چگونه رهبران بازاریابی در حال عبور از رکود هستند [New Data]

در شش ماه گذشته، بررسی‌های روند اقتصادی که ما انجام داده‌ایم نشان داد که 37 درصد از بازاریابان کاهش بودجه را گزارش می‌کنند – احتمالاً به دلیل تغییر اقتصاد ما.

یک رهبر بازاریابی برای رکود برنامه ریزی می کند.

به‌عنوان یک بازاریاب، دانستن اینکه تیم رهبری شما ممکن است نیاز به کاهش دهد، می‌تواند به شما کمک کند تا با منابع کمتر به سمت استراتژی‌ها حرکت کنید. و اگر تیمی را رهبری می‌کنید، احتمالاً تعجب می‌کنید که چگونه رهبران بازاریابی این بار به سمت بهترین تصمیم‌های من برای کارکنان و کسب‌وکار شما در زمان‌های نامشخص هدایت می‌شوند.

برای کمک به کاهش بودجه بازاریابی خود در سال 2023، از ابزارهایی مانند Glimpse برای بررسی بیش از 500 رهبر بازاریابی در مورد استراتژی های برتر آنها برای کاهش هزینه ها استفاده کردیم. ما همچنین از آنها پرسیدیم که آنها انتظار دارند ابتدا از کدام کانال ها عقب نشینی کنند، بنابراین می توانید ایده ای در مورد آنچه انتظار دارید داشته باشید.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت رایگان بازاریابی [Updated for 2023]

چگونه رهبران بازاریابی از قبل در حال چرخش هستند

گزارش کامل ما، کتاب راهنمای بازاریابی رهبران، نشان داد که 80٪ از رهبران قبلاً اقداماتی را برای برنامه‌ریزی یا آماده شدن برای رکود انجام داده‌اند – پس بیایید درست وارد آن شویم و ببینیم چه چیزی می‌توانیم یاد بگیریم.

80 درصد از رهبران بازاریابی در حال برنامه ریزی برای رکود هستند

رهبران بازاریابی چگونه هزینه ها را در سال 2023 کاهش می دهند

رهبران بازاریابی می‌گویند گرایش به رسانه‌های کسب‌شده، استفاده از اتوماسیون یا هوش مصنوعی، جستجوی فرصت‌های بازاریابی نوظهور، استفاده از کانال‌های بازاریابی ارگانیک و بهینه‌سازی ترکیب رسانه‌ای، بهترین استراتژی‌ها برای کاهش هزینه‌ها هستند، بنابراین بیایید در زیر به هر یک با جزئیات بیشتر نگاهی بیندازیم.

موثرترین استراتژی های کاهش هزینه برای رهبران بازاریابی

1. روی رسانه پولی ضربه بزنید

بهره برداری از رسانه های کسب شده فرصتی عالی (و رایگان) برای گسترش دسترسی شما در زمانی که کاهش بودجه در افق است.

نمونه‌های سنتی رسانه‌های کسب‌شده شامل جلب توجه برند شما توسط یک نشریه خبری یا رتبه‌بندی توسط یک سایت بررسی است. نه تنها رایگان است، بلکه این واقعیت که از یک منبع مستقل می آید به برند شما اعتبار می بخشد.

یکی دیگر از دارایی‌های قدرتمند رسانه‌ای، محتوای مشتریان راضی شماست که ممکن است تجربیات دلپذیر خود را در رسانه‌های اجتماعی، سایت‌های بررسی یا کانال‌های دیگر به اشتراک بگذارند.

همچنین به عنوان محتوای تولید شده توسط کاربر شناخته می شود، دارایی های ایجاد شده توسط مشتریان خوشحال راهی عالی برای تبلیغ برند شما به روشی معتبر و معتبر است. به اشتراک گذاری و تعامل با UGC در صفحه رسمی شما همچنین ارتباط شما با مشتریان خود را عمیق تر می کند و دیگران را نیز تشویق می کند تا داستان های خود را به اشتراک بگذارند!

