چیست و چگونه انجام شود [+Examples]

تبلیغاتی که بدون اجاره در ذهن شما زندگی می کنند ، چیست؟ به عنوان یک هزاره ، تبلیغاتی که همیشه در قلب من جای خواهند داشت شامل بازی برجسته بریتنی اسپیرز به عنوان سخنگوی پپسی ، ماندگار “شیر خوردی؟” کمپین (که با در نظر گرفتن خود من و بسیاری دیگر اکنون جایگزین های غیر لبنی را ترجیح می دهم) و طرح های کلاسیک iPod.

این تبلیغات نه تنها قانع کننده بودند ، بلکه تأثیر فوق العاده ای نیز داشتند. ما به عنوان بازاریاب می دانیم که اگر می خواهیم مخاطبی را متقاعد کنیم ، باید پاسخ احساسی را از آنها برانگیزیم. اما در واقع چگونه این کار را انجام می دهید؟

اکنون بارگیری کنید: کیت برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی رایگان

قبل از اینکه در مورد چگونگی اصلاح استراتژی تبلیغاتی متقاعد کننده خود بحث کنیم ، بیایید مرور کنیم که چیست.

در زیر ، ما تکنیک های تبلیغاتی متقاعد کننده کلیدی را که می توانید در تبلیغات خود استفاده کنید ، مورد بررسی قرار می دهیم ، نمونه هایی که می توانید در صورت نیاز به الگوهای تبلیغاتی الهام بخش و آموزنده که به طور شگفت انگیزی به اندازه مثال های تبلیغاتی متقاعد کننده قانع کننده هستند ، به آنها اشاره کنید.

1. هویج و چوب

انسانها به سختی حرکت می کنند تا به سمت لذت حرکت کنند ، مانند اسب به سمت هویج و دور از درد ، مانند این که الاغی از چوب اجتناب می کند. وقتی مردم تبلیغات ، هویج یا وعده های سودمند شما را می خوانند یا می بینند ، می توانند چشم انداز شما را با امید پر کرده و آنها را مجبور به پیگیری آن احساس بالقوه لذت کنند. “چوب” ، احتمال از دست دادن ، ترس را در چشم انداز شما ایجاد می کند ، که آنها را مجبور به فرار از آن احساس بالقوه درد می کند.

هر دو تاکتیک می توانند چشم انداز شما را به یک روایت کشانده و احساساتی را برانگیزند که به عمل مورد نظر شما الهام می بخشد. هویج ، مانند مزایای یک محصول ، افراد را به انجام عمل دلخواه ترغیب می کند. از سوی دیگر ، Sticks ، مانند کمپین های مبارزه با سیگار ، ترس را در افراد ایجاد می کند که از انجام یک اقدام خاص دست کشیده و اقدام به جایگزین کنند. برای درک بهتر نحوه ایجاد تبلیغات که دارای هویج یا چوب هستند ، این نمونه های کپی رایت بیمه را در زیر بررسی کنید.

هویج: “15 دقیقه می تواند 15٪ در بیمه خودرو صرفه جویی کند.” – جیکو

چوب: “All-State را دریافت کنید. شما می توانید در پول خود صرفه جویی کرده و مانند من از ضرب وشتم بهتر محافظت شوید.” -همه ایالتی

همانطور که می بینید ، تبلیغات Geico از سرمایه گذاری کوتاه مدت استفاده می کند که می تواند به طور بالقوه منافع بزرگی را به عنوان یک فریب برای خرید محصول شما به ارمغان آورد. برعکس ، تبلیغات All-State از شخصیت “ضرب وشتم” استفاده می کند تا ترس را در افراد ایجاد کند تا از بیمه “حقیر” خود دست کشیده و از بیمه همه کشور استفاده کنند.

2. اصل کمیابی

مردم برای اشیاء و تجربیات کمیاب ارزش قائل هستند-داشتن چیزی که اکثر مردم می خواهند اما نمی توانند داشته باشند ، احساس ارزش و قدرت ما را افزایش می دهد. اگر از کلمات و عباراتی استفاده می کنید که دلالت بر کمیابی دارد و احساس فوریت را برمی انگیزد ، مانند “پیشنهاد منحصر به فرد” یا “در دسترس بودن محدود” ، می توانید کمبود محصول و تقاضای مصرف کننده را افزایش دهید.

