7 نکته برای سازماندهی بیشتر کسب و کار شما

با توجه به اینکه تحولات تکنولوژیکی انقلاب صنعتی چهارم بر نحوه زندگی ، کار و ارتباط همه ما تأثیر می گذارد ، سرعت تغییرات سریع در همه مشاغل در حال وقوع است.

این امر در زمانهای نامعلوم دوچندان صادق است ، جایی که سازمانهای هر صنعت با نیاز ناگهانی به تغییر سبک کار مواجه می شوند و کسب و کار خود را انعطاف پذیرتر و انعطاف پذیرتر می کنند.

زمان مناسبی است که بپرسید چگونه کسب و کار شما می تواند فرایندهای کلیدی خود را برای ارائه بهترین تجربه برای کارکنان و مشتریان شما سازماندهی کند.

اکنون بارگیری کنید: الگوی استراتژی رشد رایگان

با ترکیب بهینه افراد ، فرایندها و فناوری ، می توانید سازمان خود را با تغییرات سازگار کرده و در بهترین موقعیت برای رشد و شکوفایی قرار دهید.

با در نظر گرفتن این نکته ، در اینجا هفت نکته سازمانی برای مشاغل وجود دارد که به شما در ادامه مسیر درست کمک می کند. ما همچنین اهداف مربوطه را برای هر نکته ذکر کرده ایم ، بنابراین می توانید موفقیت خود را در طول زمان بسنجید.

7 نکته سازمانی برای مشاغل در حال رشد

1. نفخ فناوری را قطع کنید.

هدف: مجموعه فناوری کسب و کار خود را ساده کنید تا به تیم خود کمک کنید تا کار را به بهترین نحو انجام دهد.

فناوری می تواند سازمان ، بهره وری و همکاری کسب و کار شما را افزایش دهد. با این حال ، چیزی به نام ابزارهای زیاد وجود دارد – که در غیر این صورت به عنوان شناخته می شود نفخ فناوریبه

هنگامی که یک سازمان از برنامه ها و ابزارهای بسیار بیشتری نسبت به نیاز خود استفاده می کند ، می تواند به سرعت مشکلات پیچیدگی بیش از حد ، حواس پرتی و نگرانی های امنیتی را تجربه کند.

اگر این امر برای شما آشنا به نظر می رسد ، وقت آن است که مجموعه فناوری کسب و کار خود را ارزیابی ، هرس و بهینه سازی کنید.

برای اینکه اکوسیستم فناوری خود را تحت کنترل داشته باشید و از مزایای برنامه های ابری استفاده کنید ، مجموعه ای از فرآیندهای ثابت را با استفاده از برنامه ها و عملکردهای مورد نیاز برای انجام کار ایجاد کنید.

مقدمات کار را طوری تنظیم کنید که کارمندان در نهایت سعی نکنند صد چیز مختلف را به طور همزمان در برنامه های زیاد جابجا کنند.

2. فرهنگی بسازید که به تمرکز پاداش می دهد.

هدف: به جای انتظار ارتباط و همکاری مداوم از هر یک از اعضای تیم زمانی که پشت میز کار خود هستند ، زمانی را برای هر کارمند اختصاص دهید تا بر روی جایی که بیشترین ارزش را دارد تمرکز کند.

منظم ماندن به توانایی شما در جلوگیری از حواس پرتی بستگی دارد – که در سازمانهایی که فرهنگ وقفه مداوم به صورت همکاری پوشیده است همیشه آسان نیست.

اتلاف وقت رایج روزانه عبارتند از: استفاده از ابزارهای تجاری که بسیار پیچیده یا مناسب کار نیستند. حواس پرتی در رسانه های اجتماعی ؛ و ورود داده های دستی در چندین سیستم مختلف که به خوبی با هم کار نمی کنند.

بیایید همچنین خستگی به اصطلاح اعلانات را که توسط بمباران هر روز اعلان ها و ایمیل های نامربوط ایجاد می شود ، فراموش نکنیم.

