نحوه مشخص کردن متن و تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی [+ Detection Tools]

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی یک توسعه جذاب است و ما مقالات، داستان ها و تصاویر بیشتری را می بینیم که توسط ابزارهای هوش مصنوعی ایجاد می شوند. (با تشکر، هوش مصنوعی، برای جمله مقدماتی.)

تشخیص Ai چیست

اما، ظهور ابزارهای پیشرفته تولید هوش مصنوعی، مشکلات بالقوه را آشکار کرده است، از ناتوانی مردم در تشخیص تفاوت بین نسل‌های هوش مصنوعی و انسان تا پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های هوش مصنوعی.

اینجاست که تشخیص هوش مصنوعی وارد عمل می‌شود، زیرا این روشی است که افراد می‌توانند از زمانی که متن، تصاویر و حتی ویدیوها توسط ماشین تولید می‌شوند، کشف کنند، بنابراین می‌توانند درباره محتوایی که مصرف می‌کنند تصمیم‌گیری آگاهانه بگیرند. در این پست به موارد زیر خواهیم پرداخت:

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]

ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی معنی کلمات را نمی دانند و از زمینه برای تجزیه و تحلیل متن استفاده می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر فنی، ابزارها از زمینه آنچه هست استفاده می کنند به سمت چپ از کلمه زیر برای پیش بینی احتمال کلمه به سمت راست.

هرچه کلمه سمت راست قابل پیش بینی تر باشد، احتمال اینکه متن توسط هوش مصنوعی تولید شود بیشتر است. از سوی دیگر، جملات نوشته شده توسط انسان از الگوهای قابل پیش بینی متفاوت است و خلاقانه تر است.

اگر شما هم مثل من هستید، یک مثال اولیه ممکن است برای درک این موضوع مفید باشد. بیایید آن را تجزیه کنیم.

بگویید کسی جمله را وارد می کند، “خرگوش ها خیلی پشمالو هستند.”

این ابزار از داده های آموخته شده و زمینه کلمات استفاده می کند ترک کرد از “کرکی” برای پیش بینی اینکه “کرکی” به احتمال زیاد در مرحله بعدی قرار می گیرد، بیشتر از کلماتی مانند “ناز” یا “نرم”.

از آنجایی که جمله از یک الگوی بسیار قابل پیش بینی پیروی می کند، ابزار احتمالاً متن را به عنوان تولید شده توسط هوش مصنوعی طبقه بندی می کند.

ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی در مقیاسی بسیار بزرگتر با جملات و پاراگراف های پیچیده تری نسبت به “Bunnies are so fluffy” برای پیش بینی و طبقه بندی کار می کنند، اما این یک مثال اساسی است و نشان می دهد که این فرآیند چگونه کار می کند.

برخی از ابزارهای تشخیص تصاویر و ویدیوها را تجزیه و تحلیل می‌کنند و از ناهنجاری‌های پیکسلی برای تعیین اینکه آیا چیزی توسط هوش مصنوعی تولید شده است استفاده می‌کنند.

نحوه تشخیص متن تولید شده توسط هوش مصنوعی

هیچ قانون یا دستورالعمل مشخصی برای شناسایی متن تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود ندارد، اما در اینجا مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

