چگونه می توان گردش کار گزارش دهی کسب و کار خود را به صورت خودکار انجام داد

در تجارت ، همه ما دوست داریم داشبوردهای گزارش دهی دقیق را در نوک انگشتان خود داشته باشیم. هنگامی که به خوبی انجام شود ، آنها به ما نشان می دهند که تجارت در کجا رونق دارد ، کدام مناطق با مشکل روبرو هستند و آیا در مسیر رسیدن به اهداف خود هستیم.

با این وجود ، ایجاد داشبورد گزارش می تواند به طور باورنکردنی زمان بر باشد. برای جمع آوری داده های به روز ، دقیق و معنی دار ، زمان و تلاش لازم است ، بدون ذکر منحنی یادگیری مورد نیاز برای درک اینکه چه داده هایی جمع آوری و چگونه انجام شود.

به همین دلیل گزارش یکی از موارد است موثرترین زمینه های کسب و کار شما برای خودکار سازیبه

علاوه بر این ، پیاده سازی گردش کار گزارش خودکار پیچیده نیست.

در اینجا نحوه گردش خودکار گزارش کار مشاغل خود برای داشبوردهایی که به طور مداوم به روز می شوند ، بدون نیاز به انگشت فراتر از تنظیمات ، ارائه می شود.

Now اکنون بارگیری کنید: قالب طرح کسب و کار رایگان

خوب ، بد و زشت گزارش گردش کار

بنابراین می دانید که می خواهید گزارشات خوبی در کسب و کار خود داشته باشید. اما این در واقع چگونه به نظر می رسد؟

به ویژگی های زیر نگاهی بیندازید و نحوه عملکرد گردش داده های کسب و کار خود را در حال حاضر مشخص کنید.

خوب

با جستجوی موارد زیر می توانید م effectiveثرترین جریانهای گزارش دهی را شناسایی کنید:

  • ردیابی واضح ترین مهمترین KPI ها ، بدون معیارهای بی نظمی و بیهودگی
  • داشبورد خودکار که تیم شما می تواند در هر دستگاهی مشاهده کند
  • داده های مکرر به روز شده که نیازی به واردات و صادرات دستی ، وقت گیر و مستعد خطا ندارد

بد

در مقابل ، گزارش گردش کارهایی که نیاز به بهینه سازی و اتوماسیون دارند به شکل زیر است:

  • گزارش هایی که به شما (یا هر شخص دیگری) بستگی دارد تا باعث بروزرسانی شود
  • عدم اطمینان از صحت داده های گزارشات تجاری شما
  • Siled گزارش می دهد که فقط افراد خاصی می توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند

زشت

و ، در اینجا چیزی است که باید انجام شود واقعا اگر می خواهید در وقت خود صرفه جویی کنید ، دقت داده ها را بهبود بخشید و نشت کارایی را برطرف کنید ، اجتناب کنید:

  • وارد کردن و صادر کردن داده ها به صورت دستی بین برنامه ها ، یا کپی و جایگذاری داده ها بین برگه ها و اسلایدهای ارائه
  • داشبوردهای قدیمی یا بیش از حد پیچیده که هیچ ارزش واقعی ارائه نمی دهند یا فاقد هرگونه داده واضح هستند
  • دانستن اینکه داده های داشبورد شما نادرست است

انتخاب ما از بهترین گزینه ها برای گزارش های خودکار

چگونه می توانید در گزارش های خود بیشتر به خوبی و زشتی کمتر دست پیدا کنید؟ در اینجا برخی از بهترین روش ها برای خودکارسازی گزارش های خود و ایجاد داشبورد های هوشمند با مرتبط ترین و به روزترین KPI ها ، از پایه تا بسیار قابل تنظیم ، آورده شده است:

  • گزارش داخلی برای CRM و برنامه های کلیدی شما
  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
  • کاربرگ‌نگار Google
  • Google Data Studio
  • ابر متریک

1. گزارش داخلی برای CRM و برنامه های اصلی کسب و کار شما

بسیاری از گزینه های جامع CRM در بازار دارای قابلیت گزارش دهی عالی هستند. برخی نیز دارای ادغام بومی برای کشیدن داده ها از سایر برنامه های کلیدی هستند.

