هوش محتوا چیست؟

همه بازاریابان خواهان یک استراتژی بازاریابی محتوا هستند که به آنها کمک کند نفوذ و مخاطبان زیادی ایجاد کنند. نمونه موردی: «چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنیم» پنجمین سؤال پر جستجو در مورد بازاریابی محتوا در سال 2020 بود.

متأسفانه، هیچ فرمول مشخصی به شما کمک نمی کند محتوای باورنکردنی با نتایج ثابت تولید کنید، با این حال ایجاد محتوای باورنکردنی با نتایج ثابت ضروری است. هوش رقابتی راه حلی برای این موضوع ارائه می دهد، با این حال تنها 23 درصد از بازاریابان از آن در استراتژی تولید محتوا استفاده می کنند.

در این پست، کشف کنید که هوش محتوا چیست و مزایایی که برای بازاریابان به همراه خواهد داشت که از آن به عنوان ابزاری برای ایجاد استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنند.

این در اصل یک GPS است که شما را به یک استراتژی محتوای با کیفیت بالا هدایت می کند که منجر به جذب مشتری، تبدیل و درآمد می شود. لازم نیست حدس بزنید چه چیزی برای مخاطبان شما جالب خواهد بود زیرا داده ها بر اساس تحلیل بازار و رقبا به شما نشان می دهند چه چیزی با مخاطبان شما خوب است.

چرا هوش محتوا مهم است؟

مزایای هوش محتوا

بسیاری از بازاریابان از بازاریابی محتوا برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود و جذب آنها استفاده می کنند و هوش محتوا به آنها کمک می کند تا این کار را به طور موثر انجام دهند. برخی از مزایای اضافی عبارتند از:

  • ایجاد درک عمیق از مخاطبان هدف خود و نوع محتوایی که آنها از آن لذت می برند بر اساس داده ها و تجزیه و تحلیل رقبا.
  • داده های حاصل از تحقیقات بازار به شما کمک می کند محتوایی ایجاد کنید که کاملاً حول محور کاربران شما و آنچه آنها از آن لذت می برند متمرکز باشد.
  • در مورد انواع مختلف محتوا و نحوه ایجاد آنها بینش کسب کنید، مانند هوش محتوای ویدیویی که به شما امکان می‌دهد اقدامات درون ویدیوها را که منجر به نتایج می‌شوند، بدانید.
  • هوش مصنوعی محتوا را برای سبک، لحن صدا و سایر معیارهای مهم تجزیه و تحلیل می کند تا حدس و گمان و آزمون و خطا را که اغلب برای ایجاد محتوا انجام می شود حذف کند.
  • توانایی پیش بینی اثربخشی محتوای خود بر اساس عملکرد تاریخی رقبای خود.
  • از طریق محتوای باکیفیت و آموزنده که به شما کمک می کند بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید، نرخ تبدیل را افزایش دهید و در نتایج جستجو دیده شوید، در جایگاه خود اقتدار ایجاد کنید.

نرم افزار هوش محتوا

در حالی که این امکان وجود دارد که هوش رقابتی را به تنهایی انجام دهید، نرم افزار این فرآیند را خودکار می کند و به سرعت نتایج ایجاد می کند. بیایید برخی از ابزارهای باکیفیت را که می‌توانید در فرآیند خود به کار ببرید، مرور می‌کنیم.

1. BuzzSumo

BuzzSumo از استراتژی تحقیق و اکتشاف برای به دست آوردن بینش در مورد محتوای ایجاد شده توسط رقبای بازار و صنعت استفاده می کند تا به شما کمک کند بفهمید چه چیزی در بین مخاطبان شما بهترین عملکرد را دارد.

این ابزار انواع فیدهای رسانه های اجتماعی و محتوای وب را تجزیه و تحلیل می کند تا روندهای ویروسی را در اختیار شما قرار دهد تا از محتوای مرتبط با کسب و کار استفاده کنید که باید پوشش آن را مد نظر داشته باشید و کلمات کلیدی را هدف قرار دهید تا هنگام شروع ایجاد استفاده کنید.

نرم افزار هوش محتوا: buzzsumo

منبع تصویر

2. محتوا

Contently از StoryBook™، فناوری اختصاصی خود، برای تحلیل و پیش‌بینی محتوایی که بیشترین تأثیر را بر تجارت شما خواهد داشت، استفاده می‌کند. سپس این داده‌ها به شما کمک می‌کند یک استراتژی محتوایی ایجاد کنید که با علاقه مخاطبان شما همسو باشد – SEO، صدا و لحن، و دستورالعمل‌های برند شما همگی در هر توصیه در نظر گرفته می‌شوند. سپس، هنگامی که محتوای خود را ایجاد می‌کنید، تجزیه و تحلیل‌هایی دریافت خواهید کرد تا نشان دهند چه چیزی بازدهی سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهد و باعث تمرکز بیشتر تلاش‌های شما می‌شود.

مثال نرم افزار هوش محتوا: محتوایی

منبع تصویر

3. تمیز

موتور خودآموز کوراتا به شما کمک می کند بهترین محتوا را کشف کنید و درک کنید که چرا مخاطبان آن را دوست دارند و چگونه می توانید محتوای با عملکرد برتر خود را ایجاد کنید. همچنین از کمک سئو برای کمک به مدیریت محتوای خود و به اشتراک گذاری آن در مرتبط ترین و تاثیرگذارترین کانال ها بهره مند خواهید شد.

مثال نرم افزار هوش محتوا: curata

منبع تصویر

4. مداد رنگی

نرم افزار Crayon هوش رقابتی را در اختیار شما قرار می دهد که به شما کمک می کند از بینش های عملی برای ایجاد یک استراتژی محتوای با کیفیت بالا استفاده کنید. شما درک درستی از آنچه برای رقبای خود دارد، از کانال‌های اجتماعی گرفته تا سایت‌های بررسی، و پیام‌های کلیدی را پیدا خواهید کرد که بهترین عملکرد را دارند که می‌توانید با استراتژی محتوای خود وفق دهید.

مثال نرم افزار هوش محتوا: مداد رنگی

منبع تصویر

بیش از شما

استراتژی محتوایی که برای ایجاد انتخاب می‌کنید باید کاملاً به نیازهای کسب‌وکار شما بستگی داشته باشد، اما اگر با استفاده از ابزارهای هوشمند محتوا ساخته شود، می‌تواند قوی‌تر شود. یک گزینه نرم افزاری را انتخاب کنید که برای شما مناسب است و شروع به ایجاد نفوذ خود کنید.

وبلاگ - الگوی نقشه برداری محتوا