10 استراتژی رسانه های اجتماعی برای تقویت سئو

اغلب، گفتگوهای رسانه های اجتماعی و سئو به طور جداگانه اتفاق می افتد.

شخصی که از سئو شبکه های اجتماعی برای فروش محصولات استفاده می کند

رسانه های اجتماعی برای ایجاد روابط و تعامل با مخاطبان شما طراحی شده اند، در حالی که SEO علمی تر به نظر می رسد، با تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی خاص برای جذب هرچه بیشتر چشم ها.

با این حال، این دو جنبه از بازاریابی درونگرا می توانند با هم کار کنند تا نتایج یکدیگر را تقویت کنند. در این وبلاگ متوجه خواهید شد که سازش در چشم است.

این راهنما به هر بازاریاب کمک می کند تا تلاش های خود را در هر دو پلتفرم ادغام کند. در زیر به موضوعات زیر می پردازیم:

→ اکنون دانلود کنید: بسته شروع SEO [Free Kit]

اکنون تفاوت بین رسانه های اجتماعی و سئو را می دانید. بنابراین، بیایید به سئوی رسانه های اجتماعی بپردازیم.

سئو شبکه های اجتماعی چیست؟

سئوی رسانه های اجتماعی به شما امکان می دهد پروفایل های اجتماعی خود را بهینه کنید تا بتوانید مشتریان بالقوه را از طریق جستجو بهتر جذب کنید. بهترین شیوه های سئو در پلتفرم ها متفاوت است.

با این حال، هدف یکسان است: یافتن مخاطب مناسب برای برند خود و قرار دادن آنها در معرض محصولاتی که می توانند بخرند.

در حالی که مدیریت رسانه های اجتماعی و بهینه سازی سئو دو استراتژی بسیار متفاوت هستند، اما می توانند مکمل یکدیگر باشند. استفاده از هر دو می تواند به شما کمک کند تا ترافیک را از منابع مختلف به دست آورید.

رسانه‌های اجتماعی به افراد امکان می‌دهند محتوا یا مارک‌های جدیدی را که ممکن است به آن‌ها علاقه دارند کشف کنند. در همین حال، سئو به شما امکان می‌دهد از افرادی که در جستجوی سؤالات یا عبارات مرتبط با کسب و کار شما هستند ترافیک کسب کنید.

هم موتورهای جستجو و هم پلتفرم های اجتماعی به کشف اطلاعات کمک می کنند. مردم برای یافتن پاسخ یک سوال از گوگل استفاده می کنند.

مردم از رسانه های اجتماعی برای یافتن پاسخ سوالاتی که هنوز به آنها فکر نکرده اند استفاده می کنند. به عنوان مثال، جستجوی اینستاگرام یکی از ویژگی های اصلی این برنامه است.

تفاوت بین موتورهای جستجو و پلتفرم های رسانه های اجتماعی مبهم است.

چگونه رسانه های اجتماعی بر سئو تاثیر می گذارند

اگرچه موتورهای جستجو به طور رسمی از سیگنال های اجتماعی به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده نمی کنند، هنوز هم مزایایی برای پیوند این دو استراتژی وجود دارد.

این به این دلیل است که موتورهای جستجو متوجه می شوند زمانی که شما ترافیک زیادی را به سایت خود جذب می کنید و برند شما را معتبر، مرتبط و با کیفیت می دانند.

با این معیارها می توان نتیجه جستجوی بالاتری داشت. بنابراین، اگر محتوای جالب و قابل کلیکی را در رسانه های اجتماعی پست می کنید، ممکن است شاهد افزایش ترافیک باشید.

علاوه بر این، اگر مردم پست‌های شما را ببینند و لینک وب‌سایت شما را به اشتراک بگذارند، می‌تواند باعث افزایش اعتبار و رتبه‌بندی صفحه شما شود.

برای پشتیبان گیری از این موضوع، CognitiveSEO تجزیه و تحلیل 23 میلیون اشتراک رسانه های اجتماعی را انجام داد و متوجه شد که بین اشتراک های اجتماعی و سئو رابطه وجود دارد.

بسیاری از سیگنال های اجتماعی به گوگل از یکپارچگی سایت شما اطلاع می دهند. تصویر زیر آنها را برجسته می کند.