به عنوان مثال ، HubSpot به Google Analytics متصل می شود تا داده های موجود در CRM را غنی کند. به این ترتیب نمایش تجزیه و تحلیل مشارکت وب سایت در کنار داده های سرنخ و مشتری ساده می شود.

داشبورد گزارش خودکار HubSpot

به عنوان یک راه حل ساده برای گزارش خودکار ، محدوده CRM خود را برای ایجاد داشبوردهای به روز که اطلاعات کلیدی کسب و کار شما را به اشتراک می گذارد بررسی کنید.

نکته: برای دقیق ترین و غنی ترین اطلاعات داده در CRM خود ، آن را به دو صورت با سایر برنامه های تجاری خود که داده ها را جمع آوری می کنند همگام سازی کنید.

2. Google Analytics-برای مشاهده به روز داده های وب سایت شما

اگر می خواهید گزارش های مربوط به مشارکت و تبدیل وب سایت را به صورت خودکار گزارش دهید ، Google Analytics یک چارچوب ساده و در عین حال قوی ارائه می دهد.

برای شروع ، داده هایی را که جمع آوری می کنید بهینه کنید. اطمینان حاصل کنید که کد رهگیری به درستی به وب سایت شما اضافه شده است و به دنبال راه اندازی رویدادها برای ردیابی تبدیلاتی باشید که برای تجارت شما اهمیت دارد ، مانند معاملات تجارت الکترونیک یا بازدیدکنندگان در صفحه تأیید ثبت نام شما.

سپس می توانید این معیارهای کلیدی را به عنوان ابزارک های سفارشی به داشبورد خود اضافه کنید و نحوه تجسم آنها را انتخاب کنید. با استفاده از داشبورد های سفارشی ، می توانید گزارشات خود را با در نظر گرفتن مهمترین KPI برای تیم خود ، برای بهترین نمای کلی تنظیم کنید.

همچنین ارزش ایجاد یک فرایند ساده برای به اشتراک گذاشتن یا صادر کردن داشبورد خود را دارد ، مانند پیوندی که هر کسی در تیم شما می تواند بدون ورود به Google Analytics از آن استفاده کند. یا ، می توانید با خودکارسازی اعلان های Slack که داشبورد GA را هر هفته به اشتراک می گذارند ، اتوماسیون خود را حتی بیشتر کنید.

داشبورد سفارشی Google Analytics

3. برگه های Google – برای یک صفحه گسترده ساده که توسط Google Analytics طراحی شده است

Google Sheets یک راه حل بسیار ساده اما م effectiveثر برای خودکارسازی گزارش داده های شما است.

دامنه اصلی گزارش گیری خودکار با کاربرگ Google ، فعال کردن افزونه Google Analytics و کشیدن خودکار داده ها است.

در اینجا یک مثال از گزارش ساده ای وجود دارد که با استفاده از داده های Google Analytics در Google Sheets ایجاد می شود:

خودکارسازی داده های Google Analytics در کاربرگ‌نگار Google

می توانید گزارش های خود را به صورت خودکار به روز کنید (و با انتخاب “وارد کردن داده های جدید از Google Analytics” روی “بازخوانی” کلیک نکنید) افزونه ها > تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل > گزارشات زمان بندی از نوار منو

یکی دیگر از گزینه های عالی برای گزارش های خودکار در Google Sheets ، ادغام Supermetrics با Google Sheets است که به شما امکان می دهد داده های برنامه های تجاری غیر Google خود را نیز متصل کنید.

نکته: اگر از اسلایدنگار Google برای ارائه جلسات و گزارشات تجاری استفاده می کنید ، می توانید نمودارها و نمای داده ها را در برگه های Google با اسلایدنگار (و سندنگار) به طور خودکار همگام سازی کنید تا از کپی و چسباندن دستی قبل از هر جلسه جلوگیری شود.

