چگونه یک هدف شغلی بنویسیم که رزومه شما مورد توجه قرار گیرد

اهداف شغلی موضوع بحث داغ در فضای رزومه است. برخی از کارشناسان حرفه ای می گویند که منسوخ شده اند. دیگران ادعا می کنند که به مدیران استخدام کننده نگاهی سریع به ویژگی ها و تجربیات برتر شما می دهند.

چه آن را بیانیه برندسازی شخصی، چه مروری بر تجربه یا هدف رزومه بنامید، بیانیه هدف شغلی همچنان مرتبط است. دلیل آن این است که یک هدف خوب طراحی شده به مدیران استخدامی اجازه می دهد تا از همان نگاه اول در مورد مهارت ها، شخصیت و نکات برجسته شغلی شما بیاموزند.

→ اکنون دانلود کنید: 12 الگوی رزومه [Free Download]

البته این در صورتی است که یک مدیر استخدام حتی به رزومه شما وارد شود. با وجود رقابت فزاینده ای از نامزدها، تیم های منابع انسانی اغلب تکیه بر تکنولوژی برای کمک به مرتب سازی رزومه ها و انتخاب نامزدها برای مرحله استخدام بعدی. الگوریتم‌ها افراد را بر اساس کلمات کلیدی انتخاب و انتخاب می‌کنند، و اغلب زبان بهینه‌سازی شده را بر شخصی که ممکن است بهترین مناسب برای کار باشد، اولویت می‌دهند.

اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید مطمئن شوید که هدف شغلی‌تان به جای اینکه علیه شما باشد، به نفع شماست. بیایید ببینیم هدف شغلی چیست و چگونه می‌توان رزومه خود را مطابق با استانداردهای امروزی انجام داد.

هدف شغلی چیست؟

هدف شغلی پاراگراف مختصری است که تجربیات، مهارت ها و اهداف حرفه ای شما را خلاصه می کند. معمولاً دو تا سه جمله است و در بالای رزومه شما، زیر نام و اطلاعات تماس شما قرار می گیرد.

منبع تصویر

هدف شغلی شما یکی از اولین اطلاعاتی است که مدیران استخدام هنگام اسکن رزومه شما می بینند، بنابراین باید برجسته باشد. می‌توانید این کار را به روش‌های مختلفی انجام دهید، مانند تنظیم هدف با نقشی که برای آن درخواست می‌کنید، اضافه کردن کلیدواژه‌های برتر، و برجسته کردن مهارت‌های مرتبط. نتیجه باید خلاصه ای مختصر و واضح، قابل اجرا و قانع کننده باشد. پاداش اگر به شخصیت شما اشاره کند.

اما این به چه شکل است؟ در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک هدف شغلی عالی برای هر نقشی دنبال کنید.

چگونه یک هدف شغلی بنویسیم

1. توضیحات شغل را درک کنید.

کپی و جایگذاری اطلاعات برای هدف شغلی خود از شرح شغل آسان است. اما برای نشان دادن اصالت و تفکر، باید درک کنید که یک مدیر استخدام واقعاً چه می خواهد.

این کار را با جستجوی مهارت ها یا ویژگی های مورد تقاضا برای نقش انجام دهید. اینها اغلب در شرح شغل تحت بخشی با عنوان “مهارت های مورد نیاز” یا “مسئولیت های اصلی” ذکر می شوند. می‌توانید مهارت‌ها یا ویژگی‌های مناسب را با ارجاع متقابل فهرست به توضیحات اضافی درباره شرکت یا موقعیت، بیابید.

اگر می توانید بگویید که یک محیط کاری سریع است، برای مثال، توانایی انجام چند کار و توسعه فرآیندهای کارآمد مهارت های خوبی برای برجسته کردن در هدف شغلی شما هستند.

همچنین مهم است که نرم افزار مخصوص شغلی را که ممکن است برای یک موقعیت به آن نیاز داشته باشید در نظر بگیرید. برای نقش های فنی مانند مدیران بازاریابی SEO، ابزارهایی مانند Ahrefs، Google Analytics یا DeepCrawl برای انجام ممیزی و تجزیه و تحلیل مورد نیاز است. حتماً به الزامات نرم افزار توجه داشته باشید تا بتوانید به یکی دو مورد در هدف خود اشاره کنید.

