چرا ترک بی سر و صدا در بازاریابی اتفاق می افتد و مدیران چگونه می توانند از آن جلوگیری کنند [Leadership Data]

در حالی که بسیاری فکر می کنند ترک بی سر و صدا چیزی جز تعیین مرزهای سالم نیست، دیگران آن را نشانه ای از اخلاق کاری ضعیف می دانند.

در حالی که یک کارمند مرد فرار می کند، یک سرپرست به یک صندلی اداری خالی در کنار یک کارخانه نگاه می کند، زیرا او به آرامی کار را ترک می کند.

می‌توانیم در مورد اینکه ترک آرام برای همیشه خوب است یا بد بحث کنیم. اما، آیا محل های کار واقعاً برای درک اینکه چرا این اتفاق می افتد و چگونه می توانند به طور مؤثر و حمایتی به آن رسیدگی کنند، وقت می گذارند؟

در این پست، داده‌های 500 رهبر بازاریابی را تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا بیاموزیم که چگونه رهبران با ترک بی‌صدا کنار می‌آیند، چرا فکر می‌کنند این اتفاق می‌افتد، و چگونه برنامه‌ریزی می‌کنند تا آن را هدایت کنند.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت روند مصرف کنندگان ایالات متحده در سال 2022

حقایق سریع ترک بی سر و صدا

قبل از پرداختن به چرایی و چگونگی، در اینجا چند واقعیت سریع در مورد وضعیت ترک بی سر و صدا وجود دارد:

  • به طور متوسط، رهبران فکر می کنند 17٪ از کارکنان آنها بی سر و صدا ترک می کنند – اما 33٪ از کارمندان تمام وقت که در نظرسنجی روند مصرف کنندگان ما مورد نظرسنجی قرار گرفتند، اذعان دارند که این کار را انجام می دهند.
  • 64 درصد از رهبران بازاریابی می گویند که ترک بی سر و صدا بازتابی از اخلاق کاری ضعیف است، در حالی که یک سوم آن را به عنوان تعیین مرزهای سالم می دانند.
  • 77 درصد از رهبران بازاریابی اذعان دارند که این وظیفه آنهاست که از ترک بی سر و صدا جلوگیری کنند و 63 درصد می گویند که این بازتابی از رهبری ضعیف است.
  • 73 درصد از رهبران بازاریابی می گویند که عامل تعیین کننده در اینکه آیا کارمندان ساکت هستند یا نه، کیفیت رابطه آنها با سرپرستشان است.
  • 77 درصد از رهبران بازاریابی می گویند که ترک بی سر و صدا غیرقابل قبول است، اما بیش از نیمی از آنها می گویند که این کار در سازمانشان اتفاق می افتد.

رهبران بازاریابی ممکن است ترک بی سر و صدا را دست کم بگیرند

بیش از نیمی از رهبران مورد بررسی می گویند که نگران ترک بی سر و صدا هستند.

و اگرچه 77 درصد از رهبران نیز می گویند ترک بی سر و صدا غیرقابل قبول است، 57 درصد اذعان دارند که این کار در سازمان آنها اتفاق می افتد.

احساس رهبران در مورد ترک بی سر و صدا

اگرچه آنها به درستی فرض می کنند که این اتفاق می افتد. تحقیقات ما نشان می دهد که آنها هنوز تعداد دفعات وقوع آن را دست کم می گیرند. رهبران بازاریابی می گویند که 17٪ از کارکنان آنها بی سر و صدا ترک می کنند و 80٪ فکر می کنند که می دانند اگر کسی ساکت است آن را ترک کند.

با این حال، در گزارش وضعیت وضعیت مصرف کننده ما، 33 درصد از کارمندان تمام وقت اعتراف کردند که در شغل فعلی خود بی سر و صدا ترک می کنند. از آنجایی که این داده‌ها توسط خود گزارش می‌شوند، احتمالاً حتی از آن هم بالاتر است زیرا برخی ممکن است نگران افشای وضعیت بی‌صدا ترک خود باشند.

از هر سه کارمند تمام وقت یک نفر بی سر و صدا استعفا می دهد

صرف نظر از اینکه هر چند وقت یکبار این اتفاق می افتد، 57 درصد از رهبران بازاریابی تا حدودی نگران هستند، در حالی که بسیاری نگران این هستند که چگونه بهره وری و تلاش کم می تواند از کنترل خارج شود.

رهبران بازاریابی چقدر نگران ترک بی سر و صدا هستند

با این اوصاف، 64 درصد می گویند که ترک بی سر و صدا بازتابی از اخلاق کاری ضعیف یک کارمند است، در حالی که تنها 36 درصد آن را به عنوان تعیین مرزهای سالم در کار می دانند.

ترک بی سر و صدا و اخلاق کاری ضعیف

چرا رهبران بازاریابی فکر می کنند که کارکنان بی سر و صدا ترک می کنند؟

وقتی صحبت از علت ترک بی سر و صدا می شود، رهبران بازاریابی به تعداد انگشت شماری از مسائل اشاره می کنند که رهبران می توانند از آنها جلوگیری کنند یا به حل آنها کمک کنند. در اینجا فقط چند مورد است:

عدم مسئولیت پذیری

به گفته رهبری، دلیل اصلی ترک کار بی سر و صدا این است که کارمندان فکر می کنند می توانند با انجام حداقل های حداقلی از خود دور شوند. به عبارت دیگر، عدم پاسخگویی.

