چرا اهمیت دارد و 6 مرحله برای بهبود آن

اجرای کمپین تبلیغاتی کار کوچکی نیست. از محدود کردن مخاطبان مورد نظر گرفته تا طراحی صفحه فرود ، قطعات زیادی در این پازل وجود دارد.

هنگامی که تمام این کار را انجام دادید ، می خواهید مطمئن شوید که آگهی شما برای مناقصه آماده است. Google Ads با اختصاص نمره کیفیت به تبلیغ کنندگان کمک می کند تا از کیفیت تبلیغات خود اطمینان حاصل کنند.

راهنمای رایگان ، الگو و برنامه ریز: نحوه استفاده از Google Ads برای مشاغل

مطمئن نیستید آن چیست؟ بیایید بپرسیم که نمره کیفیت چیست ، چگونه می توان آن را در حساب خود مشاهده کرد و چگونه آن را برای کمپین بعدی خود بهبود بخشید.

گوگل می خواهد کاربران را با مرتبط ترین تبلیغات مطابقت دهد زیرا آنها تنها زمانی درآمد کسب می کنند که کاربران روی تبلیغ کلیک کنند. بنابراین ، اگر آنها به طور مداوم تبلیغات با کیفیت پایین را نشان دهند ، درآمد چندانی ندارند.

برای تعیین نمره کیفیت تبلیغ کننده ، گوگل نحوه عملکرد سایر تبلیغ کنندگان در 90 روز گذشته را برای کلمات کلیدی دقیق بررسی می کند. اگر داده های کافی در آن بازه زمانی جمع آوری نشده باشد ، نمره ای نمایش داده نمی شود.

آیا نمره کیفیت شما بر رتبه تبلیغات تأثیر می گذارد؟

در فرایند مناقصه ، نمره کیفیت شما توسط الگوریتم Google در نظر گرفته نمی شود. نمره کیفیت شما می تواند علامت تبلیغات شما چگونه رتبه بندی می شود اما ورودی مستقیم در حراج نیست.

با این حال ، یک پیوند غیر مستقیم بین نمره کیفیت شما و رتبه بندی تبلیغات شما وجود دارد. اگر امتیاز کیفیت پایینی دارید ، این نشان می دهد که تبلیغ شما تجربه کاربری خوبی ارائه نمی دهد. در نتیجه ممکن است تبلیغ شما رتبه خوبی نداشته باشد.

نمره کیفیت را به عنوان یک ابزار تشخیصی در نظر بگیرید که می توانید از آن برای ایجاد یک تبلیغ مفیدتر و مفیدتر برای مخاطبان موردنظر خود استفاده کنید.

اکنون که می دانید چگونه کار می کند ، بیایید در مورد سه جزء که نمره کیفیت شما را تشکیل می دهند صحبت کنیم.

اجزای نمره کیفیت

در گذشته ، QS پیش بینی کننده نرخ کلیک (CTR) بود. طبق مجله موتورهای جستجو ، قبل از تعیین نمرات کیفیت ، Google از CTR برای حذف تبلیغات غیرمرتبط یا تبلیغاتی که باید هزینه هر کلیک (CPC) بالاتری داشته باشند ، استفاده کرد.

امروزه نرخ کلیک مورد انتظار هنوز یکی از اجزای نمره کیفیت است. منظور این است که به محض مشاهده تبلیغ شما کلیک می شود. در اینجا دو عامل دیگر وجود دارد که بر نمره کیفیت شما تأثیر می گذارد:

  • ارتباط تبلیغات – آگهی شما چقدر بر اساس هدف کاربر با کلمه کلیدی یا گروه تبلیغاتی مرتبط است.
  • تجربه صفحه فرود – هنگامی که کاربران روی تبلیغ شما کلیک می کنند ، صفحه فرود شما چقدر مفید است.

برای هر جزء ، یک زیر امتیاز دریافت می کنید: زیر متوسط ​​، متوسط ​​یا بالاتر از متوسط.

علیرغم باور عمومی ، سابقه Google Ads شما نیز بر نمره کیفیت شما تأثیری ندارد. در اینجا عوامل دیگری وجود دارد که در نمره کیفیت شما اندازه گیری نمی شوند:

  • دستگاههای مورد استفاده در جستجو
  • زمان روز
  • پسوندهای تبلیغاتی
  • مکان کاربر

چرا امتیاز کیفیت Google Ads شما (Adwords سابق) اهمیت دارد

بزرگترین دلیل توجه به نمره کیفیت هزینه است: هرچه امتیاز کیفی شما بالاتر باشد ، کمتر خواهید بود پرداخت برای هر کلیک. و این مستقیماً از گوگل می آید.