  • تکرار کلمات و عبارات: هوش مصنوعی می داند که در مورد چه چیزی صحبت می کند، اما نه به اندازه ای که متخصصان انسانی می دانند. خروجی های آن ممکن است همان کلمات کلیدی و عبارات را با تغییرات کمی در هنگام بحث در مورد یک موضوع تکرار کنند.
  • عدم عمق: ابزارهای نسلی فاقد عمق هستند و نمی توانند برای تجزیه و تحلیل واقعی یک موضوع و ایجاد بینش منحصر به فرد، از حقایق اساسی فراتر بروند. متن تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است بیشتر به صورت رباتیک و تجویزی خوانده شود تا خلاقانه و دارای لحن عمومی باشد.
  • اطلاعات نادرست و قدیمی: حقایقی که ابزارهای تولید محتوا دارند معمولاً درست هستند، اما از آنجایی که ابزارها پیش‌بینی می‌کنند، خروجی‌ها می‌توانند نادرست یا بی ارتباط با حقایق واقعی باشند. علاوه بر این، اطلاعات ممکن است قدیمی باشد، مانند اینکه چگونه ChatGPT به اطلاعات قبل از سپتامبر 2021 محدود شده است.
  • فرمت و ساختار: ابزارهای نسل از ساختار جملاتی مشابه انسان ها پیروی می کنند، اما جملات می توانند کوتاه تر باشند و پیچیدگی، خلاقیت و ساختار جمله متنوعی را که انسان تولید می کند، نداشته باشد. محتوا را می توان با کمی تغییر ساده و یکنواخت کرد.

متن نوشته شده توسط انسان نیز بیشتر احتمال دارد که غلط املایی داشته باشد و از زبان غیر رسمی و غیر رسمی و سرباره استفاده کند.

Roft.io یک بازی سرگرم‌کننده برای آزمایش مهارت‌های تشخیص شما و دیدن اینکه چقدر در پیش‌بینی زمانی که متن با هوش مصنوعی تولید می‌شود مهارت دارید.

نحوه تشخیص تصاویر و ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی

شناسایی تصاویر و ویدیوهای تولید شده با هوش مصنوعی می تواند کمی چالش برانگیزتر از تشخیص متن باشد. برخی از گفته های رایج مورد بحث عبارتند از:

  • پس‌زمینه‌های بافت‌دار، تصاویری که به‌نظر می‌آیند رنگ‌آمیزی شده، ضربه‌های قلم مو تصادفی در سراسر تصاویر
  • وضوح کلی تصویر، یا قسمت هایی از تصاویر که تار هستند در حالی که بقیه واضح تر هستند
  • متن قابل توجه در پس زمینه تصاویر
  • عدم تقارن در صورت، دندان ها و دست های انسان
  • علائم واترمارک یا امضای هنرمند (ابزارهای هوش مصنوعی از آثار هنری موجود آموزش داده شده اند)

ابزارهایی مانند DALL-E 2 یک واترمارک روی خروجی های تصویر قرار می دهند، اما تشخیص آنها ممکن است آسان نباشد. OpenAI همچنین به افراد اجازه می دهد که واترمارک را حذف کنند. همچنین می توانید جستجوی تصویر را معکوس کنید تا ببینید آیا آثاری از یک تصویر در وب وجود دارد یا خیر.

چالش تشخیص تصاویر و ویدیوهای هوش مصنوعی این است که چرا دیپ فیک ها بسیار خطرناک هستند، زیرا ویدیوها و تصاویری که به اندازه کافی واقعی به نظر می رسند می توانند به سرعت اطلاعات نادرست را منتشر کنند.

ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی

در حال حاضر، ممکن است تشخیص اینکه چیزی از هوش مصنوعی تولید شده است، آسان تر باشد، زیرا به نظر می رسد روباتیک است، یا دست کسی دو انگشتش را در تصویر از دست داده است. اگر ابزارهای تولید پیچیده‌تر شوند، پیدا کردن تفاوت‌های کلیدی برای انسان‌ها سخت‌تر خواهد بود.

صرف نظر از پیشرفت‌های آینده، ابزارهای تشخیص می‌توانند مفیدتر از توانایی‌های کسر خود ما در طبقه‌بندی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باشند و گزینه‌های مختلفی در دسترس هستند.

