چگونه لیست ایمیل خود را با این 5 نکته پاک کنید

با تغییر ترجیحات مشترکین به سمت تجربیات شخصی تر، بازاریابی ایمیلی به طور مداوم در حال تغییر است. به طور متوسط، 99٪ از مردم هر روز ایمیل خود را چک می کنند و میانگین نرخ باز شدن ایمیل 17.61٪ است.

با این حال، این تضمین نمی کند که ایمیل شما قطع شود. چندین عامل بر تحویل ایمیل، باز شدن، کلیک‌ها و تبدیل‌ها تأثیر می‌گذارند. بنابراین، اولین قدم برای قوی نگه داشتن KPIهای ایمیل شما چیست؟ یک لیست ایمیل تمیز لیست های ایمیل تمیز (با یک استراتژی بازاریابی ایمیل عالی در پشت آنها) باعث می شود تعامل ایمیل شما بالا باشد و لغو اشتراک و نرخ هرزنامه شما پایین باشد.با نرم افزار بازاریابی ایمیلی HubSpot به صورت رایگان شروع کنید

1. لغو اشتراک را محدود کنید.

هرچه افراد بیشتری در لیست ایمیل شما باشند، احتمال اینکه عده ای علاقه خود را به ایمیل شما از دست بدهند بیشتر می شود. اتفاق می افتد. این می تواند ایده خوبی باشد که قبل از زدن دکمه لغو اشتراک، مشارکت را مرور کنید و مشترکینی را که دیگر علاقه ای به نظر ندارند حذف کنید.

2. کاهش شکایات اسپم.

شکایات هرزنامه برای شهرت شما در ESP ها مضر است. اگر ایمیل‌های شما دائماً به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری می‌شوند، ESP شما ممکن است حساب شما را برای ارسال درخواست‌های ناخواسته علامت‌گذاری کند. اگر این اتفاق خیلی زیاد بیفتد، نرخ تحویل شما ممکن است آسیب ببیند.

3. قابلیت تحویل را بهبود بخشید.

هرچه لیست شما تمیزتر باشد، تعداد مشترکینی که می خواهند آن را باز کنند بیشتر می شود. از سوی دیگر، فهرستی پر از افرادی که مشارکت نمی‌کنند، آدرس ایمیل خود را تغییر داده‌اند، یا بدتر از آن، هرگز شرکت نکرده‌اند، منجر به فیلترهای هرزنامه و پرش می‌شود – که هر دو می‌توانند به قابلیت تحویل شما آسیب بزنند.

4. کاهش نرخ باز را بهبود بخشید.

در اینجا کیفیت بر کمیت هدف است. اگر کاهش نرخ باز خود را مشاهده کردید، به لیست خود نگاهی بیندازید و مشترکین غیرفعال را بررسی کنید. البته، قبل از حذف آنها، باید یک کمپین تعامل مجدد انجام دهید. اگر کار نکرد، باید فقط مشترکین فعال خود را حفظ کنید.

5. هزینه ها را پایین نگه دارید.

بسیاری از ESP ها قیمت خود را بر اساس تعداد ایمیل هایی که ارسال می کنید طبقه بندی می کنند. به منظور کاهش هزینه های خود، می خواهید مشترکانی را که ایمیل های شما را دریافت می کنند و هرگز آنها را باز نمی کنند حذف کنید.

همه اینها به یک پرچم قرمز بزرگ اضافه می شود – مشترکین ایمیل شما درگیر نیستند (یا ایمیل های شما را دریافت نمی کنند). وقتی افراد از لیست ایمیل شما لغو اشتراک می‌کنند، فعالانه از دریافت ایمیل‌های شما منصرف می‌شوند. اگر چندین ایمیل شما به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری شود، نرخ تحویل شما کاهش می‌یابد.

نرخ‌های باز و کلیک به شما می‌گوید که چه تعداد از مشترکین شما ایمیلی را که ارسال کرده‌اید باز می‌کنند، روی یک پیوند کلیک می‌کنند و در نهایت، آیا به محتوایی که به اشتراک می‌گذارید علاقه دارند یا خیر.

