7 هک ساده بازاریابی دیجیتال برای سال 2022

روندهای بازاریابی دیجیتال به طور مداوم در حال تغییر است. هر سال استراتژی های بازاریابی جدیدی ارائه می شود که باید شناسایی شوند و در برنامه های بازی مشاغل بزرگ و کوچک یکسان شوند ، در غیر این صورت ، پول جدی روی میز باقی می ماند.

وقتی صحبت از جستجوی آنلاین به میان می آید، گوگل بسیار جلوتر از رقبا است و مسئول 94 درصد از کل ترافیک ارگانیک و 96 درصد از کل ترافیک جستجوی گوشی های هوشمند است. این باعث می شود که کسب و کار شما در صفحه اول Google مهمترین عامل موفقیت بازاریابی دیجیتال شما باشد.

خبر خوب این است که وقتی صحبت از الگوریتم موتور جستجوی گوگل می شود ، مهم نیست که شما یک سازمان بزرگ یا کوچک هستید. فقط کسانی که از تکنیک‌هایی استفاده می‌کنند که توسط Google تأیید شده است، می‌توانند وب‌سایت خود را در املاک و مستغلات اصلی Google – صفحه اول صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ببینند.

بیایید نگاهی به برخی هک های ساده ای که بازاریابان دیجیتال استفاده می کنند ، بیندازیم تا مطمئن شویم وب سایت آنها در SERP ها رتبه بالاتری دارد و از ترافیک آنها بیشترین استفاده را می برد.

اکنون بارگیری کنید: الگوی استراتژی رشد رایگان

7 هک بازاریابی دیجیتال

1. بهینه سازی استراتژی ایمیل

ایمیل سالهاست وجود دارد ، اما هنوز به جایی نمی رسد. تقریباً 80٪ از بازاریابان افزایش تعامل ایمیل را در دوازده ماه گذشته گزارش کرده اند.

یکی دیگر از آمارهای هیجان انگیز برای همه کسانی که به فکر استفاده از ایمیل های بیشتر در کمپین های بازاریابی خود هستند این است که بازاریابی ایمیلی بیشترین بازده سرمایه گذاری را برای مشاغل کوچک دارد. البته ، این تنها با یک ایمیل خوب و دارای کپی مختصر و یک پیام جذاب امکان پذیر است.

یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی، توانایی تقسیم بندی استراتژی بازاریابی ایمیلی شما برای مطابقت با پایگاه مشتری شما است. به عنوان مثال ، بازاریابان به طور مداوم از فصل تعطیلات برای ارائه مشوق به مشتریان خود استفاده می کنند ، مانند کدهای تخفیف برای کسانی که وب سایت خود را با کالایی در سبد خرید ترک کرده اند.

2. استفاده از فرمول AIDA

AIDA مخفف عبارت Attention, Interest, Desire, and Action است. در اینجا توضیحی از Lucidchart آمده است تا نشان دهد چگونه می توان از آن در بازاریابی استفاده کرد.

توضیحات بصری مدل بازاریابی AIDA

این استراتژی بازاریابی برای مدتی وجود داشته است – به طور دقیق از سال 1898. و حدس بزنید چه؟ هنوز کار می کند.

در حقیقت ، AIDA تقریباً در تمام کانالهای بازاریابی بسیار خوب عمل می کند تا توجه خوانندگان را به خود جلب کند ، احساس کمبود را ایجاد کند ، بر قلب آنها تأثیر بگذارد و راه حلی برای مشکل آنها ارائه دهد. این فرمول اثبات شده در گذشته مورد استفاده قرار گرفته است، هنوز هم استفاده می شود، و قطعا باید در بازاریابی یک کسب و کار کوچک در سال پیش رو استفاده شود.

3. استقبال از بازاریابی ویدئویی

ویدئو به عنوان نیروی محرکه بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است و به نظر نمی رسد این روند به جایی برسد. در واقع، طبق تحقیقات، ویدیوها تا سال 2021 نزدیک به 82 درصد از ترافیک اینترنت مصرف کننده را تشکیل خواهند داد.

ویدئوهای زنده و مارک دار یکی از محبوب ترین گرایش های بازاریابی ویدئویی در حال حاضر هستند و مردم همچنان راههای جدید و جالبی را برای جلب مخاطبان خود با محتوای ویدیویی پیدا می کنند.

زیبایی استفاده از ویدئوهای زنده در این است که تعاملی است و به مخاطب اجازه می دهد تا با تماس یا ترک نظری که می تواند در طول جلسه زنده پاسخ داده شود ، بخشی از مکالمه باشند. تخمین زده می شود که تا سال 2021، ویدیوی زنده 13 درصد از کل ترافیک ویدیو را به خود اختصاص دهد، که آن را به یک استراتژی عالی برای مشاغلی تبدیل می کند که دائماً خارج از چارچوب فکر می کنند.