در زیر به برخی از آنها می پردازیم و کارایی آنها را با استفاده از یک پاراگراف ایجاد شده توسط هوش مصنوعی از دستیار محتوای HubSpot (که از GPT استفاده می کند) ارزیابی می کنیم. این چیزی است که وقتی از آن خواستم یک پاراگراف در مورد سگ بنویسم به من داد:

«سگ ها موجودات شگفت انگیزی هستند. آنها وفادار، دوست داشتنی و بی نهایت سرگرم کننده هستند. چه به یک دوست پشمالو برای در آغوش گرفتن روی مبل یا یک همراه وفادار برای گشت و گذار در فضای باز نیاز داشته باشید، سگ ها همیشه آماده این کار هستند. آنها در همه شکل ها و اندازه ها، از فنجان چای کوچک چیهواهوا گرفته تا گریت دین های باشکوه وجود دارند، اما همه سگ ها در یک چیز مشترک هستند: ظرفیت بی حد و حصر برای عشق و محبت. چه عاشق سگ مادام العمر باشید و چه تازه وارد به دنیای همنشینی سگ ها، هرگز زمان بهتری برای کشف لذت های زندگی با یک دوست پشمالو در کنار شما وجود ندارد.

توجه داشته باشید که اگر از یک الگوی قابل پیش‌بینی پیروی کند، نوشتار انسانی همچنان می‌تواند ابزاری را فعال کند.

1. ZeroGPT

  • قیمت: رایگان یا برای API سفارشی تماس بگیرید
  • تست هایی برای: ChatGPT و Google Bard

الگوریتم ZeroGPT روی بیش از 10 میلیون مقاله و متن آموزش داده شده است تا دقت تشخیص 98٪ داشته باشد. از متن چند زبانه پشتیبانی می‌کند و تولیدکننده‌های زبان محبوب مانند Chat GPT، GPT-4 و Google Bard را شناسایی می‌کند. خروجی ها جملاتی را که به احتمال زیاد توسط هوش مصنوعی نوشته می شوند برجسته می کنند.

من پاراگراف ایجاد شده توسط هوش مصنوعی درباره سگ ها را وارد کردم و پیش بینی کرد که متن 88.57٪ AI/GPT ایجاد شده است.

بهترین ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی: zerogpt

بهترین برای: ZeroGPT برای معلمان ساخته شده است تا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را آزمایش کنند، اما برای هر کسی که به دنبال تشخیص محتوای هوش مصنوعی است کار می کند.

2. اتاق آزمون مدل زبان غول پیکر

  • قیمت: رایگان
  • تست هایی برای: در سال 2019 برای متن GPT-2 توسعه یافته است، ممکن است در سایر ژنراتورها غیر قابل اعتماد باشد

آزمایشگاه هوش مصنوعی MIT-IBM Watson و گروه NLP هاروارد اتاق آزمایش مدل زبان غول پیکر را برای تشخیص متن تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد کردند. این ورودی ها را بر اساس میزان احتمال ظاهر شدن هر کلمه بر اساس کلمه بلافاصله در سمت چپ تجزیه و تحلیل می کند. هر چه کلمه قابل پیش بینی تر باشد، احتمال اینکه متن توسط هوش مصنوعی نوشته شود بیشتر می شود.

این ابزار درصدی را ارائه نمی‌کند، اما کلمات را بر اساس قابلیت پیش‌بینی‌پذیری آن‌ها کد رنگی می‌کند، با رنگ سبز به معنای این کلمه بخشی از 10 کلمه قابل پیش‌بینی برتر است.

بیشتر پاراگراف من با رنگ سبز مشخص شده است، بنابراین کلمات بخشی از 10 کلمه برتر قابل پیش بینی (بر اساس زمینه) هستند و احتمال بیشتری وجود دارد که توسط هوش مصنوعی ایجاد شوند.

بهترین ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی: اتاق آزمون مدل زبان غول پیکر

بهترین برای: آزمایش GPT-2 و یادگیری بیشتر در مورد نوشتن قابل پیش بینی از طریق تجزیه و تحلیل احتمالات عمیق.

