چگونه مشاغل تجارت الکترونیک روابط سالم با مشتریان برقرار می کنند

مشتری به فروشگاه شما نزدیک می شود. اولین کاری که انجام می دهید چیست؟

از آنها بپرسید به چه چیزی نیاز دارند؟ چند انتخاب محبوب را به آنها نشان دهید؟ اجازه دهید قبل از تماس با آنها فروشگاه را بررسی کنند؟

س isال این است: چرا؟

اکنون بارگیری کنید: الگوی طرح بازاریابی تجارت الکترونیک

چرا باید با مشتریان خود تماس بگیرید و نیازهای آنها را درک کنید؟

نشان دادن علاقه به نیازهای مشتری باعث می شود که آنها احساس ارزش و اهمیت کنند. و این همان چیزی است که هر مشتری می خواهد هنگام ورود به یک فروشگاه احساس کند. این احساس دلبستگی به نام تجاری است که باعث می شود مشتریان برگردند و دوباره چیزی بخرند.

اما اگر در حال راه اندازی یک تجارت الکترونیک هستید ، چگونه با این وضعیت کنار می آیید؟ چگونه با مشتریان خود ارتباط آنلاین برقرار می کنید؟

ممکن است سوال سختی به نظر برسد ، اما اینطور نیست. راه های زیادی وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در ایجاد و حفظ ارتباط با مشتریان آنلاین کمک می کند.

چگونه شرکت های تجارت الکترونیک با مشتریان ارتباط برقرار می کنند

1. مشارکت مستقیم در رسانه های اجتماعی

هر کسب و کاری باید در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و Linkedin فعالیت کند. آنها برخی از مهمترین ابزارهای بازاریابی آنلاین هستند که مشاغل می توانند برای تبلیغ محصولات ، تبلیغات شرکت ، به اشتراک گذاری اخبار مربوط به صنعت و ارتباط با مشتریان از آنها استفاده کنند.

در رسانه های اجتماعی ، می توانید صفحه ای ایجاد کرده و آن را با محتوای مربوط به محصول خود پر کنید. مشتریان احتمالی نظرات خود را رها می کنند و شما می توانید با آنها پاسخ دهید و مکالمات خود را آغاز کنید. وقتی با آنها کنار بیایید ، متقاعد می شوند که به شما اعتماد می کنند. اعتمادی که با آنها ایجاد می کنید ، آنها را به خرید کالاها یا خدمات شما سوق می دهد.

به غیر از ایجاد اعتماد ، برقراری ارتباط با مشتریان باعث می شود آنها احساس اعتماد به نفس و اهمیت کنند. با صحبت با مشتریان ، تماس تجاری و اطمینان از کیفیت خدمات را در اختیار آنها قرار می دهید. سایر مشتریان بالقوه نیز می توانند از طریق مکالمات رسانه های اجتماعی شما صحبت کنند و تصمیم بگیرند از شما حمایت کنند.

هنگامی که با مشتریان خود مکالمه مستقیم می کنید ، ارتباطات شخصی ایجاد می کنید و همچنین آنها را متوجه می کنید که چگونه می توانید به سوالات و بازخورد آنها پاسخگو باشید.

2. پیگیری

هنگامی که مشتری خریدی انجام داده است ، پیگیری مهم است. تماس یا ارسال ایمیل های شخصی ممکن است ایده آل باشد اما ممکن است زمان کافی نداشته باشید. برای سفارشی سازی پیام ها و شخصی سازی آنها می توانید از استراتژی های پیام رسانی و ارسال ایمیل خودکار استفاده کنید.

برای یک فرآیند یکپارچه ، یک الگوی اصلی ایجاد کنید و پس از هر خرید ، آن را شخصی کنید و با مشتری تماس بگیرید تا مطمئن شوید که محصول خود را در شرایط خوب قرار داده اند و اگر از تجربه راضی هستند.

به این ترتیب ، شما بازخورد ارزشمندی از مشتریان را جمع آوری خواهید کرد که به بهبود تجربه مشتریان آینده کمک می کند. حتی می توانید از اتوماسیون برای درج نام مشتری و سایر اطلاعات مربوطه در ایمیل استفاده کنید.

3. ارتباط با ایمیل

بازاریابی ایمیلی

اگر قصد برقراری ارتباط با مشتریان را دارید ، باید یک لیست ایمیل ایجاد کنید. و مطمئن شوید که ایمیل هایی که ارسال می کنید فروشنده نیستند. هر ایمیلی که برای مشتری ارسال می شود باید دارای محتوای مرتبط باشد که می تواند به او در حل مشکل کمک کند. به این ترتیب ، شما با مشتری خود ارتباط برقرار می کنید و ارتباط آنلاین خود را بهبود می بخشید.

به غیر از این ، شما باید یک استراتژی ایمیل داشته باشید: چه زمانی قصد ارسال ایمیل به مشتریان خود را دارید؟ می خواهید از طریق ایمیل به چه چیزی برسید؟ چه USP هایی را از طریق ایمیل تبلیغ خواهید کرد؟

یکی دیگر از دلایل ارسال ایمیل به مشتریان ، گرفتن بازخورد آنها است. این که آیا مشتری از خدمات شما استفاده می کند یا محصولی را از طریق وب سایت شما خریداری می کند ، ارسال نظرسنجی و درک کلی از تجربه خرید کلی آنها ضروری است. به این ترتیب ، شما می دانید که آیا باید در سفر مشتری خود پیشرفت کنید و چه چیزی شما را از ارائه یک تجربه دلپذیر مشتری باز می دارد.

