چگونه رسانه های اجتماعی بر کواچلا تأثیر گذاشتند

به اخبار بازاریابی HubSpot خوش آمدید! برای غواصی عمیق کمپین، آخرین اخبار صنعت بازاریابی، و بینش های آزمایش شده و واقعی تیم رسانه ای HubSpot ضربه بزنید.

Coachella به عنوان Met Gala برای تأثیرگذاران شروع نکرد.

این جشنواره برای اولین بار در اکتبر 1999 برگزار شد و قرار بود رویدادی قابل دسترس برای طرفداران موسیقی آلترناتیو باشد. اولین Coachella که تنها سه ماه پس از فیلم بدنام Woodstock ’99 برگزار شد، تنها 25000 مخاطب داشت و نتوانست سودی به همراه داشته باشد و برای برگزارکنندگان نزدیک به 1 میلیون دلار هزینه در بر داشت.

پس از یک سال تعطیلی، کواچلا در آوریل 2001 بازگشت خود را آغاز کرد. در حالی که کواچلا در دهه اول خود شروع به افزایش محبوبیت کرد، دهه 2010 دوره کاملاً جدیدی را برای جشنواره آغاز کرد و به رویدادی سودآور و تعیین کننده سبک تبدیل شد.

بنابراین، چه چیزی تغییر کرد؟

در چند سال اول، کواچلا عمدتاً هنرمندان جایگزین را به نمایش می‌گذاشت، با تیترهایی مانند بک و خشم علیه ماشین. در دهه 2010، هنرمندان جریان اصلی از جمله جی زی، لیدی گاگا و بیانسه شروع به جذب جمعیت بیشتری کردند.

چیزی که به عنوان یک رویداد یک روزه شروع شد به یک جشنواره شش روزه تبدیل شد که در تعطیلات آخر هفته متوالی برگزار می شد. تا سال 2016، بیش از 99000 شرکت کننده در Coachella در هر آخر هفته وجود داشت – در مجموع تقریباً 10 برابر تعداد شرکت کنندگان در اولین رویداد بود.

چگونه اینفلوئنسر مارکتینگ کواچلا را تغییر داد

ظهور رسانه های اجتماعی نیز تاثیر زیادی بر رشد کواچلا داشت. فرهنگ اینفلوئنسر و “مد جشنواره” تقریباً مترادف با این رویداد شد.

هنگامی که سازندگان محتوا و افراد مشهور شروع به حضور دسته جمعی در Coachella کردند، لباسی که آنها می پوشیدند تقریباً آنچه را که روی صحنه می گذشت تحت الشعاع قرار داد. برندها، به ویژه برندهایی که به اینفلوئنسر مارکتینگ متکی بودند، شروع به استفاده از کواچلا به عنوان بخش مهمی از استراتژی های تجاری خود کردند.

در سال‌های 2015 و 2016 H&M با سازمان‌دهندگان Coachella برای راه‌اندازی #HMLovesCoachella، مجموعه‌ای از لباس‌ها که زیبایی‌شناسی بوهو را به نمایش می‌گذارد، همکاری کرد. H&M همچنین میزبان یک فروشگاه پاپ آپ در جشنواره 2016 بود که شرکت کنندگان می توانستند لباس ها را در محل خریداری کنند.

شاید هیچ شرکتی از Coachella به عنوان یک ابزار بازاریابی تأثیرگذار به اندازه شرکت لباس مستقر در لس آنجلس Revolve استفاده نکرده باشد.

چگونه Revolve از اینفلوئنسر مارکتینگ در Coachella برای افزایش درآمد استفاده می کند

گزارش شده است که نزدیک به 70 درصد از فروش این شرکت از اینفلوئنسرها است و بازاریابی تجربی با سازندگان محتوا در رویدادهایی مانند Coachella عامل اصلی درآمد است.

از سال 2015، Revolve میزبان جشنواره Revolve است، یک مهمانی فقط دعوت برای افراد مشهور و تأثیرگذار.

طی سال‌ها، فستیوال Revolve به دلیل همکاری با برندهای مشهوری مانند تکیلا 818 کندال جنر و رود بیوتی هیلی بیبر، و مشکلات حمل‌ونقل سال گذشته که باعث شد تأثیرگذاران این جشن را با جشنواره فاجعه‌بار Fyre در سال 2017 مقایسه کنند، سرفصل‌ها شده است.

علی‌رغم جنجال‌ها، جشنواره Revolve، همراه با محتوای توزیع‌شده توسط اینفلوئنسرهایی که لباس‌های Revolve پوشیده‌اند، به این برند کمک کرده است تا پنج میلیارد بازدید اجتماعی و رسانه‌ای را ایجاد کند.

بین اسپانسرهایی که از فرصتی برای دیده شدن برندهایشان در این رویداد پول می‌ریزند و اینفلوئنسرها که تجربیاتشان را به محتوا برای دنبال‌کنندگانشان تبدیل می‌کنند، کواچلا از یک جشنواره موسیقی متوسط ​​به یک ماشین بازاریابی ۱+ میلیارد دلاری تبدیل شده است.

جاهای دیگر در بازاریابی

آخرین اخبار بازاریابی و بینش استراتژی.

اینستاگرام اکنون به کاربران اجازه می دهد تا حداکثر پنج لینک را در بیو خود قرار دهند.

یوتیوب در حال پایان دادن به ویژگی خرید درون ویدیویی خود است.

توییتر به مشترکین توییتر آبی این امکان را می دهد که از توییت های محبوب خود کسب درآمد کنند.

گوگل گزارش شده است که در حال کار بر روی یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی برای رقابت با Bing و OpenAI است.

هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا: وبلاگ HubSpot اخیراً گروهی از بازاریابان را مورد بررسی قرار داده است تا بدانند چگونه از هوش مصنوعی در فرآیندهای خود استفاده می کنند.

دعوت به اقدام جدید