چگونه یک مانیفست برند بسازیم [Guide + 10 Examples]

برای الهام بخشیدن به مخاطبان خود برای وفاداری به برند شما، باید یک پیام اصلی داشته باشید که بر هدف و نشان های برند شما متمرکز باشد. چرا برند شما ارزش دنبال کردن را دارد برای انجام این کار، باید یک مانیفست برند ایجاد کنید که ارزش های برند شما را بیان کند.

دستی در رایانه ای که صفحه نمایشی دارد تایپ می کند

یک مانیفست برند قانع کننده احساسات مخاطبان شما را جذب می کند و “چرا” پشت سازمان شما را نشان می دهد.

اما چگونه “چرا” پشت سازمان خود را کشف می کنید؟ چگونه با مخاطبان ارتباط برقرار می کنید و آنها را تشویق می کنید که شما را دنبال کنند؟ در اینجا چیزی است که شما به عنوان یک بازاریاب باید در مورد مانیفست های برند، نحوه ایجاد آن و نمونه هایی از مانیفست های موفق برند بدانید.

مانیفست برند چیست؟

چرا مانیفست برند برای کسب و کار شما مهم است؟

10 نمونه از بهترین مانیفست های برند

چگونه یک مانیفست برند بنویسیم

با “چرا” شروع کنید.

دانلود رایگان: چگونه یک راهنمای سبک بسازیم [+ Free Templates]

نه تنها می تواند یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کند، بلکه می تواند استعدادهای برتر را نیز به سازمان شما جذب کند.

چرا مانیفست برند برای کسب و کار شما مهم است؟

همیشه داشتن محصولات با کیفیت کافی نیست. مصرف کنندگان همچنین به ارزش های یک برند اهمیت می دهند. بر اساس یک مطالعه در سال 2022 که توسط Google Cloud انجام شد، 82٪ از خریداران می خواهند ارزش های یک برند با ارزش های آنها مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این، 75 درصد از خریداران گفتند که راه خود را از یک برند به دلیل ارزش‌های متضاد جدا کرده‌اند.

مانیفست فرصتی است تا به مخاطبان هدف خود اطمینان دهید که ارزش‌های شما با ارزش‌های آن‌ها همخوانی دارد، بنابراین اعتماد و وفاداری مشتری ایجاد می‌شود.

10 نمونه از بهترین مانیفست های برند

برای الهام بخشیدن به مانیفست برند خود، در اینجا چند نمونه برای بررسی وجود دارد.

1. Poseidon Dive Systems

تصویری از مانیفست برند Poseidon Dive Systemمنبع تصویر

مانیفست Poseidon Dive System برای مخاطب عطش کنجکاوی، آزادی و ماجراجویی جذاب است.

اساساً مانیفست شرکت این تصور را ایجاد می کند که محصولات آن برای کمک به مصرف کنندگان در سفر خود برای کاوش و درک عمیق تر اقیانوس طراحی شده اند.

آنچه ما دوست داریم: این مانیفست از زبان توصیفی مانند «زیر دریا» و «موجودات باورنکردنی» برای ترسیم تصویری از دنیای زیر آب استفاده می‌کند که ارزش کاوش دارد.

با انجام این کار، برند دنیایی فریبنده را توصیف می کند و به مخاطبانش می گوید که محصولاتش می توانند آنها را به آنجا ببرند.

2. Under Armour

اسکرین شات مانیفست برند Under Armourمنبع تصویر

مانیفست شرکت پوشاک ورزشی Under Armour در مورد رقابت پذیری ورزشکاران یا هرکسی که در سفر تناسب اندام خود صحبت می کند صحبت می کند. با این حال، به جای تلقین مانیفست توضیح می دهد که مخاطبان آن با دیگران رقابت می کنند هدف این برند کمک به مصرف کنندگان برای رقابت با خود است.

ایده این است که به مصرف‌کنندگان کمک کنیم محدودیت‌های خود را کنار بگذارند و به بهترین نسخه از خود تبدیل شوند.

آنچه ما دوست داریم: مانیفست زمینه را به شعار ساده Under Armour اضافه می کند – بیش از حد.

3. نسپرسو

اسکرین شات مانیفست برند نسپرسومنبع تصویر

مانیفست نسپرسو به وضوح نشان می دهد که این برند معتقد است همه، صرف نظر از وضعیت، باید بتوانند از قهوه ممتاز لذت ببرند. مانیفست شامل تمام کلمات مناسب برای تنظیم لحن است نام تجاری – “ممتاز”، “فانتزی” و “لوکس”.

با این حال، این برند به سرعت نشان می‌دهد که برای لذت بردن از آن نیازی نیست بهترین کت و شلوار و کراوات خود را بیرون بیاورید یا یک متخصص قهوه باشید. محصول آن

آنچه ما دوست داریم: مانیفست این تصور را ایجاد می کند که محصولات نسپرسو لوکس و در عین حال مقرون به صرفه هستند و ارزش های نسپرسو را روشن می کند – این شرکت نخبه گرا نیست. این معتقد است که همه باید به قهوه عالی دسترسی داشته باشند.

