نحوه مدیریت آسان داده های مشتری در چندین برنامه

در دنیای ایده آل ، کسب و کار شما دارای اطلاعات بی عیب و نقص مشتریان است. شما دقیقاً می دانید که کجا می توانید ایمیل تماس مناسب را پیدا کنید ، هنگامی که آنها مشتری شدند و چه کسی در تیم شما آخرین نفر با آنها صحبت کرد. داده های شما تقسیم بندی شده ، به روز و قابل اعتماد هستند.

اما اگر هنوز برای شما واقعیت ندارد ، نگران نباشید … مطمئناً تنها نیستید.

این بسیار آسان است که داده های مشتری در هرج و مرج قرار بگیرند ، به ویژه هنگامی که کسب و کار شما از برنامه های متعددی استفاده می کند ، مانند اکثر آنها.

با این حال ، حتی اگر داده های شما آشفته باشد ، نظم دادن به آنها ممکن است – و آسان تر از آنچه فکر می کنید.

در اینجا نحوه نگهداری و به روز رسانی اطلاعات مشتریان در همه جا ، حتی زمانی که از چندین برنامه مختلف استفاده می کنید ، آورده شده است.

اکنون بارگیری کنید: الگوی استراتژی رشد رایگان

چرا مدیریت داده های مشتریان بسیار مهم است؟

با درهم ریختگی داده های مشتریان ، احتمالاً با این ناامیدی ها روبرو خواهید شد:

  • سیلوهای داده یا اطلاعاتی که فقط افراد خاصی به آنها دسترسی دارند
  • داده های متناقض در برنامه های مختلف (یا همان برنامه) بنابراین نمی توانید تشخیص دهید که چه چیزی دقیق یا قابل اعتماد است
  • تجربه های ضعیف مشتری به دلیل نداشتن داده ها و بینش برای شخصی سازی تعاملات

حقیقت این است: سازماندهی داده های مشتریان شما فقط به این معنی نیست که زندگی را برای شما آسان تر می کند (اگرچه این کار را نیز انجام می دهد).

مشتریان شما هنگام ارتباط با کسب و کار شما ، صرف نظر از اینکه با چه کسی یا با کدام بخش صحبت می کنند ، یک تجربه یکپارچه می خواهند. 87 درصد از مشتریان معتقدند برندها باید تلاش بیشتری برای ارائه یک تجربه ثابت انجام دهند.

این امر برای تمرکز بر در نظر گرفتن همه نقاط مختلف تماس در سازمان شما ضروری تر می شود. ممکن است مشتری با فروش ، بازاریابی ، پشتیبانی مشتری ، پشتیبانی فنی ، سرپرست و صورت حساب ارتباط برقرار کند. و برای تجربه خوب مشتری ، آنها باید به سرعت به مشکلات خود پاسخ دهند و مجبور نباشند داستان خود را بارها و بارها برای افراد مختلف تکرار کنند.

آنها می خواهند به جای پیام یا شماره بلیط پشتیبانی ، مانند یک فرد با آنها رفتار شود ، و اگر اطلاعاتی در اختیار نداشته باشید که به آنها بگوید چه کسانی هستند و چگونه قبلاً با کسب و کار شما ارتباط برقرار کرده اند ، نمی توانید به آن دست پیدا کنید.

جایی که داده های مشتری زندگی می کند

در حال حاضر در کسب و کار خود ، احتمالاً داده های مشتری را در چندین مکان ذخیره می کنید. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اگر این سیستم ها سیل شده باشند ، یا اطلاعاتی که از برنامه های دیگر شما جدا هستند و در دسترس افراد دیگر قرار نگرفته باشند ، شما سیلوهای داده ، داده های ناسازگار و تجربیات ضعیف مشتری را در معرض خطر قرار می دهید.

برای یکپارچه ترین مدیریت داده های مشتری ، برنامه های شما باید داده ها را در دو جهت ، به زبانی که هر برنامه می فهمد ، ارسال کنند.

بهترین روش ها برای مدیریت داده های مشتری

1. اطلاعات تمیز و دقیق را در هر برنامه نگه دارید.

داده های کلی مشتری شما مجموع قسمت های آن است ، بنابراین مهم است که داده های هر برنامه را تازه و قابل اعتماد نگه دارید. در اینجا توصیه ما در مورد پاکسازی داده های مشتری شما ، از جمله حذف موارد تکراری و اطلاعات قدیمی است.

2. برای سازماندهی واضح از تقسیم بندی استفاده کنید.

بخش بندی داده های مشتریان شما در هر برنامه بهترین عملکرد قدرتمند است. به عنوان یکی از دلایل کلیدی ، این امکان را به شما می دهد تا یک تجربه فوق العاده از مشتری ارائه دهید که رضایت را افزایش داده و کاهش تقاضا را کاهش دهد. و افزایش 10 درصدی در میزان رضایت مشتری از شرکت منجر به افزایش 12 درصدی اعتماد مشتریان می شود.

اگر می دانید که مشتری شما به بخش هایی از مشتریان مستقر در ایالات متحده تعلق دارد و آنها در طرح حق بیمه شما مشترک هستند و هزینه اضافی بازاریابی دیجیتال شما را پرداخت می کنند ، می توانید از اتوماسیون برای شخصی سازی شخصی ترین تجربیات و پیام ها برای آنها استفاده کنید.

همچنین می توانید از تقسیم بندی در استراتژی یکپارچه سازی داده های خود استفاده کنید و برچسب ها ، برچسب ها ، گروه ها و لیست اعضا را که در برنامه های کلیدی خود در پشته دارید ، همگام سازی کنید.

3. همگام سازی داده ها به دو صورت.

چندین راه وجود دارد که می توانید داده های خود را بین برنامه ها متصل کنید. شما می توانید از ادغام های داخلی ساخته شده توسط ارائه دهندگان نرم افزار خود یا اتوماسیون فعال سازی محرک مانند آنچه Zapier فعال می کند استفاده کنید.

با این حال ، وقتی صحبت از داده های مشتری شما می شود ، بهتر است از یک همگام سازی دو طرفه استفاده کنید. این داده های بین دو برنامه را منعکس می کند و به محض تغییر چیزی در دیگری ، یکی را به روز می کند.

این قابل اطمینان ترین راه برای دسترسی آسان داده ها به همه تیم های شما در کل مجموعه برنامه شما است.

4- ساده باشید.

مانند بسیاری از امور در زندگی و کار ، موثرترین مدیریت داده های مشتری ساده است. این می تواند به این معنی باشد:

  • استانداردسازی سازمان داده: به عنوان مثال ، داشتن یک ویژگی برای “صنعت” به جای همپوشانی خواص برای “بخش” ، “نوع کسب و کار” و “صنعت”.
  • تصمیم گیری برای همگام سازی داده ها: به جای همگام سازی همه چیز ، می توانید به جای افزودن پیچیدگی های غیر ضروری ، داده های مرتبط و بصیرتی را که هر برنامه را غنی می کند ، همگام سازی کنید.
  • ایجاد فرایندها و مستندات روشن: برای افزودن ، ویرایش و مشاهده داده های مشتری برای سهولت زندگی برای شما و همکاران خود.

با همگام سازی داده های دو طرفه بین برنامه هایی که داده های مشتری شما را در خود جای داده است ، می توانید به تیم خود دسترسی به داده های به روز و صحیح مشتریان را در همه جا داشته باشید و تجربه مشتری پنج ستاره را ارائه دهید.دعوت به اقدام جدید