3. یک پیام در هر تبلیغ

برای فریب سریع افراد و ترغیب آنها به خواندن یا تماشای بقیه تبلیغات خود ، فقط به یک پیام پایبند باشید. با برجسته کردن مزیت یا ویژگی اصلی محصول یا پیشنهاد خود ، درک ارزش آن برای مشتریان آسان می شود و احتمال تبدیل آنها را افزایش می دهد زیرا شما فقط یک پیام را به مخاطبان خود منتقل می کنید: ویژگی اصلی محصول شما به نحوی به نفع مشتری شما خواهد بود ، به هر حال

4- به صورت دوم شخص بنویسید

از آنجا که مشتریان احتمالی شما در درجه اول به نحوه کمک به آنها اهمیت می دهند و ضمایر مانند “شما” و “شما” می توانند آنها را در سطح شخصی درگیر کرده و به آنها کمک کنند تا در روایتی که شما ایجاد می کنید خود را وارد کنند ، نوشتن تبلیغات به صورت دوم شخص می تواند فوراً توجه آنها را جلب کرده و به آنها کمک کنید تا آینده ای را با محصول یا خدمات شما تصور کنند که زندگی آنها را بهتر می کند.

5- حس کنترل را به مخاطبان خود بدهید

بر اساس یک مطالعه تحقیقی که توسط سه استاد روانشناسی در دانشگاه روتگرز انجام شد ، نیاز به کنترل یک ضرورت بیولوژیکی و روانی است. مردم باید احساس کنند که بر زندگی خود کنترل دارند.

اگر می خواهید به مخاطبان خود احساس کنترل بدهید ، باید به آنها توانایی انتخاب دهید. به عبارت دیگر ، پس از خواندن یا تماشای تبلیغات شما ، آنها باید احساس کنند که می توانند بین گزینه ای که پیشنهاد می کنید یا راهی دیگر را انتخاب کنند. اگر احساس کنند که شما در حال تلاش برای مجبور کردن آنها به خرید محصول شما هستید ، آنها از پیام شما ناراحت می شوند و از کار خود جدا می شوند.

برای اینکه به مخاطبان خود توانایی انتخاب و به نوبه خود حس کنترل را بدهید ، از عباراتی مانند “احساس راحتی” یا “بدون فشار” در تبلیغات خود استفاده کنید ، مانند این مثال از Hotwire.com در زیر.

6. به جای دعوت به عمل از Call-to-Value استفاده کنید

فراخوانی برای اقدام برای برداشتن گام بعدی بسیار مهم است ، اما CTA “اکنون بارگیری کنید” یا “اکنون تماس بگیرید” همیشه چشم اندازهای شکاک تر را متقاعد نمی کند تا اقدام مورد نظر شما را انجام دهند. شما باید مطمئن شوید که آخرین خط کپی یا محتوای تبلیغاتی شما از همه بهتر است.

بنابراین به جای نوشتن آخرین نسخه بدون الهام بخش ، مانند “اکنون بارگیری” ، نسخه ای بنویسید که ارزش پیشنهاد شما را به وضوح نشان دهد و در صورت انجام اقدامات دلخواه شما ، مانند این دستورالعمل فراخوانی ارزش ، نگاهی اجمالی به زندگی احتمالی مشتریان خود بیندازد. خوانندگان برای بارگیری کتاب الکترونیکی وبلاگ نویسی: “امروز را کلیک کنید و فردا وبلاگ نویس باشید.”

مثالهای تبلیغات متقاعد کننده

آیا آماده مشاهده تبلیغات قانع کننده در عمل هستید؟ این نمونه ها را بررسی کنید.

1. نیکول

نمایش – عدم گفتن – به مخاطبین در مورد مزایای محصول شما یکی از بهترین راه ها برای جلب توجه و دریافت پاسخ احساسی است. بدیهی است که حوله های کاغذی نیکول نمی توانند انگور را به کشمش تبدیل کنند ، اما این تبلیغ قدرت جذب محصول را به روشنی روشن و هوشمندانه نشان می دهد ، آنها نیازی به نوشتن یک خط کپی ندارند.