4. مولسکین

اسکرین شات مانیفست برند مولسکینمنبع تصویر

مانیفست مولسکین زیبایی و هنر نویسندگی را با عباراتی مانند “ژست موقر، متفکرانه و مراقبه قلم که در صفحه ای خالی می چرخد” به تصویر می کشد.

چه روزنامه نگاری، چه یادداشت برداری یا ترسیم طرح کلی – نوشتن یک بیان شخصی و هنری است.

برجسته کردن این موضوع در مانیفست خود نشان می دهد که مولسکین با مخاطبان خود هماهنگ است.چی

آنچه ما دوست داریم: مانیفست مولسکین ثبات برند را نشان می دهد. این شرکت محصولات کاغذی و نوشتاری تولید می کند و مانیفست آن منعکس کننده ارزش های محصولات و مصرف کنندگان است.

5. اجازه دهید

اسکرین شات مانیفست برند کیامنبع تصویر

مانیفست KIA شامل تصاویر واضح چندانی نیست، اما به زبان ساده هدف شرکت را بیان می کند. هدف KIA ارائه محصولات نوآورانه ای است که راحت و قابل احترام باشند با ارزش ترین منبع مصرف کنندگان آن – زمان آنها.

آنچه ما دوست داریم: اگر اهل نوشتن گلدار و زبان بیش از حد توصیفی نیستید، این مانیفست نشان می دهد که می توانید ارزش های خود را با نثر ساده روشن کنید.

6. نایک

اسکرین شات مانیفست برند نایک

منبع تصویر

اگرچه نایک از برخی از بزرگ‌ترین نام‌های ورزشی مانند لبرون جیمز، کریستیانو رونالدو و سرنا ویلیامز حمایت می‌کند، اما هرگز به نحوه استفاده بهترین ورزشکاران جهان از تجهیزات خود نمی‌بالد.

در عوض، نایک به چیزی که این برند را به صدر صنعت تجهیزات ورزشی رسانده است – طنین احساسی – پایبند است.

نایک می‌خواهد مردم بفهمند که موفقیت به این معنا نیست که در تمام دوران بهترین باشید. این بدان معنی است که شما تمام تلاش خود را برای تبدیل شدن به بهترین نسخه ممکن از خود انجام دادید.

آنچه ما دوست داریم: مانیفست نایک کاملاً بیانگر “چرا” نام تجاری خود است – برای توانمندسازی هر ورزشکاری، صرف نظر از استعداد یا توانایی آنها، برای رسیدن به پتانسیل خود و دستیابی به عظمت خود.

7. فیات

مانیفست برند فیات

منبع تصویر

فیات فقط یک خودروی شیک و ایتالیایی نمی فروشد. یک سبک زندگی را می فروشد. در مانیفست برند آن، شما نگاهی اجمالی به زندگی ای که می خواهد به مشتریان ارائه دهد می بینید – زندگی ای که می توانند با شور و شوق سوزان و هیجان هیجان انگیز زندگی کنند.

با این حال، فیات نمی خواهد مشتریانش بی پروا زندگی کنند. از آن‌ها می‌خواهد که چیزهای کوچک زندگی را به اندازه چیزهای بزرگ ارزشمند بدانند.

بنابراین “چرا” پشت نام تجاری فیات واقعاً سبک زندگی مشتریان را تغییر نمی دهد – بلکه نگرش آنها را نسبت به زندگی تغییر می دهد. و این یک ماموریت قانع کننده است.

آنچه ما دوست داریم: مانیفست به یک احساس متوسل می شود – عشق. کلمات “عشق” و “شور” بارها در سراسر مانیفست آن استفاده شده است.

8. جبهه شمالی

اسکرین شات مانیفست برند The North Face

منبع تصویر

بیشتر برندهای تجهیزات مسافرتی بر این تمرکز می کنند که چگونه محصولات آن می توانند شما را قادر به سفر و کاوش در محیط اطراف خود کنند، که در سطح جذاب است. اما، در مانیفست برند The North Face، با فرو رفتن در لایه دیگری عمیق تر می شود چرا کاوش می کنیم

آنچه ما دوست داریم: هدف The North Face با توصیف اینکه چگونه کاوش به ما کمک می‌کند تا خود را بهتر درک کنیم، کاملاً واضح است – نه تنها می‌خواهد به ما کمک کند بیشتر کاوش کنیم و به ما کمک کند تا برای بهتر شدن تغییر کنیم، زندگی رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم و آنچه داریم را گرامی بداریم.

9. اپل

اسکرین شات مانیفست برند اپل

منبع تصویر

تحقیر تلخ استیو جابز نسبت به وضعیت موجود، او را وادار کرد تا خرد متعارف را هر زمان که می‌توانست از بین ببرد و چنان شکاف بزرگی بین او و همکارانش ایجاد کرد که آنها او را مجبور به ترک شرکتی کردند که تأسیس کرده بود.

با وجود همه جنجال هایش، توانایی استیو جابز در تفکر متفاوت به نوآوری اپل دامن زد و آن را به با ارزش ترین برند جهان تبدیل کرد.