در اینجا یک نمونه شرح شغل برای یک مدیر بازاریابی رشد در صنعت خدمات غذایی آورده شده است که هم نیازهای نرم افزار و هم شخصیت شرکت را نشان می دهد.

منبع تصویر

هنگامی که شرح شغل را بررسی کردید، فهرستی از 10 ویژگی و مهارت برتری که می خواهید در بیانیه خود بگنجانید ایجاد کنید. ممکن است از همه آنها استفاده نکنید، اما خوب است که هنگام نوشتن گزینه هایی داشته باشید.

2. ارزش خود را بدانید.

اگر عمیقاً در جستجوی شغل هستید، احتمالاً می توانید نقاط قوت خود را در خواب بیان کنید. در عوض، روش‌های خاصی را که به فهرست مهارت‌ها و ویژگی‌های خود ارزش می‌افزایید، یادداشت کنید.

اینها می تواند شامل نقاط قوت، مدارک تحصیلی، مجوزها یا گواهینامه های شما باشد. همچنین لازم به ذکر است که هر گونه ارتباط قوی دارید، مانند کار کردن برای مشتریان درجه یک یا تجربه صحبت در رویدادهای صنعت. فقط مطمئن شوید که تجربه مربوط به شرکت، صنعت و نقش است.

فرض کنید برای یک موقعیت مدیر بازاریابی اجتماعی درخواست داده اید و سابقه ثابتی در اجرای برنامه سفیر دارید. این شرکت کاندیداهایی را با تجربه رهبری تیم ها و اجرای برنامه های اجتماعی می خواهد.

شما می توانید ارزش خود را با گنجاندن عبارتی مانند این در هدف شغلی خود برجسته کنید: توسعه یک برنامه سفیر را تجربه کنید که صداهای مختلف را ارتقا می دهد و جوامع خرد را در یک گروه پرشور متحد می کند.

باز هم، به شرح شغل نگاه کنید تا بفهمید چگونه می توانید بیشترین ارزش را برای شرکت بیافزایید.

3. آن را مختصر نگه دارید.

هدف شغلی نباید بیش از سه جمله باشد. رزومه شما هنوز باید شامل تجربه کاری، مهارت های اصلی، تحصیلات، تجربه داوطلبانه و گواهینامه های شما باشد.

با استفاده از فهرستی که در مراحل یک و دو ایجاد کرده اید، پیش نویس هدف شغلی خود را بنویسید. چند پیش نویس اول شما ممکن است بیش از سه جمله باشد. اشکالی ندارد. سعی کنید هر گونه زبان بیش از حد را حذف کنید، مانند “آن”، “الف”، “the.” و زیاد نگران استفاده از جملات کامل نباشید (در مثال های زیر بیشتر در این مورد مشاهده کنید).

هدف شغلی برای نقش یک بازاریاب در حال رشد چگونه باید باشد و نباید چگونه باشد:

منبع تصویر

اگر گیر کردید، از یک دوست، همکار یا مربی مورد اعتماد بخواهید بیانیه را بررسی کند. آنها ممکن است بتوانند بازخورد ارائه دهند و هر گونه خطا را تصحیح کنند. می‌خواهید کاملاً کامل باشد، بنابراین مفید است که یک یا چند جفت چشم کار شما را بررسی کنند.

چگونه یک هدف برای تغییر شغل بنویسیم

ممکن است در نوشتن یک هدف شغلی برای زمینه‌ای که در آن تجربه دارید راحت باشید. اما اگر در حال تغییر شغل هستید چه؟

هدف از نوشتن این نوع هدف شغلی این است که تجربه قبلی خود را تا حد امکان به نقش مورد نظر خود گره بزنید. این امر مستلزم آن است که بین کار گذشته و حرفه جدید خود ارتباط برقرار کنید. بیایید به یک مثال نگاه کنیم، جایی که نامزد قصد دارد از حرفه حسابداری به حرفه بازاریابی تبدیل شود.

