مدل درآمد چیست؟

تصمیم گیری در مورد نحوه درآمدزایی شما یکی از چالش برانگیزترین تصمیمات برای یک کسب و کار است ، به غیر از اینکه چه چیزی واقعاً می فروشید.

شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که هزینه های تولید ، حقوق کارگران ، آنچه مصرف کنندگان شما مایل به پرداخت آن هستند را محاسبه می کنید و از درآمد کافی برای ادامه عملیات تجاری برخوردار هستید. همچنین می خواهید مطمئن شوید که استراتژی شما با آنچه می خواهید بفروشید مطابقت دارد.

مدل های مختلف درآمد به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را در مسیر درست قرار دهید. در این پست ، ما توضیح می دهیم که آنها چیست و چگونه می توان برای شرکت خود مناسب انتخاب کرد.

اکنون بارگیری کنید: 2021 State of RevOps [Free Report]

مدلهای درآمد را نباید با مدلهای قیمت گذاری اشتباه گرفت ، این زمانی است که یک شرکت ارزش محصولات و مخاطبان هدف را در نظر می گیرد تا بهترین قیمت ممکن را برای آنچه می فروشند تا حداکثر سود را تعیین کند. پس از تعیین استراتژی قیمت گذاری ، مدل درآمد نحوه پرداخت این قیمت را هنگام خرید مشتریان تعیین می کند.

تیم های RevOps همچنین از مدل های قیمت گذاری برای پیش بینی و پیش بینی درآمد برای برنامه ریزی تجاری آینده استفاده می کنند. دانستن اینکه پول شما از کجا می آید و چگونه آن را دریافت می کنید ، پیش بینی میزان دفعات ورود آن را آسان تر می کند.

مدلهای درآمدی مختلفی وجود دارد که مشاغل از آنها استفاده می کنند ، و ما در زیر به برخی از آنها می پردازیم.

انواع مدلهای درآمد

مدل درآمد مکرر

مدل درآمد مکرر ، که گاهی اوقات مدل درآمد اشتراک نامیده می شود ، با دریافت هزینه از مشتریان در فواصل معین (ماهانه ، سه ماهه ، سالانه و غیره) برای دسترسی به محصول یا خدمات ، درآمد ایجاد می کند. مشاغلی که از این مدل استفاده می کنند ، تا زمانی که مشتریان برنامه های خود را لغو نکنند ، در هر بازه زمانی پرداختی دریافت می کنند.

مثال مدل درآمد مجدد

مشاغلی که از مدل های درآمد مکرر سود می برند ، مبتنی بر خدمات (مانند ارائه نرم افزار) ، مبتنی بر محصول (مانند جعبه های اشتراک) ، یا محتوا محور (مانند روزنامه ها یا سرویس های پخش جریانی) هستند. مشاغلی که ممکن است با این استراتژی آشنا باشید Spotify ، Amazon و Hello Fresh هستند.

مدل درآمد مشارکت

کسب و کارهایی که از مدل های درآمد وابسته استفاده می کنند ، از طریق کمیسیون درآمد ایجاد می کنند ، زیرا اقلام سایر خرده فروشان را در سایت خود می فروشند یا برعکس.

فروشندگان با کسب و کارهای مختلف برای تبلیغ و فروش محصولات خود کار می کنند و معاملات را با پیوند وابسته پیگیری می کنند. هنگامی که شخصی خرید می کند ، پیوند منحصر به فرد وابسته مسئول را یادداشت می کند و کمیسیون پرداخت می شود.

مثال مدل درآمد درآمدی

مشاغلی که ممکن است با آنها آشنا باشید و از مدل درآمد وابسته استفاده می کنند شامل پیوندهای وابسته به آمازون و خدمات تبلیغات بلیط است. اینفلوئنسرها همچنین از این مدل برای تبلیغ محصولات مشاغل و ترغیب کاربران به خرید آنها از طریق پیوندهای سفارشی استفاده می کنند.

مدل درآمد تبلیغاتی

مدل درآمد تبلیغاتی شامل فروش فضای تبلیغاتی به سایر مشاغل است. این فضا مورد توجه است زیرا تبلیغ کننده (که فضا را می فروشد) دارای ترافیک بالا و مخاطبان زیادی است که خریدار (که فضا را خریداری می کند) می خواهد از آنها برای دیده شدن کسب و کار ، محصول یا خدمات خود استفاده کند.

