هدف گیری مجدد جستجو چیست و چگونه کار می کند؟

وقتی کاربری در Google است و جستجو می کند “کفش ورزشی،” احتمالاً شرکت هایی مانند نایک و اسکچرز می خواهند تبلیغات آنها بصورت پیوسته برای آن کاربران به صورت آنلاین نمایش داده شود زیرا در حال حاضر در محصولی که می فروشند در بازار هستند.

اما چگونه می توانند این کار را انجام دهند وقتی کاربر به دنبال آنها نیست و شاید حتی نمی داند که شرکت آنها کفش های ورزشی می فروشد؟

با هدف گیری رفتاری ، شرکت ها می توانند تبلیغات خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) و سایت های رسانه های اجتماعی پس از تایپ کاربر توسط کلمات کلیدی خاص نشان دهند.

این یک استراتژی محبوب در بین بازاریابان است. در حقیقت ، 68 درصد از آژانس های بازاریابی و 49 درصد از مارک ها بودجه اختصاصی برای هدف گیری مجدد دارند. علاوه بر این ، در بین کاربران آنلاین نیز محبوب است – 25 درصد از بینندگان آنلاین از دیدن تبلیغات هدفمند لذت می برند.

در این پست ، بیایید بحث کنیم که هدف گیری مجدد جستجو چیست ، چگونه کار می کند و چگونه می توانید از آن برای دسترسی به مخاطبان جدید استفاده کنید.

اکنون بارگیری کنید: کیت برنامه ریزی تبلیغات تبلیغاتی رایگان

در ادامه مثال بالا ، اگر کاربری آن را جستجو کرد “کفش ورزشی،” آنها ممکن است چند روز بعد وارد فیس بوک شوند و تبلیغاتی برای نایک یا اسکچرز مشاهده کنند. این بدان معناست که این شرکت یک کمپین دیجیتالی برای هدف گیری مجدد کاربرانی که در موتورهای جستجو به دنبال کفش های ورزشی هستند ، راه اندازی کرده است.

حالا شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که “این چطوری کار میکنه؟” بیایید در زیر شیرجه بزنیم.

هدف گیری مجدد جستجو چگونه کار می کند؟

در اصل ، هدف گیری مجدد جستجو از طریق خودکار کار می کند. هنگامی که یک کاربر یک کلمه کلیدی را جستجو می کند ، تبلیغات نمایشی خاصی در SERP ها ، رسانه های اجتماعی و سایر صفحاتی که به صورت آنلاین از آنها بازدید می کنند ظاهر می شود.

این کار با ایجاد یک مخاطب سفارشی برای تبلیغات نمایشی شما کار می کند. برای انجام این کار ، لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود ایجاد می کنید. شما می توانید افرادی را که از کلمات کلیدی گسترده ، دقیق یا منطبق با عبارات استفاده می کنند ، مجدداً مورد هدف قرار دهید.

سپس ، به تبلیغات موتورهای جستجوی خود (اعم از Google ، Yahoo یا Bing) یا هر نرم افزاری که برای تنظیم تبلیغات نمایش داده شده خود استفاده می کنید و از اکوسیستم آنها برای راه اندازی کمپین خود استفاده می کنید ، می روید. سپس موتور جستجو یا نرم افزار از داده های آنها برای هدف گیری مجدد آن کاربران و نمایش تبلیغات شما به صورت آنلاین استفاده می کند.

ایده این است که یک کاربر در جستجوی یک محصول است ، آگهی شرکت شما را مشاهده می کند ، و سپس امیدوارم که یا از سایت شما بازدید کند یا در صورت آمادگی برای خرید به سایت شما فکر کند.

قبل از اینکه ما عمیقاً به جستجوی مجدد در جستجو بپردازیم ، در حال حاضر احتمالاً به هدف گیری مجدد سایت فکر می کنید و از خود می پرسید ، “آیا این همان چیزی نیست؟” پاسخ منفی است ، اما اجازه دهید در زیر بسط دهیم.

نکته مهم در مورد هدف گیری مجدد جستجو این است که کاربر حتی مجبور نیست از وجود شرکت شما آگاه باشد. آنها تبلیغات شما را می بینند زیرا به دنبال محصول یا خدمات خاصی هستند ، چه از مارک شما مطلع باشند و چه نباشند.

در حالی که هدف گیری مجدد سایت به کسانی که در مرحله بررسی/تصمیم گیری در فرایند خرید هستند کمک می کند ، هدف گیری مجدد جستجو برای کسانی است که در مرحله آگاهی هستند. تفاوت اصلی در نوع مصرف کننده ای است که مورد هدف قرار می گیرد.

مزایای هدف گیری مجدد جستجو

1. افزایش آگاهی از نام تجاری.

هدف گیری مجدد جستجو به ویژه در بهبود آگاهی از نام تجاری مثر است. تا آنجا که 70 درصد از بازاریابان برای افزایش آگاهی از نام تجاری به جستجوی هدف مجدد روی می آورند. این امر به این دلیل است که مخاطبی که هدف شما قرار گرفته است لازم نیست که آگهی خود را ببیند که چه کسی هستید. هرچه تعداد افرادی که آگهی شما را می بینند و در مورد شرکت شما چیزی نشنیده اند ، آگاهی بیشتری از برند شما داشته باشند.

2. بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید.

البته ، مزیت عظیمی از هدف گیری مجدد جستجو ، افزایش بازدیدکنندگان از سایت شما است. شما می توانید بازدیدکنندگان جدیدی را به سایت خود جذب کنید که نام شرکت شما را نشنیده اند و در غیر این صورت از طریق هدف گیری مجدد جستجو در سایت شما ظاهر نمی شوند. این به این دلیل است که شما بازدیدکنندگان را از طریق جستجوهای آنها جذب می کنید.

3. مصرف کنندگان بیشتری را تبدیل کنید.

در پایان روز ، کمپین های دیجیتالی را برای افزایش ROI (بازگشت سرمایه) و افزایش درآمد اجرا می کنید. هدف گیری مجدد جستجو می تواند در این امر کمک کند. در حقیقت ، تبلیغات جستجوی مجدد دارای نرخ تبدیل بالاتری نسبت به تبلیغات نمایش معمولی هستند. و در نهایت مقرون به صرفه تر است.

جستجوی مجدد Google Search

در حالی که ممکن است از یک ابزار اتوماسیون بازاریابی برای تنظیم تبلیغات مجدد در جستجوی خود استفاده کنید ، به احتمال زیاد تبلیغات فقط از داده های جمع آوری شده از یاهو و بینگ استفاده خواهند کرد. Google ترجیح می دهد داده های خود را در داخل خود نگه دارد ، بنابراین می توانید از Google Ads برای انجام کمپین های هدف گیری مجدد جستجوی خود در این موتور جستجو استفاده کنید.

در گوگل ، این فرایند را کلمه کلیدی هدف گذاری زمینه ای می نامند. شما از ابزار کلمات کلیدی گوگل برای انتخاب کلمات کلیدی خود استفاده می کنید و حتی می توانید از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید تا مطمئن شوید تبلیغات شما در جستجوهای نامربوط نشان داده نمی شوند.

با جستجوی مجدد هدف ، به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید

هدف گیری مجدد جستجو یک راه عالی برای افزایش آگاهی از نام تجاری و جلب مشارکت و بازدیدکنندگان بیشتر به سایت شما است. نه تنها کار می کند ، بلکه مصرف کنندگان این نوع تبلیغات را به سایر تبلیغات نمایش داده ترجیح می دهند.

طرح تبلیغاتی