چگونه سازندگان و بازاریابان از آن استفاده می کنند [Data]

آیا ربات ها کنترل می شوند؟ این سوالی است که بسیاری از مردم تعجب می کنند زیرا هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما – به ویژه در بازاریابی – برجسته می شود.

شخصی با مشتی که از لپ تاپ بیرون می آید ضربه می زند.  نماینده سازندگان و بازاریابان که با هوش مصنوعی متحد می شوند.

بازار هوش مصنوعی در بازاریابی احتمالا ضربه خواهد خورد 107.5 میلیارد دلار تا سال 2028، افزایش قابل توجهی از 15.84 میلیارد دلار در سال 2021.

این برای بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا چه معنایی می تواند داشته باشد؟ آیا هوش مصنوعی در تولید محتوا جایی دارد و آیا می تواند برای خلاقان بازاریابی مفید باشد؟ برای پاسخ به این سوال، با چندین سازنده محتوا که از هوش مصنوعی استفاده می کنند صحبت کردم.

من همچنین تجربیات آنها را با داده های نظرسنجی اخیر وضعیت هوش مصنوعی HubSpot مقایسه کردم که در آن از بیش از 1350 متخصص در مورد تجربه آنها با هوش مصنوعی سؤال کردیم. این چیزی است که من پیدا کردم.

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]

سازندگان و بازاریابان چگونه از هوش مصنوعی استفاده می کنند؟

طبق نظرسنجی ما، 33 درصد از بازاریابانی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند، از آن برای تولید ایده یا الهام برای محتوای بازاریابی استفاده می کنند.

یکی از راه‌هایی که می‌توان از هوش مصنوعی برای ایده‌ها یا الهام گرفتن استفاده کرد، ایجاد یک تابلوی خلق و خو با ابزارهایی مانند Kive.ai است. متئو تورو، فیلمساز و عکاس اخیراً شروع به استفاده از Kive.ai برای طراحی تابلوهای خلق و خوی برای توسعه درمان برای پروژه های سینمایی خود کرده است.

درمان ویدئویی راهی برای انتقال مفهوم یا داستان یک پروژه است. بسیاری از درمان‌های ویدیویی شامل استفاده از تصاویر و رسانه‌های بصری هستند که به صورت آنلاین یا در کارهای قبلی یافت می‌شوند.

تورو توضیح داد: “درمان های ویدئویی زمان می برد. شما باید از طریق ویدئو اسکراب کنید، اسکرین شات بگیرید و برای درمان ویدئویی ویرایش کنید.” “[Kive.ai] فقط پیدا کردن ویدیویی که سبک یا لحنی دارد را برای من بسیار آسان‌تر می‌کند.”

با Kive.ai، سازندگان می‌توانند پیوند یک ویدیو را در سیستم جای‌گذاری کنند و Kive.ai فریم‌هایی را از ویدیو به‌عنوان اسکرین‌شات استخراج می‌کند تا در یک برد وارد کند. تورو می گوید این فرآیند می تواند ساعت ها در وقت او صرفه جویی کند.

او گفت: «در یک درمان ویدیویی، من می‌توانم 10، 15، 20 ویدیو را برای مرجع بررسی کنم. “شما این را اضافه می کنید، و به راحتی می توانید یک ساعت از زمان را صرف تمیز کردن، گرفتن اسکرین شات و کشیدن محتوا به یک درمان کنید.”

هوش مصنوعی همچنین می تواند ایده هایی برای محتوای وبلاگ ایجاد کند. به عنوان مثال، HubSpot دستیار محتوا هوش مصنوعی می تواند فهرستی از ایده های موضوع وبلاگ ایجاد کند و طرح هایی را با محوریت مفاهیم خاص ایجاد کند.

علاوه بر الهام، دومین کاربرد رایج هوش مصنوعی نوشتن کپی برای مطالب بازاریابی است. نظرسنجی ما نشان داد که 28 درصد از بازاریابان که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند از ابزاری برای نوشتن مطالبی مانند پست‌های وبلاگ و ایمیل استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، بتانی اندرسون، یک افسر اطلاعات عمومی در میلتون، فلوریدا، می گوید که ChatGBT جنبه نوشتاری شغل او را ساده می کند.

اندرسون توضیح می دهد: “من آن را دوست دارم زیرا ChatGBT نرم افزاری است که یاد می گیرد.”

او می‌گوید ChatGBT می‌تواند سبک نوشتاری او را تقلید کند، بنابراین گاهی اوقات از این ابزار برای نوشتن بیانیه‌های مطبوعاتی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و محتوای وبلاگ مناسب SEO استفاده می‌کند.

اندرسون می گوید که این ابزار مفید است زیرا نوشتن بخش مهمی از کار او است، اما این تنها مسئولیتی است که روزانه باید به آن بپردازد.

