌ها، می‌توانید برای این بخش‌ها پیشنهاد بدهید و آنها را به کمپین‌های بازاریابی خود اضافه کنید. در اینجا راهنمای Google در مورد نحوه تنظیم این موارد است.

ایجاد مخاطبین خاص RLSA به بازاریابان کمک می کند تا از مخاطبان بسیار با ارزش از قبل علاقه مند استفاده کنند، زیرا ممکن است تبدیل برای آنها چندان دشوار نباشد. در نتیجه، تبدیل، درآمد و سود را افزایش خواهید داد. شما همچنین از بودجه خود بیشترین استفاده را خواهید کرد زیرا این کاربران واجد شرایط بیشتری هستند، بنابراین کمتر برای آگاهی از برند هزینه خواهید کرد.

اگر کمی سردرگم هستید، این مثال را در نظر بگیرید: شما استخرهای فایبر گلاس را می فروشید و یکی از کاربران سایت شما سفارش کار برای نگهداری استخر را آغاز کرده است، اما پس از آن آنها جهش می کنند. از آنجایی که آنها بسیار به تبدیل نزدیک شده اند، می توانید آنها را به یک لیست بازاریابی مجدد اضافه کنید و هر بار که آنها “استخرهای فایبرگلاس” یا کلمات کلیدی مرتبط را پرس و جو می کنند، تبلیغاتی را برای کسب و کار خود به آنها ارائه دهید.

بیایید برخی از بهترین شیوه ها را برای استفاده از کمپین های RLSA در بازاریابی خود مرور کنیم.

بهترین شیوه های کمپین RLSA

1. قبل از شروع، مخاطبان خود را بشناسید.

مانند هر فرآیند بازاریابی، درک مخاطبان خود قبل از ایجاد لیست های RLSA و اجرای تبلیغات بسیار مهم است. ایجاد پرسونای خریدار و نقشه سفر مشتری را در نظر بگیرید تا بدانید مشتریان در مراحل مختلف سفر شما به چه چیزی فکر می کنند تا تبلیغات هدفمند بهتری داشته باشید.

یک گام اضافی می تواند تغییر قیمت پیشنهادی خود بر اساس جمعیت شناسی مخاطبان باشد. اگر کاربران شما هنگام جستجوی خود وارد Google شده باشند، می‌توانید قیمت‌ها و فهرست‌های خود را بر اساس اطلاعات موجود، مانند سن و جنسیت، بخش‌بندی کرده و تنظیم کنید.

2. پیشنهادها را بر اساس مرحله کاربر تغییر دهید.

اگر نقشه‌های سفر دقیقی ایجاد کرده‌اید، احتمالاً می‌دانید که کدام اقدامات مشتری برای ایجاد تبدیل برای مخاطبان شما مهم‌تر است – اینجاست که باید از RLSA استفاده کنید. از کدهای وب سایت خود برای ردیابی جایی که کاربران شما در سفر هستند استفاده کنید، و برای کسانی که به تبدیل نزدیک تر هستند، قیمت بالاتری ارائه دهید، یعنی هر چه به تکمیل خرید نزدیک تر باشند.

3. پیام رسانی را با عملکرد کاربر مطابقت دهید.

اطمینان حاصل کنید که پیام‌های موجود در تبلیغات RLSA شما با عملکردی که می‌خواهید کاربر انجام دهد یا با اقدامی که قبلاً انجام داده و باعث شده در لیست شما قرار بگیرد مطابقت دارد.

به عنوان مثال، اگر بازدیدکننده‌ای در صفحه قیمت‌گذاری قرار گرفت، می‌توانید تبلیغی را با او به اشتراک بگذارید که توجه را به تخفیف آتی جلب کند.

برای انجام این کار، می‌توانید تگ‌های خاصی را در حساب Google Ads خود ایجاد کنید که توجه داشته باشید کاربر چه اقداماتی را انجام داده است و پیشنهادات خود را برای نشان دادن کپی مربوطه بر اساس اقدام انجام شده تغییر دهید.

4. فروش به کاربران تبدیل شده با محصولات و خدمات مرتبط.

ممکن است فکر نکنید که از RLSA برای کاربران تبدیل‌شده استفاده کنید، اما اگر محصولات یا خدماتی را بفروشید که در صورت استفاده با هم، تجربه‌ها را افزایش می‌دهند، استراتژی ارزشمندی است.

به عنوان مثال، اگر دوربین می فروشید، تجهیزات دوربین را برای کاربرانی که سایت شما را بررسی نکرده اند تبلیغ نمی کنید. یک بار کاربر دارد با این حال، یک خرید انجام داده اید، و شما یک لیست منحصر به فرد برای کسانی که این اقدام را انجام داده اند، دارید، می توانید تبلیغات تجهیزات دوربین را در تلاش برای فروش بیشتر به آنها ارائه دهید.

با این نکته، مهم است که توجه داشته باشید که همه کاربران تبدیل شده ارزش هدفگیری مجدد با RLSA را ندارند. برای مثال، فرض کنید کاربری دارید که در حال مذاکره با یک نماینده فروش است. در این صورت، هدف گذاری مجدد آنها می تواند هدر دادن پول باشد زیرا ممکن است پس از گفتگو با تیم شما آماده تبدیل شوند.

5. پیشنهاد برای شرایط گسترده.

در حالی که ارائه پیشنهاد برای عباراتی که مستقیماً با کسب و کار شما مرتبط است مهم است، همچنین ارزش دارد که برای عبارات جستجوی گسترده مرتبط با کسب و کار شما که مخاطبان شما نیز جستجو کنند، ارزش دارد. به عنوان مثال، اگر SaaS را می فروشید، ممکن است مخاطبان شما قبل از تصمیم گیری به دنبال رقبای شما باشند، بنابراین می توانید نام های تجاری رقبا را پیشنهاد دهید.

اگر این مسیر را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که تمام پول خود را با شرایط گسترده تر خرج نمی کنید، زیرا کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما مرتبط ترین هستند.

مثال کمپین RLSA

چند هفته پیش با مامان دوستم کار می کردم تا او را با یک هدیه تولد سورپرایز کنیم. او دوست دارد سفر کند، بنابراین ما تصمیم گرفتیم که یک چمدان مورد تایید TSA راهی برای رفتن باشد. من زمان زیادی را صرف تحقیق در سایت های مختلف و بازدید از چندین صفحه قیمت گذاری کردم.

من یک محصول از برندی به نام Away را در سبد خریدم قرار دادم، اما در نهایت از یک شرکت دیگر خرید کردیم. Away احتمالاً ردیابی کرد که من چقدر به تبدیل نزدیک شدم و مرا به فهرست RLSA اضافه کرد. اکنون من این یک تبلیغ هدفمند پولی از Away را در نتایج جستجو برای کلمات “چمدان” و “چمدان TSA” می بینم، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

لیست های بازاریابی مجدد rlsa برای تبلیغات جستجو به عنوان مثال: چمدان دور

بیش از شما

کاربرانی که انتخاب می‌کنید در فهرست‌های بازاریابی مجدد خود قرار دهید، باید به شما در ایجاد تبدیل کمک کنند.

زمانی را برای ایجاد نقشه های سفر مشتری با جزئیات صرف کنید تا نکات مهم تبدیل ها را بدانید و لیست های مربوطه را ایجاد کنید. در نتیجه، احتمالاً متوجه خواهید شد که کمپین های RLSA شما منجر به جذب مشتری و افزایش درآمد کسب و کار می شود.

دعوت به اقدام جدید