چرا بازاریابی P2P جایگزین مناسبی برای بازاریابی تأثیرگذار است

برای درک بازاریابی همتا به همتا (P2P) ، بیایید با یک مثال شروع کنیم.

اخیراً به دنبال یک مرطوب کننده جدید برای صورت بودم. البته، می‌توانستم به اینفلوئنسرهای متعددی که در اینستاگرام دنبال می‌کنم، اعتماد کنم، همه با نظرات قوی در مورد «بهترین، مؤثرترین» گزینه‌های موجود.

اکنون دانلود کنید: الگوی طرح بازاریابی رایگان

اما من متقاعد نشدم که این تأثیرگذاران بهترین علاقه من را در ذهن دارند. بله ، اکثر اینفلوئنسرها (و تأثیرگذارهای خرد) موفق هستند زیرا محصولات ارزشمندی را تبلیغ می کنند. اما از آن پست ها نیز کمیسیون دریافت می کنند.

بنابراین من مشکلم را به روش قدیمی حل کردم – به دوستانم پیام دادم و پرسیدم از چه محصولاتی استفاده می کنند.

این بدان معنا نیست که بازاریابی تأثیرگذار بی تأثیر است. کاملاً برعکس: وقتی بازاریابی تأثیرگذار به درستی انجام شود ، فرصتی فوق العاده برای گسترش دسترسی به برند شما و افزایش فروش است.

اما بسته به بودجه تیم شما ، بازاریابی تأثیرگذار می تواند محدود کننده باشد. علاوه بر این ، بازاریابی تأثیرگذار باعث می شود نام تجاری شما به مصرف کننده هایی که هنوز همتایان خود را بیش از هر چیز دیگر اعتماد دارند ، دسترسی پیدا نکند.

وارد کنید: بازاریابی P2P.

چرا بازاریابی همتا به همتا موثر است؟

با توجه به اینکه 93 درصد از مصرف کنندگان نسبت به سایر تأثیرات (از جمله سایتهای بازبینی ، وبلاگها و بسترهای رسانه های اجتماعی) به دوستان و خانواده خود اعتماد دارند ، منطقی است که چرا بازاریابی P2P کار می کند.

و بازاریابی P2P، شکلی از بازاریابی دهان به دهان، جدید نیست. مردم مدت ها قبل از رسانه های اجتماعی درباره مارک ها ، محصولات و خدمات مورد علاقه خود – و حداقل مورد علاقه – نظرات شخصی خود را ارائه کرده اند.

اگر برای اولین بار است که در مورد بازاریابی P2P یاد می گیرید، ممکن است تعجب کنید – چرا به جای انواع سنتی تر بازاریابی تأثیرگذار، در بازاریابی P2P سرمایه گذاری کنید؟

و به هر حال چه فرقی می کند؟

چرا بازاریابی همتا به سادگی بهتر است؟

طی چند سال گذشته ، بازاریابی تأثیرگذار یکی از محبوب ترین و م effectiveثرترین فرصت ها برای مارک ها برای دستیابی به مخاطبان جدید با استفاده از جوامع داخلی این تأثیرگذاران بوده است.

با این حال، همانطور که در بالا ذکر شد، مصرف کنندگان همچنان بیش از هر کس دیگری به همتایان خود اعتماد دارند. و اینفلوئنسرها اغلب می توانند مانند افراد مشهور برای عموم مردم احساس کنند – در واقع ، گاهی اوقات آنها افراد مشهوری واقعی هستند ، مانند جورج کلونی با نسپرسو. این سطحی از اصالت را که ممکن است به عنوان یک برند برای آن تلاش کنید، حذف می کند.

علاوه بر این ، بسیاری از مشاغل کوچک و متوسط ​​نمی توانند هزینه اینفلوئنسر معمولی را بپردازند. افراد مشهور یا کلان تأثیرگذار بین 3000 تا 500000 دلار برای یک پست هزینه می کنند-و در حالی که بدون شک میکرو اینفلوئنسرها ارزان تر هستند ، می توانند برای هر پست 500 دلار نیز هزینه کنند.

در نهایت ، P2P شکلی از بازاریابی است که می تواند از طریق نظرات واقعی و واقعی از همتایان خود که انگیزه ای برای تبلیغ مشاغل مورد علاقه خود ندارند ، به طور فزاینده ای قابل اعتماد و معتبر باشد.

برای بررسی بیشتر تفاوت بین بازاریابی P2P و بازاریابی تأثیرگذار، بیایید یک مثال را در نظر بگیریم.

مثال بازاریابی همتا به همتا در مقابل بازاریابی تأثیرگذار

مثال بازاریابی P2P: Briogeo

Briogeo ، یک شرکت مراقبت از مو ، دارای یک برنامه ارجاع است که در آن به مشتریان فعلی 500 امتیاز برای هر دوست دعوت شده ای که خرید می کند اعتبار می دهند. این نمونه ای از بازاریابی P2P است.

کمپین بازاریابی تأثیرگذار بریگو ، از سوی دیگر ، به افراد تأثیرگذار در اینستاگرام (و همچنین سایر پلتفرم های اجتماعی) اشاره می کند که پست ها را با #briogeoambador برچسب گذاری می کنند ، به این معنی که این پست توسط Briogeo حمایت می شود.

اینها هر دو گزینه های بازاریابی به یک اندازه ارزشمند هستند، اما به اهداف متفاوتی دست می یابند. ابتکار بازاریابی P2P Briogeo (در این مورد ، برنامه ارجاع) ، با هدف استفاده از مشتریان فعلی شرکت برای دستیابی به چشم اندازهای جدید است.

