29 آمار TikTok که در سال 2021 باید بدانید

اگر احساس می‌کنید که اپلیکیشن TikTok از هیچ‌جا بیرون آمده است، اشتباه نمی‌کنید.

از زمانی که TikTok در اوایل سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد، ظاهراً هر نشریه خبری مهمی تحت پوشش قرار گرفت و میلیون ها بار در سراسر جهان دانلود شد.

علیرغم موفقیت بزرگ اولیه TikTok، این برنامه هنوز هم کمی رمز و راز است، به خصوص برای بازاریابان. در واقع، تا همین اواخر، شرکت مادر آن، ByteDance، معیارهای زیادی را به هیچ وجه فاش نکرده بود.

در سال اول TikTok، تنها چیزی که واقعاً می‌دانستیم این بود که یک برنامه ویدیویی با توپ عجیب و غریب در حال پخش شدن است، در جدول‌های فروشگاه اپلیکیشن جهانی قرار می‌گیرد و طرفداران زیادی از Gen-Z به دست می‌آورد.

اکنون دانلود کنید: ترندهای رسانه های اجتماعی در سال 2022 [Free Report]

اما اکنون، اندکی پس از اولین تولد TikTok، ما چیزهای بیشتری در مورد آن می دانیم زیرا سایت هایی مانند Digiday، AdWeek و وبلاگ بازاریابی خودمان به طور منظم آن را پوشش می دهند.

حتی اگر هنوز کاملاً مطمئن نیستید که TikTok چیست، احتمالاً یک میم ویدیویی را در رسانه های اجتماعی دیده اید که ابتدا در برنامه ایجاد و منتشر شده است. در اینجا یکی از پست‌های TikTok است که در توییتر منتشر شد:

هنگام تصمیم گیری در مورد استراتژی اجتماعی خود، احتمالاً بیشتر به اعداد علاقه مند هستید تا ویروسی بودن به عنوان اثبات قدرت ماندگاری یک برنامه.

به‌عنوان کسی که به برنامه جذب شده، چندین بار در مورد آن وبلاگ‌نویسی کرده، صدها پست را منتشر کرده، و حتی چند ویدیوی خجالت‌آمیز بالغ از خودم ساخته است، مطمئنم که این پلتفرم برای مدتی طولانی باقی خواهد ماند. اما، خوشبختانه، با نصب داده‌ها در TikTok، لازم نیست فقط حرف من را قبول کنید.

برای کمک به تصمیم گیری آگاهانه در مورد استراتژی خود و اینکه آیا TikTok برای برند شما مناسب است یا خیر، فهرستی از 28 آمار و واقعیت جالب را که قبل از ورود به برنامه باید بدانید، گردآوری کرده ام.

29 آمار TikTok که در سال 2021 باید بدانید

پایگاه کاربر، دانلودها و رشد

طبق گزارشات، در سال اول TikTok، به 500 میلیون کاربر فعال ماهانه رسید. آیا نمی‌دانید که آیا این فقط یک اتفاق بود یا یک روند ویروسی که کم‌رنگ می‌شود؟ دوباره فکر کن به گفته TikTok و روسای شرکت آن، مخاطبان ممکن است بزرگتر و امیدوارتر از آن چیزی باشند که ما فکر می کنیم.

  • در سپتامبر 2021، TikTok رسیدن به 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه را جشن گرفت. (TikTok)
  • Musical.ly، یک برنامه همگام‌سازی لب که ByteDance آن را خریداری کرد و با TikTok ادغام کرد، طبق گزارش‌ها زمانی که در سال 2018 توسط TikTok خریداری شد، 100 میلیون کاربر فعال ماهانه داشت. (The Verge)
  • Douyin، برنامه مستقل اصلی TikTok در چین، در زمان ادغام Musical.ly با TikTok، 300 میلیون کاربر داشت. (آستانه)
  • در سال 2020، TikTok با 850 میلیون بار دانلود، بیشترین بارگیری را در سراسر جهان داشت و پس از آن WhatsApp، Facebook و Instagram قرار گرفتند. (Apptopia)
  • TikTok برترین برنامه رایگان در بخش سرگرمی اپ استور اپل است. (اپ استور اپل)

جمعیت شناسی

در حالی که پایگاه کاربر TikTok تحت سلطه Gen-Z در ایالات متحده است، بسیاری از هزاره ها آن را در سراسر جهان پذیرفته اند.