حتی اگر رقابت کمی برای کلمات کلیدی شما وجود داشته باشد ، اگر کیفیت تبلیغات شما پایین باشد ، باز هم ممکن است نزدیک به حداکثر CPC خود پرداخت کنید.

با در نظر گرفتن این نکته ، به نفع شماست که مطمئن شوید تبلیغ شما از استاندارد کیفیت Google مطابقت دارد.

از نظر ارزش ، نمره کیفیت شما می تواند به شما در بهینه سازی تبلیغات برای عملکرد بهتر کمک کند.

دانستن اینکه در هر جزء کجا قرار می گیرید به شما امکان می دهد اطمینان حاصل کنید که کاربران از هر مرحله از تجربه تبلیغات ، از مشاهده تبلیغ شما تا فرود در LP خود لذت می برند.

به عنوان مثال ، نمره کیفیت شما می تواند نشان دهد که ارتباط تبلیغات بالاتر از حد متوسط ​​است اما صفحه فرود شما زیر متوسط ​​است. از آنجا ، شما جهت واضحی در مورد اینکه برای بهبود کیفیت تبلیغات خود روی چه چیزی تمرکز کنید ، دارید.

اگر می خواهید آمارهای قبلی نمره کیفیت را برای یک دوره گزارش خاص مشاهده کنید ، می توانید یکی از موارد زیر را انتخاب کرده و روی “اعمال” کلیک کنید.

  1. نمره کیفیت (تاریخ)
  2. صفحه فرود (تاریخ)
  3. ارتباط آگهی (تاریخ)
  4. Exp CTR (تاریخ)

1. اجزای نمره کیفیت خود را مرور کنید.

اولین جایی که هنگام تلاش برای افزایش QS خود باید به آن توجه کنید ، حساب Google Ads شما است. CTR مورد انتظار ، ارتباط تبلیغات و صفحه فرود کجا قرار می گیرید؟

اگر برای هر دسته ای “متوسط” یا “زیر متوسط” ذکر شده است ، اینها عناصری هستند که می خواهید ابتدا با آنها مقابله کنید.

به گفته Search Engine Land ، در حالی که همه آنها در نمره شما نقش دارند ، کار بر روی CTR یا LP شما دو برابر تأثیر آن بر ارتباط تبلیغات شما است.

اما این بدان معنا نیست که شما نباید به نمره ارتباط تبلیغات خود اهمیت دهید ، ممکن است ابتدا بخواهید بر روی آن دو تمرکز کرده و سپس به ارتباط تبلیغات بپردازید.

2. کلمات کلیدی خود را اصلاح کنید.

اگر نمره ارتباط تبلیغات شما کم است ، چند کار را می توانید برای بهبود آن انجام دهید.

اولین مورد این است که مطمئن شوید کلمات کلیدی در گروه تبلیغات شما مرتبط هستند و همه از یک هدف پیروی می کنند.

برای مثال ، بگویید این دو نسخه از یک گروه تبلیغاتی را دارید:

  • 1 – پازل ، بازی پازل ، بازی بچه ها ، پازل کودکان ، پازل های آنلاین ، پازل های آنلاین برای حل
  • دوم -معماهای کودکان ، معماهای کودکان ، معماهای کودکان 3 ساله ، معماهای کودکان 5 ساله

اولین گروه تبلیغاتی پراکنده است – دارای اصطلاحات گسترده ای مانند پازل و همچنین اصطلاحات خاص مربوط به نوع پازل ها و همچنین پازل های آنلاین است.

از طرف دیگر ، گروه دوم تمرکز گروه تبلیغاتی را بر روی پازل برای کودکان حفظ می کند. به احتمال زیاد اگر کاربر هر یک از این عبارات را جستجو کند ، هدف یکسان خواهد بود در حالی که در گروه اول ، تبلیغ ممکن است مرتبط نباشد.

دومین کاری که می خواهید انجام دهید این است که یک کلمه کلیدی منفی داشته باشید. با این کار تبلیغات شما برای کلمات کلیدی که قصد متفاوتی با تبلیغ شما دارند نمایش داده نمی شود.

3. سرعت سایت خود را بررسی کنید.

سرعت سایت می تواند تا حد زیادی بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد. اگر زمان بارگذاری صفحه شما بسیار زیاد باشد ، کاربران بی حوصله شده و به سرعت سایت شما را ترک می کنند.

اگر قبلاً هزینه ای دریافت کرده اید که کاربر به صفحه فرود شما برسد ، آخرین چیزی که می خواهید زمان بارگذاری آهسته برای دور کردن آنها است.