برنامه P2P این شرکت به احتمال زیاد محدودتر است ، اما این پتانسیل را دارد که سریعتر از بازاریابی تأثیرگذار تبدیل شود ، زیرا از قدرت رابطه موجود بین مشتریان و دوستان یا خانواده آنها استفاده می کند. برنامه بازاریابی تأثیرگذار ، به طور متناوب ، قصد دارد آگاهی از نام تجاری در مورد Briogeo را به مخاطبان بیشتری گسترش دهد.

چگونه بازاریابی همتا به همتا را شروع کنیم

شما می توانید بازاریابی P2P را با فروش محصول فوق العاده ای که مشتری شما نمی تواند به دیگران توصیه کند، افزایش دهید. اما حتی اگر پیشنهاد فوق العاده ای داشته باشید، تضمین نمی شود که مشتریان شما آنها را به خانواده و دوستان خود توصیه کنند.

در اینجا نحوه تحریک بازاریابی P2P به روش ارگانیک آورده شده است.

1. نظرات و توصیه های مشتری را بخواهید – همیشه.

برخی از اشکال قدیمی بازاریابی P2P شامل Yelp ، بررسی در وب سایت های مشاغل شخصی و مکالمات قدیمی قدیمی بین مصرف کنندگان و دوستان و خانواده آنها است. شما همچنان می توانید با درخواست نظرات و توصیه های مشتریان ، از این راه های سنتی استفاده کنید. حتی اگر مشتری نظری را به صورت آنلاین ارسال نکند ، ممکن است مجبور شوند که محصول را با داشتن این یادآوری با اطرافیان خود به اشتراک بگذارند.

2. از ابزارهای بازاریابی ارجاعی برای افزایش شفاهی همتا به همتا استفاده کنید.

لازم نیست به شانس تکیه کنید و امیدوار باشید که مشتریان محصولات و خدمات شما را توصیه کنند. شما می توانید آنها را وادار به انجام این کار با استفاده از ابزارهای جدید برای استفاده از بازاریابی P2P در مقیاس وسیع تر کنید.

به عنوان مثال ، پیشنهادات Geniusrefer ، به مشاغل کمک می کند تا نظرات و ارجاعات مشتریان را ایجاد کنند ، حضور در رویدادها را تضمین کنند یا حتی ترافیک پیاده در فروشگاه را افزایش دهند. این ابزار در نهایت بر فرض بازاریابی P2P متکی است: اینکه هیچ چیز قدرتمندتر از توصیه های همتایان وجود ندارد.

ابزارهای دیگر، مانند منطق عالی، برای ایجاد یک حس اجتماعی در بین مصرف کنندگان فعلی و افزایش وفاداری به برند – یکی از اجزای مهم بازاریابی P2P – کار می کنند. (از آنجایی که مصرف کنندگان محصولات یا خدماتی را که نسبت به آنها احساس وفاداری ندارند، ارجاع نمی دهند.)

Peertomarketing.co یک فهرست عالی از ابزارهای بازاریابی P2P برای هر بودجه و اندازه شرکت دارد.

3. نظرسنجی های NPS® را انجام دهید تا بفهمید مشتریان شما چه احساسی نسبت به شما دارند.

یافتن احساس مشتریان شما در مورد محصول شما برای افزایش بازاریابی همتا به همتا بسیار مفید است. در حالی که می توانید یک نظرسنجی سنتی با س questionsالات متعدد انجام دهید ، می توانید با پرسیدن سوال کلاسیک نمره تبلیغات کلاسیک احساس مشتریان خود را جلب کنید:

“در مقیاس 0 تا 10 ، چقدر احتمال دارد که ما را به یک دوست توصیه کنید؟”

در لحظه ای که نمره NPS خود را می دانید ، می توانید استراتژی هایی را برای افزایش آن پیاده کنید – و دریابید که چه چیزی مانع از آن می شود که مشتریان شما کسب و کار یا محصول شما را به همسالان خود توصیه کنند.

4. با ارائه تخفیف و رایگان به مشتریان خود ، مراجع را تشویق کنید.

در حالی که مشتریان به اینفلوئنسر مارکتینگ اعتماد ندارند زیرا می‌دانند اینفلوئنسرها کمیسیون دریافت می‌کنند، اما وقتی صحبت از همتایان آن‌ها به میان می‌آید، همین اثر اعمال نمی‌شود. حتی اگر در ازای ارجاع ، اعتبار حساب یا محصولات رایگان ارائه می دهید ، هویت مشتری شما به عنوان یک دوست یا همکار کافی است تا مشتری ارجاع داده شده را برای خرید تحت تاثیر قرار دهد.

از این گذشته ، شما فقط هیچ محصولی را در ازای تخفیف به دوستان و خانواده خود توصیه نمی کنید ، به خصوص اگر آن محصول برای شما کار نمی کند. اما با مراجعه به سایر مشتریان ، مشتری شما به شما رأی می دهد و این امر باعث می شود که دیگران بتوانند این ارجاع را قبول کرده و خرید کنند.

بازاریابی همتا به همتا یک استراتژی بازاریابی برنده است

بازاریابی P2P بسته به نام تجاری و اهداف تجاری شما می تواند اشکال متفاوتی داشته باشد. می توانید یک برنامه ارجاع ایجاد کنید ، در ازای تخفیف یا جایزه کوچک ، نظرات خود را در سایت خود تشویق کنید ، یا رویدادهایی را ترتیب دهید که آگاهی از نام تجاری را در جامعه بزرگتر افزایش دهد.

در نهایت ، بازاریابی P2P به افزایش انگیزه مصرف کنندگان برای به اشتراک گذاشتن محصول یا خدمات شما با دوستان و خانواده می انجامد ، که بدون شک یکی از بهترین استراتژی های بلند مدت برای موفقیت است.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در مارس 2021 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

قالب طرح بازاریابی