و اگرچه ممکن است به نظر برسد که TikTok در ایالات متحده بسیار زیاد است، اما بیشترین مخاطبان این برنامه در واقع از چین هستند، جایی که پلتفرم Douyin نام دارد.

در اینجا خلاصه ای از آمارهای عمده جمعیتی TikTok آورده شده است.

  • 35 درصد از مخاطبان جهانی TikTok بین 19 تا 29 سال و 28 درصد زیر 18 سال هستند. (کسب و کار برنامه ها)
  • از دسامبر 2020، TikTok دارای 69.5 میلیون کاربر فعال ماهانه در ایالات متحده است. (Statista)
  • از آوریل 2021، 48 درصد از بزرگسالان ایالات متحده بین 18 تا 29 سال از TikTok استفاده می کنند، در مقایسه با 20 درصد از بزرگسالان بین 30-49 و 14 درصد در بین افراد 50-64 ساله. (مرکز تحقیقات پیو)
  • یک چهارم آمریکایی‌های بین 12 تا 34 سال از TikTok استفاده کرده‌اند، در مقایسه با 3 درصد از بزرگسالان بالای 35 سال. (نمودارهای بازاریابی)
  • 51 درصد از کاربران جهانی TikTok مرد و 49 درصد زن هستند. (هوت سوئیت)
  • TikTok اکنون در بیش از 200 کشور در دسترس است. (اوبرلو)
  • بیش از 22.2 میلیون کاربر فعال ماهانه TikTok در اندونزی هستند. (Statista)

رفتار کاربر

TikTok یک برنامه سریع است. در ثانیه‌ای که وارد سیستم می‌شوید، ویدیویی را در بالای فید می‌بینید که به‌طور الگوریتمی حول علایق شما تنظیم شده است. اگر از ویدیویی که تماشا می‌کنید لذت می‌برید، می‌توانید محتوا را مستقیماً از پست ویدیو دنبال کنید، نظر بدهید و لایک کنید. اگر آنچه را که می بینید دوست ندارید، می توانید به حرکت رو به بالا ادامه دهید تا بلافاصله ویدیوهای عجیب و غریب بیشتری را ببینید.

بر اساس تجربه خودم، متوجه شده‌ام که TikTok به راحتی می‌تواند باعث شود که شما زمان بیشتری از حد انتظار را صرف تماشای یک جریان بی‌پایان ویدیوهای اغلب کمدی کنید. از آنجایی که این ویدیوها معمولاً بین 15 ثانیه تا یک دقیقه هستند، این برنامه را برای افرادی که به سرگرمی سریع در رفت و آمد صبحگاهی خود یا زمانی که در خانه حوصله دارند، ایده آل می کند.

به دلیل سرعت سریع و عامل سرگرمی TikTok، آمار زیر چندان تعجب آور نیست:

  • بر اساس اطلاعات فاش شده از TikTok، کاربر به طور متوسط ​​روزانه 89 دقیقه را در برنامه صرف می کند. (تجارت موسیقی در سراسر جهان)
  • تا سپتامبر 2021، روزانه 14.43 میلیون کاربر فعال از برنامه اندروید TikTok استفاده می‌کنند و کاربر به طور متوسط ​​12.3 ساعت در ماه از آن استفاده می‌کند. (Statista، HootSuite)
  • TikTok یکی از برنامه های پر دانلود در فروشگاه Google Play است. (Statista)
  • کاربران جوان 4 تا 15 ساله به طور متوسط ​​80 دقیقه در روز را در برنامه صرف می کنند. (Qustodio)
  • طبق یک عرشه TikTok فاش شده، کاربر به طور متوسط ​​​​این برنامه را 19 بار در روز باز می کند. (تجارت موسیقی در سراسر جهان)
  • تا سپتامبر 2021، 30.8 میلیون DAU جهانی در برنامه TikTok iOS وجود دارد. (Statista)
  • کاربران TikTok در اندروید اکنون زمان بیشتری را نسبت به YouTube برای تماشای محتوا در برنامه صرف می کنند. (برنامه آنی)

روندهای ویروسی و تأثیرگذار در TikTok

مانند YouTube، Vine، Instagram و همچنین سایر برنامه‌های ویدیویی گذشته و حال، TikTok درها را برای تأثیرگذاران، کمدین‌ها، سازندگان میم و حتی برخی از برندها باز کرده است. در حالی که هنوز کمی زود است که ببینیم تأثیرگذاران و روندهای آن در دراز مدت چقدر موفق خواهند بود، در اینجا چند نکته جالب وجود دارد:

  • پرطرفدارترین سازنده در TikTok رقصنده Charli D’amelio با 123.5 میلیون دنبال کننده است. پس از آن خانه لم با 115 میلیون نفر است. (ویکیپدیا)
  • یکی از اولین چالش‌های هشتگ برند، چالش #InMyDenim Guess بود. طبق گفته TikTok، ویدیوهای مشخص شده با این هشتگ در مجموع 38.8 میلیون بازدید داشته است. (TikTok)
  • رپر Lil Nas X موفقیت آهنگ خود “Old Town Road” را مدیون TikTok می داند. این آهنگ در سال 2019 پس از آپلود آن در TikTok به رتبه 1 در 100 بیلبورد برتر رسید. (اخبار BuzzFeed)

در اینجا مجموعه‌ای از #Cowboy Challenge TikTok است که در آن افرادی که لباس‌های معمولی می‌پوشند، لباس‌های گاوچران را با آهنگ «جاده قدیمی شهر» به تن خود می‌برند.

کسب و کار، درآمد و رقابت

راه‌اندازی TikTok نه تنها شرکت مادر آن، ByteDance را روی نقشه قرار داد، بلکه منجر به رقابت برنامه‌هایی مانند فیس‌بوک شد که کمی پس از ویروسی شدن TikTok، اپلیکیشنی بسیار مشابه به نام Lasso را راه‌اندازی کرد. در حالی که TikTok و ByteDance در مورد درآمد و سایر جزئیات مهم کمتر شفاف هستند، آنچه می دانیم در اینجا آمده است:

  • TikTok اکنون پنج سطح تبلیغاتی را با هدف برندهای بزرگ ارائه می دهد. یکی از آنها، چالش هشتگ مارک دار، گزارش شده است که روزانه 150000 دلار هزینه دارد. (یادداشت های Pitch Deck TikTok اولین بار توسط Digiday گزارش شد)
  • TikTok در سال 2020 حدود 1.9 میلیارد درآمد ایجاد کرد. (کسب و کار برنامه ها)
  • در اکتبر 2020، TikTok 115 میلیون دلار در خریدهای درون برنامه ای از کاربران به دست آورد. (برج سنسور)
  • TikTok دارای امتیاز 4.9 ستاره در فروشگاه App Apple و 4.4 در فروشگاه Google Play است. (اپ استور اپل، فروشگاه گوگل پلی)
  • Bytedance، شرکت مادر TikTok 75 میلیون دلار ارزش دارد که آن را با ارزش ترین استارت آپ جهان تبدیل می کند. (CBIsights)

اسرار TikTok

اگرچه TikTok یک پلت فرم اجتماعی برتر است و گزینه های خود را برای تبلیغ کنندگان افزایش می دهد، اما هنوز نسبتاً جدید است. هنگامی که یک شرکت یا استارتاپ جدید است، برای رهبری پنهان کردن اعداد اولیه، حتی زمانی که یک برند موفق است، غیرمعمول نیست. در واقع، ما این موضوع را با سایر شرکت های بزرگ مانند اسنپ چت و نتفلیکس دیده ایم.

علیرغم راه‌اندازی TikTok For Business در اواسط سال ۲۰۲۰، هنوز چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد زیرا تیم‌های جهانی TikTok و ByteDance همچنان در مورد معیارهای اصلی سکوت اختیار می‌کنند. در سال‌های آینده، از آنجایی که TikTok همچنان به جذب تبلیغ‌کنندگان بیشتر ادامه می‌دهد، تعجب‌آور نخواهد بود که اطلاعات شفاف‌تری درباره برنامه و پایگاه کاربری آن مشاهده کنیم.

کجا می توان آمار TikTok را پیدا کرد

در همین حال، اگر می‌خواهید درباره TikTok اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید تاریخچه کوتاه و موفقیت اولیه آن را در این پست بخوانید یا اینجا را کلیک کنید تا راهنمای نحوه استفاده از برنامه را بیابید. علاوه بر این، می‌توانید برنامه حقایق مهم TikTok را در وب‌سایت‌های مختلف کشف کنید:

آیا می خواهید ببینید سایر مشاغل در TikTok چه می کنند؟ این مجموعه ای از مارک ها را در TikTok بررسی کنید.

دعوت به اقدام جدید