اطمینان از تمیز بودن لیست ایمیل شما و هدف قرار دادن مخاطبان مناسب، بازگشت سرمایه شما را افزایش می دهد و احتمال اینکه ایمیل های بازاریابی شما به عنوان هرزنامه علامت گذاری شوند را کاهش می دهد. پاک کردن لیست های ایمیل به شما فرصت بیشتری برای دسترسی و جذب مخاطبان می دهد.

همچنین می‌خواهید تعداد مشترکینی را که در هر سه ماهه می‌آیند در نظر بگیرید – اگر این تعداد زیاد است، ممکن است بخواهید فهرست‌های خود را بیشتر بررسی کنید. اگر تعداد زیادی پرش را مشاهده می کنید، پس این نشانگر این است که زمان پاک کردن لیست ایمیل شما فرا رسیده است.

هر شرکتی متفاوت است، بنابراین پاکسازی می تواند ماهانه، سه ماهه، دو سالانه یا سالانه انجام شود، اما باید حداقل یک بار در سال انجام شود.

1. مشترکین غیرفعال را شناسایی کنید.

قبل از اینکه فهرست خود را پاک کنید، باید تشخیص دهید که آیا یک مشترک واقعاً غیرفعال است یا به سادگی غیرفعال است. مورد اول می تواند به این معنی باشد که شما باید آنها را حذف کنید، در حالی که مورد دوم ممکن است به این معنی باشد که شما هنوز فرصتی برای به دست آوردن آنها دارید. یک مشترک غیرفعال ممکن است فقط به بازاریابی هدفمندتری نیاز داشته باشد تا علاقه خود را به ایمیل های شما تازه کند. از این گذشته، آنها در مقطعی در لیست شما مشترک شدند.

برای انجام این کار، باید معیارهایی را برای معنای «جدا کردن» تعیین کنید. سه ماه است که ایمیلی باز نکرده اند؟ یک سال؟ آیا آنها با هیچ کمپینی درگیر نشده اند؟ آیا آنها شش ماه است که روی هیچ پیوندی کلیک نکرده اند؟

هنگامی که مشترکین غیرفعال خود را شناسایی کردید، باید آنها را در یک لیست جداگانه قرار دهید، تم های رایج را فیلتر کنید و استراتژی را برای جلب علاقه آنها شناسایی کنید. این می تواند به معنای یک کد تخفیف، یک خط موضوع شخصی سازی شده یا یک استراتژی تعامل دیگر باشد. نکته این است: قبل از اینکه این مشترکین را رد کنید، بهترین فرصت را برای تعامل مجدد ارائه دهید.

اگر تعامل مجدد کار نکرد، می توانید واقعاً مشترک را به عنوان غیرفعال و غیرفعال علامت گذاری کنید.

2. دلایل پرش را شناسایی کنید.

نرخ پرش برای تحویل ایمیل وحشتناک است، اما همه پرش ها یکسان ایجاد نمی شوند. بین پرش سخت و جهش نرم تفاوت وجود دارد. اولی یک مشکل دائمی است، مانند یک ایمیل غیر فعال، و دومی یک مشکل موقت است، مانند یک صندوق ورودی کامل.

باید ایمیل هایی را حذف کنید که دارای جهش سخت هستند، اما مراقب پرش های نرم باشید، زیرا این مشکل به مرور زمان برطرف می شود.

3. فیلترهای اسپم را بررسی کنید.

می‌خواهید هر مشترکی را که ایمیل شما را به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری می‌کنند، فورا حذف کنید. فیلترهای هرزنامه به قابلیت تحویل و شهرت شما آسیب می زند. اگر مشترکی دیگر ایمیل‌های شما را مفید نمی‌داند، یا بدتر از آن، آنها را به‌عنوان هرزنامه می‌بیند، بهتر است راه خود را با حذف آنها از لیست خود جدا کنید.

4. مشترکین غیرفعال را پاک کنید.

آخرین مرحله برای پاک کردن لیست ایمیل شما این است که لیست های جداگانه ای برای همه دسته های بالا ایجاد کنید و ایمیل هایی را که دیگر فعال نیستند از لیست خود حذف کنید. ممکن است جدا کردن راه با این ایمیل‌ها سخت باشد، اما در نهایت، شما به میزان قابل‌تحویل و تعامل خود لطف بزرگی می‌کنید.