تبلیغات متقاعد کننده - دستمال کاغذی نیکول

منبع تصویر

2. هاینز

در مورد غذا ، کلمه “داغ” معانی متعددی دارد: داشتن درجه حرارت بالا و تند بودن. هاینز به طرز درخشانی از مفهوم درجه حرارت بالا برای برجسته ساختن تندی سس کچاپ خود استفاده کرد و روش خلاقانه آنها برای بیان ارزش محصولشان به آنها کمک کرد تا فوراً توجه مردم را به خود جلب کنند.

تبلیغات متقاعد کننده - هاینز

منبع تصویر

3. دنیای پاستا

با استفاده از حیله گری بازاریابی چریکی ، Mondo Pasta نسخه آنها را کاملاً با خلاقیت خود هماهنگ می کند – مردی که رشته فرنگی را به معنای واقعی کلمه “نمی تواند رها کند” می کند زیرا طنابی است که به یک حوض بسته شده است. با طراحی چنین تبلیغات بصری ، غیرمنتظره و تحت اللفظی با ظاهری تک بعدی ، چشم مردم نیز نمی تواند این تبلیغ را رها کند.

تبلیغات متقاعد کننده - ماکارونی موندو

منبع تصویر

4. بیک

یکی دیگر از نمونه های بازاریابی چریکی ، بیک از یک میدان ناهموار برای برجسته کردن قدرت تیغ های خود استفاده می کند. این آگهی فقط با چیدن یک نوار کوچک چمن در یک زمین ، روشی غیر متعارف ، ساده و فوق العاده خلاقانه برای جلب توجه مردم و توجه به قابلیت های اصلاح یک تیغ است.

تبلیغات متقاعد کننده - Bic

منبع تصویر

5. زیمنس

آگهی ماهرانه زیمنس با قرار دادن واشرها و خشک کن های خود در یک کتابخانه به شما نشان می دهد که آنها بسیار آرام هستند ، مزایای محصول آنها را نشان می دهد ، حتی یک کتابدار نیازی به شستن آنها ندارد.

تبلیغات متقاعد کننده - زیمنس

منبع تصویر

6. پپسی

“بیش از این خوب است” باعث سرگرمی پپسی شد که معمولاً در عقب به کک می رود ، مخصوصاً در رستوران ها. و با حضور یک بازیگر پر ستاره که شامل استیو کارل ، لیل جان و کاردی بی بود (که به طرز خنده دار و مشتاقانه از وضعیت خوب پپسی حمایت کردند) جسارت آنها برای دعوت مردم به دلیل تضعیف کیفیت پپسی خنده های زیادی را برانگیخت و مخاطبان زیادی را متقاعد کرد. تا تجربیات خود در مورد نوشابه را تجدید نظر کنند.

7. Match.com

سال 2020 به دلایل بی شماری چالش برانگیز بود. شرکت دوستیابی آنلاین Match.com با آگهی ای که شیطان را در حال دیدار با مسابقه کامل خود – 2020 نشان می دهد ، احساس جمعی را نسبت به سال جاری کرد.

تبلیغات آموزنده

تبلیغات آموزنده نوعی تبلیغات متقاعد کننده است که بیشتر بر حقایق تمرکز دارد. هدف اصلی تبلیغات آموزنده این است که به مخاطبان آموزش دهیم که چرا به جای جلب توجه به خواسته های آنها ، به محصول شما نیاز دارند.

این نشان می دهد که چگونه ویژگی ها و مزایای محصول شما مشکلات مشتریان شما را حل می کند و حتی می تواند محصول شما را با محصولات رقبا مقایسه کند. اگرچه این نوع تبلیغات به واقعیات و ارقام متکی است تا عمل مورد نظر را آغاز کند ، پیام تبلیغ معمولاً به شیوه ای قانع کننده تنظیم می شود.

برای درک بهتر تفاوت بین تبلیغات آموزنده و متقاعد کننده ، این مثالها را بررسی کنید.

