چگونه بازاریابان و تبلیغ کنندگان باید آنها را هدایت کنند

هوش مصنوعی هر روز به کاربران بیشتری معرفی می‌شود – از آن برای جا انداختن موسیقی، نوشتن برنامه‌های استراتژیک، ساختن تصاویر یا هنر و بهبود زندگی و کسب‌وکارمان استفاده می‌شود.

اخلاق ai و چرا برای بازاریابان مهم است

اما بسیاری از مردم کاملاً به آن اعتماد ندارند. عدم شفافیت و عدم تطابق در نتایج می تواند از پیشرفت فناوری جلوگیری کند و اجرای یک چارچوب اخلاقی هوش مصنوعی می تواند آن را اصلاح کند.

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]

در این پست، اخلاق هوش مصنوعی و اینکه چگونه تصمیم‌گیری اخلاقی می‌تواند این فناوری را بهبود بخشد، بحث خواهیم کرد. اما اگر در تنگنا هستید، به اطلاعاتی که نیاز دارید بپرید.

Ai ethics: اخلاق ai چیست

این سیستمی است که توسعه دهندگان هوش مصنوعی باید برای ارائه خدمات بهتر به مردم و در عین حال به حداقل رساندن پیامدهای منفی داشته باشند. فناوری فقط می تواند به همان اندازه کارآمد باشد که ساخته شده است و باید از یک دستورالعمل جهانی پیروی کند تا از پایگاه کاربر خود بهره مند شود.

چرا اخلاق هوش مصنوعی مهم است؟

استفاده از اخلاق در هوش مصنوعی برای جلوگیری از سوء استفاده از فناوری ضروری است. بدون یک چارچوب اخلاقی پشت آن، هوش مصنوعی می‌تواند منجر به تهاجم به حریم خصوصی، سوگیری نابرابر، و خطرات دیگری شود که بسیاری ممکن است هنگام شروع استفاده از آن در نظر نگیرند.

بیایید برخی از بزرگترین تمرکزهای اخلاقی در هوش مصنوعی را که توسعه دهندگان باید در زمان تکامل آن اولویت بندی کنند، بررسی کنیم.

بزرگترین نگرانی های اخلاقی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی مانند هر پیشرفت فناوری دیگری است که نیاز به دستورالعمل دارد. بسیاری از متخصصان در حال حاضر می توانند عواقب استفاده از ابزار را بدون ملاحظات اخلاقی ببینند. کوین والش، مدیر محصول HubSpot و پاول روتزر، بنیانگذار PR 20/20، درباره نگرانی‌های اخلاقی برای آینده هوش مصنوعی صحبت کردند.

متخصصان با پیشینه‌ها و صنایع مختلف باید نکات زیادی را در نظر بگیرند زیرا هوش مصنوعی را در استراتژی خود وارد می‌کنند، و ما برخی از بزرگترین نگرانی‌های اخلاقی در هوش مصنوعی را مورد بحث قرار خواهیم داد.

1. حفظ حریم خصوصی و امنیت

ما با یکی از سردبیران وبلاگ بازاریابی HubSpot، مارتینا برتوس، مصاحبه کردیم تا دیدگاه او را در مورد این نگرانی بدانیم. “این می تواند اعتبار برند را تحت تاثیر قرار دهد، اما پیامدهای قانونی نیز به همراه داشته باشد. برای سازندگان محتوا و هنرمندان، ترس واقعی از سرقت مالکیت معنوی وجود دارد. چگونه می توانم اطمینان حاصل کنم که محتوای من در برابر هوش مصنوعی محافظت می شود؟”

هوش مصنوعی ابزاری ارزشمند و صرفه‌جویی در زمان است، اما اطلاعاتی که برای بهبود استفاده می‌کند تضمینی برای محافظت نیست. میزان داده‌های شخصی که کاربران ناآگاهانه برای راه‌حل‌های هوش مصنوعی ارائه می‌کنند فاش نشده است – و ممکن است از مالکیت معنوی غیرمجاز برای کار استفاده کنند. بدون دستورالعمل‌های اخلاقی، می‌تواند منجر به نقض داده‌ها، تضاد قانونی و سایر سوء استفاده‌ها شود.

2. نگرانی های رفاه اجتماعی و زیست محیطی

سیستم های هوش مصنوعی می توانند بر رفاه فردی و محیطی تأثیر بگذارند. توسعه دهندگان این فناوری باید به وضوح اهداف فناوری را که ایجاد می کنند برای از بین بردن ابهام مشخص کنند. علاوه بر این، آنها باید اطمینان حاصل کنند که استفاده از آن به نفع همه کسانی است که به طور یکسان از آن استفاده می کنند.

