نحوه نصب php در لینوکس به همراه mysql

 

نحوه نصب php در لینوکس به همراه mysql  

مقدمه

 PHP نوعی سیستم برنامه نویسی در سرور وب سایت است که بیشتر برای ساخت برنامه های کاربردی وب استفاده می شود. اینها ممکن است از یک وب سایت وبلاگ بسیار ساده تا یک فروشگاه تجارت الکترونیک کامل را شامل شوند. در واقع، PHP یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی سمت سرور برای توسعه وب است. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با نحوه نصب php در لینوکس به همراه mysql لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید. سیستم عامل لینوکس یکی از پر طرفدار ترین سیستم عامل هاییست که بر روی سرور مجازی نصب می شود.

آموزش نحوه نصب php در لینوکس به همراه mysql  

در آموزش نحوه نصب php در لینوکس به همراه mysql شما به دنبال راهی برای نصب PHP 7.4 در نسخه رول لینوکس کالی هستید؟ PHP یک زبان برنامه نویسی بسیار محبوب در سمت سرور است که در توسعه برنامه های کاربردی وب و ایجاد صفحات وب پویا استفاده می شود. برنامه های PHP معمولاً با HTML کار می کنند و با سیستم های مدیریت پایگاه داده رابطه تعامل دارند. به همین دلیل است که PHP بخشی از LAMP یا LEMP است که روی یک ماشین لینوکس اجرا می‌شوند.نسخه GA PHP 7.4 در 28 نوامبر 2019 منتشر شد. برای بررسی تمام ویژگی های جدید PHP 7.4 از پیوند استفاده کنید. این راه‌اندازی روی به‌روزرسانی Kali Linux 2020.x انجام شده است. اگر از Kali Linux 2019.x استفاده می‌کنید، بررسی کنید که چگونه می‌توانید از Kali Linux 2019.x به 2020.x ارتقا دهید .

ما را در شبکه های اجتماعی توییتر و آپارات دنبال کنید.

PHP 7.4 را روی کالی لینوکس نصب کنید

برای آموزش نحوه نصب php در لینوکس به همراه mysql  روی توزیع لینوکس کالی مراحل زیر را دنبال کنید. جدیدترین بیلدهای PHP برای دبیان در مخزن SURY PHP PPA موجود است. ما مخزن را به عنوان پیش نیاز اضافه می کنیم و سپس PHP 7.4 را روی لینوکس کالی نصب می کنیم.

مرحله 1: به روز رسانی سیستم

از آپدیت بودن سیستم خود اطمینان حاصل کنید:

sudo apt update sudo apt upgrade -y

پس از به روز رسانی سیستم، به اضافه کردن مخزن SURY PHP ادامه دهید.

مرحله 2: مخزن SURY PHP PPA را اضافه کنید

کلید GPG را وارد کرده و مخزن PPA را اضافه کنید.

sudo apt -y install lsb-release apt-transport-https ca-certificates sudo wget -O /etc/apt/trusted.gpg.d/php.gpg https://packages.sury.org/php/apt.gpg

سپس مخزن را اضافه کنید.

echo”deb https://packages.sury.org/php/buster main” | sudo tee /etc/apt/sources.list.d/php.list

مرحله 3: PHP 7.4 را روی لینوکس کالی نصب کنید

آخرین مرحله آموزش نحوه نصب php در لینوکس به همراه mysql در کالی لینوکس است. قبل از نصب باید فهرست بسته apt را به روز کنید.

sudo apt update

سپس PHP 7.4 را روی کالی لینوکس نصب کنید.

sudo apt -y install php7.4

نسخه PHP نصب شده را تایید کنید.

$ php -v PHP 7.4.3 (cli) (built: Feb 20 2020 14:15:4 ( NTS ) Copyright (c) The PHP Group Zend Engine v3.4.0, Copyright (c) Zend Technologies with Zend OPcache v7.4.3, Copyright (c), by Zend Technologies

تمام پسوندهای اضافی PHP را می توان با دستور زیر نصب کرد:

sudo apt-get install php7.4-xxx

مثال:

sudo apt-get install php7.4-{cli,json,imap,bcmath,bz2,intl,gd,mbstring,mysql,zip}

تنظیمات PHP مربوط به Apache در /etc/php/7.4/apache2/php.ini ذخیره می شود.

         استفاده از PHP با Nginx

نصب PHP در کالی لینوکس به صورت خودکار پیکربندی شده است. اگر می خواهید از Nginx و PHP استفاده کنید، باید سرویس Apache را متوقف و غیرفعال کنید.

sudo systemctl disable –now apache2

سپس بسته های فرمت fpm و nginx را نصب کنید.

sudo apt-get install nginx php7.4-fpm

سپس سرویس ها را راه اندازی و فعال کنید.

نتیجه گیری:

برای آموزش نحوه نصب php در لینوکس به همراه mysql  می توانید توسعه برنامه های PHP خود را در کالی لینوکس شروع کنید. اگر توزیع لینوکس متفاوتی دارید، سایر راهنماهای موجود را بررسی کنید.