1. میلر لایت

بعد از اینکه باد لایت به دلیل استفاده از شربت ذرت در آبجو در تبلیغات Super Bowl 53 در میلر لایت ضربه خورد ، میلر لایت تصمیم گرفت چند مشت به عقب بزند. یک روز بعد در توییتر ، آنها فاش کردند که آبجو کالری و کربوهیدرات کمتری نسبت به Bud Light دارد ، که به آنها کمک کرد مردم را متقاعد کنند که نوشیدن Bud Light و Miller Lite در واقع دارای مزایای سلامتی مشابهی هستند.

تبلیغات آموزنده - Miller Lite

2. مرکز چشم Siskiyou

یک داستان عامیانه قدیمی وجود دارد که هویج می تواند بینایی شما را بهبود بخشد ، اما علم در واقع این افسانه را رد کرده است. به همین دلیل است که این تبلیغ مرکز چشم Siskiyou یک تبلیغ آموزنده و آموزنده است.

در حالی که این داستان معمول را مسخره می کند ، اما همچنان بر این واقعیت است که هویج نمی تواند بینایی شما را بهبود بخشد و توانایی مرکز چشم در ارائه درمان با کیفیت برای چشم های شما برای ترغیب مردم به انجام تجارت با آنها.

تبلیغات آموزنده - مرکز چشم Siskiyou

3. برگر کینگ

در سال 2020 ، برگر کینگ آگهی ای را منتشر کرد که نشان دهنده زمان گذر از Whopper معروف خود در طول 34 روز بود. در حالی که به نظر می رسد انتخاب محصول خود در چنین نور دلچسب کننده ای عجیب به نظر برسد ، هدف از این تبلیغ اعلام شرکت برای حذف مواد نگهدارنده و سایر مواد مصنوعی از محصولات خود برای متمایز شدن از رقبای اصلی بود.

4. آرام

برنامه مدیتیشن محبوب Calm با حمایت از پوشش CNN برای کمپین ریاست جمهوری 2020 آمریکا ، افزایش بارگیری را تجربه کرد. از طریق قرار دادن محصول هوشمندانه در مقابل مخاطبانی که استرس را تجربه می کردند ، این برنامه به عنوان منبعی مفید برای آموزش حواس پرتی در زمان آشفته قرار گرفت.

تبلیغات آموزنده - برنامه آراممنبع تصویر

5. کبوتر

Dove علاوه بر ایجاد محصولات محبوب بدن و مراقبت از پوست ، قصد دارد مخاطبان خود را در مورد اهمیت اعتماد به نفس آموزش دهد و تأثیر مضر تصاویر ساخته شده از رسانه های اجتماعی می تواند بر عزت نفس جوانان تأثیر بگذارد.

در کمپین عکس سلفی معکوس ، داو نشان می دهد که چگونه کاربران رسانه های اجتماعی تمایل دارند ظاهر خود را برای تأیید عمومی تغییر دهند. سایر مطالب ارائه شده توسط Dove نیز حقایق و آمار مربوط به استفاده از رسانه های اجتماعی و تصویر بدن را به اشتراک می گذارد.

6. گوگل

سال گذشته ، گوگل یک آگهی ماه تاریخ سیاه به نام “بیشترین جستجو” را منتشر کرد که به همان اندازه آموزنده و الهام بخش بود. با نمایش کلیپ هایی از چهره های معروف سیاه پوست ، هر کلیپ “بیشترین جستجو” را برای نشان دادن هر فرد نشان داده شده و رویداد نشان داده شده تاریخ ساز بوده است.

تبلیغات اقناعی در مقابل تبلیغات آموزنده: کدام بهتر است؟

تبلیغات متقاعد کننده و تبلیغات آموزنده قطعاً بر جنبه های مختلف اقناع متمرکز است ، اما آنها همچنان به دنبال دستیابی به یک هدف هستند: متقاعد کردن مخاطبان به انجام اقدام دلخواه. بنابراین چه از یک استراتژی تبلیغاتی پیروی کنید یا از استراتژی دیگری استفاده کنید ، به یاد داشته باشید که اگر بتوانید بدون توجه به محرک ها ، واکنش احساسی را تحریک کنید ، تبلیغ شما موفقیت آمیز خواهد بود.

یادداشت ویراستار: این پست در ابتدا در اکتبر 2019 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

طرح تبلیغاتی