4. Google Data Studio – برای تجسم بسیار قابل تنظیم با استفاده از داده های چندین برنامه

Google Data Studio به شما امکان می دهد داده های تجاری خود را در یک پلت فرم متصل ، تجسم و به اشتراک بگذارید. راه اندازی آن کاملاً ساده است ، اما اگر به دنبال آن هستید ، زمینه وسیعی برای سفارشی سازی و پیچیدگی وجود دارد. با استفاده از ابزار می توانید:

  • وصل کنید داده های برنامه هایی که هر روز از طریق اتصالات داخلی و شریک استفاده می کنید. 500+ مجموعه داده شامل ارتباطات داخلی با محصولات Google مانند Google Analytics ، Sheets و Ads ، و همچنین اتصالات شریک با برنامه هایی مانند Copper، Mailchimp یا Facebook Ads است.

  • تجسم کنید داده های شما به طرق قانع کننده با گزارشات تعاملی ، نمودارها و داشبوردها.

  • اشتراک گذاری گزارشات و داشبوردهای خود را و با افراد ، تیم ها یا جهان با دید عمومی همکاری کنید. همچنین می توانید گزارش های Data Studio خود را در هر صفحه وب جاسازی کنید.

برای شروع کار با Google Data Studio ، ابتدا منابع داده ای را که می خواهید متصل کنید انتخاب کنید:

خودکار گزارش دهی با استودیوی داده Google

در مرحله بعد ، تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید گزارشات خود را تجسم کرده و به اشتراک بگذارید.

الگوهای گزارش Google Data Studio

5. Supermetrics – برای یک راه حل مقیاس پذیر که Google Sheets ، Excel یا Google Data Studio را بیشتر می برد

Supermetrics یک راه حل مقیاس پذیر است که برای جمع آوری تمام معیارهای بازاریابی شما در یک مکان ، از جمله PPC ، SEO ، تجزیه و تحلیل اجتماعی و وب طراحی شده است.

می توانید از Supermetrics در کنار این ابزارها استفاده کنید تا همه اطلاعات بازاریابی خود را مستقیماً بر روی هر پلتفرم قرار دهید:

  • Google Data Studio
  • کاربرگ‌نگار Google
  • برتری داشتن

در اینجا نمونه ای از گزارش استفاده از داده های Supermetrics در کاربرگ Google آمده است:

خودکار گزارشهای کاربرگ‌نگار Google با Supermetrics

بهترین شیوه ها برای گزارش خودکار

صرف نظر از ابزارها و فرآیندهایی که برای خودکارسازی جریان کار گزارشگری کسب و کار خود انتخاب می کنید ، برای دستیابی به بهترین نتایج ، چند روش برتر را باید در نظر داشته باشید.

هنگام ایجاد اتوماسیون گزارش ، روی این سه هدف تمرکز کنید:

  • سادگی: م effectiveثرترین گردش کارها و داشبوردها اغلب ساده ترین هستند. ارزشمندترین اطلاعات برای پیگیری کسب و کار شما چیست؟ تمرکز خود را بر روی چند KPI بگذارید و مطمئن شوید که داده ها به طور خودکار به روز ، دقیق و در دسترس هستند.

  • دسترسی: از نگه داشتن گزارش خود در سیلوها خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که اعضای تیم شما می توانند به راحتی به داده های مورد نیاز برای ردیابی عملکرد و بهترین کار خود دسترسی پیدا کنند ، مانند داشبورد عمومی که در یک کانال Slack پین شده است.

  • دقت داده ها: اگر داده های برنامه های منبع شما نادرست باشد ، حتی بهترین گردش کار گزارش دهی خودکار نیز با شکست مواجه می شود. برای پاکسازی پایگاه های داده خود و استفاده از iPaaS برای همگام سازی فوری داده ها بین برنامه های خود با استفاده از قوانین مشروط ، وقت بگذارید.

قالب طرح کسب و کار