نحوه پیاده سازی استراتژی فعال سازی نام تجاری [+Examples]

آیا می دانستید که یادآوری یک نام تجاری برای افراد 5 تا 7 مورد طول می کشد؟ با مارک تجاری ، هدف این است که به طور مداوم این تأثیرات مثبت را ادامه دهیم. یک راه برای انجام این کار ، فعال سازی نام تجاری است.

اکنون بارگیری کنید: راهنمای ایجاد برند رایگان

در این پست ، ما به چگونگی فعالسازی مارک ، نحوه برنامه ریزی استراتژیک فعال سازی نام تجاری و ایده هایی برای الهام بخشیدن به رویدادهای نام تجاری خود می پردازیم.

در حالی که فعال سازی برند یک رویداد یا کمپین منحصر به فرد است که به منظور ارتقاء نام تجاری شما است ، نباید آن را با استراتژی نام تجاری فعلی اشتباه گرفت. بنابراین ، استراتژی فعال سازی نام تجاری چگونه است؟ حالا بیایید شیرجه بزنیم

استراتژی فعال سازی برند

قبل از شروع برنامه ریزی برای رویدادهای مختلف فعال سازی نام تجاری ، درک هدف هر کمپین جداگانه مهم است.

بهترین راه برای برنامه ریزی استراتژی این است که اهداف خود را مشخص کنید. این می تواند جذب مشتری ، ثبت نام کاربران ، مشارکت در رسانه های اجتماعی و غیره باشد. در نهایت شما می خواهید آگاهی از نام تجاری را افزایش دهید ، با این حال ، محدود کردن هدف شما ، حتی بیشتر ، آن را قابل اندازه گیری و دستیابی می کند (سلام به اهداف SMART).

هنگامی که اهداف خود را می شناسید ، می توانید طوفان مغزی رویدادهای مختلف فعال سازی نام تجاری یا کمپین هایی را که می توانید برای رسیدن به اهداف خود انجام دهید ، آغاز کنید.

به عنوان مثال ، فرض کنید هدف شما ثبت نام کاربر است. یکی از فعالسازی نام تجاری برای این هدف می تواند حضور در یک نمایشگاه تجاری باشد. در آنجا می توانید با مشتریان بالقوه صحبت کنید و سپس امیدوار باشید که کاربران را در محل ثبت نام کنید (بسته به پیشنهادات شما).

هنگامی که لیستی از ایده ها ، اهداف و معیارها را در اختیار دارید ، وقت آن است که برنامه فعال سازی نام تجاری خود را آغاز کنید. شما باید در مورد یک کمپین یا رویداد برای پیشبرد تصمیم بگیرید ، تدارکات آن رویداد را برنامه ریزی کنید و از دفترچه راهنمای برند خود استفاده کنید (با دید روشن ، پیشنهادات ارزشمند برای اهداف کلیدی ، شخصیت برند ، شخصیت ، صدا و تجربیات). به خاطر داشته باشید که فعالسازی نام تجاری لزوماً نیازی به رویداد ندارد ، بلکه می تواند نمونه های کمپین ، مسابقات رسانه های اجتماعی یا سایر کمپین های بازاریابی دیجیتال باشد.

اکنون ، بیایید ایده هایی را برای کمک به شما در ارائه برنامه فعال سازی نام تجاری خود مرور کنیم. در زیر ، ما ایده هایی را با هدف تفکیک می کنیم تا به شما ایده ای بدهیم که چگونه می توانید به طور استراتژیک بر روی فعالسازی نام تجاری فکر کنید.

