چگونه بازاریابان می توانند در شرایط رکود رشد کنند؟ [Data Analysis]

از فرصت هایی که بدست می آوری خوب استفاده کن. درست؟

دستی که از کامپیوتر بیرون می‌آید، پاکتی از لیمو به یک فرد تجاری می‌دهد که نماد رکود در بازاریابی است.

در نظرسنجی اخیر Glimpse که برای وبلاگ HubSpot اجرا کردم، 78٪ از بازاریابان گفتند که قبلاً با یکی از بزرگترین لیموهای 2023 روبرو بودند — رکود اقتصادی.

علاوه بر این، تقریباً نیمی از آنها قبلاً تأثیرات منفی را مشاهده کرده بودند. علاوه بر این، از هر سه یک نفر فکر می‌کند که رکود اقتصادی حتی از COVID-19 تأثیر بیشتری بر بازاریابی خواهد داشت.

در حالی که نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم، داده‌های ما نشان می‌دهد که برندهایی که بر فرصت‌های مناسب تمرکز می‌کنند همچنان می‌توانند رشد کنند. اما، دقیقاً آن فرصت ها چیست؟ بخوانید تا متوجه شوید.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت روند مصرف کنندگان ایالات متحده در سال 2022

نکاتی برای رشد بازاریابی در رکود

1. از داده ها برای ارتباط با مشتریان استفاده کنید.

احساس می کنید ممکن است دیگر با مشتریان خود در تماس نباشید؟ تو تنها نیستی.

تحقیقات ما نشان می دهد که بیش از نیمی از بازاریابان اطلاعات مهمی در مورد مخاطبان هدف خود نمی دانند. و این تنها یکی از سه نشانه ای است که شرکت شما با بحران قطع ارتباط مواجه است.

این قطع ارتباط اصلاً تکان دهنده نیست. زندگی همه ما تغییر کرده است به شدت در طول سه سال گذشته

با پیشرفت رکود، روابط مشتری با برندها همچنان تغییر خواهد کرد – و این به شرکت ها بستگی دارد که این روند را ادامه دهند.

اولین قدم جمع آوری داده های کل نگر و در زمان واقعی در مورد نگرش ها، ترجیحات و رفتارهای مصرف کننده است.

در حالت ایده آل، شما داده هایی را که به عنوان داده های شخص اول شناخته می شوند، مستقیماً از مشتری خود دریافت می کنید. این امر به ویژه مهم است زیرا مقررات حفظ حریم خصوصی داده ها سخت تر می شوند و چیزهایی مانند کوکی های شخص ثالث در راه است.

هنگامی که داده‌ها را در اختیار دارید، از آن برای درک مشتری در حال تکامل خود استفاده کنید و تلاش‌های بازاریابی و پیام‌رسانی خود را به گونه‌ای متمرکز کنید که با آنچه که آنها تجربه می‌کنند همسو باشد. این به برند شما کمک می کند تا ارتباطات معناداری ایجاد کند.

مطمئن نیستید که استراتژی داده خود را از کجا شروع کنید؟ این راهنما را بخوانید.

2. اجازه ندهید بودجه کم رسانه های اجتماعی خلاقیت شما را خفه کند.

رکود اقتصادی به این معنی است که بودجه بازاریابی شما احتمالاً در اندک خواهد بود – نظرسنجی روندهای اقتصادی ما در اکتبر ’22 نشان داد که 37٪ از بازاریابان در حال حاضر شاهد کاهش بودجه هستند.

و با توجه به رهبران بازاریابی، محتوای رسانه های اجتماعی پولی کانالی است که احتمالاً در یک رکود قطع می شود.

جایی که رهبران بازاریابی انتظار دارند شاهد کاهش بودجه باشند

خوشبختانه، چند مکان بسیار موثر برای تغییر نام تجاری شما وجود دارد.

محتوای ایجاد شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر در مورد مشتریان راضی شماست که تجربیات خود را با برند شما در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.

به اشتراک گذاری و تعامل با UGC در صفحه رسمی شما، ارتباط با مشتریان شما را عمیق تر می کند و دیگران را نیز تشویق می کند تا داستان های خود را به اشتراک بگذارند. این یک راه عالی برای تبلیغ برند شما به روشی معتبر و معتبر است.