مثال مدل درآمد تبلیغاتی

انواع مختلف مشاغل آنلاین از این مدل استفاده می کنند ، مانند YouTube و Google ، و رسانه های سنتی مانند روزنامه ها و مجلات نیز از آن استفاده می کنند.

مدل درآمد فروش

مدل درآمد فروش بیان می کند که شما با فروش کالا و خدمات به مصرف کنندگان به صورت آنلاین و حضوری درآمد کسب می کنید. بنابراین ، هر کسب و کاری که مستقیماً محصولات و خدمات را بفروشد از این مدل استفاده می کند.

نمونه مدل درآمد فروش

فروشگاه های پوشاک که فقط محصولات خود را در ویترین یا وب سایت خرده فروشی مخصوص مشاغل به فروش می رسانند ، از مدل درآمد فروش استفاده می کنند زیرا مستقیماً به مصرف کنندگان بدون دخالت شخص ثالث می فروشند.

مدل درآمد SaaS

مدل درآمد نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) شبیه مدل درآمد مکرر است زیرا از کاربران برای استفاده از نرم افزار به صورت دوره ای هزینه دریافت می شود. کسب و کارهایی که از این مدل استفاده می کنند بر حفظ مشتری تمرکز می کنند ، زیرا درآمد تنها در صورتی تضمین می شود که مشتریان خود را حفظ کنید. تصویر زیر صفحه قیمت گذاری HubSpot Marketing Hub است که از قیمت گذاری مدل اشتراک مکرر SaaS استفاده می کند.

نمونه مدل درآمد SaaS

مشاغلی که از این مدل درآمد استفاده می کنند شامل ابزار ویدئو کنفرانس Zoom ، بستر ارتباطی Slack و Adobe Suite هستند.

نحوه انتخاب مدل درآمد

انتخاب مدل درآمد کاملاً به نیازهای تجاری خاص شما و استراتژی قیمت گذاری شما بستگی دارد.

هیچ راه حل مناسب برای همه وجود ندارد و برخی از مشاغل دارای چندین منبع درآمد در مدل درآمد خود هستند. به عنوان مثال ، اگر از یک مدل درآمد مکرر استفاده می کنید ، همچنان ممکن است فضای تبلیغاتی در وب سایت خود را به سایر مشاغل بفروشید زیرا دارای صفحه پر بازدید هستید.

برخی از عوامل مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

1. مخاطبان خود را درک کنید.

هنگام انتخاب مدل درآمد ، مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید بازار هدف و مخاطبانی است که استراتژی قیمت گذاری شما مشخص کرده است. شما می خواهید نقاط درد آنها را بفهمید و چه مدلی برای شارژ آنها بیشتر منطقی است.

به عنوان مثال ، اگر شما خدماتی هستید که بسته های غذایی می فروشند ، مخاطب شما احتمالاً مشغول است و می خواهد غذای راحتی تهیه شده و به راحتی پس از یک روز طولانی تهیه شود. استفاده از مدل درآمد مکرر منطقی است ، زیرا به طور خودکار به صورت دوره ای از آنها هزینه دریافت می کنید ، و آنها مجبور نخواهند بود پرداخت را به خاطر بسپارند – مستقیماً با میل خود برای راحتی صحبت می کنندبه

2. محصول یا خدمات خود را درک کنید.

همچنین ضروری است که درک عمیقی از محصول یا خدمات خود و نحوه استفاده مخاطبان از آن داشته باشید. به عنوان مثال ، اگر کفش می فروشید ، مخاطبان شما به احتمال زیاد هر ماه به یک جفت جدید نیاز ندارند ، بنابراین شاید منطقی باشد که از مدل درآمد فروش استفاده کنید. در عوض ، مشتریان شما می توانند هر بار که به یک جفت جدید نیاز دارند مستقیماً به شما مراجعه کنند.

مدلی را انتخاب کنید که مناسب نیازهای شما باشد

در نهایت ، انتخاب مدل درآمد بر این است که بدانید چه چیزی بیشترین اهمیت را برای آنچه می فروشید و چه چیزی بیشترین معنا را دارد (و مناسب ترین خواهد بود) برای مخاطبانی که مورد نظر شما هستند ، خواهد داشت.

برای توسعه استراتژی قیمت گذاری خود وقت بگذارید ، مدل درآمد متناسب با آن را انتخاب کنید و درآمدزایی کنید.

دعوت به اقدام جدید