در اینجا برخی از بهترین راه ها برای خلاص شدن از دست دادن زمان در کسب و کار شما آمده است:

  • از ابزارهای مبتنی بر ابر با دقت انتخاب شده استفاده کنید که همه افراد در شرکت شما نحوه استفاده از آنها را می دانند.
  • ایجاد یک اکوسیستم فناوری یکپارچه که کارایی را حداکثر می کند.
  • فرایندهایی را در سطح شرکت ایجاد کنید که جلسات تجاری غیر ضروری را به حداقل برساند.
  • اعضای تیم را تشویق کنید تا حواس پرتی ها را برای مدت زمان مشخصی متمرکز کنند.

سازمان یافته ترین مشاغل آنهایی هستند که متوجه می شوند نیازی به انجام کارها ندارند راهی که همیشه داشتندبه

برای سازماندهی و بهره وری بیشتر کسب و کار خود می توانید در چه فرایندها و فرضیاتی تجدید نظر کنید؟

3. مهاجرت به ابر.

هدف: شیوه های تجاری را که هنوز از طریق سیستم ها یا ابزارهای قدیمی مدیریت می شوند ، مشخص کنید و نحوه جایگزینی آنها با گردش کار و برنامه های مبتنی بر ابر را برنامه ریزی کنید.

تقریباً همه مشاغل از نوعی از فناوری ابر استفاده می کنند ، حتی اگر چیزی بیش از ایمیل تحت وب نباشد. اما ابرها بسیار بیشتر از آنچه بسیاری از مشاغل تصور می کنند وجود دارد.

چه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ، ذخیره داده ها یا اتوماسیون کسب و کار از طریق وب ، تقریباً هر حجم کاری دیجیتالی را می توان به ابر منتقل کرد.

با استفاده از ابزار SaaS-یا برنامه های مبتنی بر ابر با مدل اشتراک-کسب و کار شما می تواند از محدودیت های فیزیکی رایانه های رومیزی فرار کرده و کارمندان را قادر سازد تا کار خود را با آنها در هر کجا که هستند انجام دهند.

ادامه دهید تا کسب و کار خود را بیشتر به فضای ابری برسانید و رفت و برگشتی را که با محاسبات قدیمی انجام می شود به حداقل برسانید.

4. سبکهای مختلف کاری را بپذیرید.

هدف: با درنظر گرفتن شیوه های مختلف کار ، مانند کار از راه دور یا ساعات کاری انعطاف پذیر ، برنامه ای برای اثبات آینده کسب و کار خود ایجاد کنید.

از استارتاپ های چابک گرفته تا شرکت هایی که با تحول دیجیتالی هدایت می شوند ، بسیاری از سازمان ها در حال حاضر از مزایای شیوه های مختلف کار – از جمله افزایش بهره وری ، کاهش هزینه های دفتر و دسترسی به استعدادهای متنوع تر – استفاده می کنند.

اما حتی اگر سازمان شما برای بهره مندی از تمام مزایای کار از راه دور و ساعات کاری انعطاف پذیر دور باشد ، تبدیل آن به یک اولویت بلند مدت به شما کمک می کند تا مشاغل خود را در آینده ثابت کرده و سازگاری آن را آسان تر کنید.

اگر به دنبال فعال کردن راه دورتر در مشاغل خود هستید ، در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید این انتقال را تا حد ممکن یکپارچه کنید:

  • سیاست های شرکت خود را برای ارائه بهترین شیوه های کار از راه دور متمرکز کنید.
  • ارتباطات و همکاری تیم را با برنامه های مبتنی بر ابر مانند Slack تقویت کنید.
  • با معرفی برنامه های تماس ویدیویی ، وابستگی خود را به جلسات حضوری کاهش دهید.
  • مجموعه فناوری خود را طوری تنظیم کنید که بر برنامه های مبتنی بر ابر تمرکز کند که تیم شما می تواند در هر مکانی از آنها استفاده کند.

5- بر اهداف کوچکتر تمرکز کنید.

هدف: اهداف کل شرکت ، بخش و فرد را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که آنها به مراحل قابل اجرا تقسیم شده اند.

اگر اهداف والایی را تعیین کنید که هم ترسناک هستند و هم تمرکز بر آنها دشوار است ، سازماندهی آن برای کسب و کار شما سخت است.

در هر بخش و وظیفه شغلی ، محتمل ترین راهی را که تیم شما به اهداف کلیدی شما می رساند تعیین کنید ، قبل از تجزیه آنها به مراحل بعدی.

