چه چیزی را جمع آوری کنید و چگونه آن را در شرکت خود کار کنید

داده های مشتری با ارزش ترین دارایی در سازمان شما است. تیم های فروش ، بازاریابی و خدمات شما همه به بینش هایی که در مورد مشتریان خود دارید متکی هستند تا تجربیات مناسب را در زمان مناسب ارائه دهند ، از تولید سرب گرفته تا حفظ مشتری طولانی مدت.

حفظ پایگاه داده دقیق و به روز مشتریان برای ارائه تعاملات شخصی در مقیاس ضروری است. بدون آن ، هیچ راهی برای تیم شما وجود ندارد که همه چیز را که باید در مورد هزاران مشتری و مشتری بدانند ، به خاطر بسپارد.

اما واقعاً باید کدام داده‌های مشتری را برای هر بخش جمع‌آوری کنید، چگونه باید آن‌ها را ذخیره کنید و روش صحیح استفاده از آن چیست؟

در مورد HubSpot's Operations Hub Software بیشتر بدانید

در اینجا راهنمای ما در مورد داده های مشتری است که همه چیز را که باید بدانید به شما نشان می دهد.

داده های مشتری برای بخش های مختلف

داده های مشتری برای بازاریابی

بازاریابی جایی است که همه چیز برای داده های مشتری شما شروع می شود. شما در حال ایجاد محتوا و آهنرباهایی هستید که توجه را به برند شما جلب می کند، با استفاده از فرم ها و سایر ابزارهای نسل اصلی – مانند چت زنده – برای تبدیل آن بازدیدکنندگان به مخاطبین، و پرورش آن مخاطبین برای تبدیل شدن به (امیدوارم) سرنخ های آماده فروش. در اینجا داده های مشتری برای جمع آوری برای تیم بازاریابی شما آمده است

1. نام، ایمیل، نام تجاری

بازاریابی معمولاً دپارتمانی است که بالاترین نسبت مشتریان جدید را به خود اختصاص می دهد ، این بدان معناست که فشار بر این است که این اطلاعات برای بقیه چرخه عمر مشتری ارزشمند باشد.

این با داده های اصلی تماس شروع می شود که باید به راحتی در CRM سازماندهی شوند و همچنین با سایر برنامه های کلیدی مانند پلت فرم بازاریابی ایمیلی شما به دو صورت همگام شوند. این همه اطلاعات مشتری را در همه جا به‌روز نگه می‌دارد، برای هرکسی در هر بخش برای یافتن آخرین بینش‌ها آماده است.

2. تعامل وب سایت

در مراحل اولیه کار با کسب و کار شما ، مهم است که مطمئن شوید تجزیه و تحلیل وب سایت شما به شما این امکان را می دهد که نحوه تعامل آنها با کسب و کار شما را درک کنید و چگونه می توانید تجربیات مورد نظر خود را به بهترین نحو ارائه دهید.

به عنوان مثال ، اگر صاحب مشاغل تجارت الکترونیک هستید ، می توانید از فعالیت وب سایت برای توصیه سایر محصولات مشابهی که هر شخص ممکن است از طریق ایمیل یا تبلیغات مجدد در رسانه های اجتماعی استفاده کند ، استفاده کنید.

3. داده های تقسیم بندی

اطلاعاتی که به شما امکان می‌دهد مخاطب را به گروه‌ها و لیست‌های مناسب تقسیم کنید، یکی از با ارزش‌ترین انواع داده‌هایی است که می‌توانید در مراحل اولیه جمع‌آوری کنید. این می تواند شامل داده هایی مانند اندازه تیم، صنعت و نقش باشد.

این داده‌ها نه تنها می‌توانند شخصی‌ترین پیام‌رسانی و اتوماسیون را فعال کنند، بلکه به شما کمک می‌کنند امتیاز سرنخ را محاسبه کنید.

4. تنظیمات برگزیده اشتراک

در اولین شکلی که سرنخ در وب سایت شما پر می شود ، مطمئن شوید که یک چک باکس مشخص برای ارتباطات بازاریابی وجود دارد. این بخش مهمی از مقررات حفاظت از داده است، اما در صورت ارائه طیف وسیعی از گزینه‌ها برای اشتراک، به شما امکان می‌دهد مرتبط‌ترین محتوا را ارسال کنید.

5. امتیاز دهی سرب

داده های واجد شرایط بودن سرب مانند نمره گذاری سرب یکی از موثرترین روش ها برای بازاریابان برای کمک به همکاران فروش خود است. با امتیازدهی خودکار سرب ، امتیازات مربوط به فعل و انفعالات مثبت و رفتار و شاخص های منفی کسر می شود. این سریعترین راه برای ارزیابی فوری احتمال خرید محصول شما از سوی مشتری است و در حالت ایده آل به محض اینکه بازدیدکننده ای به سرنخ تبدیل شود شروع می شود.

