4 بزرگ‌ترین تغییر رفتار مصرف‌کننده در سال 2023 [According to New Data]

اگر افرادی که به آنها می فروشید رفتار خود را تغییر دهند، استراتژی بازاریابی شما نمی تواند راکد بماند – شما باید خود را وفق دهید و یاد بگیرید که چگونه به آنها رسیدگی کنید. بازاریابان باید به دنبال تفاوت های قابل مشاهده در رفتار خریدار باشند تا به نیازهای خود ادامه دهند.

دو مشتری که بزرگترین تغییرات رفتار مصرف کننده را نشان می دهند

برای کمک به بازاریابان و دیگر متخصصان کسب‌وکار در تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده‌های بیشتر، ما یک نظرسنجی دوسالانه از بیش از 600 مصرف‌کننده آمریکایی انجام داده‌ایم تا درک بهتری از نحوه خرج کردن پول توسط بزرگسالان داشته باشیم.

با استفاده از تحقیقات وبلاگ HubSpot از گزارش گرایش های مصرف کننده ما، ماهیت بزرگترین تغییرات رفتار مصرف کننده را بین ماه مه 2022 تا ژانویه 2023 بررسی خواهیم کرد تا بتوانید به همین ترتیب ادامه دهید.

اکنون دانلود کنید: گزارش وضعیت روند مصرف کنندگان ایالات متحده در سال 2022

بزرگترین تغییرات رفتار مصرف کننده

1. مصرف کنندگان آماده خرید محصولات از طریق برنامه های رسانه های اجتماعی هستند.

در ماه مه 2022، تنها 12 درصد از مصرف‌کنندگان ترجیح دادند محصولات را از طریق برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فروشگاه اینستاگرام یا فیسبوک مارکت خریداری کنند. در سه ماه گذشته، 41 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند که از خرید در پلتفرم های رسانه های اجتماعی احساس راحتی می کنند.

این تغییر رفتار حیرت انگیز است. بیشتر از همیشه، بازاریابان رسانه های اجتماعی با به اشتراک گذاشتن محتوایی که از طریق این کانال ها باعث ایجاد علاقه و اعتماد می شود، بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارند.

تحقیقات وبلاگ HubSpot همچنین نشان داد که محبوب ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی، فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب و تیک تاک، ترجیح داده شده ترین پلتفرم ها برای خرید اجتماعی هستند. خریداران اجتماعی همچنین می گویند اینستاگرام و فیس بوک بهترین تجربه خرید درون برنامه ای را دارند.

این برنامه‌ها دارای رابط‌های خرید بسیار آسانی هستند، و واضح است که چرا می‌توانند بر روی کاربران بفروشند یا بر آنها تأثیر بگذارند. وقتی مصرف‌کنندگان محتوایی را که از آن لذت می‌برند تماشا می‌کنند یا با آن تعامل می‌کنند و آگهی‌های مرتبط با علایق خود را دریافت می‌کنند، محصولات برای سرگرمی‌ها و سبک زندگی‌شان ارزشمندتر به نظر می‌رسند.

2. Gen X و Boomers بیشتر از طریق رسانه های اجتماعی خرید می کنند، نه فقط نسل های جوان.

29 درصد از Gen X (افزایش 16 درصدی نسبت به می 2022) و 16 درصد از Boomers (افزایش 60٪) می گویند رسانه های اجتماعی کانال کشف محصول ترجیحی آنهاست. این تغییر برای نسل هایی که معمولاً ادعا می کنند ترجیح می دهند در مورد محصولات از طریق تبلیغات تلویزیونی و جستجوی اینترنتی بیاموزند، بسیار بزرگ است.

استفاده از رسانه های اجتماعی فقط چیزی نیست که نوجوانان هر روز از آن استفاده می کنند. نسل های قدیمی تر به همان اندازه از آن استفاده می کنند. شبکه های اجتماعی سرگرمی، اجتماع و فضای اختصاصی تری برای خرید ویترینی فراهم می کند.

3. حمایت از کسب و کارهای کوچک رو به زوال نیست – در حال رشد است.

42 درصد از مصرف‌کنندگان محصولی را بر اساس تولید آن توسط یک کسب‌وکار کوچک در سه ماه گذشته انتخاب کرده‌اند که نسبت به می 2022، 8 درصد افزایش داشته است.

اثرات بعدی همه گیری ممکن است پشت این تغییر رفتار باشد. بسیاری از مصرف‌کنندگان شاهد تعطیلی برخی از فروشگاه‌های مامان و پاپ مورد علاقه‌شان به دلیل از دست رفتن وجوه ناشی از کاهش ترافیک و مشتریان بودند. اکنون که بدترین بیماری کووید به پایان رسیده است، بسیاری از مصرف کنندگان حمایت از مشاغل کوچکتر را فراموش نکرده اند.

یکی دیگر از دلایل حمایت از کسب و کارهای کوچک، خود تجربه خرید است. بسیاری از مصرف کنندگان از خرید کوچک لذت می برند به دلیل:

  • تنوع محصولی که زنجیره ها ارائه نمی دهند
  • خدمات دستی و شخصی بیشتر به مشتریان
  • احساس مثبت پس دادن و ساختن جامعه

4. مصرف کنندگان آگاهانه تر خرید می کنند و از مشاغل با مسئولیت شرکتی حمایت می کنند.

همراه با حمایت از جامعه محلی، مصرف کنندگان پول بیشتری را به شرکت هایی می دهند که در مورد مسائلی که به آنها اهمیت می دهند موضع سیاسی می گیرند. این سه علت از مهمترین آنها برای آنهاست:

  • عدالت نژادی
  • ابتکارات تغییر آب و هوا
  • حقوق LGBTQ+

مصرف‌کنندگان می‌خواهند از شرکتی حمایت کنند که آن را پرداخت می‌کند. آنها می خواهند بر دنیای اطراف خود تأثیر بگذارند زیرا از اخبار ناآرامی های سیاسی جهانی و سایر موضوعات مطلع می شوند.

کسب‌وکارها از اجرای طرح‌ها، برنامه‌ها یا کمک‌های اجتماعی مسئولیت‌پذیر برای جذب و حفظ مشتریان سود زیادی دارند. ممکن است این عامل اصلی تصمیم گیری پشت خرید مشتری بعدی شما بین شما و رقیب شما باشد.

با روندهای رفتار مصرف کننده همراه باشید

یکی از مهم‌ترین خطراتی که یک تیم بازاریابی می‌تواند داشته باشد، ناتوانی در انطباق با تغییر رفتار مصرف‌کننده است. از رفتارهای مشتریان خود مطلع باشید و اطمینان حاصل کنید که نیازهای آنها را برآورده می کنید – حتی اگر آنها تغییر کنند.

دعوت به اقدام جدید