1. مطمئن شوید که لیست شما بهداشت خوبی دارد.

کلید یک لیست تمیز جیر جیر این است که یک روتین عالی داشته باشید و به آن پایبند باشید. با نگاه کردن به کمیت و کیفیت داده‌های خود، برنامه‌ای برای پاکسازی فهرست‌های خود ایجاد کنید. این مشخص می کند که هر چند وقت یکبار باید لیست خود را پاک کنید. مهم نیست که فهرست شما چقدر بزرگ است، اگر اکثر مشترکین شما با ایمیل های شما تعامل ندارند، وقت آن است که دلیل آن را ارزیابی کنید.

هنگام جستجوی لیست های ایمیل خود، موارد تکراری، غلط املایی و آدرس های ایمیلی را که کلمه “هرزنامه” در آنها وجود دارد را بررسی کنید تا ایمیل های شما برای شخص مناسب ارسال شود و برگشتی نداشته باشد. ”

2. استفاده از دو گزینه انتخابی را در نظر بگیرید.

انتخاب مضاعف راهی برای اطمینان از این است که مشترکین شما واقعاً ایمیل شما را می خواهند. نحوه کار به این صورت است: هنگامی که کاربر اطلاعات خود را به فرمی در سایت شما ارسال می کند، ایمیلی برای تأیید اشتراک او ارسال می شود. این کار چند کار را انجام می دهد: آنها را به باز کردن ایمیل های شما عادت می دهد، به ارائه دهنده ایمیل آنها سیگنال می دهد که ایمیل های شما نباید به طور خودکار به عنوان هرزنامه علامت گذاری شوند، و به شما این فرصت را می دهد که از آنها بخواهید اطلاعات تماس شما را ذخیره کنند تا ایمیل ها ذخیره نشوند. گم شو همه جا، یک برد.

3. نرخ پرش را مدیریت کنید.

ایمیل‌های برگشتی زمانی اتفاق می‌افتند که اشتباه تایپی در آدرس ایمیل وجود داشته باشد، اگر ایمیل دیگر وجود نداشته باشد، یا به دلایل دیگر. بررسی ایمیل های برگشتی می تواند قابلیت تحویل و بازگشت سرمایه ایمیل شما را افزایش دهد. پرش های ایمیل به دو دسته تقسیم می شوند: پرش های نرم و سخت.

جهش نرم یک مشکل تحویل موقت است، مانند صندوق ورودی کامل یا سروری که از کار افتاده است. ارسال مجدد ایمیل‌ها به این آدرس‌ها می‌تواند مفید باشد زیرا در نهایت می‌توانند از طریق ایمیل‌ها از طریق آن‌ها عبور کنند.

یک پرش سخت به دلیل مشکلات تحویل دائمی، مانند آدرس ایمیل نامعتبر اتفاق می‌افتد. هنگامی که پرش های سختی دارید، حذف این آدرس ها از لیست های خود ضروری است تا ارائه دهندگان خدمات ایمیل (ESP) خود را راضی نگه دارید. ESP ها تعداد پرش هایی که با هر ارسال ایجاد می کنید را ردیابی می کنند و هنگام تعیین اعتبار ایمیل از آن استفاده می کنند. دریافت جهش بیش از حد سخت برابر است با افرادی که به طور خودکار ایمیل های شما را در پوشه Spam قرار می دهند.

4. از اتوماسیون استفاده کنید.

اتوماسیون بازاریابی برای ایمیل نیز هست. می‌توانید از CRM خود بخواهید مشترکان را به‌طور خودکار به لیست‌های خاصی بفرستد (یا آنها را برچسب‌گذاری کنید) بر اساس اقدامات آنها. به یاد دارید زمانی که ما در مورد انتقال مشترکین غیرفعال به یک لیست جداگانه بحث کردیم؟ خوب، به جای اینکه این کار را به صورت دستی انجام دهید، می توانید اتوماسیونی را راه اندازی کنید که این کار را برای شما انجام می دهد و یک کمپین تعامل مجدد را راه اندازی می کند. روش دیگری که می توانید از اتوماسیون استفاده کنید، حذف مشترکین از جریان کاری ایمیل یا کمپین هایی است که دیگر برای آنها قابل اجرا نیستند.