چگونه رسانه های اجتماعی از سئو پشتیبانی می کنندمنبع تصویر

اگر صرفاً بر روی سئو تمرکز کرده اید و آماده اید تا در استراتژی رسانه های اجتماعی قدردانی کنید، راهنمای ما برای بازاریابی رسانه های اجتماعی را بررسی کنید.

10 استراتژی سئوی رسانه های اجتماعی

1. دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی در وب سایت شما

ممکن است ساده به نظر برسد، اما موتورهای جستجو مانند گوگل شروع به استفاده از داده های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی برای تأثیرگذاری بر رتبه بندی جستجو کرده اند.

به عنوان یک بازاریاب، داشتن دکمه های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی در وبلاگ و وب سایت شما برای تشویق بازدیدکنندگان به اشتراک گذاری محتوا ضروری است.

این دکمه ها نه تنها به افزایش بازدید از رسانه های اجتماعی کمک می کنند، بلکه نقش مهمی در رتبه بندی موقعیت ها در موتورهای جستجو دارند.

2. استراتژی کلمه کلیدی یکپارچه

همانطور که قبلا ذکر شد، مرز بین موتورهای جستجو و پلتفرم های رسانه های اجتماعی در حال محو شدن است. استراتژی کلمه کلیدی که برای وب سایت خود استفاده می کنید را انتخاب کنید و در صورت لزوم آن را در تعامل با رسانه های اجتماعی خود اعمال کنید.

این به معنای پر کردن توییت‌های پر از کلمات کلیدی نیست. در عوض، از نحوه بیان پیام های رسانه های اجتماعی آگاه باشید. با گنجاندن کلمات کلیدی در محتوای رسانه های اجتماعی، می توانید دسترسی پیام های خود را افزایش دهید.

3. پیوندها را در پروفایل های اجتماعی قرار دهید

پیوندهای موجود در پیام‌های رسانه‌های اجتماعی، مانند توییت‌ها و به‌روزرسانی‌های وضعیت فیس‌بوک، به طور سنتی پیوندهایی بدون دنبال کردن هستند. این بدان معنی است که آنها هیچ مرجع سئو را به سایتی که به آن پیوند می دهند منتقل نمی کنند.

در حالی که این در حال تغییر است، مهم است که بدانیم URL موجود در بیوگرافی واقعی یک حساب رسانه اجتماعی است است یک لینک دنبال کردن

اطمینان حاصل کنید که از این فرصت های اضافی برای جذب مخاطبان خود به سایت خود استفاده می کنید.

4. پیوندها را در محتوای ویدیویی و ارائه قرار دهید

برخی از قدرتمندترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی آنهایی هستند که به اشتراک گذاری محتوا را تسهیل می کنند، مانند YouTube، LinkedIn و SlideShare.

هنگام اشتراک‌گذاری محتوا در این نوع برنامه‌ها، حتماً پیوندهایی به پست‌های وبلاگ مرتبط یا سایر محتوای وب‌سایت خود را به اشتراک بگذارید.

بله، این باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می شود، اما به ایجاد لینک های ورودی جدید نیز کمک می کند.

هنگامی که شخصی یک پست وبلاگی در مورد محتوای شما می نویسد، احتمالاً پیوندی از ارائه را نیز شامل می شود، زیرا این کار “آسان” است.

5. پروفایل های اجتماعی را بهینه کنید

صفحات نمایه رسانه های اجتماعی را به عنوان پسوند وب سایت خود در نظر بگیرید.

همانطور که صفحات وب سایت را برای عناوین صفحه و کلمات کلیدی بهینه می کنید، پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها منعکس کننده استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت شما هستند.

این می‌تواند تحت بخش درباره ما، خدمات، محصولات یا سایر بخش‌های قابل ویرایش باشد تا به موتورهای جستجو کمک کند تا ارتباط وب‌سایت شما با آن کلمات کلیدی را بیشتر درک کنند.

  • ایجاد لینک و دسترسی به رسانه های اجتماعی

بهینه سازی موتورهای جستجو از دیرباز مربوط به لینک های ورودی به وب سایت شما بوده است. در حالی که پیوندهای ورودی هنوز قابل توجه هستند، یک معیار ثانویه برای بازاریابان که به دنبال افزایش ترافیک جستجو هستند، باید دسترسی به رسانه های اجتماعی باشد.