او می‌گوید: «من در پشت صحنه رویدادها را برنامه‌ریزی می‌کنم و آنها را در معرض دید عموم قرار می‌دهم. بنابراین، ChatGBT به من این امکان را می دهد که نوشتن را به روشی بسیار آسان و یکپارچه انجام دهم تا بتوانم به اصل کارم برسم – که فراگیر شدن است.

اندرسون اعتراف می کند که در ابتدا نسبت به ChatGBT محتاط بود، اما آن را در یک هفته پر از ضرب الاجل آزمایش کرد.

او به یاد می‌آورد: «یک هفته چند ماه پیش بود که من ضرب‌الاجل‌های زیادی داشتم، تقویم‌های زیادی در رسانه‌های اجتماعی موعد مقرر، تعداد زیادی وبلاگ و بیوگرافی‌های زیادی داشتم – در حال غرق شدن بودم. بنابراین من گفتم، من آن را امتحان می کنم.

به گفته اندرسون، به لطف کمک هوش مصنوعی، تکالیف نوشتاری چند روزه را می‌توان در چند ساعت تکمیل کرد.

تجربه او با یافته‌های نظرسنجی ما مطابقت دارد – 75٪ از بازاریابان گفتند که هوش مصنوعی مولد به آنها کمک می‌کند محتوای بیشتری نسبت به آنچه بدون آن ایجاد می‌کنند، تولید کنند.

و 77 درصد توافق کردند که هوش مصنوعی مولد می تواند به ایجاد محتوا به طور کارآمدتر کمک کند.

او گفت: “ما در مورد روزهایی از زندگی شما صحبت می کنیم که دوباره برمی گردید.” و از نظر من زمان با ارزش تر از پول است.

کپی لینکدین - 1104x736 - نمودار نوار افقی - تاریک

آیا هوش مصنوعی جایگزین سازندگان محتوا می شود؟

یک نگرانی رایج در مورد استفاده از هوش مصنوعی این است که آیا این فناوری جایگزین بازاریابان و سازندگان انسانی خواهد شد یا خیر. نیما علومی از Lightyear Strategies می گوید بعید است.

علومی می‌گوید: «ما از هوش مصنوعی برای جمع‌آوری آمارهای زیادی استفاده می‌کنیم، زوایای جالبی را برای ارائه به شرکت‌ها ارائه می‌کنیم و در اطراف زوایای خاصی کار می‌کنیم که بازاریابی و رسانه‌پسند است.» من فکر نمی‌کنم که این یک جایگزین کامل برای نویسندگان یا متفکران باشد.»

به گفته علومی، نوشتن و تولید محتوا زمینه‌های ذهنی هستند و همچنان از افراد می‌خواهند که تفکر انتقادی لازم را برای تصمیم‌گیری درباره نوع محتوای منتشر شده انجام دهند.

در نهایت، Olumi آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کند که در آن هوش مصنوعی به بازاریابان و خلاقان در بهبود خروجی و تولید محتوا در زمان کوتاه‌تری کمک خواهد کرد.

این منطقی است، با توجه به نظرسنجی ما نشان داد که 77٪ از بازاریابان موافق هستند که هوش مصنوعی مولد به بازاریابان کمک می کند محتوا را به طور کارآمدتری تولید کنند.

و 79٪ موافق هستند که هوش مصنوعی تولیدی می تواند کیفیت محتوایی را که ایجاد می کند بهبود بخشد.

Olumi متخصصان را تشویق می کند که هوش مصنوعی را در آغوش بگیرند و از آن به جای دوری جستن به نفع خود استفاده کنند.

به طور خاص، او می‌گوید که سازندگان باید زمانی را صرف یادگیری و آزمایش برنامه‌هایی مانند Open.ai و ChatGBT کنند تا قابلیت‌های متفاوت آن‌ها را ببینند.

او گفت: «ساعت‌ها وقت بگذارید و سؤال پشت سر هم بپرسید تا ببینید تا چه حد می‌توانید محدودیت‌های برنامه را برای پاسخگویی به نیازهای خود پشت سر بگذارید. “شما باید زمینه را به آن بدهید.”

از آنجایی که حضور هوش مصنوعی در بازاریابی به طور قابل توجهی در حال رشد است، باید زمان بگذارید و کشف کنید که چگونه می تواند بهترین نیازهای تیم شما را برآورده کند.

افراد حرفه ای و خلاقی مانند اولومی، اندرسون و تورو همگی راه هایی برای استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به بهبود کارایی و کیفیت محتوای خود پیدا کردند.

به جای نگرانی در مورد اینکه آیا ربات ها قدرت را در دست خواهند گرفت، راه هایی برای کار در کنار هوش مصنوعی بیابید تا شما و شرکتتان بتوانید در بازار رقابتی باقی بمانید و برای مشتریانتان ضروری باشید.

دعوت به اقدام جدید