مشوق های ضعیف

رهبران همچنین فکر می کنند که کارمندان ساکت می شوند زیرا کارگران هیچ فایده ای در بالا رفتن و فراتر رفتن نمی بینند، احساس فرسودگی می کنند و از فرهنگ شرکت ناراضی هستند.

چرا کارمندان بی سر و صدا ترک می کنند

اگر به داده‌های بالا نگاه می‌کنید و فکر می‌کنید که همه این‌ها منعکس‌کننده مشکلات مدیریت شرکت هستند نه کارمندانی که تلاش می‌کنند از آنها دوری کنند، حق با شماست. و رهبران بازاریابی نیز این را می دانند.

رابطه کارمند با سرپرست

اکثر رهبران بازاریابی موافقند که این مسئولیت آنهاست که از ترک بی سر و صدا جلوگیری کنند و این روند بازتابی از رهبری/مدیریت ضعیف است.

مدیریت چه نقشی در ترک بی سر و صدا دارد

در واقع، 73 درصد از رهبران بازاریابی می گویند که عامل تعیین کننده در اینکه آیا کارمندان ساکت هستند یا نه، کیفیت رابطه آنها با سرپرستشان است.

چگونه رهبران بازاریابی با ترک بی سر و صدا حرکت می کنند

66 درصد از رهبران بازاریابی می گویند که تیم رهبری آنها به صراحت درباره نحوه رسیدگی به آن بحث کرده است.

اما، آنها در حال بحث یا تلاش برای چه راه حل هایی هستند؟

اگرچه ممکن است همیشه امکان پذیر نباشد، در اینجا چند راه بالقوه ساده و متفکر وجود دارد که باعث می شود کارمندان در محل کار خود احساس شادی و رضایت بیشتری داشته باشند، بنابراین – احساس ارتباط بیشتر با شغل خود.

رهبران بازاریابی می گویند ایجاد انگیزه در کارکنان با پاداش، شناخت سخت کوشی و ارائه فرصت های پیشرفت شغلی یا رهبری برخی از موثرترین استراتژی ها هستند.

چگونه رهبران شرکت می توانند از ترک بی سر و صدا جلوگیری کنند

پس از کووید-19، همه ما نگاهی انداختیم که چگونه محل کارمان به سلامت، سلامت روانی، ایمنی روانی، ایمنی فیزیکی و رفاه کلی ما اهمیت می‌دهد. و بسیاری از کارمندان محل های کاری را که نمی توانستند ادامه دهند را ترک کردند.

بنابراین، این که رهبران بازاریابی حمایت از سلامت و رفاه کارکنان، تاکید بر تعادل بین کار و زندگی در فرهنگ شرکت، و ارائه انعطاف پذیری کارکنان در برنامه های کاری خود را تشویق می کنند، تکان دهنده نیست.

اگر نگران هستید که محل کار شما به دلیل مدیریت، عدم مسئولیت پذیری یا دلایل دیگر برای ترک بی سر و صدا آماده شده باشد، این منابع را با بینش های متخصص رهبران، مدیران و حتی روانشناسان بزرگ بخوانید:

آنچه بازاریابان باید قبل از ترک بی سر و صدا در مورد آن فکر کنند

در حالی که باید تعیین مرزها و استانداردهای محل کار را بخش‌های کلیدی مکالمه‌ای که با مدیر خود دارید قرار دهید، هنگام ورود به منطقه «ترک بی‌صدا» محتاط باشید.

هنگام تعیین مرزهای سالم، باید به برآورده کردن انتظارات شرح شغل خود ادامه دهید و همکاران خود را در نظر داشته باشید تا مجبور نباشند خودشان کار اضافی انجام دهند.

اگر تصمیم به افشای این موضوع دارید که در محل کار بی سر و صدا هستید، به خاطر داشته باشید که برخی از مدیران راضی نخواهند بود، در حالی که برخی دیگر می خواهند از شما در تعیین این مرزها حمایت کنند. بدون در نظر گرفتن این موضوع، بدانید که بسیاری از مشاغل بازاریابی به شما نیاز دارند تا از انتظارات نقش فعلی برای کسب حقوق، پاداش یا ترفیع فراتر بروید. به همین دلیل، ترک طولانی مدت بی سر و صدا می تواند حرکت صعودی را در هر شرکتی دشوار کند.

در نهایت، سعی کنید در مورد اینکه چه احساسی در نقش خود دارید، به چه اهدافی می‌خواهید برسید، موثرترین سبک کاری شما، چه چیزی می‌تواند مانع شما شود و چگونه تیم شما می‌تواند ایجاد کند، گفتگوی باز داشته باشید. محیطی مثبت و امن از نظر روانی

کتاب راهنما مدیران بازاریابی

خواه با رهبران بازاریابی در مورد ترک بی سر و صدا موافق یا مخالف باشید، به دریافت دیدگاه آنها در مورد روندهای اصلی صنعت کمک می کند.

برای اطلاعاتی از رهبران در مورد اهدافشان برای سال 2023، چالش‌های مهمی که انتظار دارند، نحوه آماده‌سازی آنها برای رکود اقتصادی، نحوه آماده‌سازی آنها برای رکود اقتصادی، مجموعه‌های «مثل رهبر، فکر کن» ما را بررسی کنید. بیشترین تأثیر را در نقش های خود برای ارتقاء رتبه، و خیلی بیشتر.

دعوت به اقدام جدید