محتوای ارگانیک رسانه های اجتماعی

وقتی بودجه‌ها محدود است، بهره‌برداری از محتوای ارگانیک در شبکه‌های اجتماعی بی‌معنا است. به جای صرف هزینه برای تبلیغات پولی، محتوای متناسب با علایق مخاطبان خود ایجاد کنید و اجازه دهید الگوریتم ها بقیه کارها را انجام دهند.

بهترین بخش این است که این روزها برای موفقیت در شبکه های اجتماعی به هیچ چیز جذابی نیاز ندارید – محتوای معتبر و مرتبط هر روز بر پولیش و ارزش تولید بالا پیروز می شود.

چند قطعه از محتوای سرگرم کننده ایجاد کنید، نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید، به آنچه که بهترین عملکرد را دارد متمایل شوید، و با افزایش مخاطبان خود عقب بنشینید.

پلتفرم ها و ویژگی های جدید

امروزه به نظر می رسد هر ماه کانال های بازاریابی جدید ظاهر می شوند و خبر خوب این است که آنها معمولا رایگان هستند.

استفاده از ویژگی‌ها و روندهای جدید رسانه‌های اجتماعی مانند صدای زنده همچنین می‌تواند به برند شما کمک کند تا اولین کسی باشد که وارد یک فضای هیجان‌انگیز می‌شود یا بر آن مسلط می‌شود.

BeReal یک نمونه عالی از یک پلتفرم اجتماعی جدید است که امسال منفجر شد و فرصتی را برای برندها فراهم می کند تا در پلتفرمی که هنوز از تبلیغات اشباع نشده است به مخاطبان خود دست یابند.

3. به وفاداری به برندی که دارید متمایل شوید.

در حالی که مصرف کنندگان پیشنهاد می کنند که وفاداری به برند در رکود کمتر اهمیت دارد، رهبران بازاریابی هنوز مطمئن هستند که وفاداری به برند و اعتماد نقشی در خرید در دوران رکود خواهد داشت.

ما از 500 رهبر بازاریابی پرسیدیم که آنها انتظار دارند مصرف کنندگان در شرایط رکود چگونه واکنش نشان دهند و 39 درصد معتقدند که خریداران به برندهایی که بیشتر به آنها وفادار هستند پایبند خواهند بود.

منطقی است که مردم ممکن است به سرمایه‌گذاری دلارهای گرانبها در محصولات برندهایی که می‌شناسند و دوستشان دارند، ادامه دهند، به جای اینکه ریسک یک تجربه ضعیف یا کیفیت بد محصول از یک شرکت جدید را به خطر بیندازند.

شما می توانید از این فرصتی برای پاداش دادن به مشتریان وفادار خود و ایجاد ارتباط عمیق تر با آنها استفاده کنید.

چه به مشتریان رایج خود یک کد تخفیف ارائه دهید یا یک کارت شخصی برای آنها ارسال کنید و از وفاداری آنها تشکر کنید، نشانه های کوچک قدردانی می تواند راه درازی را به شما ارائه دهد. این می تواند مزایای مقرون به صرفه بودن و وفاداری مشتری را ترکیب کند.

4. به رشد مخاطبان خود ادامه دهید.

روی دیگر این سکه وجود دارد – 28 درصد از رهبران بازاریابی نیز می گویند که در شرایط رکود، مصرف کنندگان تمایل بیشتری به امتحان مارک های جدید دارند. اگرچه این ممکن است کمتر رایج باشد، اما هنوز فرصتی برای بازاریابان وجود دارد که مخاطبان و سهم بازار خود را افزایش دهند.

برای مثال، اگر مشتری از خدمات رقیب، تجربه‌ای که ارائه می‌کند ناامید باشد یا به برند اعتماد نداشته باشد، ممکن است کمتر تمایل داشته باشد پول‌هایی را که به سختی به‌دست آورده‌اند در زمان نامشخصی خرج کند. اما، اگر برند شما این مشتریان سابق را با بازاریابی عالی در زمان مناسب جلب کند، ممکن است آنها مایل به سرمایه گذاری روی شما باشند.

5. محصولات کم هزینه یا با ارزش را تبلیغ کنید.

اگر محصولات نسبتاً مقرون به صرفه می فروشید، عامل دیگری در بازی وجود دارد که می تواند به شما در رسیدن به اهداف جدید در زمان های اقتصادی بد کمک کند.