5. گزینه “انتخاب کردن” را ارائه دهید.

علاوه بر گزینه “انصراف” یک گزینه “انتخاب کردن” داشته باشید. گزینه «انتخاب کردن» به مشترکین شما اجازه می‌دهد انتخاب کنند که چند بار و کدام ایمیل را می‌خواهند از شما دریافت کنند. متأسفانه، مشترکین می‌توانند فراموش کنند که در فهرست‌های ایمیل شما مشترک شده‌اند و این احتمال را افزایش می‌دهد که آنها را حذف، لغو اشتراک یا مستقیماً در پوشه Spam قرار دهند – همه این نتایج نامطلوب است. ارائه یک گزینه “انتخاب کردن” فرصتی را برای مشترک فراهم می کند تا در لیست شما بدون دریافت مکاتباتی که نمی خواهند زیاد باشد.

6. مخاطبان ایمیل خود را درک کنید.

قبل از پاک کردن لیست ایمیل خود، میزان همسویی مخاطبان فعلی شما با مخاطبان ایده آل خود را بررسی کنید. به دنبال راه هایی برای جذب مجدد مشترکین غیرفعال با جدا کردن آنها در لیست بر اساس علایق و جمعیت آنها باشید. برای مثال، می‌توانید ایمیل‌های خوش‌آمدگویی جذاب برای مشترکین جدید ایجاد کنید یا یک کمپین تخفیف برای مشترکین قدیمی‌تر راه اندازی کنید. داشتن لیست های متعدد به شما کمک می کند تا کمپین هایی ایجاد کنید که نرخ تبدیل را افزایش می دهد.

در مجموع، موفقیت کمپین های بازاریابی ایمیلی را نباید با تعداد مشترکین سنجید، بلکه باید با کیفیت مشترکین و اقداماتی که در نتیجه ایمیل شما انجام می دهند، سنجیده شود. بنابراین، بهتر است کمپین‌ها را برای 20000 نفر فعال و درگیر اجرا کنید تا اینکه ایمیل را برای 30000 نفر پخش کنید، اگر نیمی از آنها اهمیتی ندهند، آن را حذف کنند، یا بدتر از آن، آن را به عنوان هرزنامه گزارش کنند.

7. مشترکین غیرفعال را حذف کنید.

مشترکین غیرفعال کسانی هستند که ایمیل های شما را به هیچ شکلی باز نمی کنند، کلیک نمی کنند یا درگیر آن نمی شوند. داشتن مشترکین درگیر همیشه برای نرخ تبدیل شما مفید خواهد بود، بنابراین با حذف مشترکین غیرفعال، نرخ باز و کلیک را برای کمپین های خود افزایش می دهید.

قبل از اینکه مشترکین غیرفعال را برای همیشه حذف کنید، می توانید آخرین کمپین ایمیلی را برای آنها ارسال کنید که می تواند یک کمپین بازخورد باشد تا ببینید چه چیزی دوباره آنها را جذب می کند. اگر همه آنها موفق نشدند، باید آنها را برای همیشه به عنوان مشترک حذف کنید تا به تحویل ایمیل و نرخ تبدیل آسیبی وارد نشود.

شروع به پاک کردن لیست ایمیل کنید

بازاریابی ایمیلی برای هر صنعتی ضروری است و انجام یک پاکسازی معمولی می تواند برای گزارش داده ها و نرخ تبدیل شرکت شما مفید باشد. تا زمانی که پاک‌سازی‌های معمولی را انجام می‌دهید، نرخ‌های باز و کلیک خود را حفظ می‌کنید، نرخ‌های پرش و هرزنامه را مدیریت می‌کنید، و لیست‌های خود را با ایمیل‌های هدفمند مورد علاقه خود درگیر می‌کنید، همیشه یک لیست ایمیل تمیز جیر جیر خواهید داشت.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در اکتبر 2011 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

بازاریابی ایمیلی رایگان