چگونه می توان یک استراتژی عملیاتی قوی برای شرکت B2B خود ایجاد کرد

در حالی که همیشه آتش سوزی برای خاموش کردن وجود دارد و مسائل کوتاه مدت برای هر شرکتی مورد توجه است ، اما ضروری است که یک قدم به عقب بردارید و روی تصویر بزرگتر تمرکز کنید. این بدان معناست که به عملیات تجاری خود نگاه کنید و یک استراتژی ایجاد کنید که سازمان B2B شما را برای موفقیت برتر کند.

مارکوس لمونیس ، کارآفرین ، سرمایه گذار فرشته و مجری سابق برنامه واقعیت ، “سود” ، یک حرفه ای حرفه ای است که در مورد تشخیص فرصت های بازاریابی و جلوگیری از شکست در تجارت صحبت می کند.

اکنون بارگیری کنید: الگوی استراتژی رشد رایگان

او همچنین “3 P های موفقیت” را ابداع کرد:

با توجه به Lemonis ، 3 P اصول اساسی است که هر کسب و کاری نیاز دارد تا به درستی عمل کند. اگر این اصول اساسی وجود نداشته باشد ، موفقیت یک مبارزه سخت خواهد بود.

ایجاد یک عملکرد قوی B2B همه چیز در مورد قرار دادن این سه P در محل مناسب است.

تعریف عملیات تجاری

عملیات تجاری هر چیزی است که در شرکت شما برای حفظ عملکرد و سودآوری آن اتفاق می افتد.

در اکثر برنامه های تجاری ، بخش خاصی به عملیات تجاری مورد نیاز برای عملکرد سازمان اختصاص داده شده است. این شامل:

  • سیستم های
  • تجهیزات
  • نیروی انسانی
  • فرآیندها

در حالی که مدل کسب و کار شما توصیفی است از آنچه می خواهید به آن برسید ، عملیات تجاری عملی عملی است.

حتی اگر از قبل فرآیندهایی را در پیش گرفته اید ، برای بهترین نتایج در شرکت B2B خود باید در مورد گزینه های خود عمدا عمل کنید و یک استراتژی روشن ایجاد کنید که به طور مرتب بهینه می شود.

توابع عملیات تجاری B2B

اگرچه جنبه های عملیات تجاری بسته به صنعت و اندازه یک شرکت می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد ، اما اکثر این عملکردها مربوط به هر نوع مشاغل است:

  • حفظ ارتباطات داخلی کارآمد و تلاش برای همسویی با اهداف و نحوه دستیابی به آنها
  • ارائه اطلاعات و مربیگری مورد نیاز به مدیران سطح بالا
  • ممیزی مستمر و بهینه سازی فرایندهای تجاری
  • مدیریت بودجه و برنامه ریزی فرآیندها
  • نظارت بر همکاری شخص ثالث و ادغام نرم افزار

اگر یک سرپرست عملیات را استخدام می کنید ، اینها همه نقاط تمرکز است که آنها باید در بالای آنها بمانند و به طور مداوم بهبود یابند. در غیر این صورت ، این وظایف را می توان بین افراد مرتبط در تیم خود تقسیم کرد.

نقشهای مختلف عملیات تجاری B2B

در حالی که یک رئیس عملیات مسئول عملیات تجاری در بالاترین سطح است ، معمولاً تعیین نقش های میانی در بخش های مختلف یک سازمان معمول است.

امکانات فروش شامل کلیه فعالیتها و فرآیندهای تجاری است که به فروش شرکت شما در کارآمد و در راستای اهداف تجاری شما کمک می کند.

برنامه های بازاریابی نقش یا تیمی است که بر توانمندسازی تیم بازاریابی متمرکز شده است تا بتواند با افراد ، فرایندها و فناوری مناسب ، م andثر عمل کرده و مقیاس بندی کند.

پشتیبانی از Opsمانند سایر نقش های عملیات ، در پشت صحنه برای ارائه ابزارها ، ادغام و فرآیندهایی که تیم های پشتیبانی را قادر می سازد کار کند ، کار می کند.

اجرای عملیات یک شرکت B2B می تواند چالش برانگیز باشد و نیاز به توانایی تجزیه و تحلیل و ارزیابی فرآیندها و عملکرد در سطح کلان و خرد دارد.

برای کمک به شما در پیاده سازی موثرترین استراتژی راهکارهای تجاری برای شرکت B2B خود ، هشت نکته را برای موفقیت بخوانید.

8 بهترین روش برای عملیات تجاری موفق B2B

1. به وضوح ارتباط برقرار کنید – و فناوری مناسب را انتخاب کنید.

همه چیز با ارتباطات داخلی خوب شروع و به پایان می رسد. در حقیقت ، یک مطالعه اخیر نشان داد که 89 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند ارتباط موثر در محیط کسب و کار بسیار مهم است.