46 درصد از رهبران بازاریابی می‌گویند که مصرف‌کنندگان به سادگی به دنبال جایگزین‌های ارزان‌تری برای خریدهای معمول خود در شرایط رکود هستند، که با تحقیقات قبلی مصرف‌کننده همسو است.

46 درصد از مصرف‌کنندگان در شرایط رکود به دنبال جایگزین‌های ارزان‌تر برای محصولات هستند

اگر محصولات شما ارزان‌تر هستند یا نسبت به رقبا سود بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورند، بر کسب سهم بازار از مشتریانی تمرکز کنید که قبلاً گزینه‌های گران‌تر را قسم می‌خوردند.

در همین حال، برندهای لوکس می توانند بر بازاریابی ارزش افزوده ای که مشتریان برای خرید با آنها به دست می آورند تمرکز کنند. به عنوان مثال، برندی که کیف‌پول‌های چرمی دست‌دوز را می‌فروشد، می‌تواند خود را به عنوان یک جایگزین ماندگارتر برای کیف‌پول‌های تخفیفی قرار دهد.

6. با هوش مصنوعی و اتوماسیون در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.

وقتی صحبت از کاهش منابع می شود، هیچ چیز مهمتر از صرفه جویی در زمان و پول نیست. خوشبختانه، این همان چیزی است که اتوماسیون در مورد آن است.

هوش مصنوعی و اتوماسیون می توانند به شما در کاهش بودجه کمک کنند.

ابتدا، می‌توانید کارهای تکراری و دستی، از بازاریابی ایمیلی گرفته تا پست‌های اجتماعی و کمپین‌های تبلیغاتی را خودکار کنید. این نه تنها در وقت شما صرفه جویی می کند، بلکه مانع از آن می شود که روی پروژه های سنگین تر و با تاثیر زیاد کار نکنید.

هوش مصنوعی همچنین می تواند به شما در بهینه سازی تلاش های بازاریابی، بهبود هدف گذاری و کاهش هزینه ها کمک کند.

در نهایت، اتوماسیون و هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند تا تجربه شخصی تری را به مشتریان ارائه دهید. در نهایت، دسترسی به مخاطبان با پیام مناسب در زمان مناسب را آسان تر می کند.

اگرچه راحت است، اما اجرای این نوع فناوری در ابتدا ممکن است سخت به نظر برسد. خوشبختانه نرم افزاری مانند HubSpot می تواند کمک کند. به عنوان مثال، بسیاری از ویژگی‌های Marketing Hub و CRM در حال حاضر هوش مصنوعی یا اتوماسیون را برای آسان‌تر کردن نصب، پیاده‌سازی و استفاده آسان‌تر می‌کنند – حتی برای کسانی که کمتر به فناوری آشنایی دارند.

به یاد داشته باشید: این اولین (یا آخرین) زمان بی سابقه شما نیست

در حالی که اخبار رکود می تواند هر کسی را عصبی کند، به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید.

و اگر از سال 2020 یک بازاریاب بوده اید، آموزش های زیادی در زمینه چرخش، تطبیق با حداقل منابع و برآوردن نیازهای مشتری در زمان های بی سابقه کسب کرده اید.

در حالی که ما لیست بالا را به عنوان نقطه شروعی برای برنامه ریزی رکود ایجاد کرده ایم، شما می خواهید صنعت، پایگاه مشتری و عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید تا تعیین کنید که چگونه اوضاع می تواند تغییر کند و چه چیزی را برای بعدی آماده کنید.

اکنون که پیش‌بینی‌های مبتنی بر داده‌های ما را در مورد اینکه چه تاکتیک‌هایی ممکن است به شما کمک کند را خوانده‌اید، بیاموزید که چگونه بازاریابان در همه سطوح در این مدت برای مقایسه، مقایسه، و شناسایی راه‌های بیشتر برای حفظ و به دست آوردن مخاطبان حرکت می‌کنند.

و برای اطلاعات بیشتر، بینش متخصص و راهنماهایی در مورد چگونگی پیمایش در تمام محورهای بازاریابی که ممکن است در مسیر شما قرار بگیرند، وبلاگ را بررسی کنید.

دعوت به اقدام جدید