داستان استیو جابز نیروی محرکه هدف اپل است. اگر اپل بتواند مردم را به تفکر متفاوت ترغیب کند و وضعیت موجود را به چالش بکشد، می تواند به پیشبرد جامعه و تغییر جهان کمک کند – درست مانند او.

آنچه ما دوست داریم: مانیفست اپل داستانی از ناهماهنگی ها و موانعی را که به دلیل تفاوت هایشان باید بر آنها غلبه کنند، روایت می کند. داستان سرایی یک راه عالی برای جذب احساسات است.

10. Levi’s

تصویری از مانیفست برند Levi's

منبع تصویر

هیچ‌کس نمی‌خواهد در طول زندگی خود را پشت سر بگذارد. اما، اغلب، ما دور می شویم – و حتی متوجه وقوع آن نمی شویم.

برای کمک به اینکه قبل از اینکه خیلی دیر شود، خود را در زندگی مستقر کنید، Levi’s یک مانیفست برند ایجاد کرد که مملو از هدف است که می تواند متقاعد کند. Eeoyre از Winnie-the-Pooh تا نشان خود را در جهان بگذارد

مانیفست Levi’s مخاطبان خود را تشویق می‌کند تا جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنند و می‌گوید تنها چیزی که آنها نیاز دارند غریزه درونی‌شان و لباس‌هایی است که در پشت خود دارند تا این تأثیر را بگذارند.

آنچه ما دوست داریم: Levi’s هدفی از برند را منتقل می کند که تقریباً هر کسی با اشتیاق تمام عمر خود را دنبال می کند – هرگز حل و فصل نکنید.

1. «چرا» سازمان خود را مشخص کنید.

هدف برند شما کل مانیفست برند شما را هدایت می کند. بدون یک هدف واضح و قانع کننده، مانیفست شما مانند یک طرح فروش غیر معتبر و دستکاری عاطفی به نظر می رسد.

مخاطبان شما می‌خواهند بدانند چرا باید به شما اهمیت دهند – و ویژگی‌های «بهترین در کلاس» محصول شما هرگز دلیل قانع‌کننده‌ای برای حمایت از یک کسب‌وکار نبوده است.

برای کشف “چرا” سازمان خود، از بنیانگذاران خود بپرسید که چرا آنها شرکت را راه اندازی کردند. آنها سعی داشتند چه مشکلی را حل کنند؟ چرا آنها را تا این حد با اشکال مواجه کرد؟ و چرا آنها می خواهند به رشد شرکت ادامه دهند؟

به احتمال زیاد هدف سازمان خود را در این پاسخ ها خواهید یافت.

2. دوم یا سوم شخص بنویسید تا مخاطبان خود را در داستان خود قرار دهید.

در هر یک از مانیفست‌های برند بالا، متوجه خواهید شد که کپی با درج کلمات “ما” یا “مردم” شما را به سمت خود می‌کشد. این به این دلیل است که نایک، فیات و The North Face همگی می‌دانند که مخاطبان در درجه اول به این موضوع اهمیت می‌دهند که برندها چگونه می‌توانند به آنها کمک کنند.

استفاده از ضمایری مانند “شما”، “ما” و “آنها” (هنگامی که به یک پایگاه مشتری اشاره می شود) می تواند افراد را در سطح شخصی درگیر کند و آنها را در روایتی که برندها می سازند قرار دهد.

3. توضیح دهید که چگونه هدف برند شما زندگی مردم را بهبود می بخشد.

بیشتر مردم آرزوی فراتر رفتن از هویت و زندگی فعلی خود را دارند. خودشکوفایی یک هدف جهانی است که تقریباً همه می خواهند به آن دست یابند. و باهوش ترین بازاریاب های برند این را در مورد شرایط انسان می دانند.

به عنوان مثال، آیا متوجه شده‌اید که چگونه هر یک از مانیفست‌های برند بالا یک شعار زندگی است که می‌تواند زندگی شما را بهبود بخشد؟ نایک – عظمت خود را تعریف کنید و ملاقات کنید. فیات – از زندگی نهایت لذت را ببرید. جبهه شمالی – هرگز کاوش را متوقف نکنید. اپل – متفاوت فکر کنید و وضعیت موجود را به چالش بکشید. Levi’s – هرگز در زندگی مستقر نشو.

با توصیف هدف هر برند به شیوه ای واقعی از خودگذشتگی، مانیفست برند هر شرکت می تواند مخاطبان را ترغیب کند تا آینده ای را با آن تصور کنند. محصول یا خدمات برند که زندگی آنها را بهبود می بخشد.

با “چرا” شروع کنید.

هدف برند شما یکی از چالش برانگیزترین چیزها برای مشخص کردن و برقراری ارتباط است. اما اگر می‌خواهید یک مانیفست برند قانع‌کننده بسازید که مخاطبان را درگیر کند و آنها را متقاعد کند که از برند شما حمایت کنند، باید بتوانید دلیل وجودی خود و اینکه چرا هر کسی باید به آن اهمیت دهد را بیان کنید.

تنها در این صورت است که می‌توانید پیروان وفاداری که هر برندی میل دارد ایجاد کنید.

راهنمای سبک برند