نمونه هایی از تقویت کننده امتیاز سرب:
  • مشارکت بالا ، مانند ثبت نام در وبینار و بارگیری محتوا
  • زمان زیادی صرف شده در وب سایت شما
  • بازدید از صفحات با ارزش بالا ، مانند صفحات قیمت گذاری ، صفحات نمایشی و صفحات ویژگی
  • شناسایی به عنوان تصمیم گیرنده
  • بازار یا صنعت با ارزش بالا
  • بودجه مناسب
  • اندازه تیم با شخصیت ها مطابقت دارد
  • درآمد سالانه با افراد مطابقت دارد
نمونه هایی از کسرهای امتیاز سرب:
  • تعامل بسیار کم با صفحات وب سایت
  • نه تصمیم گیرنده
  • بازار یا صنعتی که برای خدمت به آن تلاش می کنید
  • بودجه ناکافی
  • اندازه تیم با شخصیت ها مطابقت ندارد
  • درآمد سالانه با شخصیت ها مطابقت ندارد

اطلاعات مشتری برای فروش

فروشندگان با ایجاد و تقویت پل ارتباطی برای مشتریان علاقمند برای تبدیل شدن به مشتریان خوشحال ، هر مشتری را به سمت محصول یا خدمات مناسب هدایت می کنند. این که آیا تیم شما با رویکرد مبتنی بر حساب برای معاملات با ارزش بالا کار می کند یا یک استراتژی خودکارتر که در مقیاس م effectiveثر باشد ، داده های مشتری بسیار مهم است.

در اینجا داده هایی است که جمع آوری آنها برای تیم فروش شما بسیار مهم است.

1. اطلاعات معامله

برای هر معامله بسته، مطمئن شوید که در اسرع وقت یک رکورد واضح از تمام اطلاعات مرتبط با آن ایجاد می کنید. این شامل داده هایی مانند میزان صورت حساب و فرکانس است که می توانید به راحتی از CRM خود با برنامه حسابداری خود همگام سازی کنید. همچنین کمک می کند تا مطمئن شوید که نسخه ای از آخرین نسخه قرارداد در CRM شما به راحتی قابل دسترسی است.

2. ارزش مادام العمر مشتری (LTV)

محاسبه ارزش طول عمر مشتری یک معیار واقعا مفید برای پیش‌بینی درآمد بلندمدت است. شما می توانید با ضرب ارزش خرید آنها بر دفعات خرید در طول عمر مشتری خود ، این امر را اندازه گیری کنید. با یک CRM که دارای ویژگی های محاسبه است ، می توانید این مورد را به طور خودکار برای مشتریان فعال خود به روز کنید.

3. اطلاعات درباره تصمیم گیرندگان

فروشندگان شما دیدگاه بی نظیری از نحوه عملکرد شرکت هر مشتری دارند. این شامل چه کسانی در فرآیند تصمیم گیری هستند.

از آنجا که همین گروه از افراد به احتمال زیاد در جلسات آینده و ارتقاء بحث شرکت خواهند کرد ، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مربوطه را در CRM خود ذخیره کنید. این به جلوگیری از سناریوی ناخوشایند کمک می کند که آنها شما را به یاد بیاورند در حالی که شما با نگرانی به یک سابقه تماس خالی نگاه می کنید، یا معامله را به همکارانی که حتی اطلاعات پس زمینه کمتری دارد منتقل کنند.

4. دانه بندی ، داده های تقسیم بندی تأیید شده

همانطور که یک تیم فروش با یک مشتری بیشتر آشنا می شود ، این یک فرصت عالی برای تأیید سابقه تماس آنها است. صحت صنعت ، اندازه شرکت و سایر معیارهای کلیدی آنها را بررسی کنید و مطمئن شوید که این داده ها را فوراً با برنامه های دیگر مانند بازاریابی ایمیلی و ابزارهای اتوماسیون که از تقسیم بندی استفاده می کنند همگام سازی کنید.

5. داده های از دست رفته بسته و بسته از دست رفته

یکی از مهم‌ترین معیارهای جمع‌آوری فروشندگان این است که چرا معامله را با موفقیت می‌بندند یا نه. برای ذخیره پاسخ های استاندارد در CRM خود بخواهید و از آن برای بهینه سازی محصول، پیام رسانی و هدف گذاری و فرآیند فروش خود استفاده کنید.