3. نگرانی های قابلیت اطمینان

طبق نظرسنجی HubSpot State of AI، 30 درصد از بازاریابان از هوش مصنوعی استفاده نمی کنند زیرا معتقدند گاهی اوقات اطلاعات نادرستی تولید می کند. کاربران هوش مصنوعی به این فناوری تکیه می کنند تا همانطور که تبلیغ می شود عمل کنند، اما نگرانی های معتبری در مورد قابل اعتماد بودن نتایج حاصل از آن وجود دارد.

برتوس بر این نکته استوار است و می گوید: “با هوش مصنوعی، هیچ کمبودی از مفاهیم اخلاقی وجود ندارد – فقط بستگی به این دارد که از چه کسی نگاه می کنید. برای برندها، به عنوان مثال، یک معضل اخلاقی که ممکن است مجبور باشند با آن دست و پنجه نرم کنند این است که چگونه استفاده از هوش مصنوعی مولد را فاش کنند. آیا مخاطبان سزاوار این هستند که بدانند چه زمانی چیزی – مثلاً یک پست وبلاگ – با هوش مصنوعی تولید شده است یا باید مخاطبان اکنون تصور کنند که نام بازی است؟

به طور معمول، هوش مصنوعی منابع دقیق اطلاعاتی را که با کاربران به اشتراک می‌گذارد، فاش نمی‌کند – خیلی کمتر یک برنامه بازی برای کاهش تصادف یا بررسی زمانی که اطلاعات نادرست یا فاش شده است. برای مبارزه با این نگرانی‌ها، اخلاق هوش مصنوعی می‌تواند این تردیدها را به برنامه‌های واقعی برای تغییرات سودمند تبدیل کند.

مزایای هوش مصنوعی اخلاقی

قابلیت اطمینان بیشتر و حفاظت از حریم خصوصی.

اگر این فناوری به استانداردی صنعتی برای ارائه شفافیت و افشای قابل توضیح به کاربران تبدیل شود، اخلاق هوش مصنوعی می‌تواند درک مردم از این فناوری را تغییر دهد. ایجاد اعتماد در این فناوری احتمالاً استفاده از آن را افزایش می دهد و به کاربران امکان می دهد فرآیندها و نحوه استفاده از داده ها را درک کنند.

از تعصب ناعادلانه خودداری کنید.

برتوس همچنین گفت: “از دیدگاه مصرف کننده، تعصب یک نگرانی فوق العاده مهم است و اینجاست که سواد هوش مصنوعی کلید خواهد بود – فقط به این دلیل هوش مصنوعی گفت این به این معنی نیست که دقیق یا قابل اعتماد است. همه اینها برای این است که بگوییم ما فقط آنچه را که ممکن است، بلکه در مورد هوش مصنوعی نیز خطرناک است، خراشیده ایم.”

یکی از مزایای اخلاق هوش مصنوعی این است که استفاده از آن می تواند منصفانه تر شود. بسیاری از هوش مصنوعی ها تعصب غیر حساس یا غیرمنصفانه ای را برای افراد یا گروه های خاصی که از این فناوری استفاده می کنند نشان داده اند و پیروی از دستورالعمل های اخلاقی می تواند به جلوگیری از این نتایج کمک کند. دسترسی و نمایندگی عادلانه را فراهم می کند.

تراز ارزش جهانی

مردم با در نظر گرفتن ارزش های جهانی تصمیم می گیرند، چارچوبی که اگر در هوش مصنوعی گنجانده نشود، می توان آن را فراموش کرد. در حالی که توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی می‌توانند به تدریج به مسائل اخلاقی افراد بپردازند، یک کد اخلاق جهانی می‌تواند استانداردی را برای نحوه استفاده انسان‌ها از فناوری و چگونگی تکامل هوش مصنوعی بر اساس دستورالعمل‌ها تعیین کند.

اخلاق در هوش مصنوعی یک امر ضروری است

همانطور که انسان ها در پشت کارهایی که انجام می دهند، دستورالعمل های اخلاقی دارند، فناوری ما نیز باید از آن استفاده کند. هوش مصنوعی به ابزاری استاندارد در بسیاری از صنایع تبدیل خواهد شد و برای اطمینان از استفاده عادلانه و ایمن از آن، از دستورالعمل های اخلاقی بهره مند خواهد شد.

دعوت به اقدام جدید