6 تماس با مدیریت بهترین شیوه ها برای مشاغل کوچک

به عنوان یک کسب و کار کوچک یا استارتاپ ، کارهای زیادی در لیست کارهای خود دارید: افزایش آگاهی از نام تجاری خود ، تبدیل مشتریان به مشتریان و حمایت از مشتریان پس از فروش. و البته همه مدیران پشت صحنه هستند.

بخش عمده ای از آن مدیریت تماس است.

برای اینکه کسب و کار کوچک شما بتواند با موفقیت و پایداری رشد کند ، باید یک استراتژی مدیریت تماس قوی در نظر بگیرید. اما این به چه معناست و چگونه می توان آن را درست انجام داد؟CRM رایگان HubSpot را هم اکنون دریافت کنید

مدیریت تماس چیست؟

مدیریت تماس عبارت است از نحوه مراقبت از همه اطلاعات تماس در کسب و کار شما ، از جمله جزئیات مخاطبین ، ترجیحات ارتباطی ، سابقه فروش و تعامل مشتریان با شرکت شما. این امر هر تیمی را در سازمان شما قادر می سازد تا اطلاعات لازم را برای بهره وری بیشتر داشته باشد و زمینه لازم برای ارائه تعاملات شخصی را داشته باشد.

مخاطبین شما ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • سرنخ ها (یا افرادی که در برنامه شما هستند اما هنوز از شما خرید نکرده اند)
  • مشتریان فعلی و قبلی

یک استراتژی مدیریت تماس با نرم افزار CRM پیاده سازی شده است که تمام اطلاعات تماس کسب و کار کوچک شما را در یک مکان متمرکز ذخیره می کند.

اگرچه مدیریت تماس به طور سنتی قلمرو فروشندگان است ، CRM در سالهای اخیر به سرعت تکامل یافته است. در حال حاضر بسیاری از سیستم عامل های CRM همه در یک ویژگی های پیشرفته ای را برای تیم های بازاریابی و خدمات مشتری ارائه می دهند تا تعاملات خود را ذخیره و مدیریت کنند ، سیلوهای اطلاعات را حذف کرده و همکاری خود را با فروش افزایش دهند.

یک CRM همه کاره یا CRM که به شدت با سایر برنامه های شما یکپارچه شده است ، یک راه حل مناسب برای مدیریت و ساده سازی کل سفر مشتری به عنوان شما است:

  • جذب و جمع آوری سرنخ های جدید بازاریابی
  • این راهکارها را برای آمادگی فروش پرورش دهید
  • سرنخ ها را به مشتریان پولی تبدیل کنید
  • انجام خدمات داخلی و ارائه پشتیبانی مداوم
  • ارائه ارتقاء و ارزش افزوده

مزایای مدیریت تماس قوی

مدیریت تماس بسیار بیشتر از فروش تأثیر می گذارد. وقتی این کار را درست انجام دهید ، مزایا در کل مشاغل کوچک شما منعکس می شود ، زیرا هر نقش دارای اطلاعات و بینش بیشتری در نوک انگشتان خود است. همچنین هر جنبه ای از سفر مشتری را غنی می کند.

با فرایندهای مدیریت تماس خوب ، می توانید:

  • تجربیات مشتری خود را با بینش داده ها و اتوماسیون غنی کنید
  • زمان کمتری را برای مدیریت اختصاص دهید و برای مواردی که بیشترین اهمیت را دارند زمان آزاد کنید
  • با ارائه پیام های مناسب در زمان مناسب ، تبدیل ها را به حداکثر برسانید

مدیریت تماس کاری است که کسب و کار شما همیشه انجام خواهد داد ، اما اکثر مشاغل کوچک فضای زیادی برای پیشرفت دارند تا کارایی خود را در این زمینه به حداکثر برسانند.

نکات ما را در مورد بیشترین تأثیر مدیریت تماس در مشاغل کوچک خود بخوانید.

شش شیوه مدیریت تماس با بهترین شیوه ها

در اینجا راهنمای ما برای استفاده از استراتژی های مدیریت تماس برای پیشبرد رشد و کاهش سردردهای کسب و کار شما ، چه در حال حاضر و چه در مراحل بعدی ، آمده است.

1. اطلاعات تماس خود را تمیز نگه دارید.

مدیریت صاف تماس با داده های پاک آغاز می شود. اگر داده های نادرست یا متناقض در مورد مشتریان خود دارید ، نمی توانید یک تجربه عالی برای مشتریان ارائه دهید ، همچنین نمی توانید عملیات تجاری و گزارشات روان در داخل شرکت خود داشته باشید.

اگرچه می توانید با تنظیم فرم های تولید سرنخ و معرفی فرایندهای واضح برای پیگیری تیم خود ، میزان داده های بد وارد شده به پایگاه داده خود را کاهش دهید ، اما نمی توانید از همه آنها جلوگیری کنید. به همین دلیل است که هر کسب و کاری نیاز به پاکسازی منظم داده ها دارد. به عنوان مثال ، می توانید این کار را هر سه ماه یکبار برنامه ریزی کنید.