3. اصالت.AI

  • قیمت: 50 اعتبار آزمایشی رایگان، سپس 0.01 دلار/100 کلمه (1 اعتبار 100 کلمه را اسکن می‌کند)
  • تست هایی برای: ChatGPT، GPT-3، GPT-3.5، GPT-NEO، GPT-J

برنامه افزودنی Chrome Originality.AI که توسط کارشناسان بازاریابی محتوا ساخته شده است، چندین نسخه GPT را با دقت 94 درصد شناسایی می کند. متن را در مقیاس 0-100 نمره می دهد، با امتیاز بالاتر احتمال تولید توسط هوش مصنوعی بیشتر است. همچنین می توانید از این ابزار برای اسکن سرقت ادبی (مفید برای مربیان) استفاده کنید. این دقیق ترین با بیش از 50 کلمه است.

با آزمایش من، این پاراگراف به احتمال 99٪ توسط هوش مصنوعی نوشته شده است.

بهترین ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی: originality.ai

بهترین برای: افزونه کروم آن را برای هر کسی که به دنبال یک فرآیند تشخیص بی‌وقفه و فوری هنگام نوشتن و خواندن آنلاین است، عالی می‌کند. نویسندگان، بازاریابان محتوا، و ناشران وب به طور یکسان می توانند از این ابزار استفاده کنند. نه برای دانشگاهیان

4. محتوا در مقیاس

  • قیمت: نسخه رایگان، یا برای قیمت گذاری API تماس بگیرید
  • تست هایی برای: GPT

محتوای موجود در AI Detector Scale از 3 موتور هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی برای شناسایی ChatGPT، همه نسخه‌های GPT و سایر ژنراتورها استفاده می‌کند. می توانید از آن برای تست سئو، محتوای آموزشی و بازاریابی استفاده کنید. این ابزار برای نتایج قابل اعتماد به حداقل 25 کلمه نیاز دارد و شما می توانید حداکثر 25000 کاراکتر را وارد کنید.

نتایج آزمایش من قطعی نبود، زیرا ابزار نمی‌توانست با اطمینان بگوید که آیا پاراگراف با هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر. این امتیاز به محتوای انسانی 51 درصد با قابلیت پیش بینی 17 درصد داد.

بهترین ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی: محتوا در مقیاس

با قاطعیت گفت که آخرین جمله توسط هوش مصنوعی تولید شده است.

بهترین ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی: محتوا در مقیاس

بهترین برای: سازندگان محتوای متمرکز بر سئو و بازاریابی برای دریافت تفکیک متن خط به خط و تجزیه و تحلیل قطعات طولانی تر محتوا (تا 25000 کاراکتر).

5. Writer AI

  • قیمت: نسخه رایگان یا برای قیمت گذاری API تماس بگیرید
  • تست هایی برای: ChatGPT و دیگر ژنراتورها

آشکارساز محتوای Writer AI تخمین می‌زند که چه مقدار متن توسط هوش مصنوعی تولید شده است. نسخه‌های رایگان و پولی دارای محدودیت 300 کلمه (1500 کاراکتر) هستند و نتایج درصد پیش‌بینی برای اینکه چه مقدار از متن محتوای تولید شده توسط انسان است را نشان می‌دهد.

این امتیاز پاراگراف من را به عنوان 87٪ تولید شده توسط انسان، با توصیه به ویرایش متن تا زمانی که محتوای هوش مصنوعی قابل تشخیص کمتری وجود دارد، به دست آورد.

نویسنده

بهترین برای: B2B و شرکت ها و آژانس هایی که به دنبال تجزیه و تحلیل و ویرایش محتوا قبل از انتشار هستند.

6. ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی Hive

  • قیمت: نسخه ی نمایشی رایگان، برای قیمت گذاری API با فروش تماس بگیرید
  • تست هایی برای: ChatGPT، GPT-3، DALL-E، Midjourney، Stable Diffusion

Hive مجموعه ای از ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی را برای تصاویر، متن و دیپ فیک ارائه می دهد.