برخلاف تصور عمومی، ایجاد یک توضیح دهنده، نحوه انجام، یا ویدیوی توضیحات محصول برای شما یک دست و پا هزینه ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی یک دوربین و میکروفون خوب سرمایه گذاری کنید ، یا حتی می توانید از تلفن هوشمند خود استفاده کنید. به جای صرف مبالغ هنگفت برای ابزارهای ویرایش گران قیمت ، می توانید از برنامه هایی استفاده کنید که به اندازه کافی قدرتمند هستند تا ویدئویی با ظاهر حرفه ای ایجاد کنید.

برای ایجاد ترافیک جستجوی بیشتر برای وب سایت خود، به یاد داشته باشید که آن را به خوبی فکر کنید، حاوی محتوای اطلاعاتی باشد و به مشکل تعریف شده ای که مشتری ایده آل شما با آن مواجه است رسیدگی کنید.

بهینه سازی ویدئو در YouTube با کلمات کلیدی مرتبط ، شانس بیشتری برای بازدید ویدئوی شما افزایش می دهد. و ، توجه بیشتری به عنوان ویدئو داشته باشید – باید بی نظیر و جذاب به نظر برسد. به عنوان مثال ، “نحوه بستن پاپیون را بیاموزید” به این خوبی به نظر نمی رسد که “نحوه بستن پاپیون کامل را بیاموزید”.

در حالی که ممکن است فیلم های زیادی در موضوعی مشابه وجود داشته باشد ، اما ایده این است که محتوای شما از بقیه متمایز شود.

4. ایجاد محتوای جدید

محتوایی که قرار می دهید به عنوان ارز اصلی استراتژی های بازاریابی شما عمل می کند. در حالی که ایجاد وبلاگ ها و مقاله های معمول برای ایجاد ترافیک خوب است ، نوشتن محتواهایی که مخاطبان خود را مطلع می کند انجام نمی دهد. کسب‌وکارهای بیشتری در حال یادگیری اهمیت تعامل با مخاطبان خود هستند. در واقع ، بسیاری از مارک های موفق در حال حاضر از محتوایی استفاده می کنند که مخاطبان خود را در کنار محتوایی که آموزش می دهد ، جذب می کند.

یکی از انواع محتوا که در حال افزایش است، محتوای بدیع است. این محتوایی است که در کنار محتوای معمولی وبلاگ ها ، مقالات ، کتاب های الکترونیکی و فیلم ها قرار می گیرد. مشابه ویدیوها، ایجاد محتوایی که مخاطبان شما را درگیر می‌کند از طریق نظرسنجی، آزمون‌ها و مسابقات نیز امکان‌پذیر است، جایی که مخاطبان می‌توانند در مورد یک موضوع خاص رای دهند یا نظرات خود را به اشتراک بگذارند. سعی کنید این محتوا مربوط به کسب و کار شما باشد.

محتوای منقضی شده ، که به نظر می رسد از مدل Snapchat الهام گرفته است ، همچنان در بین جوانان جوان به محبوبیت خود ادامه می دهد. محتویات منقضی شده قبل از حذف برای مدت معینی در وب سایت یا رسانه های اجتماعی شما باقی می ماند. این باعث ایجاد یک فوریت می شود که می تواند بینندگان را به اقدام تشویق کند. برای جذب مخاطبان خود در حین استفاده از محتوای در حال انقضا، می توانید کد تخفیفی را اضافه کنید که برای مدت زمان محدودی قبل از حذف نمایش داده می شود.

5. تشخیص تفاوت بین بازاریابی و برندسازی

کسانی که در بازاریابی آنلاین سرمایه گذاری می کنند باید تفاوت بین بازاریابی و مارک تجاری را درک کنند. در حالی که این دو اصطلاح گاهی به جای یکدیگر استفاده می شوند ، معانی آنها بسیار متفاوت است.

وقتی صحبت از مصرف کننده می شود، برند شما محصول یا خدماتی نیست که ارائه می دهید، بلکه لوگو، طراحی وب سایت و پیامی است که در تمام پلتفرم ها برای مشتریان خود ارسال می کنید. به عبارت دیگر، برندسازی نحوه درک مخاطب از کسب و کار شما است.

از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال از تاکتیک هایی استفاده می کند که برای تقویت تلاش های برندسازی شما طراحی شده اند. این بدان معنی است که تلاش های بازاریابی شما باید پیام برند شما را تقویت کند و نتیجه معکوس نداشته باشد. با این حال، اینجا جایی است که بسیاری از کسب و کارهای کوچک سقوط می کنند، زیرا آنها از کمپین های بازاریابی استفاده می کنند که به جای ایجاد علاقه و پرورش یک جامعه در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی، بیشتر بر روی محصول یا خدمات خود تمرکز می کنند.