با نقاط عطف کوچکتر و به راحتی قابل اندازه گیری ، تیم شما در بهترین موقعیت قرار دارد تا تمرکز خود را حفظ کرده و از فرسودگی و سردرگمی جلوگیری کند.

6. بدون کاغذ بروید.

هدف: مشخص کنید چه چیزی باعث ایجاد توده کاغذ در سازمان شما شده و فرآیندهایی را برای به حداقل رساندن این امر ایجاد کنید.

کاغذ منبع متداول بی نظمی در بسیاری از دفاتر است ، اما تا حد زیادی قابل اجتناب است. اگر هنوز سیستم بایگانی دیجیتالی ندارید ، زمان ساختن آن فرا رسیده است.

در اینجا برخی از بهترین راه ها برای کمک به کسب و کار شما بدون کاغذ است:

  • یادداشت ها و پرونده ها را به صورت دیجیتالی در CRM خود به سوابق مشتری وصل کنید.
  • از برنامه های تیمی مانند Google Drive برای همکاری در پروژه های تیمی استفاده کنید.
  • با برنامه هایی مانند DocuSign امضای سند را به صورت آنلاین انجام دهید.

هرچه بیشتر وابستگی خود را به کاغذ کاهش دهید ، کسب و کار شما سریعتر مدرن می شود و سازماندهی گردش کار شما آسان تر می شود.

مشاغل تأسیس شده ممکن است کار دشواری داشته باشند زیرا غالباً اطلاعات زیادی در اسناد چاپی یا رسانه های دیجیتالی فیزیکی دارند.

با اسکن و دیجیتالی کردن همه چیز و بارگذاری آن در یک سیستم مدیریت سند شروع کنید. این بسیار سازمان یافته تر از جمع آوری اسناد و رسیدهای کاغذی در اطراف دفتر است!

7. خودکار گردش کار.

هدف: مشخص کنید چه چیزی در سازمان شما زمان بیهوده مصرف می کند و تعیین کنید که چگونه می توانید از گردش کار خودکار استفاده کنید تا زمان بیشتری را برای تمرکز بر موارد مهم آزاد کنید.

اگر چیزی وجود دارد که بهره وری را بیش از همه از بین می برد ، این فرآیندهای دست و پا گیر دستی است که زمان را از بین می برد و گردش کار را به روی خطای انسانی باز می گذارد.

وارد کردن یا صادر کردن داده ها بین نرم افزار بازاریابی ایمیل و CRM به صورت دستی ممکن است در ابتدا چندان مهم به نظر نرسد ، تا زمانی که متوجه شوید باید همین کار را با بسیاری از برنامه ها و پایگاه های داده دیگر انجام دهید. در نهایت ، چالش های مقیاس آن را عملاً غیرممکن می کند.

توصیه های Sage معتقد است که هر چیزی که می تواند خودکار شود باید خودکار شود. می توانید با خودکار کردن شروع کنید:

  • امتیاز دهی به مخاطبین جدید در پایگاه داده شما
  • فروش گردش کار ایمیل را تقویت می کند
  • پشتیبان گیری و همگام سازی روال بین برنامه ها
  • فرآیندهای مراقبت از مشتری ، مانند هشدار مدیران حساب در مورد بلیط های پشتیبانی یا انجام نظرسنجی NPS
  • غنی سازی داده ها بین برنامه ها با ادغام دو طرفه ، مانند CRM و بستر ایمیل شما

هدف باید یکپارچه سازی سیستم ها و فرایندهای فناوری شما در یک محیط منسجم باشد که در آن همه اعضای تیم شما به اطلاعات دقیق و فعلی در زمان واقعی ، بدون توجه به مکانی که از نظر فیزیکی در آن قرار دارند دسترسی داشته باشند.

با استفاده از ابزارها و داده های مناسب ، همه اعضای تیم شما می توانند بدون درگیر شدن در کارهای تکراری دستی یا صرف ساعت ها برای ردیابی آن سند کلیدی ، منظم باشند.

وقتی اتفاقات زیادی در کسب و کار شما رخ می دهد ، سازماندهی منظم کار آسانی نیست. اما با ساده سازی فرایندهای اصلی خود و نگاه به آینده ، می توانید چالش های مقیاس را برآورده کرده و کسب و کار خود را در بهترین موقعیت برای پیشرفت در سالهای آینده قرار دهید.

دعوت به اقدام جدید