2. استفاده از هوش مصنوعی و اتوماسیون مقرون به صرفه

بیایید از هوش مصنوعی (با اجازه OpenGPT) بنویسیم که چگونه هوش مصنوعی می تواند به بازاریابان کمک کند:

بازاریابان می توانند از هوش مصنوعی برای کاهش هزینه ها به روش های مختلفی استفاده کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند از هوش مصنوعی برای خودکارسازی کارهای تکراری مانند ورود و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کنند که می تواند باعث صرفه جویی در زمان و کاهش نیاز به نیروی کار انسانی شود.

علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند برای بهینه‌سازی کمپین‌های بازاریابی، کمک به هدف قرار دادن مخاطبان مناسب و افزایش اثربخشی تلاش‌های بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد، که می‌تواند میزان پول صرف شده برای فعالیت‌های بازاریابی را کاهش دهد.

علاوه بر این، هوش مصنوعی می تواند برای بهبود تجربه مشتری استفاده شود، که منجر به افزایش رضایت و وفاداری مشتری می شود، که می تواند به کاهش هزینه های جذب مشتریان جدید کمک کند.

آره. نوشته بالا کامل نیست اما، نکات لازم را بیان می کند و برای عالی بودن فقط به چند ترفند نیاز دارد.

در حالی که هوش مصنوعی به تنهایی آماده نوشتن پست‌های کامل وبلاگ جذاب نیست، و ما جایگزینی تیم شما با هوش مصنوعی را نمی‌پذیریم، بازاریابان و رهبران می‌توانند از اتوماسیون، مانند دستیار محتوای HubSpot، برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه خود استفاده کنند. طیف وسیعی از راه ها، مانند:

  • استفاده از هوش مصنوعی برای تحقیقات اساسی وب
  • ایجاد رئوس مطالب پست
  • ایجاد توضیحات کوتاه متا یا رسانه های اجتماعی

هوش مصنوعی می تواند چنان تحول بزرگی در اقتصاد و محل کار امروزی باشد که حتی موضوع گزارش و مجموعه تحقیقاتی بعدی ما باشد که وضعیت هوش مصنوعی در تجارت را پوشش می دهد. برای بررسی نکات مهم بازاریابی نظرسنجی ما، این صفحه را نشانه گذاری کنید.

3. استقبال از فرصت های بازاریابی در حال ظهور

افrom AI به رسانه های اجتماعی، بازاریابی همیشه در حال تحول است و برنامه ها و ویژگی های جدید دائماً ظاهر می شوند.

استفاده از اینها اغلب رایگان است و قرار گرفتن در میان اولین برندهایی که روی یک روند جدید راه می افتند، فرصتی عظیم را ارائه می دهد.

برای مثال، استقبال از BeReal، یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید که در میان ژنرال Z محبوب است، می‌تواند در فضایی که مارک‌ها هنوز اشباع نشده‌اند، با جمعیت‌شناسی سر و صدا ایجاد کند. همچنین می‌توانید ویژگی‌های جدید رسانه‌های اجتماعی را امتحان کنید، مانند ابزارهای خرید اینستاگرام، که به بازاریابان بازگشت سرمایه بالایی را ارائه می‌دهد، زیرا Millennials و Gen Z به کشف محصولات (و خرید آنها) از طریق رسانه‌های اجتماعی ادامه می‌دهند.

4. گرایش به محتوای ارگانیک رسانه های اجتماعی

استفاده از رسانه های اجتماعی برای به دست آوردن آگاهی ارگانیک و رایگان در این روزگار، به ویژه برای رهبرانی که مورد بررسی قرار گرفتیم، کار بیهوده ای است. به جای سرمایه گذاری زمان و پول برای ساخت تبلیغات پولی، می توانید محتوای عالی متناسب با علایق مخاطبان خود ایجاد کنید و به الگوریتم های اجتماعی اجازه دهید هدف گذاری را برای شما انجام دهند.

و همانطور که بعداً به آن خواهیم پرداخت، محتوای رسانه‌های اجتماعی پولی اولین کانالی است که رهبران بازاریابی قصد دارند در رکود اقتصادی کاهش دهند، بنابراین ممکن است ارگانیک مهم‌تر از همیشه باشد.

خبر خوب این است که دیگر نیازی به دوربین حرفه ای و تنظیمات عالی برای پیروزی در رسانه های اجتماعی ندارید. امروزه، اصالت و همبستگی بسیار فراتر رفته است، به خصوص با Gen Z و Millennials.