به عنوان بخشی از پاکسازی داده ها ، برای حذف موارد زمان ببرید:

  • مخاطبین تکراری
  • داده های مخاطب نادرست یا قدیمی ، مانند ایمیل هایی که به سختی بازگردانده شده اند
  • مخاطبینی که دیگر نمی خواهند از شما خبری بشنوند

تمیز کردن داده ها نباید کاملاً دستی باشد. موارد زیادی وجود دارد که می توانید خودکار کنید. به عنوان مثال ، بسیاری از CRM ها و ابزارهای بازاریابی ایمیلی موارد تکراری را برجسته می کنند تا بتوانید آنها را ادغام یا حذف کنید.

نرم افزار بازاریابی ایمیل شما همچنین به شما کمک می کند ایمیل هایی را که دارای بازخورد سخت هستند ، در کنار گروهی از مخاطبین لغو اشتراک ، شناسایی کنید. هنگامی که مطمئن شدید می توانید این داده ها را پاک کنید ، می توانید آنها را از برنامه حذف کنید.

2. CRM مناسب را انتخاب کنید.

به عنوان بخشی از یک استراتژی مدیریت ارتباط قوی ، CRM شما باید در قلب تجارت شما باشد. این نرم افزاری است که در آن شما تمام اطلاعات کلیدی تماس خود و همچنین تعاملات با هر مشتری و سرپرست را ذخیره می کنید.

این باعث می شود CRM شما به یکی از مهمترین برنامه هایی که در کسب و کار شما مناسب است تبدیل شود. برای تحقیق در مورد CRM های مختلف وقت بگذارید و مناسب صنعت ، اندازه کسب و کار ، استراتژی فروش و بازاریابی و اهداف خود را پیدا کنید.

همانطور که تجارت شما رشد می کند ، CRM شما باید با آن رشد کند. این ممکن است به معنای ارتقاء برنامه ، تنظیم استراتژی یا حتی تغییر ابزارها در مقیاس بندی باشد.

3. اطلاعات تماس خود را متمرکز کنید.

بهترین استراتژی های مدیریت تماس شامل یک پایگاه داده متمرکز است که همه مخاطبین را در یک مکان ذخیره می کند. این به طور کلی CRM شما خواهد بود ، این دلیل دیگری است که مهم است مرحله 2 را دنبال کرده و مرحله مناسب را انتخاب کنید!

با داشتن پایگاه داده متمرکز تماس ، می توانید:

  • همه بینش های کلیدی مورد نیاز خود را در یک برنامه پیدا کنید
  • یافتن داده ها را بدون نیاز به داشتن اطلاعات ورود به سیستم و آموزش بسیاری از ابزارهایی که نیازی به استفاده از آنها ندارند ، برای دیگر تیم ها آسان کنید
  • تجزیه سیلوهای اطلاعاتی بین بخش ها

برای شروع متمرکز کردن داده های خود ، برنامه های اصلی موجود در پشته خود را که اطلاعات مخاطبین را جمع آوری می کنند ، شناسایی کنید. سپس می توانید این داده ها را با CRM خود همگام سازی کنید.

4. به طور خودکار داده های تماس بین برنامه های خود را همگام سازی کنید.

به یاد داشته باشید: برای م effectiveثرترین نتایج مدیریت تماس در مشاغل کوچک شما ، نمی توانید اجازه دهید پایگاه های داده مخاطبین در برنامه های شما از یکدیگر جدا شوند.

CRM ، برنامه های بازاریابی ، مجموعه فروش و سایر ابزارهای کسب و کار شما وقتی به عنوان بخشی از یک اکوسیستم یکپارچه به هم متصل شوند ، بهترین نتایج را ارائه می دهند. بهترین راه برای دستیابی به این هدف ، همگام سازی داده ها است.

پس از ایجاد یک پایگاه داده متمرکز تماس ، مرحله بعدی شما این است که داده های مربوطه را از آن با برنامه های شخصی خود همگام سازی کنید.

5. داده هایی را جمع آوری کنید که بینش شما را غنی می کند.

با همگام سازی اطلاعات تماس بین برنامه های خود ، می توانید بصورت خودکار بینش هایی را که در اختیار دارید غنی کنید.

اگر داده های جغرافیایی یا مصرف محتوا را در CRM خود جمع آوری می کنید ، می توانید این را با بستر بازاریابی ایمیل خود همگام سازی کرده و از آن برای تقسیم بندی مشترکان به لیست های پستی دقیق تر استفاده کنید.

6. در مورد اطلاعات تماس خود از قضاوت درست استفاده کنید.

همه مشاغل بزرگ و کوچک باید به مقررات حفاظت از داده ها توجه کنند. با این حال ، این فراتر از بازی با قوانین و تیک زدن جعبه ها است.

برندی باشید که مشتریان احتمالی شما و مشتریان بتوانند با داده های خود به آن اعتماد کنند. از اطلاعاتی که به شما می دهند محافظت کنید و به حریم خصوصی آنها احترام بگذارید. ممکن است این ROI به راحتی قابل اندازه گیری نباشد ، اما داشتن مشتریانی که به نام تجاری شما اعتماد دارند همیشه تأثیر خواهد داشت.نرم افزار crm رایگان