ابزار تشخیص متن یک امتیاز اطمینان از میزان احتمال اینکه چیزی توسط هوش مصنوعی تولید شده باشد را می دهد و تخمین می زند که کدام بخش ها قابل پیش بینی ترین هستند. همچنین تخمین می‌زند که کدام بخش‌های متن بیشتر با هوش مصنوعی تولید می‌شوند. از 750 کاراکتر با طول توصیه شده 1500 کاراکتر شروع می شود.

من مجبور شدم کلمات اضافی را وارد کنم تا به محدودیت کاراکتر برسم، و پیش‌بینی می‌کرد که پاراگراف به احتمال 99.99 درصد حاوی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باشد.

بهترین ابزارهای تشخیص هوش مصنوعی: تعدیل کندو

ابزار تشخیص رسانه، رسانه های تولید شده با هوش مصنوعی را شناسایی می کند، یک طبقه بندی (تولید شده با هوش مصنوعی یا نه)، امتیاز اطمینان (≤ 1) و منبع تولید تصویر (مانند DALL-E) را ارائه می دهد. (اسناد، صفحه ابزار)

ابزار تشخیص دیپ فیک از طریق طبقه بندی چهره آزمایش می کند که آیا تصاویر یا ویدیوها عمیق هستند یا خیر. (مستندات)

بهترین برای: کار غربالگری برای شناسایی محتوای AI یا برای وب سایت ها برای شناسایی و تعدیل تصاویر و متن های تولید شده توسط هوش مصنوعی.

7. پاداش: طبقه بندی متن OpenAI

  • قیمت: رایگان (نیاز به حساب کاربری)
  • تست هایی برای: تمامی نسخه های GPT

طبقه‌بندی متن OpenAI می‌تواند بین متن تولید شده توسط هوش مصنوعی و متن نوشته شده توسط انسان تمایز قائل شود. با بیش از 1000 کاراکتر و متن انگلیسی بهترین کار را دارد.

OpenAI خاطرنشان می کند که کاملاً قابل اعتماد نیست و فقط 26٪ از متن هوش مصنوعی را به درستی شناسایی می کند و 9٪ مواقع متن نوشته شده توسط انسان را به اشتباه به عنوان AI برچسب گذاری می کند، اما قابلیت اطمینان برای متن طولانی تر افزایش می یابد. استفاده از طبقه بندی کننده را به عنوان مکملی برای سایر روش های آزمایش توصیه می کند.

بهترین برای: در حال تشخیص GPT

بهترین ابزار تشخیص هوش مصنوعی چیست؟

من امتیاز آزمون فردی هر ابزار را در بالا توضیح دادم، اما در اینجا جدولی برای مقایسه نمرات وجود دارد.

ابزار نمره
ZeroGPT 88.57 درصد محتوای هوش مصنوعی
اتاق آزمون مدل زبان غول پیکر فقط احتمال
اصالت.AI 99 درصد محتوای هوش مصنوعی
محتوا در مقیاس 49 درصد محتوای هوش مصنوعی
هوش مصنوعی نویسنده 13 درصد محتوای هوش مصنوعی
کندو 99.99٪ محتوای AI

بر اساس این رتبه بندی ها،

  • رتبه اول تساوی است بین Originality.AI، GLTR و Hive AI
  • جایگاه دوم ZeroGPT است
  • مقام سوم Writer AI است
  • مقام چهارم محتوا در مقیاس است

به سوی تو

تشخیص هوش مصنوعی تشخیص بین متن تولید شده توسط ماشین و انسان را بسیار آسان تر می کند. همانطور که ابزارهای هوش مصنوعی دقیق تر و دقیق تر می شوند، تشخیص هوش مصنوعی برای کمک به مردم در تعیین مشروعیت محتوایی که مصرف می کنند مهم باقی می ماند.

دعوت به اقدام جدید