ایده های فعال سازی برند

هدف: ثبت نام کاربر

  • رویداد بازاریابی تجربی
  • نمایشگاه تجاری
  • کمپین های بازاریابی دیجیتال

هدف: افزایش تصورات/آگاهی از نام تجاری

  • کمپین نمونه گیری (هدایا)
  • رویدادهای داخل فروشگاه/مجازی
  • کمپین های بازاریابی دیجیتال
  • تأثیر بر بازاریابی

هدف: جذب مشتری

  • کمپین های بازاریابی دیجیتال مانند PPC ، تبلیغات نمایشی و غیره.
  • رویدادهای تعاملی
  • تظاهرات زنده

هدف: مشارکت در شبکه های اجتماعی

  • مسابقه شبکه های اجتماعی
  • جنبش رسانه های اجتماعی
  • سریال پشت صحنه
  • تأثیر بر بازاریابی

اکنون که ایده هایی داریم ، بیایید چند نمونه از مارک هایی را که رویدادهای عالی فعال سازی نام تجاری را اجرا کرده اند ، بررسی کنیم.

نمونه های فعال سازی نام تجاری

1. ویتامین آب | براندون

فعال سازی نام تجاری: ویتامین آب

منبع تصویر

یکی از همکارانش ، کلیفورد چی ، از این به عنوان یک مثال عالی برای فعالسازی نام تجاری استفاده می کند. او معمولاً توجه چندانی به تبلیغات مترو نمی کند ، اما “براندون” ویتامین Water آنقدر خنده دار بود که باعث شد با صدای بلند بخندد. سپس ، چند هفته بعد ، هنگامی که چی در حال گردش در بوستون بود ، از کنار اجلاس زیر 30 سال Forbes عبور کرد و شخصی را دید که روی آن تابلویی وجود داشت که روی آن نوشته شده بود: “به راهنمایی های دستی نیاز دارید؟”

آن شخص بخشی از کمپین بازاریابی ویتامین واتر “برندون” بود. اعضای دیگر این کمپین نیز بودند که کارت های تجاری براندون ، مقداری سوغات و حتی بطری های ویتامین آب را به آنها می دادند.

اما جالب ترین (و چشمگیرترین) بخش کمپین بازاریابی “براندون” این بود که اعضا طوری رفتار کردند که واقعاً برای برندون کار می کردند.

کمپین “براندون” ویتامین وات با استقبال بسیاری از مردم روبرو شد زیرا آنها به جای خندیدن سریع سوار مترو در راه کار ، تلاش بیشتری برای تعامل با مخاطبان هدف خود و زنده کردن تبلیغات کردند. براندون برای شخصی تر شدن امور ، تمام درخواست های LinkedIn خود را می پذیرد.

2. بچرخید | جشنواره گردان

ایده های فعال سازی نام تجاری: جشنواره گردان

منبع تصویر

یک مثال عالی از فعال سازی نام تجاری جشنواره Revolve است که Revolve هر سال در Coachella برگزار می کند (یا حداقل برای چندین سال متوالی برگزار می شود). این مراسم اغلب به عنوان جشن سلبریتی های سال شناخته می شود.

Revolve افراد مشهور و تأثیرگذار (کلان یا خرد) را برای مهمانی در حین برگزاری جشنواره موسیقی انتخاب می کند.

روند Revolve Fest در رسانه های اجتماعی تقریباً هر سال به دلیل بازاریابی تأثیرگذار که شرکت بر آن تمرکز می کند اتفاق می افتد. بازاریابی تأثیرگذار به شرکت کمک می کند تا برای خط تولید لباس های خود و موارد دیگر فروش داشته باشد. در حقیقت ، اینفلوئنسرها 70 درصد فروش شرکت را هدایت می کنند.

هر یک از این جشنواره ها یک فعالیت تجاری برای فروش و افزایش آگاهی برای نام تجاری است.

3. HBO | SXSWestworld

برای تبلیغ فصل دوم نمایش موفق خود وست ورلد، HBO یک کپی مینیاتوری از پارک تفریحی با موضوع Wild-West نمایش در آستین ، تگزاس را برای شرکت کنندگان در SXSW 2018 ساخت.

با بیش از 40 “میزبان” که شرکت کنندگان در روایت منحصر به فرد خود در Sweetwater راهنمایی می کردند ، شرکت کنندگان احساس کردند در واقع در یک قسمت از وست ورلد، پیمودن شهری پر از اسب سوار ، راهزنان مشکل ساز و قماربازان تشنه پول.