تبلیغ آشکار محصول یا خدمات خود در رسانه های اجتماعی به شما در ایجاد جامعه ای از پیروان وفادار کمک نمی کند. در واقع ، ممکن است تأثیر منفی بر جذابیت کلی برند شما برای مخاطبان داشته باشد.

6. استفاده خوب از تبلیغات خدمات محلی (LSA)

LSAها یا تبلیغات خدمات محلی، شبیه تبلیغات گوگل هستند، اما در مورد اثربخشی آنها در تبلیغ محصولات یا خدمات شما بسیار متفاوت هستند. به طور خلاصه، LSA ها تبلیغات پرداخت به ازای سرنخ هستند که اکنون در بالای نتایج جستجوی گوگل ظاهر شده اند. LSA ها که در ابتدا در سال 2017 منتشر شدند ، به آرامی در حال پیشرفت هستند و به بازارهای کوچک نیز راه پیدا می کنند.

نمونه ای از تبلیغات خدمات محلی Google

در حال حاضر، به نظر می رسد LSA ها برای ارائه دهندگان خدمات خانگی مانند برق، قفل ساز، نقاش، نظافت خانه و لوله کش ها تمرکز دارند. اگر هر یک از این خدمات را ارائه می دهید ، وقت آن رسیده است که از LSA برای افزایش دسترسی خود استفاده کنید. با این حال ، شکی وجود ندارد که استفاده از آنها به سایر مشاغل نیز سرایت کند.

برخلاف گوگل ادز، شما مجبور نیستید برای کلیک‌ها هزینه بپردازید، بلکه برای سرنخ‌هایی که به کسب و کار شما مرتبط هستند، نیازی ندارید.

در اینجا نحوه عملکرد تبلیغات خدمات محلی آمده است:

  • شما باید یک بودجه هفتگی را تعیین کنید که بر اساس میزان متوسط ​​سرنخ هایی است که انتظار دارید دریافت کنید.
  • اگر فکر می‌کنید سرنخ‌ها نامربوط هستند یا مفید نیستند، می‌توان مناقشه کرد. در صورت موفقیت، سرنخ ها بعداً به شما بازگردانده می شوند.
  • در حالی که ممکن است در نهایت بیش از متوسط ​​بودجه هفتگی خود را برای LSA هزینه کنید ، این مدل بعید می داند که هر ماه پول بیشتری خرج کنید ، که به طور متوسط ​​بودجه در یک هفته خواهد بود که در مقدار متوسط ​​هفته ها در هر زمان ضرب می شود. ماه راه اندازی LSA های شما نیز نسبتاً آسان است و با منحنی یادگیری تند همراه نیست.

اگر صبر و حوصله دارید ، استفاده از LSA ها می تواند در ایجاد سرنخ مفید باشد ، با این حال ، اگر شما یک استارتاپ یا یک کسب و کار کوچک با کمترین هزینه هستید ، ممکن است آزمایش آب LSA ها در حال حاضر برای شما مناسب نباشد.

7. با سئو هوشمند باشید

برخی افراد می گویند که سئو مرده است. ما التماس می کنیم که تفاوت داشته باشیم. در حقیقت ، هنگام بهینه سازی وب سایت شما در گوگل ، بهینه سازی موتور جستجو بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. در حالی که روند سئو همچنان در حال تغییر است، یکی از حوزه‌هایی که گوگل به نظر می‌رسد روی آن تمرکز دارد، تمایز بین جستجو و هدف است.

به عنوان مثال، استفاده از عباراتی مانند “طراحی وب میامی” می تواند شرکت های طراحی وب را نشان دهد در حالی که “شرکت طراحی وب در میامی” می تواند شروع به نمایش تابلوهای شغلی کند.

Google نمونه قطعه را در جستجو قرار می دهد

این بدان معناست که برای موفقیت در استراتژی SEO خود ، باید پرس و جوهایی را که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید تقسیم بندی کنید و تجزیه و تحلیل رقبا را بخش مهمی از استراتژی SEO خود قرار دهید.

اگر چیزی از گذشته آموخته باشیم، این است که وقتی نوبت به بازاریابی آنلاین می‌رسد، روش‌های ثابت شده بازاریابی هنوز وجود دارند و ساده نگه داشتن استراتژی بازاریابی شما واقعاً کارساز است.

روش‌های آزمایش‌شده و آزمایش‌شده بازاریابی دیجیتال، دستورالعملی را در اختیار کسب‌وکارهای کوچک قرار می‌دهد که از چه استراتژی باید برای بهبود نتایج بازاریابی دیجیتال خود استفاده کرد. اما گفته می شود ، این فرمول ها با سنگ نوشته نشده اند ، به این معنی که شما باید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را برای به دست آوردن بهترین ROI تغییر دهید.

دعوت به اقدام جدید