داده های مشتری برای خدمات مشتری

جمع آوری داده های مشتری با بسته شدن معامله تمام نمی شود. در طول مدت حضور مشتری در شرکت شما ، می توانید سوابق تماس آنها را بهینه کرده و به روز کنید تا دقیق ترین دیدگاه را در مورد نحوه ارائه بهترین خدمات به شرکت خود ایجاد کنید. در اینجا بهترین داده های مشتری برای جمع آوری برای تیم خدمات شما آورده شده است

1. معیارهای خوشبختی مشتری

معیارهایی مانند NPS (نمره ترویج کننده خالص) و CSAT (امتیاز رضایت مشتری) برای هر سازمانی به طور فوق العاده ای مفید است تا با استفاده از محصول ، استراتژی و تیم قوی ، تجربه مشتری را کاهش داده و تجربه مشتری را بهینه کند. این معیارها به شما یک عکس فوری از احساس مشتری در مورد شرکت شما در هر نقطه از زمان می دهد و با نظرسنجی های مکرر در فواصل زمانی تعیین شده، می توانید نحوه تغییر این احساسات را کنترل کنید.

بسیاری از معیارهای خوشبختی مشتری بسیار سریع جمع آوری می شوند. NPS به عنوان یکی از مشهورترین نمونه ها ، به سادگی می پرسد: “در مقیاس صفر تا ده ، چقدر احتمال می دهید که تجارت ما را به یک دوست یا همکار پیشنهاد دهید؟”

2. پشتیبانی از داده های بلیط

یک روش بصری برای سنجش میزان رضایتمندی فردی و کلی مشتری ، اطلاعات بلیط پشتیبانی شما است. این شامل معیارهای کلی مانند حجم بلیط ، موضوع و زمان حل است ، اما همچنین ارزش خودکارسازی داده ها برای هر رکورد مشتری را دارد ، مانند:

  • آخرین بلیط ارسال شده
  • تعداد بلیط های ارسال شده

با اتوماسیون در تیم خدمات خود، می‌توانید محرک‌های فوری ایجاد کنید که به تیم شما اطلاع می‌دهد که آیا نمرات رضایت از یک آستانه خاص پایین می‌آید یا تعداد مشخصی بلیط در یک بازه زمانی معین ارسال می‌شود. سپس تیم شما می تواند برای بررسی نحوه عملکرد مشتری و کاهش احتمال سوء استفاده از آنها تماس بگیرد.

3. Churn Risk

با ترکیب معیارهایی مانند رضایت مشتری و داده های بلیط پشتیبانی، می توانید یک فرمول مناسب برای محاسبه ریسک ریزش ایجاد کنید. با داشتن ویژگی محاسبه در CRM خود ، می توانید به طور خودکار این را اندازه گیری کرده و دیدگاهی به روز و هوشمند از مشتریانی که بیشترین خطر را دارند ، داشته باشید.

4. دلیل ریزش مشتری

مایه تاسف است ، اما این اتفاق می افتد: شما نمی توانید هر مشتری را برای همیشه نگه دارید. اگر مشتری مجبور است خداحافظی کند ، سعی کنید آنچه را که در پشت آن در CRM شما وجود دارد بفهمید و ثبت کنید. این پاسخ ها را استاندارد نگه دارید (مانند “بسیار گران” یا “مشکلات مربوط به محصول”) تا بتوانید به راحتی گزارش های قابل اجرا را به جای بررسی داده های بدون ساختار ، ایجاد کنید.

5. دلیل شادی مشتری

از سوی دیگر ، اگر مشتری شرکت شما را دوست دارد ، دلیل آن را بیاموزید! مجموعه ای استاندارد از دلایل رضایت ایجاد کنید که می توانید از مشتریان خود با امتیاز NPS بالا بخواهید که از بین آنها انتخاب کنند.

جمع آوری ، نگهداری و استفاده از داده های مشتری کاری است که هرگز با آن به پایان نرسیده اید. اما وقتی دارید داده های مرتبط، دقیق و به روز مشتری، شما همه چیز دیگر را برای فروش ، بازاریابی ، خدمات و فراتر از آن آسان تر و تأثیرگذارتر می کنید.

برای حفظ بالاترین کیفیت داده ها در هر برنامه و فعال کردن بخش های خود برای همکاری یکپارچه در بینش، همگام سازی دو طرفه داده های تماس بین برنامه های شما. از CRM تا نرم افزار بازاریابی ایمیلی و بستر پشتیبانی ، برنامه های خود را برای نرم ترین عملیات داده محور در سازمان خود گرد هم آورید.

دعوت جدید برای اقدام