در اینجا چند روش برای آزمایش سرعت سایت وجود دارد:

  • PageSpeed ​​Insights – یک مرور سریع اما کامل از عملکرد تلفن همراه و دسکتاپ سایت شما ارائه می دهد. می توانید وب سایت خود را به صورت رایگان آزمایش کنید و نیازی به ورود نیست.
  • گریدر وب سایت HubSpot – آیا می خواهید همه چیز را در صفحه فرود خود ، از جمله امنیت ، عملکرد و SEO آزمایش کنید؟ از این ابزار استفاده کنید.
  • Google Analytics – اگر قبلاً یک حساب کاربری دارید ، می توانید از طریق موارد زیر به داده های سرعت سایت دسترسی پیدا کنید.
    • حرکت به نمای شما.
    • باز کردن “گزارش”.
    • “رفتار” و سپس “سرعت سایت” را انتخاب کنید.

4. تبلیغ خود را با صفحه فرود خود تراز کنید.

آیا تا به حال به یک مغازه رفته اید و از یک خدمه پرسیده اید که چیزی کجاست؟ آنها شما را به راهرو 7 نشان می دهند ، شما به آنجا می رسید و تنها چند ثانیه طول می کشد تا شما ناامید شوید زیرا هنوز نمی توانید آنچه را که بدنبال آن هستید پیدا کنید.

شما نمی خواهید کاربران شما وقتی به صفحه فرود شما می رسند آن تجربه را داشته باشند. همیشه باید به وعده خود عمل کند.

به عنوان مثال ، بگویید تبلیغ شما درباره معماهای کودکان است. صفحه فرود شما نباید شامل معماهای بزرگسالان ، نوجوانان و غیره باشد. باید مخصوص تبلیغ باشد تا کاربر دقیقاً همان چیزی را که بدنبال آن است دریافت کند.

اگر مصرف کننده مجبور باشد به اطراف خود نگاه کند ، انگار که تازه وارد صفحه اصلی شما شده است ، ممکن است فقط خارج شود.

در همان یادداشت ، فراموش نکنید که آدرس های اینترنتی خود را بررسی کرده و مطمئن شوید که به درستی کار می کنند. یک اشتباه جلو ، خط پشت ، علامت خط ، خط فاصله یا پرانتز می تواند نشانی اینترنتی شما را حذف کند.

5. کپی و CTA خود را آزمایش کنید.

وقتی کاربر تبلیغ شما را در Google می بیند ، فقط چند ثانیه فرصت دارید تا توجه او را جلب کنید. چه چیزی باعث می شود آنها به جای تبلیغات رقیب ، روی تبلیغ شما کلیک کنند؟

این چیزی است که هنگام تهیه نسخه و CTA باید در نظر داشته باشید.

یک مزیت منحصر به فرد را که شما را از رقبایتان جدا می کند ، برجسته کنید. بگویید پازل های کودکان را می فروشید و جوایزی برده اید ، این چیزی است که می خواهید به نمایش بگذارید. یا شاید آنها پایدار و سازگار با محیط زیست باشند.

از هر جزئیاتی که فکر می کنید بهترین تاثیر را بر مخاطبان هدف شما می گذارد ، استفاده کنید.

علاوه بر این ، از افعال فعلی استفاده کنید که دارای قدرت هستند و احساسات را برمی انگیزند.

6. بهینه سازی تجربه تلفن همراه.

تصور کنید یک آگهی اجرا کنید تا بعداً متوجه شوید بیشتر کلیک ها از کاربران تلفن همراه بوده است اما صفحه فرود شما برای خرید از طریق تلفن همراه طراحی نشده است.

امروزه ، هنگام استفاده از وب ، تجربه موبایل اگر نه بیشتر برای کاربران اهمیت دارد.

همانطور که صفحه فرود خود را طراحی می کنید ، آن را ریسپانسیو (یعنی سازگار با موبایل) کنید تا مطمئن شوید در همه نوع دستگاه به خوبی کار می کند. فقط روی LP کار نکنید ، کل تجربه خرید باید بدون اصطکاک باشد ، از جمله:

  • بازدید از صفحات محصول
  • در حال چک کردن

همچنین باید در مورد هر پنجره بازشو و سایر صفحات بینابینی که می توانند بر تجربه کاربر تأثیر بگذارند فکر کنید.

نمره کیفیت شما یک ابزار تشخیصی است که باید از آن برای بهینه سازی تبلیغات خود استفاده کنید. با توجه به عوامل زیادی که در مورد عملکرد تبلیغات خارج از کنترل شما به نظر می رسد ، در اینجا چیزی است که شما می توانید آن را کنترل و بهبود دهید.

دعوت جدید برای اقدام