این پارک همچنین حاوی سرنخ هایی از خط داستانی فصل دوم و شخصیت های جدید بود که به ایجاد تعلیق و انتظار برای اولین نمایش آینده آن کمک کرد.

4. HubSpot | ورودی

هر سال HubSpot رویداد INBOUND را برگزار می کند. این فعال سازی نام تجاری راهی برای افزایش آگاهی از نام تجاری ، ثبت نام مشتریان و در نهایت کمک به مشتریان ما به هر نحوی که می توانیم به عنوان یک شرکت است.

INBOUND یک مثال عالی از فعال سازی نام تجاری است زیرا هر سال یک رویداد منحصر به فرد است که باعث ایجاد تعامل و تعامل برای HubSpot می شود.

با استفاده از INBOUND ، ما می توانیم تجربه ای را برای مشتریان و هر شغلی که می خواهد از بهترین ها درس بگیرد ، ارائه دهیم.

5. Netflix | تغییر کربن در CES

در CES 2018 ، Netflix یکی از غرفه های محبوب در این رویداد را طراحی کرد. اما عملکرد داخلی الگوریتم توصیه های آنها یا روند آنها را برای نمایش های روشنایی سبز نشان نمی دهد. این در واقع کانسپت نمایش آنها را برجسته کرد کربن تغییر یافته می چرخد ​​- جاودانگی

در غرفه خود ، کارکنان داستانی از Psychasec ، شرکتی که انتقال آگاهی مشتریان خود را به بدن جدید یا “آستین” ارائه می دهد ، در غرفه خود کربن تغییر یافته، مزایای خدمات خود را بیان کردند و حتی برخی از مدلهای آستین خود را به نمایش گذاشتند.

Netflix عمیقا شرکت کنندگان در CES را در روایت نمایش علمی تخیلی خود غوطه ور کرد و این باعث شد آنها احساس کنند که در واقع می توانند برای همیشه زندگی کنند-اگر خدمات Psychasec واقعی باشد.

6. آرامش. | پروژه 84

در بریتانیا ، خودکشی اولین عامل مرگ مردان 18 تا 45 ساله است. CALM ، یک موسسه خیریه برای پیشگیری از خودکشی ، تصمیم گرفت با ایجاد 84 مجسمه در اندازه واقعی مردان کلاه دار ، که تعداد مردان است ، آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهد. که هر هفته در بریتانیا جان خود را از دست می دهند و آنها را در بالای ساختمان یکی از شبکه های تلویزیونی برتر انگلستان قرار می دهند.

هر مجسمه منحصر به فرد است و داستان یک شخص واقعی را نشان می دهد که خودکشی کرده است. و برای تبلیغات هرچه بیشتر برای پیشگیری از خودکشی مردان ، ITV ، شبکه تلویزیونی CALM که با آن همکاری کرد ، موافقت کرد که این کمپین را در برنامه صبحگاهی خود پخش کند و سه روز برنامه را به خودکشی مردان اختصاص دهد. این کمپین همچنین طوماری را ترویج کرد که از دولت می خواهد خودکشی را جدی تر بگیرد و برای حل این مسئله فوری اقدام بیشتری انجام دهد.

راهکارهای فعال سازی برند

قرار دادن یک رویداد یا کمپین فعال سازی نام تجاری می تواند به شما در افزایش آگاهی از برند ، نظرات و در نهایت جذب مشتریان جدید کمک کند. با تاکتیک هایی مانند بازاریابی تجربی ، کمپین های دیجیتالی ، بازاریابی تأثیرگذار و رویدادهای حضوری یا مجازی ، می توانید به صورت شخصی با مخاطبان خود تعامل و تعامل داشته باشید.

برای موفقیت در فعال سازی نام تجاری ، مهم است که بر مخاطبان خود تمرکز کنید ، تجربیات خود را به اشتراک بگذارید و خلاق باشید.

یادداشت ویراستار: این پست در ابتدا در آوریل 2019 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

قوام برند