4. ایجاد/میزبانی رویدادها

هنگامی که مشتریان خود را به یک رویداد تبلیغاتی یا معرفی محصول دعوت می کنید ، به شما امکان می دهد روابط اجتماعی داشته باشید و روابط خود را بهبود ببخشید. دعوت شدگان در این رویداد در مورد نام تجاری شما اطلاعات بیشتری خواهند داشت در حالی که به شما این فرصت را می دهد تا با مشتریان خود شخصا ملاقات کرده ، تصور قوی ایجاد کنید و اعتماد را تقویت کنید.

فرض کنید شما یک مارک آنلاین لباس و لوازم جانبی را اداره می کنید. به عنوان مثال ، می توانید مشتریان آنلاین خود را برای شرکت در یک نمایش مد دعوت کنید ، بنابراین شما در مورد مخاطبی که مورد نظر شما است ایده ای خواهید داشت و آنها محصولات شما را از نزدیک مشاهده خواهند کرد.

5. پشتیبانی عالی از مشتری

خدمات مشتری شما باید درجه یک باشد ، زیرا تنها چند لحظه ارتباط دو طرفه بین تجارت شما و مشتریان در دنیای تجارت الکترونیک وجود دارد. بنابراین ، آن چند بار باید حساب شود.

شما گزینه های زیادی برای انتخاب دارید زیرا پشتیبانی آنلاین مشتریان در چند سال گذشته به طور پیوسته در حال پیشرفت بوده است. برای ارائه اطلاعات می توانید از سوالات متداول ، انجمن های مشتریان ، پایگاه های دانش قابل جستجو و بسیاری از روش های دیگر استفاده کنید. برخی از مشاغل از پشتیبانی سلف سرویس استفاده می کنند ، اما اگر مصمم به حفظ روابط آنلاین طولانی مدت هستید ، چت زنده و پشتیبانی تلفنی دو گزینه مناسب شما هستند.

این به این دلیل است که این کانال های پشتیبانی یک خط مستقیم ارتباط بین تیم تجاری شما و مشتریان را فراهم می کند. اگر تیم پشتیبانی شما مستقیماً با مشتریان ارتباط برقرار کند ، آنها می توانند نیازهای مشتری را به طور کامل درک کرده و تجربه آنها را بهبود بخشند. اینها راه هایی هستند که می توانید بهترین تجربه پشتیبانی را برای مشتریان خود ارائه دهید:

  • اجازه دهید حمایت مزیت رقابتی شما باشد: اگر بتوانید پشتیبانی عالی ارائه دهید ، تعداد مشتریان شما افزایش می یابد. می توانید از آن به عنوان یک مزیت در برابر رقبایی که خدمات و محصولات یکسانی را ارائه می دهند ، استفاده کنید.
  • اجازه دهید مشتریان توجه شخصی خود را داشته باشند: وقتی برای مشتریان خود چت زنده ارائه می دهید ، نمایندگان پشتیبانی می توانند به طور همزمان به مشکلات چندین مشتری رسیدگی کنند.
  • گوش کن: به دلیل تعداد زیادی از شکایات مشتریان که به آنها پاسخ می دهند ، تیم های پشتیبانی ممکن است اولین راه حلی را که فکر می کنند ارائه دهند. با این حال ، برای اینکه مشتریان تجربه بهتری داشته باشند ، تکرارها باید کمی شکسته و گوش دهند تا بتوانند بهترین راه حل را ارائه دهند.
  • تجهیز عوامل پشتیبانی: اگر شما مشتریان خود را از تیمی از نمایندگان به تیم دیگر فشار دهید ، تجربه بدی خواهند داشت. تیم پشتیبانی خود را به تسلط لازم برای حل سریع و آسان مشکلات واقعی مشتریان مجهز کنید.

6. برنامه های وفاداری مشتری

استراتژی دیگر برای بهبود روابط با مشتریان و افزایش درآمد ، ایجاد یک برنامه وفاداری به نفع مشتریان قدیمی و فعلی است. آنها می توانند با تخفیف یا کوپن جذب شوند تا بتوانند در برنامه ثبت نام کنند. همچنین می توانید مزایای بیشتری به کسانی که بارها و بارها خرید می کنند ، بدهید.

همچنین ، با جشن گرفتن با مشتریان در روزهای تولد ، تعطیلات و سالگردها با پیام های شخصی قدردانی کنید.

مشاغل تجارت الکترونیک همچنین می توانند با استفاده از برنامه های کاربردی روابط مشتری را بهبود بخشند تا کار را برای آنها آسان کند. با این حال ، صرف نظر از روش اتخاذ شده ، هر کسب و کار آنلاین باید به دنبال ایجاد روابط قوی با مشتریان باشد.

این نکات از ایجاد نظرسنجی های دقیق تا ارائه پشتیبانی 24 ساعته و 7 ساعته مشتریان به شما کمک می کند تا رابطه طولانی مدت با مشتریان خود ایجاد کنید.

قالب برنامه ریزی تجارت الکترونیک