ایجاد فرایندهای مناسب برای ارتباطات کلیدی کلیدی برای موفقیت در کسب و کار است و از آنجا که اعضای تیم امروزه بیشتر برای ارتباط و همکاری به فناوری متکی هستند ، انتخاب ابزارهای ارتباطی مناسب نیز به همان اندازه اهمیت دارد.

2. انتظارات و پاسخگویی تیم را تعریف کنید.

انتظارات واضح برای هر یک از اعضای تیم و همچنین پاسخگویی واضح ، اساس موفقیت هستند. تنظیم منظم وظایف ، مهلت ها و برنامه ریزی با هم بخشی جدایی ناپذیر از عملیات تجاری و همچنین پیگیری و ارزیابی نتایج و عملکرد است.

3. مستندسازی و خودکارسازی فرآیندها.

مستندسازی کلیه فرآیندها و به اشتراک گذاری آنها با سازمان در زمان و تلاش زیادی صرفه جویی می کند. اسناد مانع از نیاز به “اختراع مجدد چرخ” بارها و بارها می شود و زمینه و نقطه مرجع مشترکی را فراهم می کند که می تواند توسعه بیشتری پیدا کند.

حتی بهتر از این است که اسناد و داده های شما به آسانی در دسترس اعضای تیم شما قرار گیرد. ادغام ابزارهای مختلف و همگام سازی مخاطبین باعث می شود گردش کار روانتر و با تلاش کمتر اجرا شود.

4. مجموعه فناوری خود را ادغام کنید.

بخش مهمی از عملیات تجاری حفظ دیدگاه هلیکوپتر در راه حل ها و پلتفرم های فنی است. با انتخاب ابزارهایی که برای نیازهای شما مطلوب است ، اجتناب از عملکردهای اضافی و ادغام سیستم های مختلف خود ، بخش های مختلف خود را برای موفقیت آماده می کنید.

5. برای شفافیت تلاش کنید.

ضروری است که همکاری چند منظوره ای وجود داشته باشد که سیلوها را از بین ببرد و بخشها را بر اساس اهداف مشترک هماهنگ کند. متناوباً ، عدم ایجاد شفافیت منجر به کار مازاد ، اولویت های ناهماهنگ و فرصت های از دست رفته برای همکاری می شود ، بنابراین بدست آوردن این حق ، ارزش تلاش را دارد.

برخی از تاکتیک های موثر برای هر کسب و کار B2B شامل جلسات منظم بین بخشی و ابزارهای ارتباطی مناسب برای تسهیل همکاری است.

6. تصمیم گیری بر اساس داده ها.

از آنجا که عملیات تجاری شامل ذینفعان و دستور کارهای مختلف است ، حفظ دیدگاه عینی از میزان کارآیی عملیات شما و توافق بر سر تعیین و اندازه گیری موفقیت بسیار مهم است.

هنگام ایجاد استراتژی B2B خود ، برای ارزیابی میزان خوب بودن خود وقت بگذارید:

  • اجرای یک عملیات داده محور با یکپارچگی و قابلیت اطمینان بالای داده
  • تصمیم گیری بر اساس حقایق و ارقام به جای احساسات و احساسات روده است
  • ایجاد گزارشات منظم و به اشتراک گذاری آنها با همه ذینفعان

7. بازخورد تیم ها را جمع آوری کنید.

یک حلقه بازخورد کارآمد که در آن اعضای تیم می توانند بینش ها و نظرات خود را به مدیریت ارائه دهند ، ارزشمند است. نظرسنجی های منظم و فرهنگ تیمی قوی که بازخورد را دعوت می کند ، مکان های خوبی برای شروع است.

البته ، تنها جمع آوری بازخورد کافی نیست. باید پیگیری شود و همچنین عمل شود. چگونه می توانید این را در استراتژی B2B ops خود اطمینان دهید؟

8. استخدام سرپرست عملیات را در نظر بگیرید.

مالکیت گزینه های B2B شما بسیار مهم است و داشتن کسی که برای حفظ عملکرد صحیح سازمان شما پاسخگو باشد بسیار سودمند است.

اگر می توانید ، فردی را استخدام کنید که صاحب گزینه های تجاری شما است و مسئول ارزیابی و بهینه سازی مداوم سه P است: فرایندها ، افراد و محصول.

برای سنجش میزان موفقیت ، معیارهایی را بپذیرید و به طور مرتب پیگیری کنید تا مطمئن شوید که پتانسیل کسب و کار خود را به حداکثر می رسانید. همچنین می توانید به این فکر کنید که چگونه استراتژی عملیات شما به بیشترین تأثیر و بهره وری در هر بخش می رسد.

چگونه عملیات B2B خود را تقویت خواهید کرد؟

هر شغلی متفاوت است ، و شما باید به شرکت خاص خود نگاه کنید تا نیازهای خود را ارزیابی کنید. اما اگر همه این هشت جعبه را علامت بزنید ، باید در راه بهترین کسب و کار B2B در کلاس خود باشید.

دعوت به اقدام جدید