چگونه قهوه را با فرنچ پرس درست کنیم؟

آیا برای درست کردن قهوه خوشمزه باید طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس را یاد بگیرید؟ تو در جای درستی هستی

فرنچ پرس که با نام‌های «فرنچ پرس» یا «پرس فرانسوی» شناخته می‌شود، برای تهیه قهوه به زمان بیشتری نسبت به سایر قهوه‌سازها نیاز دارد، اما آماده‌سازی آن بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

فنجان قهوه ای که دریافت می کنید ارزش زمانی را دارد که برای آن صرف می کنید.

چرا از روش ما برای تهیه قهوه خود با فرنچ پرس استفاده کنید؟

عمدتاً به این دلیل که ساده‌ترین را انتخاب کردیم. فقط یک روش برای تهیه قهوه با فرنچ پرس وجود ندارد، اما برخی از آنها بسیار فنی هستند و نیاز به دقت جراحی در دوز دارند.

ما سادگی را به فنی ترجیح می دهیم، به خصوص که با روش ما قهوه ای که دریافت می کنید بسیار خوب باقی می ماند. با این تکنیک می توانید به طور مداوم روش را بدون مشکل تکرار کنید تا همیشه همان قهوه خوش طعم را داشته باشید.

فرنچ پرس چیست؟

فرنچ پرس که معمولاً از آن به عنوان فرنچ پرس نیز یاد می شود، شبیه یک پارچ شیشه ای کوچک با یک فیلتر فلزی و یک پیستون در وسط است. فرنچ پرس در اندازه های مختلف وجود دارد، اما ما اغلب مدل های متوسط ​​را توصیه می کنیم که به شما امکان می دهد دو فنجان بزرگ تهیه کنید.

اغلب می توانید قهوه ای را که با فرنچ پرس تهیه شده است در رستوران ها یا کافه های شیک پیدا کنید. قهوه ساز فرنچ پرس در خارج از کشور از رتبه بالایی برخوردار است زیرا نشان دهنده “لمس فرانسوی” است.

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس را به شما آموزش می دهیم تا هر زمان که خواستید قهوه استثنایی را در خانه میل کنید.

چرا قهوه فرنچ پرس اینقدر خاص است؟

فرآیند تهیه قهوه با فرنچ پرس شامل دم کردن قهوه درشت آسیاب شده با آب جوش و خیساندن آن در فرنچ پرس با فرو رفتن تفاله های قهوه در ته کاراف شیشه ای است.

قهوه به دست آمده از نظر طعم غنی و بسیار کامل تر از روش های دیگر است. مزیت دیگر این روش این است که به حرارت بسیار کمتری نیاز دارد که مانند روش های دیگر از نوشیدن قهوه سرد جلوگیری می کند.

ابزار و مواد مورد نیاز برای تهیه قهوه با فرنچ پرس

برای اینکه قهوه شما به درستی آماده شود، چند قطعه تجهیزات لازم است:

یک پرس فرانسوی بله همه چیز واضح است اما شما هرگز نمی دانید! روشی که ما پیشنهاد می کنیم با انواع قهوه سازهای فرنچ پرس کار می کند، پس نگران نباشید.

یه کمی آب. ترجیحا از آب فیلتر شده استفاده کنید، می توانید مقاله ما را در مورد اینکه کدام آب را برای تهیه قهوه خود انتخاب کنید را مطالعه کنید.

در نهایت مقداری قهوه آسیاب شده اما نه فقط هر قهوه آسیاب شده، قهوه آسیاب شده مخصوصاً برای پرس های فرانسوی. برای اینکه قهوه خود را به بهترین شکل آماده کنید، قهوه باید درشت آسیاب شود. برای این کار می توانید یک آسیاب قهوه برای فرنچ پرس انتخاب کنید.

چگونه از فرنچ پرس برای تهیه قهوه استفاده کنیم؟

بنابراین در اینجا به نحوه درست کردن قهوه با فرنچ پرس می پردازیم.

مرحله 1: قهوه را آسیاب کنید. برای این کار، قهوه از قبل آسیاب شده را انتخاب کنید، مطمئن شوید که درشت آسیاب شده است، یا از آسیاب قهوه استفاده کنید.

مرحله 2: آب را بجوشانید. تا زمانی که آب در حال جوشیدن است می توانید از کتری یا قابلمه استفاده کنید. بعد از جوش آمدن آب آن را بردارید و بگذارید دو دقیقه بماند تا دما کمی پایین بیاید.

مرحله 3: قهوه آسیاب شده را به فرنچ پرس اضافه کنید سپس آب داغ را روی قهوه بریزید. با قاشق، قهوه آسیاب شده را که قبلاً با آب مرطوب کرده اید، به آرامی هم بزنید. مهمتر از همه، هنوز پیستون را فشار ندهید.

مرحله 4: بگذارید همه چیز به مدت 4 دقیقه خیس بخورد. بسته به ترجیحات خود، می توانید زمان را برای خوردن قهوه قوی تر یا ضعیف تر تنظیم کنید. ما 4 دقیقه را توصیه می کنیم زیرا زمان ایده آل برای خوردن یک قهوه متعادل و نسبتاً قوی است.

مرحله 5: به آرامی پیستون را فشار دهید تا تفاله های قهوه را به پایین پرس فشار دهید. این رضایت بخش ترین مرحله است، پس از آن لذت ببرید. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که از قهوه خود لذت ببرید.

برای دم کردن قهوه با فرنچ پرس چقدر باید استفاده کنم؟

البته می‌توانید اندازه‌گیری‌هایی را که به شما می‌دهیم با توجه به ترجیحات و قهوه‌ای که می‌خواهید بدست آورید تغییر دهید.

نسبت: برای هر ½ فنجان آب (حدود 120 میلی لیتر)، از 1 قاشق غذاخوری گرد قهوه آسیاب شده درشت استفاده کنید. بنابراین اگر دو لیوان آب بریزید از 4 قاشق غذاخوری گرد استفاده می کنید.

دمای آب: دمای ایده آل برای تهیه قهوه 90 درجه سانتی گراد است. به همین دلیل است که وقتی آب در دمای 100 درجه به جوش آمد، به شما توصیه می کنیم 2 دقیقه بگذارید بماند تا به 90 درجه برسد.

چقدر طول می کشد تا قهوه با فرنچ پرس درست شود؟

تهیه قهوه با فرنچ پرس کاملاً زمان بر است و نسبت به سایر انواع قهوه ساز به زمان بیشتری نیاز دارد. اگر آب شما از قبل گرم شده باشد بین 5 تا 6 دقیقه طول می کشد.

مخصوصاً زمان انفوزیون، حدود 4 دقیقه است که بیشترین زمان را از شما خواهد گرفت.