نمونه هدف شغلی یک حرفه ای با سابقه حسابداری که برای نقش در بازاریابی درخواست می کند

نامزد از هدف شغلی برای توضیح تغییر شغل خود و جلب توجه به مهارت های تحلیلی خود استفاده می کند – که در بسیاری از مشاغل بازاریابی ضروری است. اگر می خواهید به بازاریابی تغییر دهید، این لیست را بررسی کنید مهارت های فنی مورد تقاضا برای دریافت ایده برای هدف شغلی خود

نمونه های هدف شغلی

هر نقشی الزامات مجزایی دارد و هدف شغلی شما باید این تفاوت ها را منعکس کند. هنگام نوشتن بیانیه خود به نمونه های زیر برای الهام گرفتن نگاه کنید. اما به یاد داشته باشید که هدف شغلی خود را بر اساس موقعیت و شرکت تغییر دهید.

مدیر بازاریابی چرخه حیات

مدیر بازاریابی چرخه عمر باهوش داده با هفت سال تجربه در ساخت سفرهای مشتری همه‌کاناله. با استفاده از بهترین شیوه‌ها برای چارچوب‌های چرخه حیات و استراتژی‌های ارتباطی، برنامه‌های مشتری را با موفقیت ایجاد کرده‌اید که وفاداری را تا ۲۵ درصد افزایش داده است. مهارت های تحلیلی قوی و آشنایی با نرم افزارهای مختلف ESP و CRM.

کارشناس ارتباطات

متخصص ارتباطات بسیار خلاق که در محیط‌های مشارکتی و سریع سرآمد است. در چهار سال گذشته، من محتوا را برای رهبران صنعت بازاریابی هماهنگ و اصلاح کرده‌ام تا اطمینان حاصل کنم که روایت‌های شرکت قانع‌کننده و دقیق هستند. مدیریت کتابخانه های محتوا، پلتفرم های رسانه های اجتماعی و خبرنامه های داخلی را تجربه کنید.

استراتژیست ارشد برند

رهبری خلاق با مهارت در ایجاد روابط قوی با مشتری و استراتژی های نوآورانه برندسازی. بیش از 10 سال تجربه در ساخت برنامه های بازاریابی استراتژیک که منجر به رشد 45 درصدی در آگاهی از برند مشتریان شده است. ارتباط دهنده و هماهنگ کننده عالی با توانایی تقویت مشارکت های بلندمدت و در عین حال تضمین ماندن تیم ها در مسیر.

مدیر ارتباطات

مدیر ارتباطات جهانی فعال با 11 سال تجربه در توسعه و اجرای برنامه های ارتباطات استراتژیک برای شرکت های فین تک. مهارت در ارائه رسانه ها، توسعه روایت های اصلی، مدیریت شرکای خارجی و نظارت بر ارتباطات فناوری پیچیده. به دنبال راهنمایی تیم ها در مورد بهترین شیوه ها برای ترجمه روایت های پیچیده به محتوای قانع کننده است که مخاطبان را جذب می کند.

مدیر بازاریابی محتوا و استراتژی

یک رهبر همدل با بیش از 15 سال تجربه در مدیریت محتوا و تیم های تحریریه با رشد بالا برای مشتریان Fortune 100. علاقه مند به ایجاد استراتژی های محتوای مبتنی بر داده است که پیام های پیچیده را برای جذب مخاطبان و دستیابی به اهداف تجاری ساده می کند. جست‌وجوی محیطی که مفروضات را برای جذب مشتری از طریق بهترین استراتژی‌های سردبیری به چالش بکشد.

اکنون زمان آن رسیده که یک هدف شغلی بنویسید که مهارت های شما را به نمایش بگذارد. اگر مراحل بالا را دنبال کنید، آن را اصلی نگه دارید و به شرح شغل اشاره کنید، احتمالاً هدف شما شگفت‌انگیز مدیران استخدام خواهد بود – و امیدواریم به شما کمک کند تا به مرحله بعدی فرآیند استخدام بروید.

دعوت به اقدام جدید