چند ایده ایده بگیرید، گوشی خود را بردارید یا Canva را باز کنید و دکمه پست را فشار دهید. نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید، آنچه را که کار می کند دو برابر کنید و رشد مخاطبان خود را تماشا کنید.

5. بهینه سازی ترکیب رسانه ها

بهینه‌سازی ترکیب رسانه‌ها به این بستگی دارد که بفهمید چه چیزی کار می‌کند (و چه چیزی خوب نیست) و سرمایه‌گذاری خود را بر این اساس تغییر دهید.

عملکرد کانال های بازاریابی خود را تجزیه و تحلیل کنید و کانال هایی را که بهترین بازگشت سرمایه را به شما می دهند تقویت کنید. در عین حال، می‌توانید کانال‌های با عملکرد ضعیف را کاهش دهید یا استراتژی خود را تغییر دهید.

در مورد کاهش کانال های بازاریابی با عملکرد ضعیف، بیایید نگاهی بیندازیم که رهبران بازاریابی انتظار دارند در صورت وقوع رکود، شاهد کاهش بودجه باشند.

جایی که رهبران بازاریابی می توانند هزینه ها را کاهش دهند

اگر اقتصاد ما بدتر شود، بیشتر رهبران بازاریابی انتظار دارند که در محتوای رسانه های اجتماعی پولی خود کاهش بودجه داشته باشند و به دنبال آن محتوای اجتماعی ارگانیک، تبلیغات چاپی، بازاریابی ایمیلی و محتوای ویدیویی قرار گیرند.

از آنجایی که این کانال‌ها از محبوب‌ترین کانال‌های بازاریابی هستند، جای تعجب نیست که کاهش بودجه به طور نامتناسبی بر آنها تأثیر بگذارد، صرفاً به این دلیل که بازاریابان بیشتری در وهله اول از آنها استفاده می‌کنند.

با تمام موارد گفته شده، نکته ای که ارزش در نظر گرفتن دارد این است که داده های بالا لزوماً به این معنی نیست که رهبران بازاریابی از چیزهایی مانند رسانه های اجتماعی یا ایمیل به طور کامل خلاص می شوند: آنها فقط ممکن است به طور متفاوت و با وجدان بیشتری روی آنها سرمایه گذاری کنند.

رهبران بازاریابی از کدام کانال ها بودجه را کاهش می دهند

از سوی دیگر، رهبران بازاریابی کمترین انتظار را دارند که رویدادهای مجازی، پادکست‌ها، پیامک‌ها و تبلیغات فیزیکی شاهد کاهش بودجه در شرایط رکود باشند – احتمالاً به این دلیل که کمتر از آن استفاده می‌شود. با این حال، از هر پنج رهبر، یک نفر هنوز فکر می‌کند که این کانال‌ها در مرحله نهایی قرار دارند.

یکی از یافته‌های قطعی این است که وبلاگ‌ها با وجود اینکه دومین کانال بازاریابی محبوب هستند، جزو کم‌ترین احتمال‌ها هستند که قطع می‌شوند. بر این اساس، می‌توان فرض کرد که وبلاگ‌ها نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی به همان اندازه محبوب مانند رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و ویدیو، عقب‌نشینی کمتری خواهند داشت.

با بینش های اقتصادی کلیدی پیش بروید

با توجه به اینکه از هر سه بازاریاب یک نفر می‌گوید که رکود بر فعالیت‌های بازاریابی آن‌ها تأثیر بیشتری نسبت به COVID-19 خواهد داشت، آماده‌سازی و نظارت مستمر کلید موفقیت خواهد بود.

اکنون که می‌دانید رهبران بازاریابی چگونه برای کاهش هزینه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند، با بررسی کتاب راهنمای بازاریابی رهبران، به نتایج کامل نظرسنجی بپردازید.

ما همچنین مرتباً در حال بررسی بازاریابان در مورد چگونگی تأثیر رکود بر آنها و استراتژی هایی هستیم که آنها برای تداوم استفاده می کنند.

پس از خواندن محتوای وبلاگ ما، با دانلود رایگان گزارش وضعیت بازاریابی ما در زیر، با آخرین روندها، نوآوری ها و دیگر چالش های جاری در فضای بازاریابی امروز آشنا شوید.

وضعیت بازاریابی-2023