برای اینکه افراد بیشتری محتوای شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند، باید تعداد طرفداران یا فالوورهای حساب خود را افزایش دهید.

با انجام این کار از طریق ایجاد محتوای با کیفیت و تعامل، نه تنها دسترسی به رسانه های اجتماعی بلکه لینک های ورودی نیز ایجاد خواهید کرد.

با این حال، برای فالوورها یا لایک های جعلی هزینه نکنید، زیرا این پلتفرم احتمالا شما را دستگیر کرده و جریمه می کند.

7. ایجاد روابط

مانند فروش، روابط برای جلب لینک های ورودی و توجه رسانه های اجتماعی بسیار بزرگ هستند. ایجاد روابط با استفاده از رسانه های اجتماعی می تواند فرصت هایی را برای پست های وبلاگ مهمان و سایر فرصت های ایجاد لینک باز کند.

همچنین می‌توانید این کار را با نظرسنجی از فالوورها اجرا کنید تا تعامل ایجاد کنید و به نظرات پاسخ دهید تا به کاربران نشان دهید افراد واقعی پشت صفحه هستند.

علاوه بر این، این فعالیت‌ها فرصت‌های بیشتری را برای به اشتراک گذاشتن پیوندهای اضافی با کاربران خود فراهم می‌کنند.

8. نمایه سازندگان محتوای خود را تقویت کنید

موتورهای جستجو توجه زیادی به سازندگان محتوا در یک صفحه وب دارند. علاوه بر وب، خزنده‌های موتورهای جستجو اطلاعات را از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای اطلاع بهتر از اعتبار نویسنده استخراج می‌کنند.

بیوگرافی نویسندگان را در مقالات یا وبلاگ‌های خود که به نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی آن‌ها پیوند دارند، اضافه کنید و آنها را با هر محتوای جدیدی که تولید می‌کنند برچسب‌گذاری کنید.

  • منشن های مثبت را افزایش دهید

همانطور که قبلا نشان داده شد، داشتن یک حضور قوی در رسانه های اجتماعی می تواند یک رابطه مثبت با مخاطبان شما ایجاد کند.

یکی از جنبه‌های مهم دستیابی به این هدف، ذکر نام‌های آنلاین است که باعث افزایش دید و آگاهی مثبت برند شما می‌شود.

برای مثال، شرکت‌ها در توییتر 19 درصد افزایش رضایت کلی مشتری را گزارش کردند. گوگل گزارش می دهد که ذکر آنلاین مثبت می تواند به تعیین اینکه آیا سایت شما در جستارهای جستجو مرتبط است یا خیر کمک می کند.

از طریق محتوای جذاب و پست های سفارشی شده در پلتفرم، ذکرهای مثبت را تشویق کنید.

10. طول عمر و تعامل محتوا را افزایش دهید

اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی به محتوای شما امکان می دهد طول عمر بیشتری داشته باشد. چند استراتژی برای افزایش تعامل، استفاده از هشتگ های خاص، تأثیرگذاران برچسب و هدایای میزبان برای پاداش دادن به تعامل است.

این را با لایک، نظرات و اشتراک گذاری دنبال کنید.

می‌توانید از ابزارهای تحلیلی، هم توسط پلتفرم و هم از ابزارهای شخص ثالث برای شناسایی موضوعات و انواع محتوا استفاده کنید.

در نهایت، از بازیافت محتوا با تعامل و عملکرد قوی نترسید. شما می توانید با پخش مجدد آن، عمر آن را افزایش دهید.

شروع شدن

چه رسانه‌های اجتماعی یک تاکتیک در استراتژی سئوی شما بوده باشند یا نه، امیدواریم که درک قوی‌تری از نحوه پیوند این دو به دست آورده باشید.

محتوا و محصول از قبل وجود دارد. اکنون، این شما هستید که باید این نکات را با کار در تیم ها و همکاری اجرا کنید.

در پایان روز، هر استراتژی باید متناسب با نام تجاری شما باشد، بنابراین با ده نکته بالا بازی کنید تا ببینید کدام یک از آن‌ها مناسب است.

بسته شروع SEO